Адаптована програма та календарно-тематичне планування з української мови для 6 класу

Про матеріал
Матеріали на допомогу вчителям української мови, які працюють в інклюзивному 6 класі. Матеріали складаються з двох частин: програми та календарно-тематичного планування, в якому вказано очікувані результати та засоби адаптації
Перегляд файлу

Адаптована  навчальна програма з української мови (3 рівень підтримки)

6 клас

140 годин ( 4 години на тиждень)

за Модельною навчальною програмою «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795):

Підручник. Заболотний О.В., Заболотний В. В. Українська мова: підручник для 6-го класу закл. загальн. середн. освіти. – К.: «Генеза», 2023

з/п

Пропонований зміст навчального предмету

Очікувані результати навчально-пізнавальної     діяльності

1

Вступ.(2 год)

Українська мова милозвучна, мелодійна; Багатство української мови : фразеологізми , синоніми; мовлення та спілкування.

-має уявлення про мову; сприймає і розуміє українську мову; з допомогою відповідає на запитання, доречно вживаються слова;

- розрізняє  усну та письмову форми мовлення.

2

Синтаксис і пунктуація. (5 год)

Орфографія. Словосполучення і речення; види речень за метою висловлювання; головні і другорядні члени речення; звертання; однорідні члени речення; діалог.

- з допомогою і самостійне складання  словосполучень, речень; з допомогою

- з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє види речень за метою висловлювання і  намагається будувати прості речення із поданих слів

 -розуміє, що таке звертанняпро звертання;

 -з допомогою вчителя та малюнків  визначає звертання, однорідні члени речення; самостійно може підкреслити головні члени реченн, а з допомогою – другорядні;

- розрізняє діалог і самостійно його знаходить в тексті, з допомогою складає діалог і записує.

3

Лексикологія .  Фразеологія. (17год)

Групи слів за походженням : українські слова та слова іншомовного походження; Загальновживані слова; професійні слова і терміни; поняття про фразеологізми; прислів’я; приказки.

-за допомогою вчителя  та наочного матеріалу  розрізняє  групи слів за вживанням, утворенням та походженням;

 -з допомогою вчителя за малюнками добирає професійні слова, знаходить і пояснює діалектні;

-має уявлення про фразеологізми, з допомогою вчителя може їх знайти і пояснити;

-за малюнками з допомогою вчителя і самостійно знаходить  продовження прислів’я і приказки. Під контролем їх записує.

4

Словотвір. Орфографія (12 год)

Змінювання і творення слів; твірне слово; основні способи словотворення : префіксальний; суфіксальний; префіксально-суфіксальний; складні слова; правопис складних слів; написання слів з пів. Аудіювання.

-з допомогою вчителя за малюнками утворює нові слова;

 -за допомогою вчителя та таблиць визначає афікси і способи творення слів;

 -має уявлення про утворення складних слів;

-з допомогою вчителя і за зразком утворює і запису складні слова;

-сприймає і усвідомлює прочитаний  учителем текст

5

Морфологія. Орфографія.(77)

Самостійні та службові частини мови, вигук; іменник як частина мови; іменники конкретні і абстрактні; Іменники загальні і власні; назви істот і неістот; велика буква та лапки у власних назвах; рід, число, відмінки іменників; особливості написання іменників у кличному відмінку; написання та відмінювання імен по батькові; написання не – з іменниками; прикметник як частина мови; прикметники: якісні, відносні, присвійні; ступені порівняння якісних прикметників; написання не з прикметниками; числівник як частина мови; числівники кількісні і порядкові, прості і складні; розряди кількісних числівників : дробові числа; займенник як частина мови; займенники особові, вказівні, заперечні, питальні; використання займенників для зв’язку речень у тесті.

-розпізнає і обирає за малюнками, за запитаннями слова, що належать до тієї чи іншої частини мови;

 -з допомогою вчителя та таблиць розрізняє конкретні і абстрактні іменники

 -з допомогою вчителя і самостійно за малюнками розпізнає назви істот і неістот;

-за малюнками самостійно обирає власні назви предметів;

 -з допомогою вчителя і самостійно(використовуюч наочність) може визначити число, рід іменників, прикметників, займенників;

 - з допомогою  розрізняти доступними способами власні і загальні іменники;

 -з допомогою вчителя, використовуючи наочність,  правильно записує загальновживані іменники власної назви та присвійні прикметники, НЕ з іменниками чи прикметниками ,складні  слова, суфікси в іменних частинах мови;

  -з допомогою вчителя доступними способами розпізнає групи прикметників за значенням; групи числівників та займенників за значенням та за будовою

 -за допомогою вчителя і самостійно записує числівники;

-з допомогою вчителя  доступними способами записує неозначені і заперечні займенники;

 -з допомогою вчителя доступними способами визначає синтаксичну роль вивчених частин мови.

6

Повторення.( 4год)

 « Лексикологія». «Фразеологія»; « Словотвір та орфографія»; « Морфологія та орфографія».

-за запитаннями вчителя доступними способами розрізняє прислів’я і приказки;

 -з допомогою вчителя та малюнками  розрізняти частини мови

7.

Уроки мовленнєвого розвитку (23):

- РМ №1. Мовлення та спілкування

- РМ №2. Типи мовлення.

- РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування

- РМ №4. Стилі мовлення

- РМ №5. Складання оголошення для розміщення на веб-сайті

- РМ №6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту.

- РМ №7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

- РМ №8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів

- РМ №9. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі»

- РМ №10- 11 Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

- РМ №12. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

- РМ №13. Особливості будови опису природи. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

- РМ №14. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Редагування тексту переказу.

- РМ №15. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. Редагування твору-опису.

- РМ №16. Аудіювання медійного повідомлення

 

- РМ №17. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини.

- РМ №18. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. Редагування допису.

- РМ №19. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично).

- РМ №20. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»).

- РМ №21 - 22 Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору

- РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»).

 

Розрізняє форми мовлення

За допомогою вчителя та малюнків розрізняє типи мовлення.

За допомогою вчителя  складає елементарний діалог.

 

Визначає стилі мовлення за допомогою вчителя.

Доповнює шаблон оголошення за допомогою вчителя і допоміжних слів

Розрізняє простий і складний план. За допомогою вчителя знаходить текст. Записує складний план .

За допомогою питального плану і допомоги вчителя переказує найголовніші моменти тектсу.

За допомогою малюнка і вчителя дописує шаблон твору-роздуму.

 

 

За допомогою навідних питань і вчителя відтворити діалог.

 

За допомогою вчителя знаходить частину тексту, де міститься опис і списує.

 

Працює з деформованим текстом, доповнюючи його словами із довідки.

 

Розуміє, що таке твір-опис природи. За допомогою малюнків і текстів до них знаходить опис природи. За допомогою вчителя і питань переказує окремі речення.

З допомогою пише переказ окремих речень, що містять опис природи.

За допомогою малюнків і допоміжних слів з участю вчителя складає текст-опис  з 5 – 8 речень.

 

Сприймає прочитаний текст і за допомогою вчителя відповідає на тестові завдання.

За допомогою вчителя будує речення-відповіді на запитання, пов’язані з темою.

 

За допомогою вчителя знаходить оголошення. За зразком за допомогою вчителя пише власне оголошення

 

Сприймає прочитаний текст, самостійно / під контролем вчителя відповідає на тестові запитання.

За допомогою навідних питань і допоміжних слів  складає 5-6  реплік діалогу.

 

 

Працює разом з учителем над заповненням шаблону твору розповідного характеру, використовуючи сюжетні малюнки.

 

 

Робота з мовним лото.

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків української мови 6 клас

за адаптованою  навальною програмою

№з/п

К-сть годин

Дата

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки здобувача освіти

Адаптація  навчально-пінавальної діяльності під час уроку

1.

1

 

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови.

Сприймає і розуміє українську мову. Дотримується культури мовлення щодо вживання слів відповідно до їх значення;  з допомогою і самостійно дає відповіді на запитання.

За допомогою вчителя знаходить  і виписує прислів’я і приказки про мову, добирає синоніми.

2.

1

 

РМ №1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування.

Розрізняє форми мовлення: усну і писемну    ( говоріння, читання, письмо)

 

Зменшення обсягу навчального матеріалу. Вправи «Сортувальник», «Встанови відповідність»

3.

 

 

РМ №2. Типи мовлення.

Розрізняє типи мовлення, називаючи їх. З допомогою і самостійно визначає тип мовлення

Спрощення, доповнення, схеми,

4.

1

 

РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком).

Розуміє, що таке діалог і вміє знаходити його. За допомогою вчителя та використовуючи ілюстрації до коміксу, доповнює репліки, відтворюючи діалог.

Використання схем, ілюстрацій. Вправа «Відтвори діалог»

5.

1

 

Виконання проєкту (заздалегідь підготовлені групами виступи-презентації на тему «Українська мова – мова моєї країни» з використанням слайдів, постерів, музичного супроводу, віршів, ілюстрації тощо).

Розуміє, що українська мова – це державна мова України. За допомогою вчителя створює колаж на задану тему, використовуючи підготовлені вчителем і самостійно наліпки.

Спрощення, створення колажу, використовуючи наліпки.

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Синтаксис і пунктуація. Орфографія

 

6.

1

 

Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення.

За допомогою вчителя і самостійно розрізняє словосполучення і речення. Називає всі члени речення і показати їх графічне позначення. Самостійно визначає головні члени речення, з допомогою – другорядні.

Вибіркова робота, поєднати слова у словосполучення, відповідаючи на запитання. Дописати речення, використовуючи ілюстрацію. Встановити відповідність між членом речення і графічним зображенням.

7.

1

 

Однорідні члени речення, звертання, вставні слова.

Розрізняє  звертання, вставні слова і однорідні члени речення. З  допомогою вчителя та малюнків  визначає однорідні члени речення, звертання, вставні слова. З допомогою правильно ставить розділові знаки.

Вибіркова робота. Встанови відповідність. Підпиши малюнок. Доповни речення словами із довідки, використовуючи малюнок. Списати і розставити розділові знаки.

8

1

 

Складне речення. Пряма мова. Діалог.

Розуміє, що таке діалог, пряма мова, складне речення.  Може відрізнити пряму мову від діалогу. Знає з чого він складається. За допомогою вчителя може поєднати прості речення у складне і правильно записати діалог і пряму мову.

Відтвори діалог за ілюстрацією і доповни шаблон.

Встанови відповідність між схемою і реченням. Списати і розставити розділові знакки.

9

1

 

РМ №4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери.

Визначає стилі мовлення за допомогою вчителя. Має уявлення про офіційно-діловий стиль і документи

Розподільний диктант.

Вибіркове завдання.

10

1

 

РМ №5. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.).

Доповнює шаблон оголошення за допомогою вчителя і допоміжних слів

 

Робота з шаблоном оголошення/ пазли

11

1

 

Основні орфограми та пунктограми (практично).

За допомогою вчителя пише орфографічний словниковий диктант. Намагається запам’ятати, що звертання і однорідні члени речення відокремлюються комами.

Встанови відповідність . Вправа «Розсипанка»: згрупувати слова з апострофом і м’яким знаком. «Вибери і розстав пропущені розділові знаки»

12

1

 

Діагностична (контрольна) робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Диктант із завданням.

Пише диктант під диктовку

Контроль асистента вчителя.

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

 

13

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №1. Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично).

Розуміє розподіл слів за походженням, з допомогою вчителя і малюнків розрізняє українські слова та слова іншомовного походження

Вправа «Третє зайве», гра «Закінчи твердження» (теорія), знайти відповідність між словом інш.п. і його лексичним значенням

14

1

 

Букви и, і в словах іншомовного походження.

