Адаптація учнів 5-го класу до умов середньої школи

Про матеріал

Адаптація пятикласників - одна з найважливіших питань. Як свідчить моніторинг вчителів, які викладають у 5-х класах часто не бачать різниці між пятикласниками й іншими школярами основної школи, тому результат - завищені вимоги до цих учнів.

Перегляд файлу

Поради класним керівникам 5-х класів що до успішної адаптації учнів

  • проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
  • реалізовувати демократичний стиль керівництва;
  • не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;
  • намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці;
  • орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою

дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;

  • допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:
  • проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
  • залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
  • на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
  • звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.

Творення людини — це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість, і майстерність,

 і мистецтво.

 В. Сухомлинський

 

«Адаптація учнів 5-го класу  до умов середньої

школи»

 

Психолого-педагогічний консиліум

Мета консиліуму:

  • об'єднання зусиль усіх суб'єктів навчально-виховного процесу, зацікавлених в успішному навчанні й повноцінному розвитку п’ятикласників;
  •  координація дій із подолання труднощів протягом адаптаційного періоду учнів 5-х класів, вчителів.

Завдання:

  • характер адаптації п'ятикласників до навчання в школі другого ступеня;
  • особливості функціонування дитячих колективів (соціометричний статус учнів), моделювання динаміки      розвитку класів;
  •  визначення мотивів учбової діяльності;
  • визначення рівня тривожності;
  • аналіз отриманих результатів;
  •  здійснення висновків та рекомендацій.

 

Теоретичний мінімум

Педагогічний консиліум - це нарада всіх учасників навчально-виховного процесу для вивчення ситуації, що склалася, виявлення проблем і вироблення рекомендацій щодо їх вирішення.

Адаптація – пристосування організму дитини до умов, які змінилися, попередження перевантаження, процес звикання.

Наступність – дидактичний принцип, який передбачає засвоєння учнем понять в їх логічному зв’язку і взаємозв’язку.

Здоров’я – фізичне, духовне, соціальне благополуччя, благо людини, необхідна умова для успішного навчання та роботи.

Перехід із початкової школи до середньої більшість учнів сприймає як важливий крок свого життя – «Я вже не маленький». Поява різних вчителів з різними вимогами, різними характерами, різними стилями стосунків є для них відчутним показником дорослішання. Крім того, певна частина дітей усвідомлює своє нове положення як шанс спочатку розпочати шкільне життя, налагодити з учителями стосунки, які не склалися до цього.

В адаптаційний період діти можуть стати тривожнішими, боязкішими або, навпаки, надмірно галасливими, непосидючими. У них може знизитися працездатність, погіршитись пам'ять, дисциплінованість, інколи порушується сон, апетит, може збільшитися кількість захворювань, які носять психосоматичний характер. Ці відхилення, як правило, поодинокі і зникають через 2-4 тижні, але є діти, у яких адаптаційний період затягується на 2-3 місяці і навіть більше.

 

Соціальний педагог Ковдрин Л.І.

Практичний психолог Кушнір С.В.

docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
1140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку