Адаптація пятикласників - одна з найважливіших питань. Як свідчить моніторинг вчителів, які викладають у 5-х класах часто не бачать різниці між пятикласниками й іншими школярами основної школи, тому результат - завищені вимоги до цих учнів.
Поради класним керівникам 5-х класів що до успішної адаптації учнів
дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
Творення людини — це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість, і майстерність,
і мистецтво.
В. Сухомлинський
«Адаптація учнів 5-го класу до умов середньої
школи»
Психолого-педагогічний консиліум
Мета консиліуму:
Завдання:
Теоретичний мінімум
Педагогічний консиліум - це нарада всіх учасників навчально-виховного процесу для вивчення ситуації, що склалася, виявлення проблем і вироблення рекомендацій щодо їх вирішення.
Адаптація – пристосування організму дитини до умов, які змінилися, попередження перевантаження, процес звикання.
Наступність – дидактичний принцип, який передбачає засвоєння учнем понять в їх логічному зв’язку і взаємозв’язку.
Здоров’я – фізичне, духовне, соціальне благополуччя, благо людини, необхідна умова для успішного навчання та роботи.
Перехід із початкової школи до середньої більшість учнів сприймає як важливий крок свого життя – «Я вже не маленький». Поява різних вчителів з різними вимогами, різними характерами, різними стилями стосунків є для них відчутним показником дорослішання. Крім того, певна частина дітей усвідомлює своє нове положення як шанс спочатку розпочати шкільне життя, налагодити з учителями стосунки, які не склалися до цього.
В адаптаційний період діти можуть стати тривожнішими, боязкішими або, навпаки, надмірно галасливими, непосидючими. У них може знизитися працездатність, погіршитись пам'ять, дисциплінованість, інколи порушується сон, апетит, може збільшитися кількість захворювань, які носять психосоматичний характер. Ці відхилення, як правило, поодинокі і зникають через 2-4 тижні, але є діти, у яких адаптаційний період затягується на 2-3 місяці і навіть більше.
Соціальний педагог Ковдрин Л.І.
Практичний психолог Кушнір С.В.