Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 02.08.2022 № 1/8794-22 У результаті військової інтервенції російської федерації до України, постало гостре питання стану психологічного здоров’я здобувачів освіти, батьків, вчителів, що впливатиме на освітній процес у новому навчальному році. Одним із головних завдань закладу освіти є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.
Емоційна складова. Стабільний дорослий (емоційно відкритий, емоційно теплий)Адаптований учень. Ознаки ефективної адаптації1. Процес навчання викликає переважно позитивні емоції.2. Учню посильна навчальна програма. 3. Дитина виявляє самостійність при виконанні навчальних завдань і звертається за допомогою до дорослих тільки після того, як самостійно спробувала їх виконати. 4. Учень задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем. Мета адаптаційного періоду: створення у дитини уявлення про школу як місце, де вона буде прийнята і сприйнята такою, якою вона є з усіма своїми почуттями, думками, знаннями, особливостями.
Теорія жолудя Якщо жолудь помістити в різні умови, з нього все одно виросте дуб. Тобто кожна дитина, кожна людина має пам’ятати, що вона дуб. Особливо в ситуаціях, коли немає сил, немає бажання, натхнення і здається, що все у нас не так. Іноді ми помиляємось. Іноді нас засмучують. Іноді потрібно приймати складні та непопулярні рішення. Але … які б події не відбувалися з нами — жолудь перетвориться на дуб. Учні мають знати і вірити в те, що вони виростуть у велике сильне дерево, навіть якщо в моменті їм буде здаватися, що вони більше схожі на бур'ян. Дуб виросте дубом попри все!