Має уявлення про дану орфограму. Самостійно  може списати слова і підкреслити орфограму. З допомогою вчителя може згрупувати слова за правописом і намагається самостійно орфографічно правильно записати слова іншомовного походження.

Переформулювання  навчального матеріалу. Використання схеми.

Практично: виписати, розподілити, списати і визначити орфограму.

15

1

 

Подвоєні букви в словах іншомовного походження.

Поділ навчального матеріалу на частини. Вправа «Дослідження» (в групі).

Письмо по пам’яті. Розподільне письмо.

16

1

 

Апостроф у словах іншомовного походження.

Вправа «Повторюй за дітьми/мною», вправа «Знайди і покажи апостроф», «Вибери, прочитай і запиши»

17

1

 

М’який знак у словах іншомовного походження.

Вправа «Повтори», «Покажи»

Вправи: «знайди слово з Ь і випиши», «Сортувальник»(1 – з Ь а в ІІ – без Ь)

18

1

 

РМ №6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту.

Розуміє, що таке  текст. Самостійно може відрізнити текст від речення. Знає, що абзац пишеться з нового рядка. Повторюючи за дітьми і вчителем записує план тексту.

Вправа «Повтори», «Що є що?»,

«Віднови послідовність»

19

1

 

Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.

Розуміє, які слова є застарілими, а які неологізмами (без вживання термінів). За допомогою вчителя і малюнків розрізняє застарілі слова і нові слова, повторюючи за  вчителем замінює застарілі слова на сучасні; удосконалює навички письма.

Вправа «Мій конспект», вправи «Знайди пару», «Підпиши малюнок», «Відредагуй речення»

20

1

 

Загальновживані слова. Професійні слова й терміни.

Розуміє, що таке професійні слова. З допомогою вчителя за малюнками добирає професійні слова і правильно їх записує. Удосконалює навички письма.

Вправа «Намалюй підказку», «Підпиши малюнок», «Ланцюжок професійних слів», «З’єднай».

21

1

 

РМ №7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

Має уявлення про роздум: на яке питання відповідає і завдання. За допомогою питального плану і з допомогою вчителя переказує половину тексту.

Вправа «Доміно»( теорія).

Гра «Повтори за мною», «Повтори сам/сама»

22

1

 

Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично).

Має уявлення про діалектні і просторічні слова. З допомогою вчителя їх розрізняє їх. З допомогою вчителя редагує речення, замінюючи просторічні слова.

Вправа «Моя шпаргалка», «Повтори за вчителем, повтори за дітьми, скажи сам».

Розподільне завдання, «Встанови відповідність»

23

1

 

Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично).

Має уявлення про стилістично забарвлені слова. З допомогою і сам може знайти їх в реченні і з допомогою вчителя виправити помилку, добираючи матеріал із довідки.

Дозування і переформулювання  матеріалу і термінології. Вправа «Знайди помилку».

24

1

 

РМ №8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів (орієнтовні теми: «Чому треба берегти природу», «Який вчинок можна вважати героїчним»).

За допомогою сюжетних малюнків  і вчителя написати твір-роздум ( 5-7 речень).

 

Робота із сюжетними малюнками, шаблоном твору-роздуму, де потрібно вставити слова

25

1

 

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів. Аналіз письмового твору-роздуму.

Дотримується культури мовлення щодо вживання слів відповідно до їх значення;  з допомогою і самостійно складання з ними словосполучення, речення; *під контролем дотримання лексико-граматичної сполучуваності слів на письмі; адекватно оцінює власну роботу.

 

Вправи «Повтори за мною», «Знайди помилку», «Як правильно»

26

1

 

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологіз­ми в ролі членів речення.

Має уявлення про фразеологізми, з допомогою підбирає  фразеологізм до малюнка та пояснює його, використовуючи довідничок.

Переформулювання навчального матеріалу, вибіркове завдання, ілюстрації до фразеологізмів, підпиши малюнок фразеологізмом із довідки. Вправа «Лото»

27

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Сприймання усної інформації на слух / аудіювання (тестування, відкриті завдання).

Тренувальні вправи.

Сприймає прочитаний текст, самостійно/за допомогою вчителя відповідає на тестові завдання.

Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя.

28

1

 

Джерела українських фразеологізмів

Знаходить  фразеологізми, з допомогою підбирає фразеологізм до малюнка та пояснює його, використовуючи довідничок.

Гра «Комікс» (підпиши малюнки фразеологізмами), «Віднови фразеологізм», «Закінчи фразеологізм»

29

1

 

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

Розуміє, що таке прислів’я і  приказки.

За малюнками з допомогою вчителя  складає прислів’я і приказки, записує їх без помилок та по пам’яті.

Вправи : «Повтори за мною» «Знайди пару», «Розгадай ребус», «Письмо по пам’яті»

30

1

 

Навчальний диктант

Вміє писати тексти під диктовку

Підтримка і контроль асистента вчителя

31

1

 

Узагальнення вивченого з розділу.  Виконання проєкту (розігрування підготовлених заздалегідь рекламних роликів на тему «Нові слова» або «Перлини фразеології»).

За зразком , використовуючи самостійно виготовлені наліпки і ілюстрації, виконати проєкт.

Зміна видів діяльності: зразок, заготовлені ілюстрації, наліпки, допоміжні картки, використання інтерактивних вправ, комп’ютерних технологій.

32

1

 

Діагностична (контрольна) робота №2. Лексикологія. Фразеологія (тестові завдання).

Самостійно і з допомогою вчителя виконує тестові завдання.

Диференціація завдання

СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ

33

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №2. Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова.

Сприймає інформацію  про похідні і непохідні слова, про змінювання і творення слів. З допомогою вчителя за малюнками утворює нові слова, змінювати граматичні форми слів.

Вправи «Моя шпаргалка», «Повтори і запиши», «Будівельник»

34

1

 

Основні способи словотворення.

Знає, що таке спосіб творення, з допомогою вчителя визначає спосіб творення ; за допомогою схеми утворює  нові слова різними способами.

Вправа «Моя підказка», «Словотворче коло», «Розподіли»

35

1

 

Тренувальні вправи.

З допомогою вчителя та таблиць утворює нові слова, підкреслює орфограму, намагається пояснити правила правопису . Удосконалювати правописні навички.

Вправа «Повтори і розкажи», «Доміно», «Словотворче колесо», словниковий диктант

36

1

 

Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-,     -ств-.

Намагається зрозуміти правило; за допомогою картки-підказки і з допомогою вчителя утворює нові слова із суфіксом –СЬК, -СТВ та правильно їх пише.

Вправа «Так/ні»,  «Склади пазли»(із суф –СЬК), гра «Злови і виправ помилку»

37

1

 

Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на    -ський, -цький.

Намагається усвідомити правила змін приголосних при творенні нових слів із суфіксом –ИН. З допомогою вчителя та за допомогою підказки і зразка утворює нові слова, правильно їх записуючи

Вправа «Знайди замінник»( замінити словосполучення словом із суф. ИН), «Будівельник», гра «Лото».

38

1

 

Урок культури мовлення  (виразне читання текстів, правильна вимова сполучень звуків, антисуржик тощо).

За вчителем , разом з дітьми удосконалює правильну вимову  сполучення звуків. З допомогою вчителя редагує речення, визначаючи лексичні помилки.

Гра «Знайди пару», «Відредагуй речення», вправа «Повтори за нами»

39

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

З допомогою вчителя частково відтворює текст переказу, використовуючи  сюжетні малюнки та допоміжні слова.

Гра «Встанови послідовність» (розташувати в послідовності розгортання подій малюнки), «Оживи події»( скласти речення за малюнком)

40

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

41

1

 

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних.

Розуміє, що таке  складні слова та спосіб утворення. З допомогою вчителя / самостійно намагається знайти складні слова та утворити.

Дозування і переформулювання  навчального матеріалу – схема. Вправи з підказкою, за зразком.

42

1

 

Правопис складних слів разом і з дефісом.

Сприймає і усвідомлює інформацію  про написання складних слів разом і через дефіс. Повторює за вчителем правила. З допомогою вчителя / сам розподіляє слова у два стовпчики;  списує складні слова , а також записує під диктовку

Схематизація  навчального матеріалу, створення картки-підказки. Вправи «Повтори», «Розподіли».

43

1

 

Тренувальні вправи.

З допомогою вчителя записує складні слова разом, окремо і через дефіс.

Вправи: «Повтори за вчителем», «Виконай за зразком», «Сортувальник», словниковий диктант

44

1

 

Написання слів з пів.

Сприймає інформацію вчителя про написання з ПІВ. З допомогою вчителя, за зразком, шаблоном намагається правильно записати складні слова з ПІВ

Алгоритмізація  навчального матеріалу через схему. Вправи з малюнками, списування.

45

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту.

З допомогою вчителя і дидактичного матеріалу  створює проєкт.

Вправа «Проєкт»

46

1

 

Діагностична (контрольна) робота №3. Словотвір. Орфографія (тестові завдання).

Самостійно/ під контролем вчителя виконує діагностичну роботу

Диференціація. Зменшення обсягу завдань із збереженням складності

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Частини мови (оглядово). Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників

47

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №3. Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово).

Розуміє поняття «частина мови», запам’ятовує їх кількість,  з допомогою вчителя заповнює таблицю «Частини мови» та визначає їх в реченні.

Вправа «Створення картки розуму»(ОК)

48

1

 

Іменник як частина мови. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники.

Розуміє, що таке іменник, з допомогою вчителя розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають предмети,  розпізнає назви істот і неістот, розуміє, що те, що можна порахувати – це конкретне значення, а те, що не можна порахувати, - це абстрактне значення.

Вправи: «Читай картку розуму», «Повтори за мною»,  «Розподіли» (істоти/неістоти), «Підпиши малюнок».

49

1

 

Велика буква та лапки у власних назвах.

Розуміє загальні і власні назви, з учителем розрізняє власні і загальні іменники, дотримується правила написання великої букви у власних іменах;  списує з великої букви під контролем вчителя іменники власної назви.

Вправи: «Моя шпаргалка», «Знайди, спиши і підкресли», «Вибери букву»

 

50

1

 

Тренувальні вправи.

Розуміє, що прізвище, ім’я, кличка тварин, назва держави, вулиці. Міста – це власна назва і пишеться з великої букви. Може самостійно і правильно написати з великої букви вказані іменники.

Вправа «Письмо по пам’яті», «Злови помилку»

51

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Диктант за І семестр.

Може писати під диктовку

Контроль асистента вчителя

52

1

 

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

Розуміє, що таке рід іменників, може самостійно визначити рід простих іменників,

З допомогою співвідносить за малюнками іменники спільного роду.

Вправа «Моя шпаргалка», «Виконай за зразком», «Підпиши рід»

53

1

 

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

Сприймає інформацію про незмінювані іменники, намагається зрозуміти поняття «незмінювані», з допомогою вчителя визначає рід незмінюваних  іменників;

Вправи «Слухай і повторюй», «Назви зображений предмет і запиши»,

54

1

 

РМ №9. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо).

За допомогою навідних питань і вчителя відтворює  діалог зі словами : таксі, шосе, ескімо, поні.

 

Робота над доповненням шаблону діалогу – коміксу словами із довідки.

55

1

 

Число іменників (повторення). Іменники, що  мають форми тільки  однини або тільки  множини.

Розуміє,  що таке  число іменників, співвідносить іменники в однині і множині з відповідною кількістю предметів, зображених на ілюстрації. З допомогою вчителя / самостійно від однини може утворити множину; розрізняє однину від множини .

З допомогою вчителя виконує вправи «Шпаргалка-підказка», «Порахуй і підпиши», «Розподіли»

56

1

 

Відмінки іменників (повторення). Поділ іменників на відміни та групи.

Сприймає інформацію про відмінки і за допомогою вчителя читає таблицю відмінків,   повторює за вчителем правила і розрізняти відмінки.

З допомогою вчителя заповнює таблицю відмінків. Вправи: «Прочитай і повтори», «Сортувальник», «Третє зайве»

57

1

 

РМ №10. Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

Розуміє, що таке  опис  приміщення. За допомогою вчителя знаходить частину тексту, де міститься опис, читає кожне речення окремо і намагається запам’ятати і переказати письмово.

Дозування тексту.   Вправи «Уважно слухай», «Прочитай сам/ сама», «Знайди опис приміщення», «Перекажи усно», «Перекажи письмово».

58

1

 

РМ №11. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

59

1

 

Тренувальні вправи.

Розуміє, що таке  іменник, рід, число, відмінки. З допомогою вчителя змінює іменники за числами та відмінками (практично); (повторює за вчителем);

Виконує вправи: «Прочитай шпаргалки», «Повтори за дітьми та вчителем». «Виконай за зразком», «Підпиши малюнок»

60

1

 

Діагностична (контрольна) робота №4. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестові завдання).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

61

1

 

Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки визначення роду іменників чи вживання великої букви у власних назвах. 

З допомогою вчителя створює постер найуживаніших складних випадків визначення роду та вживання великої букви.

Створення постеру або колажу.

62

1

 

Семестровий контроль. Лексикологія та фразеологія. Словотвір та орфографія. Іменник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

63

1

 

Аналіз діагностичної та семестрової (контрольної) роботи.

Разом з учителем знаходить помилки, співставлючи з правильно написаним словом  і виправляє  їх.

Вправа «Знайди помилку»

64

1

 

Урок повторення вивченого впродовж І семестру

Разом з дітьми з допомогою вчителя бере участь у мовній вікторині

Мовна вікторина, «Віднайти продовження прислів’я», «Знайди відгадку на малюнку і запиши»

ІІ семестр

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Відмінювання та правопис іменників

 

65

1

 

Відмінювання іменників І відміни.

Сприймає інформацію про іменники І в.,  разом з вчителем визначає іменники І в., за зразком відмінює їх  за відмінками

Схематизація  навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. І в.), «Провідміняй за зразком».

66

1

 

Відмінювання іменників ІІ відміни.

Сприймає інформацію про іменники ІІ в.,  разом з вчителем визначає  іменники ІІ в., за зразком відмінює їх  за відмінками

Спрощення навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. ІІ в.), «Провідміняй за зразком».

67

1

 

Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни.

Сприймає інформацію про Р. в., повторює його назву і питання, на які він відповідає, з допомогою вчителя сортує іменники відповідно до закінчення.

Вправи «Повтори», «Допиши запитання», «Виділи закінчення», «Засели будиночок»

68

1

 

РМ №12. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

Розуміє, що таке   твір і опис. З учителем називає  питання, на яке відповідає опис. З допомогою вчителя доповнює речення опису приміщення за малюнком,використовуючи слова із довідки

Працює з деформованим текстом, доповнюючи його словами із довідки.

69

1

 

Відмінювання іменників ІІІ  та ІV відмін.

Сприймає інформацію про іменники ІІІ і ІУв.,  разом з вчителем визначає іменники ІІІ в і ІУ в.., за зразком відмінює їх за відмінками

Схематизація навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. ІІІ і ІУв.), «Провідміняй за зразком».

70

1

 

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично).

Розуміє  про кличний відмінок. За вчителем повторює іменники у кличному відмінку і записує їх. З допомогою вчителя  і самостійно намагається відредагувати речення з казки,замінюючи ім. Н.в. на іменники Кл. в.

Дозування  навчального матеріалу. Відтворення і повторення за вчителем і дітьми. «Віднайти пару», «дописати ілюстрацію до казки»

71

1

 

Урок культури мовлення. