Адаптована навчальна програма з української мови (3 рівень підтримки)
6 клас
140 годин ( 4 години на тиждень)
за Модельною навчальною програмою «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795):
Підручник. Заболотний О.В., Заболотний В. В. Українська мова: підручник для 6-го класу закл. загальн. середн. освіти. – К.: «Генеза», 2023
№ з/п |
Пропонований зміст навчального предмету |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
1 |
Вступ.(2 год) Українська мова милозвучна, мелодійна; Багатство української мови : фразеологізми , синоніми; мовлення та спілкування. |
-має уявлення про мову; сприймає і розуміє українську мову; з допомогою відповідає на запитання, доречно вживаються слова; - розрізняє усну та письмову форми мовлення. |
2 |
Синтаксис і пунктуація. (5 год) Орфографія. Словосполучення і речення; види речень за метою висловлювання; головні і другорядні члени речення; звертання; однорідні члени речення; діалог. |
- з допомогою і самостійне складання словосполучень, речень; з допомогою - з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє види речень за метою висловлювання і намагається будувати прості речення із поданих слів -розуміє, що таке звертанняпро звертання; -з допомогою вчителя та малюнків визначає звертання, однорідні члени речення; самостійно може підкреслити головні члени реченн, а з допомогою – другорядні; - розрізняє діалог і самостійно його знаходить в тексті, з допомогою складає діалог і записує. |
3 |
Лексикологія . Фразеологія. (17год) Групи слів за походженням : українські слова та слова іншомовного походження; Загальновживані слова; професійні слова і терміни; поняття про фразеологізми; прислів’я; приказки. |
-за допомогою вчителя та наочного матеріалу розрізняє групи слів за вживанням, утворенням та походженням; -з допомогою вчителя за малюнками добирає професійні слова, знаходить і пояснює діалектні; -має уявлення про фразеологізми, з допомогою вчителя може їх знайти і пояснити; -за малюнками з допомогою вчителя і самостійно знаходить продовження прислів’я і приказки. Під контролем їх записує. |
4 |
Словотвір. Орфографія (12 год) Змінювання і творення слів; твірне слово; основні способи словотворення : префіксальний; суфіксальний; префіксально-суфіксальний; складні слова; правопис складних слів; написання слів з пів. Аудіювання. |
-з допомогою вчителя за малюнками утворює нові слова; -за допомогою вчителя та таблиць визначає афікси і способи творення слів; -має уявлення про утворення складних слів; -з допомогою вчителя і за зразком утворює і запису складні слова; -сприймає і усвідомлює прочитаний учителем текст |
5 |
Морфологія. Орфографія.(77) Самостійні та службові частини мови, вигук; іменник як частина мови; іменники конкретні і абстрактні; Іменники загальні і власні; назви істот і неістот; велика буква та лапки у власних назвах; рід, число, відмінки іменників; особливості написання іменників у кличному відмінку; написання та відмінювання імен по батькові; написання не – з іменниками; прикметник як частина мови; прикметники: якісні, відносні, присвійні; ступені порівняння якісних прикметників; написання не з прикметниками; числівник як частина мови; числівники кількісні і порядкові, прості і складні; розряди кількісних числівників : дробові числа; займенник як частина мови; займенники особові, вказівні, заперечні, питальні; використання займенників для зв’язку речень у тесті. |
-розпізнає і обирає за малюнками, за запитаннями слова, що належать до тієї чи іншої частини мови; -з допомогою вчителя та таблиць розрізняє конкретні і абстрактні іменники -з допомогою вчителя і самостійно за малюнками розпізнає назви істот і неістот; -за малюнками самостійно обирає власні назви предметів; -з допомогою вчителя і самостійно(використовуюч наочність) може визначити число, рід іменників, прикметників, займенників; - з допомогою розрізняти доступними способами власні і загальні іменники; -з допомогою вчителя, використовуючи наочність, правильно записує загальновживані іменники власної назви та присвійні прикметники, НЕ з іменниками чи прикметниками ,складні слова, суфікси в іменних частинах мови; -з допомогою вчителя доступними способами розпізнає групи прикметників за значенням; групи числівників та займенників за значенням та за будовою -за допомогою вчителя і самостійно записує числівники; -з допомогою вчителя доступними способами записує неозначені і заперечні займенники; -з допомогою вчителя доступними способами визначає синтаксичну роль вивчених частин мови. |
6 |
Повторення.( 4год) « Лексикологія». «Фразеологія»; « Словотвір та орфографія»; « Морфологія та орфографія». |
-за запитаннями вчителя доступними способами розрізняє прислів’я і приказки; -з допомогою вчителя та малюнками розрізняти частини мови |
7. |
Уроки мовленнєвого розвитку (23): - РМ №1. Мовлення та спілкування - РМ №2. Типи мовлення. - РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування - РМ №4. Стилі мовлення - РМ №5. Складання оголошення для розміщення на веб-сайті - РМ №6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту. - РМ №7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. - РМ №8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів - РМ №9. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» - РМ №10- 11 Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. - РМ №12. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. - РМ №13. Особливості будови опису природи. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. - РМ №14. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Редагування тексту переказу. - РМ №15. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. Редагування твору-опису. - РМ №16. Аудіювання медійного повідомлення
- РМ №17. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини. - РМ №18. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. Редагування допису. - РМ №19. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично). - РМ №20. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»). - РМ №21 - 22 Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору - РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»). |
Розрізняє форми мовлення За допомогою вчителя та малюнків розрізняє типи мовлення. За допомогою вчителя складає елементарний діалог.
Визначає стилі мовлення за допомогою вчителя. Доповнює шаблон оголошення за допомогою вчителя і допоміжних слів Розрізняє простий і складний план. За допомогою вчителя знаходить текст. Записує складний план . За допомогою питального плану і допомоги вчителя переказує найголовніші моменти тектсу. За допомогою малюнка і вчителя дописує шаблон твору-роздуму.
За допомогою навідних питань і вчителя відтворити діалог.
За допомогою вчителя знаходить частину тексту, де міститься опис і списує.
Працює з деформованим текстом, доповнюючи його словами із довідки.
Розуміє, що таке твір-опис природи. За допомогою малюнків і текстів до них знаходить опис природи. За допомогою вчителя і питань переказує окремі речення. З допомогою пише переказ окремих речень, що містять опис природи. За допомогою малюнків і допоміжних слів з участю вчителя складає текст-опис з 5 – 8 речень.
Сприймає прочитаний текст і за допомогою вчителя відповідає на тестові завдання. За допомогою вчителя будує речення-відповіді на запитання, пов’язані з темою.
За допомогою вчителя знаходить оголошення. За зразком за допомогою вчителя пише власне оголошення
Сприймає прочитаний текст, самостійно / під контролем вчителя відповідає на тестові запитання. За допомогою навідних питань і допоміжних слів складає 5-6 реплік діалогу.
Працює разом з учителем над заповненням шаблону твору розповідного характеру, використовуючи сюжетні малюнки.
Робота з мовним лото. |
Календарно-тематичне планування
уроків української мови 6 клас
за адаптованою навальною програмою
№з/п |
К-сть годин |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки здобувача освіти |
Адаптація навчально-пінавальної діяльності під час уроку |
|
1. |
1 |
|
Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови. |
Сприймає і розуміє українську мову. Дотримується культури мовлення щодо вживання слів відповідно до їх значення; з допомогою і самостійно дає відповіді на запитання. |
За допомогою вчителя знаходить і виписує прислів’я і приказки про мову, добирає синоніми. |
|
2. |
1 |
|
РМ №1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування. |
Розрізняє форми мовлення: усну і писемну ( говоріння, читання, письмо)
|
Зменшення обсягу навчального матеріалу. Вправи «Сортувальник», «Встанови відповідність» |
|
3. |
|
|
РМ №2. Типи мовлення. |
Розрізняє типи мовлення, називаючи їх. З допомогою і самостійно визначає тип мовлення |
Спрощення, доповнення, схеми, |
|
4. |
1 |
|
РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком). |
Розуміє, що таке діалог і вміє знаходити його. За допомогою вчителя та використовуючи ілюстрації до коміксу, доповнює репліки, відтворюючи діалог. |
Використання схем, ілюстрацій. Вправа «Відтвори діалог» |
|
5. |
1 |
|
Виконання проєкту (заздалегідь підготовлені групами виступи-презентації на тему «Українська мова – мова моєї країни» з використанням слайдів, постерів, музичного супроводу, віршів, ілюстрації тощо). |
Розуміє, що українська мова – це державна мова України. За допомогою вчителя створює колаж на задану тему, використовуючи підготовлені вчителем і самостійно наліпки. |
Спрощення, створення колажу, використовуючи наліпки. |
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Синтаксис і пунктуація. Орфографія
|
||||||
6. |
1 |
|
Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення. |
За допомогою вчителя і самостійно розрізняє словосполучення і речення. Називає всі члени речення і показати їх графічне позначення. Самостійно визначає головні члени речення, з допомогою – другорядні. |
Вибіркова робота, поєднати слова у словосполучення, відповідаючи на запитання. Дописати речення, використовуючи ілюстрацію. Встановити відповідність між членом речення і графічним зображенням. |
|
7. |
1 |
|
Однорідні члени речення, звертання, вставні слова. |
Розрізняє звертання, вставні слова і однорідні члени речення. З допомогою вчителя та малюнків визначає однорідні члени речення, звертання, вставні слова. З допомогою правильно ставить розділові знаки. |
Вибіркова робота. Встанови відповідність. Підпиши малюнок. Доповни речення словами із довідки, використовуючи малюнок. Списати і розставити розділові знаки. |
|
8 |
1 |
|
Складне речення. Пряма мова. Діалог. |
Розуміє, що таке діалог, пряма мова, складне речення. Може відрізнити пряму мову від діалогу. Знає з чого він складається. За допомогою вчителя може поєднати прості речення у складне і правильно записати діалог і пряму мову. |
Відтвори діалог за ілюстрацією і доповни шаблон. Встанови відповідність між схемою і реченням. Списати і розставити розділові знакки. |
|
9 |
1 |
|
РМ №4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери. |
Визначає стилі мовлення за допомогою вчителя. Має уявлення про офіційно-діловий стиль і документи |
Розподільний диктант. Вибіркове завдання. |
|
10 |
1 |
|
РМ №5. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.). |
Доповнює шаблон оголошення за допомогою вчителя і допоміжних слів
|
Робота з шаблоном оголошення/ пазли |
|
11 |
1 |
|
Основні орфограми та пунктограми (практично). |
За допомогою вчителя пише орфографічний словниковий диктант. Намагається запам’ятати, що звертання і однорідні члени речення відокремлюються комами. |
Встанови відповідність . Вправа «Розсипанка»: згрупувати слова з апострофом і м’яким знаком. «Вибери і розстав пропущені розділові знаки» |
|
12 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Диктант із завданням. |
Пише диктант під диктовку |
Контроль асистента вчителя. |
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ
|
||||||
13 |
1 |
|
Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №1. Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично). |
Розуміє розподіл слів за походженням, з допомогою вчителя і малюнків розрізняє українські слова та слова іншомовного походження |
Вправа «Третє зайве», гра «Закінчи твердження» (теорія), знайти відповідність між словом інш.п. і його лексичним значенням |
|
14 |
1 |
|
Букви и, і в словах іншомовного походження. |
Має уявлення про дану орфограму. Самостійно може списати слова і підкреслити орфограму. З допомогою вчителя може згрупувати слова за правописом і намагається самостійно орфографічно правильно записати слова іншомовного походження. |
Переформулювання навчального матеріалу. Використання схеми. Практично: виписати, розподілити, списати і визначити орфограму. |
|
15 |
1 |
|
Подвоєні букви в словах іншомовного походження. |
Поділ навчального матеріалу на частини. Вправа «Дослідження» (в групі). Письмо по пам’яті. Розподільне письмо. |
||
16 |
1 |
|
Апостроф у словах іншомовного походження. |
Вправа «Повторюй за дітьми/мною», вправа «Знайди і покажи апостроф», «Вибери, прочитай і запиши» |
||
17 |
1 |
|
М’який знак у словах іншомовного походження. |
Вправа «Повтори», «Покажи» Вправи: «знайди слово з Ь і випиши», «Сортувальник»(1 – з Ь а в ІІ – без Ь) |
||
18 |
1 |
|
РМ №6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту. |
Розуміє, що таке текст. Самостійно може відрізнити текст від речення. Знає, що абзац пишеться з нового рядка. Повторюючи за дітьми і вчителем записує план тексту. |
Вправа «Повтори», «Що є що?», «Віднови послідовність» |
|
19 |
1 |
|
Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
Розуміє, які слова є застарілими, а які неологізмами (без вживання термінів). За допомогою вчителя і малюнків розрізняє застарілі слова і нові слова, повторюючи за вчителем замінює застарілі слова на сучасні; удосконалює навички письма. |
Вправа «Мій конспект», вправи «Знайди пару», «Підпиши малюнок», «Відредагуй речення» |
|
20 |
1 |
|
Загальновживані слова. Професійні слова й терміни. |
Розуміє, що таке професійні слова. З допомогою вчителя за малюнками добирає професійні слова і правильно їх записує. Удосконалює навички письма. |
Вправа «Намалюй підказку», «Підпиши малюнок», «Ланцюжок професійних слів», «З’єднай». |
|
21 |
1 |
|
РМ №7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
Має уявлення про роздум: на яке питання відповідає і завдання. За допомогою питального плану і з допомогою вчителя переказує половину тексту. |
Вправа «Доміно»( теорія). Гра «Повтори за мною», «Повтори сам/сама» |
|
22 |
1 |
|
Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично). |
Має уявлення про діалектні і просторічні слова. З допомогою вчителя їх розрізняє їх. З допомогою вчителя редагує речення, замінюючи просторічні слова. |
Вправа «Моя шпаргалка», «Повтори за вчителем, повтори за дітьми, скажи сам». Розподільне завдання, «Встанови відповідність» |
|
23 |
1 |
|
Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично). |
Має уявлення про стилістично забарвлені слова. З допомогою і сам може знайти їх в реченні і з допомогою вчителя виправити помилку, добираючи матеріал із довідки. |
Дозування і переформулювання матеріалу і термінології. Вправа «Знайди помилку». |
|
24 |
1 |
|
РМ №8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів (орієнтовні теми: «Чому треба берегти природу», «Який вчинок можна вважати героїчним»). |
За допомогою сюжетних малюнків і вчителя написати твір-роздум ( 5-7 речень).
|
Робота із сюжетними малюнками, шаблоном твору-роздуму, де потрібно вставити слова |
|
25 |
1 |
|
Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів. Аналіз письмового твору-роздуму. |
Дотримується культури мовлення щодо вживання слів відповідно до їх значення; з допомогою і самостійно складання з ними словосполучення, речення; *під контролем дотримання лексико-граматичної сполучуваності слів на письмі; адекватно оцінює власну роботу.
|
Вправи «Повтори за мною», «Знайди помилку», «Як правильно» |
|
26 |
1 |
|
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення. |
Має уявлення про фразеологізми, з допомогою підбирає фразеологізм до малюнка та пояснює його, використовуючи довідничок. |
Переформулювання навчального матеріалу, вибіркове завдання, ілюстрації до фразеологізмів, підпиши малюнок фразеологізмом із довідки. Вправа «Лото» |
|
27 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Сприймання усної інформації на слух / аудіювання (тестування, відкриті завдання). Тренувальні вправи. |
Сприймає прочитаний текст, самостійно/за допомогою вчителя відповідає на тестові завдання. |
Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя. |
|
28 |
1 |
|
Джерела українських фразеологізмів |
Знаходить фразеологізми, з допомогою підбирає фразеологізм до малюнка та пояснює його, використовуючи довідничок. |
Гра «Комікс» (підпиши малюнки фразеологізмами), «Віднови фразеологізм», «Закінчи фразеологізм» |
|
29 |
1 |
|
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
Розуміє, що таке прислів’я і приказки. За малюнками з допомогою вчителя складає прислів’я і приказки, записує їх без помилок та по пам’яті. |
Вправи : «Повтори за мною» «Знайди пару», «Розгадай ребус», «Письмо по пам’яті» |
|
30 |
1 |
|
Навчальний диктант |
Вміє писати тексти під диктовку |
Підтримка і контроль асистента вчителя |
|
31 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (розігрування підготовлених заздалегідь рекламних роликів на тему «Нові слова» або «Перлини фразеології»). |
За зразком , використовуючи самостійно виготовлені наліпки і ілюстрації, виконати проєкт. |
Зміна видів діяльності: зразок, заготовлені ілюстрації, наліпки, допоміжні картки, використання інтерактивних вправ, комп’ютерних технологій. |
|
32 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота №2. Лексикологія. Фразеологія (тестові завдання). |
Самостійно і з допомогою вчителя виконує тестові завдання. |
Диференціація завдання |
|
СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ |
||||||
33 |
1 |
|
Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №2. Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова. |
Сприймає інформацію про похідні і непохідні слова, про змінювання і творення слів. З допомогою вчителя за малюнками утворює нові слова, змінювати граматичні форми слів. |
Вправи «Моя шпаргалка», «Повтори і запиши», «Будівельник» |
|
34 |
1 |
|
Основні способи словотворення. |
Знає, що таке спосіб творення, з допомогою вчителя визначає спосіб творення ; за допомогою схеми утворює нові слова різними способами. |
Вправа «Моя підказка», «Словотворче коло», «Розподіли» |
|
35 |
1 |
|
Тренувальні вправи. |
З допомогою вчителя та таблиць утворює нові слова, підкреслює орфограму, намагається пояснити правила правопису . Удосконалювати правописні навички. |
Вправа «Повтори і розкажи», «Доміно», «Словотворче колесо», словниковий диктант |
|
36 |
1 |
|
Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-. |
Намагається зрозуміти правило; за допомогою картки-підказки і з допомогою вчителя утворює нові слова із суфіксом –СЬК, -СТВ та правильно їх пише. |
Вправа «Так/ні», «Склади пазли»(із суф –СЬК), гра «Злови і виправ помилку» |
|
37 |
1 |
|
Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький. |
Намагається усвідомити правила змін приголосних при творенні нових слів із суфіксом –ИН. З допомогою вчителя та за допомогою підказки і зразка утворює нові слова, правильно їх записуючи |
Вправа «Знайди замінник»( замінити словосполучення словом із суф. ИН), «Будівельник», гра «Лото». |
|
38 |
1 |
|
Урок культури мовлення (виразне читання текстів, правильна вимова сполучень звуків, антисуржик тощо). |
За вчителем , разом з дітьми удосконалює правильну вимову сполучення звуків. З допомогою вчителя редагує речення, визначаючи лексичні помилки. |
Гра «Знайди пару», «Відредагуй речення», вправа «Повтори за нами» |
|
39 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
З допомогою вчителя частково відтворює текст переказу, використовуючи сюжетні малюнки та допоміжні слова. |
Гра «Встанови послідовність» (розташувати в послідовності розгортання подій малюнки), «Оживи події»( скласти речення за малюнком) |
|
40 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|||
41 |
1 |
|
Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних. |
Розуміє, що таке складні слова та спосіб утворення. З допомогою вчителя / самостійно намагається знайти складні слова та утворити. |
Дозування і переформулювання навчального матеріалу – схема. Вправи з підказкою, за зразком. |
|
42 |
1 |
|
Правопис складних слів разом і з дефісом. |
Сприймає і усвідомлює інформацію про написання складних слів разом і через дефіс. Повторює за вчителем правила. З допомогою вчителя / сам розподіляє слова у два стовпчики; списує складні слова , а також записує під диктовку |
Схематизація навчального матеріалу, створення картки-підказки. Вправи «Повтори», «Розподіли». |
|
43 |
1 |
|
Тренувальні вправи. |
З допомогою вчителя записує складні слова разом, окремо і через дефіс. |
Вправи: «Повтори за вчителем», «Виконай за зразком», «Сортувальник», словниковий диктант |
|
44 |
1 |
|
Написання слів з пів. |
Сприймає інформацію вчителя про написання з ПІВ. З допомогою вчителя, за зразком, шаблоном намагається правильно записати складні слова з ПІВ |
Алгоритмізація навчального матеріалу через схему. Вправи з малюнками, списування. |
|
45 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. |
З допомогою вчителя і дидактичного матеріалу створює проєкт. |
Вправа «Проєкт» |
|
46 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота №3. Словотвір. Орфографія (тестові завдання). |
Самостійно/ під контролем вчителя виконує діагностичну роботу |
Диференціація. Зменшення обсягу завдань із збереженням складності |
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Частини мови (оглядово). Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників |
||||||
47 |
1 |
|
Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №3. Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово). |
Розуміє поняття «частина мови», запам’ятовує їх кількість, з допомогою вчителя заповнює таблицю «Частини мови» та визначає їх в реченні. |
Вправа «Створення картки розуму»(ОК) |
|
48 |
1 |
|
Іменник як частина мови. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники. |
Розуміє, що таке іменник, з допомогою вчителя розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають предмети, розпізнає назви істот і неістот, розуміє, що те, що можна порахувати – це конкретне значення, а те, що не можна порахувати, - це абстрактне значення. |
Вправи: «Читай картку розуму», «Повтори за мною», «Розподіли» (істоти/неістоти), «Підпиши малюнок». |
|
49 |
1 |
|
Велика буква та лапки у власних назвах. |
Розуміє загальні і власні назви, з учителем розрізняє власні і загальні іменники, дотримується правила написання великої букви у власних іменах; списує з великої букви під контролем вчителя іменники власної назви. |
Вправи: «Моя шпаргалка», «Знайди, спиши і підкресли», «Вибери букву» |
|
50 |
1 |
|
Тренувальні вправи. |
Розуміє, що прізвище, ім’я, кличка тварин, назва держави, вулиці. Міста – це власна назва і пишеться з великої букви. Може самостійно і правильно написати з великої букви вказані іменники. |
Вправа «Письмо по пам’яті», «Злови помилку» |
|
51 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Диктант за І семестр. |
Може писати під диктовку |
Контроль асистента вчителя |
|
52 |
1 |
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
Розуміє, що таке рід іменників, може самостійно визначити рід простих іменників, З допомогою співвідносить за малюнками іменники спільного роду. |
Вправа «Моя шпаргалка», «Виконай за зразком», «Підпиши рід» |
|
53 |
1 |
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
Сприймає інформацію про незмінювані іменники, намагається зрозуміти поняття «незмінювані», з допомогою вчителя визначає рід незмінюваних іменників; |
Вправи «Слухай і повторюй», «Назви зображений предмет і запиши», |
|
54 |
1 |
|
РМ №9. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо). |
За допомогою навідних питань і вчителя відтворює діалог зі словами : таксі, шосе, ескімо, поні.
|
Робота над доповненням шаблону діалогу – коміксу словами із довідки. |
|
55 |
1 |
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
Розуміє, що таке число іменників, співвідносить іменники в однині і множині з відповідною кількістю предметів, зображених на ілюстрації. З допомогою вчителя / самостійно від однини може утворити множину; розрізняє однину від множини . |
З допомогою вчителя виконує вправи «Шпаргалка-підказка», «Порахуй і підпиши», «Розподіли» |
|
56 |
1 |
|
Відмінки іменників (повторення). Поділ іменників на відміни та групи. |
Сприймає інформацію про відмінки і за допомогою вчителя читає таблицю відмінків, повторює за вчителем правила і розрізняти відмінки. |
З допомогою вчителя заповнює таблицю відмінків. Вправи: «Прочитай і повтори», «Сортувальник», «Третє зайве» |
|
57 |
1 |
|
РМ №10. Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
Розуміє, що таке опис приміщення. За допомогою вчителя знаходить частину тексту, де міститься опис, читає кожне речення окремо і намагається запам’ятати і переказати письмово. |
Дозування тексту. Вправи «Уважно слухай», «Прочитай сам/ сама», «Знайди опис приміщення», «Перекажи усно», «Перекажи письмово». |
|
58 |
1 |
|
РМ №11. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|||
59 |
1 |
|
Тренувальні вправи. |
Розуміє, що таке іменник, рід, число, відмінки. З допомогою вчителя змінює іменники за числами та відмінками (практично); (повторює за вчителем); |
Виконує вправи: «Прочитай шпаргалки», «Повтори за дітьми та вчителем». «Виконай за зразком», «Підпиши малюнок» |
|
60 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота №4. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестові завдання). |
З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня. |
Тестові завдання.(диференційовані) |
|
61 |
1 |
|
Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки визначення роду іменників чи вживання великої букви у власних назвах. |
З допомогою вчителя створює постер найуживаніших складних випадків визначення роду та вживання великої букви. |
Створення постеру або колажу. |
|
62 |
1 |
|
Семестровий контроль. Лексикологія та фразеологія. Словотвір та орфографія. Іменник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). |
З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня. |
Тестові завдання.(диференційовані) |
|
63 |
1 |
|
Аналіз діагностичної та семестрової (контрольної) роботи. |
Разом з учителем знаходить помилки, співставлючи з правильно написаним словом і виправляє їх. |
Вправа «Знайди помилку» |
|
64 |
1 |
|
Урок повторення вивченого впродовж І семестру |
Разом з дітьми з допомогою вчителя бере участь у мовній вікторині |
Мовна вікторина, «Віднайти продовження прислів’я», «Знайди відгадку на малюнку і запиши» |
|
ІІ семестр |
||||||
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Відмінювання та правопис іменників
|
||||||
65 |
1 |
|
Відмінювання іменників І відміни. |
Сприймає інформацію про іменники І в., разом з вчителем визначає іменники І в., за зразком відмінює їх за відмінками |
Схематизація навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. І в.), «Провідміняй за зразком». |
|
66 |
1 |
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
Сприймає інформацію про іменники ІІ в., разом з вчителем визначає іменники ІІ в., за зразком відмінює їх за відмінками |
Спрощення навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. ІІ в.), «Провідміняй за зразком». |
|
67 |
1 |
|
Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду ІІ відміни. |
Сприймає інформацію про Р. в., повторює його назву і питання, на які він відповідає, з допомогою вчителя сортує іменники відповідно до закінчення. |
Вправи «Повтори», «Допиши запитання», «Виділи закінчення», «Засели будиночок» |
|
68 |
1 |
|
РМ №12. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
Розуміє, що таке твір і опис. З учителем називає питання, на яке відповідає опис. З допомогою вчителя доповнює речення опису приміщення за малюнком,використовуючи слова із довідки |
Працює з деформованим текстом, доповнюючи його словами із довідки. |
|
69 |
1 |
|
Відмінювання іменників ІІІ та ІV відмін. |
Сприймає інформацію про іменники ІІІ і ІУв., разом з вчителем визначає іменники ІІІ в і ІУ в.., за зразком відмінює їх за відмінками |
Схематизація навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. ІІІ і ІУв.), «Провідміняй за зразком». |
|
70 |
1 |
|
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично). |
Розуміє про кличний відмінок. За вчителем повторює іменники у кличному відмінку і записує їх. З допомогою вчителя і самостійно намагається відредагувати речення з казки,замінюючи ім. Н.в. на іменники Кл. в. |
Дозування навчального матеріалу. Відтворення і повторення за вчителем і дітьми. «Віднайти пару», «дописати ілюстрацію до казки» |
|
71 |
1 |
|
Урок культури мовлення. Уживання звертань, виражених іменниками в кличному відмінку; вибір форми звертання; антисуржик; пароніми тощо. |
Розуміє, що звертання виражаються іменниками у кличному відмінку. Відпрацьовує читання слів у кличному відмінку. З допомогою вчителя знаходить правильну форму кличного відмінка та удосконалює навички утворення форм Кл.в. |
Вправи «Прочитай, пригадай, повтори», різні види читання, «Знайди пару». Утвори. |
|
72 |
1 |
|
Відмінювання іменників, що мають форму тільки множини. |
Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя знаходить на малюнках слова, що вживаються у множині, записує їх. З допомогою вчителя за зразком провідміняти і виділити закінчення. |
Схематизація використання ілюстраційного матеріалу, карток-підказок. |
|
73 |
1 |
|
Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ. |
Розуміє про імена по батькові: чоловічі і жіночі. З допомогою вчителя/ самостійно і за зразком утворює і записує власне ім’я по батькові та вчителів, однокласників. |
Алгоритмізація навчального матеріалу: схематично. Вправи «Сортувальник», «Будівельник» |
|
74 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Сприймання письмових текстів / читання мовчки (тестування, відкриті завдання). |
Читає мовчки текст, з допомогою вчителя відповідає на тестові запитання. |
Читання і відповідь на тестові запитання. |
|
75 |
1 |
|
Букви е, и, і в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-; -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я). |
Розуміє, що таке суфікс, знає, як він графічно позначається. З допомогою вчителя знаходить в іменниках суфікси і графічно їх виділяє. |
Використання картки-підказки, спрощення навчального матеріалу (таблиця). |
|
76 |
1 |
|
Написання не з іменниками. |
Розуміє про різне написання НЕ з іменниками. Намагається самостійно і з допомогою вчителя знайти і виписати іменники з НЕ і підкреслити орфограму. З допомогою вчителя намагається правильно записати НЕ з іменниками |
Вправи «Повтори за вчителем», «Вибери орфограму», «Розподіли за способом написання» |
|
77 |
1 |
|
Тренувальні вправи. Есе на тему стосунків між однолітками. |
Самостійно читає зразок есе, намагається в зразок вставити власне ім’я та 1-2 слова із власного життя. |
Читання, редагування тексту-зразка. |
|
78 |
1 |
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
Має уявлення про складні іменники, намагається з допомогою вчителя їх знайти і виписати. Зрозуміти, що вони можуть писатися по-різному. |
Дозування навчального матеріалу, вправи «Словотворче колесо», «З’єднай другу частину» |
|
79 |
1 |
|
Навчальний диктант. |
Запису текст під диктовку |
Контроль асистента вчителя |
|
80 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Створення мініжурналу «Іменник». |
З допомогою вчителя та заготовлених наліпок створює мініжурнал «Іменник», повторює інформацію за вчителем. Має уявлення про вивчену частину мови. Разом з учителем може серед слів-малюнків знайти іменник і визначити рід, число. |
Робота над створенням колажу (спрощення), вправи «Випиши», «Розкажи все, що знаєш», «Виконай за зразком» |
|
81 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота №5. Відмінювання та правопис іменників (тестові завдання). |
Самостійно під контролем вчителя/ асистента вчителя виконує завдання свого рівня. |
Тестові завдання.(диференційовані) |
|
82 |
1 |
|
Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №5. Нетрадиційний урок. Вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо. |
Працює в групі. Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у вікторині, рольовій грі. Повторює слова-відгадки. |
Зміна видів діяльності, використання ІКТ, гра. |
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Прикметник |
||||||
83 |
1 |
|
Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми прикметників. |
Розуміє, що таке прикметник, з допомогою вчителя розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають ознаку предмета, ставить до них запитання. З вчителем добирає прикметники за малюнками. Самостійно записує речення, з вчителем підкреслює члени речення. |
Схематизація (створення ОК), вправи: «підпиши малюнок», «Вибери прикметник», «Допиши закінчення» |
|
84 |
1 |
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
Має уявлення про групи прикметників а значенням, повторює за вчителем їх назви, з допомогою вчителя розподіляє слова за групами. |
Вправи: «Шпаргалка», «Повтори», «Прочитай шпаргалку», «Розподіли» |
|
85 |
1 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
Має уявлення про ступені порівняння, за допомогою малюнка може визначити ступені порівняння. За допомогою картки-підказки з вчителем може розподілити слова, намагається утворити. З допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати якісні прикметники |
Схематизація навчального матеріалу (таблиця), вправи «Читай разом з вчителем», «Повтори», «Підпиши малюнок», «Розподіли» |
|
86 |
1 |
|
Урок культури мовлення. Уживання ступенів порівняння якісних прикметників, плеоназм. |
Самостійне читання, з допомогою виписує прикметники вищого і найвищого ступенів порівняння (з виділеними іншим кольором афіксами), з допомогою вчителя утворює ступені порівняння та відредаговує текст. |
Алгоритмізація навчального матеріалу, робота з кольоровим текстом, виконання завдання за зразком, вправа «Закінчи речення» (словом із довідки) |
|
87 |
1 |
|
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
Розуміє явище відмінювання прикметників, за допомогою таблиці, використовуючи зразок, з допомогою вчителя відмінює прикметники. |
Схематизація (таблиця) навчального матеріалу, зразок-підказка. Вправа «Повтори і запиши», «Провідміняй так як я» |
|
88 |
1 |
|
РМ №13. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
Розуміє, що таке опис природи. За допомогою малюнків і текстів до них знаходить опис природи. За допомогою вчителя і питань переказує частину тексту-опису. |
Дозування тесту переказу, зменшення завдання, наочність. |
|
89 |
1 |
|
Творення прикметників; перехід прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників. |
Має уявлення про способи творення прикметників, з допомогою вчителя за малюнками утворює прикметники різними способами, визначаючи спосіб творення. |
Дозування навчального матеріалу, таблиця, наочність, малюнки, схеми, картки-підказки, зміна видів діяльності |
|
90 |
1 |
|
РМ №14. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Редагування тексту переказу. |
Доповнює речення, що містять опис природи , словами із довідки. |
Дозування. Зменшення обсягу тексту для переказу із збереженням основного завдання.. |
|
91 |
1 |
|
Букви е, о, и, і в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-. |
Має уявлення, що таке суфікс, з допомогою вчителя знаходить в прикметниках суфікси і графічно їх виділяє. |
Використання картки-підказки, спрощення навчального матеріалу (таблиця). Вправа «Будівельник» |
|
92 |
1 |
|
Написання не з прикметниками. |
Має уявлення про різне написання НЕ з прикметниками. З допомогою вчителя знаходить і виписує прикметники з НЕ і підкреслити орфограму. |
Вправи «Повтори за вчителем», «Вибери орфограму», «Розподіли за способом написання» |
|
93 |
1 |
|
Тренувальні вправи. |
|||
94 |
1 |
|
РМ №15. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. Редагування твору-опису. |
За допомогою малюнків і допоміжних слів з участю вчителя складає текст-опис природи закартипною. |
Зменшення обсягу завдання, збільшення часу на виконання, алгоритм виконання, конкретизація, малюнки, зразок. |
|
95 |
1 |
|
Написання н і нн у прикметниках. Аналіз письмового твору. |
Сприймає інформацію про орфограму. З допомогою вчителя знаходить і виписує прикметники з орфограмою та розподілити прикметники за кількістю Н |
Схема. Вправи: «Прочитай за вчителем», «Повтори», «Знайди і випиши», «Підкресли орфограму», «Розподіли слова»
|
|
96 |
1 |
|
Написання складних прикметників разом і з дефісом. |
Сприймає інформацію про орфограму. З допомогою вчителя знаходить і виписує складні прикметники, намагається з допомогою вчителя правильно записати запропоновані складні прикметники. |
Дозування навчального матеріалу (таблиця), метод багаторазового повторення , списування по крапках, використання зразка. |
|
97 |
1 |
|
Тренувальні вправи. |
|||
98 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень. |
З допомогою вчителя, використовуючи шаблон твору-опису природи та довідкові слова і ілюстрації, пише мінітвір-опис природи (5-6 речень) |
Зменшення обсягу твору, допомога вчителя, використання шаблону твору-опису, ілюстрації та довідкових слів. |
|
99 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень. |
|||
100 |
1 |
|
Урок творчості. Виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки написання прикметників. Навчальний диктант |
З допомогою вчителя/ самостійно виконує інтерактивні вправи для удосконалення навичок правопису прикметників. Пише під диктовку. |
Контроль вчителя/ асистента вчителя |
|
101 |
1 |
|
Написання прізвищ прикметникової форми. |
Сприймає поясненням вчителя про особливості написання прізвищ. Читає, правильно вимовляючи прізвища, записує їх по пам’яті з допомогою вчителя. З допомогою асистента вчителя намагається записати своє прізвище і прізвище однокласників та провідміняти своє прізвище за зразком. |
Дозування навчального матеріалу. Вправи «Повтори» «Спостереження», «За зразком», використання ІКТ |
|
102 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. |
Працюючи в групі, повторює за дітьми відомості про прикметник. З допомогою вчителя та заготовленої інформації на наліпках, створює проєкт про прикметник. |
Допомога однокласників та вчителя. Підготовлений наочний матеріал. Зміна видів діяльності, ігрові технології |
|
103 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота №6. Прикметник як частина мови (тестові завдання). |
Під контролем асистента вчителя виконує завдання свого рівня. |
Тестові завдання.(диференційовані) |
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Числівник |
||||||
104 |
1 |
|
Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №6. Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. |
Усвідомлено сприймає інформацію про числівник. З допомогою асистента вчителя та малюнків співставляє числа з відповідною кількістю предметів; знаходить слово-числівник, що відповідає цифрі і записує його. Сприймає інформацію про розряди числівників за значенням. З допомогою розпізнає їх. |
Схематичне подання навчального матеріалу (таблиці). Вправи «Повтори», «Знайди слово-пару», «Розподіли», «Випиши». |
|
105 |
1 |
|
Розряди кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники. |
Розуміє, що таке цілі числа та дробові. З допомогою вчителя записує цілі та дробові числівники з дотриманням орфографічних правил. Намагається зрозуміти, що таке збірні числівники і як вони утворюються. |
Схематичне подання навчального матеріалу, зменшення обсягу завдання із збереженням складності, допомога вчителя, використання малюнків та зразків. |
|
106 |
1 |
|
Числівники прості, складні й складені. Написання числівників: роздільне написання складених числівників; м’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках; написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний. |
Розрізняє з допомогою вчителя прості і складні числівники; намагається правильно писати числівники зі словами: -сотий, -тисячний, - мільйонний. |
Презентація навчального матеріалу. Використання зразків, карток-підказок, допомога вчителя і асистента вчителя. Вправи: «Знайди і випиши», «Сортувальник». |
|
107 |
1 |
|
РМ №16. Аудіювання медійного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень. |
Сприймає прочитаний текст і самостійно відповідає на тестові завдання. |
Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя. |
|
108 |
1 |
|
Відмінювання числівників на означення цілих чисел. |
Має уявлення про явище відмінювання. З допомогою вчителя, використовуючи зразок, відмінює прості цілі числівники. |
Пояснення навчального матеріалу з використанням зразка та таблиці «Відмінки числівників» ( в запитаннях виділені закінчення) |
|
109 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Сприймання усної інформації на слух / аудіювання (тестування, відкриті завдання). Тренувальні вправи. |
Сприймає прочитаний текст і самостійно відповідає на тестові завдання. |
Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя. |
|
110 |
1 |
|
Відмінювання дробових і збірних числівників. |
Розуміє, що таке відмінювання. З допомогою вчителя, використовуючи зразок, відмінює дробовий і збірний числівник. |
Використання зразка, робота з карткою-підказкою. |
|
111 |
1 |
|
Відмінювання порядкових числівників. |
Розуміє, що таке відмінювання. З допомогою вчителя, використовуючи зразок, відмінює порядкові числівники, знаходить і виділяє закінчення, підкреслює орфограму. |
Використання шпаргалки, робота з карткою підказкою. |
|
112 |
1 |
|
Урок культури мовлення (правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо). |
Розуміє, що таке відлік часу за допомогою годинника. Повторює правильне запитання і відповідь про час. З допомогою вчителя ставить запитання про час і записує простий спосіб відповіді. |
Ілюстративність навчального матеріалу, використання наочності: зображення годинника з підказками. Робота з деформованим текстом з допомогою вчителя або асистента. |
|
113 |
1 |
|
РМ №17. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини. |
За допомогою вчителя та навідних запитань довідника слів відновлює невеликий деформований текст-розповідь.. |
Навідні запитання,, довідка, шаблони речень. |
|
114 |
1 |
|
Узгодження кількісних числівників з іменниками. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення. |
З допомогою вчителя за малюнками розрізняє числівник серед інших частин мови та поєднує його з іменниками. |
Малюнки, вправи «Вибери», «З’єднай». |
|
115 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Диктант за ІІ семестр. |
Пише під диктовку |
Контроль вчителя/асистента вчителя |
|
116 |
1 |
|
РМ №18. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. Редагування допису. |
За допомогою вчителя знаходить оголошення. За зразком за допомогою вчителя пише власне оголошення. |
Використання шаблону, слів із довідки. Допомога вчителя або однокласників. |
|
117 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Мультимедійна презентація «Школа майбутнього». |
Працюючи в групі, повторює за дітьми відомості про числівник. З допомогою вчителя та заготовленої інформації на наліпках, створює проєкт про числівник. |
Допомога однокласників та вчителя. Підготовлений наочний матеріал. |
|
118 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота №7. Числівник як частина мови (тестові завдання). |
З допомогою вчителя / самостійно виконує завдання свого рівня. |
Диференціація, допомога вчителя. |
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Займенник |
||||||
119 |
1 |
|
Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №7. Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників. |
Розуміє, що таке займенник, з допомогою вчителя доступними способами розрізняє розряди займенників за значенням. |
Вправи: «Моя шпаргалка», «Прочитай записане», «Повтори», «Знайди і запиши». |
|
120 |
1 |
|
РМ №19. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично). |
Сприймає прочитаний текст вчителем , читає його самостійно і відповідає на тестові запитання.
|
Переформулювання запитань, підтримка асистента вчителя |
|
121 |
1 |
|
Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи. |
Розуміє, що Я,ТИ,МИ – це особові займенники. З допомогою вчителя доступними способами знаходить особові займенники і записує. |
Картка-підказка, багаторазове повторення, вправи «Повтори», «Прочитай», «Знайди». «Запиши.» |
|
122 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту, що містить опис природи. |
Намагається вибірково переказувати невеликі художні твори-мініатюри розповідного характеру за даним простим планом; з допомогою вчителя відтворює зміст переказу, працюючи з деформованим текстом |
Дозування завдання, зменшення обсягу, збільшення часу на виконання , робота за планом з деформованим текстом і словами із довідки. |
|
123 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту, що містить опис природи. |
|||
124 |
1 |
|
Питальні й відносні займенники. |
Має уявлення про питальні й відносні займенники, з допомогою вчителя відрізняє їх та розподіляє речення у два стовпики. |
Схема, зразок, допомога вчителя. |
|
125 |
1 |
|
РМ №20. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»). |
За шаблоном з допомогою вчителя створює діалог відповідно до ситуації спілкування, використовує у діалозі різні за метою висловлювання речення
|
Ілюстративно-наочний зразок виконання завдання, використання шаблону. |
|
126 |
1 |
|
Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників. |
Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. З допомогою вчителя їх розрізняє.. |
Переформулювання теоретичного матеріалу, нестандартний підхід до пояснення (віршик, таблиця). Вправи: «Розрізни», «Посортуй», «Випиши». |
|
127 |
1 |
|
Тренувальні вправи. Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично). |
З допомогою вчителя редагує текст з лексичними помилками, використовуючи займенники із довідки. |
Спрощення, довідкові слова, виділення помилок кольором, допомога вчителя. |
|
128 |
1 |
|
РМ №21. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору. |
з допомогою учителя, ілюстрацій складає невеликий твір-роздум, на сюжет із життя. |
Працює разом з учителем над заповненням шаблону твору роздуму, використовуючи сюжетні малюнки. |
|
129 |
1 |
|
РМ №22. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|||
130 |
1 |
|
Присвійні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій у непрямих відмінках (практично). Аналіз письмового твору. |
Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. Намагається з допомогою їх розрізнити. Удосконалює навички письма |
Відповіді на запитання з використанням ілюстрацій. Списування. Вправа «Знайди, чий предмет» і запиши. |
|
131 |
1 |
|
Вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників той, цей, весь у непрямих відмінках (практично). |
Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. З допомогою вчителя/ самостійно їх розрізняє і використовує у мовленні. |
Ілюстративний метод пояснення використання таблиці. Вправи «Повтори», «Розпізнай», розподільний диктант за зразком. |
|
132 |
1 |
|
Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Укладання словничка фразеологізмів, прислів’їв, приказок із займенниками. |
За запитаннями вчителя доступними способами розпізнає займенники у реченні, виписує їх із прислів’їв і приказок. Бере участь у створенні групового проєкту. |
Використання власних шпаргалок, допомога вчителя, однокласників, зміна видів діяльності, використання ІКТ |
|
133 |
1 |
|
Діагностична (контрольна) робота №8. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). |
Самостійно/ з підтримкою асистента вчителя виконує завдання свого рівня. |
Диференціація завдання, підтримка вчителя/ асистента вчителя. |
|
134 |
1 |
|
Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №8. РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»). |
Разом з учителем дає відповідь на запитання «Чому не можна принижувати людину?» |
Використання слів із довідки, застосування шаблону. |
|
135 |
1 |
|
Нетрадиційний урок. Вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо. |
Працює в групі. Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у вікторині, рольовій грі. Повторює слова-відгадки. |
Зміна видів діяльності, використання ігрових технологій, дозування завдання. |
|
136 |
1 |
|
Семестровий контроль. Морфологія. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми). |
Самостійно/під контролем вчителя виконує завдання свого рівня. |
Тестові завдання.(диференційовані) |
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 6 КЛАСІ
|
||||||
137 |
1 |
|
Аналіз семестрового контролю знань. Лексикологія. Фразеологія. |
За запитаннями вчителя доступними способами розрізняє прислів’я і приказки, застарілі слова, неологізми; добирає професійні слова |
Зменшення обсягу завдання, вправи «Поєднай», «Створи ланцюжок професійних слів», «Сортувальник» (застарілі і неологізми). |
|
138 |
1 |
|
Словотвір та орфографія. |
З допомогою вчителя знає графічне позначення афіксів, повторює способи творення слів за дітьми, називає спосіб творення, використовуючи слова з виділеними афіксами. |
Вправи: «Третій зайвий», «Розподіли», «Встанови відповідність» зміна видів діяльності: усно/письмово. |
|
139 |
1 |
|
Морфологія та орфографія. |
З допомогою вчителя та малюнків розрізняє частини мови. |
Ілюстративність навчального матеріалу, використання шпаргалок, малюнків. Вправи; «Закінчи речення», «Назви частину мови». Використання ігрових технологій, ІКТ |
|
140 |
1 |
|
Підсумковий урок. |
Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у розгадуванні загадок, мовних вікторин. |
Допомога і підтримка вчителя, асистента та однокласників. |
|
ГІМНАЗІЯ ІМЕНІ ДМИТРА КОНОКЕЄНКА
ПОДІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення педагогічної ради т
від __________ протокол №1
НАВЧАЬНА ПРОГРАМА
«УКРАЇНСЬКА МОВА. 6 КЛАС»
Розроблено на основі модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)
Зміст навчальної програми забезпечує підручник «Українська мова. 6 клас» (авт.. О.В. Забоотний, В.В. Заболотний. К.: «Генеза», 2023)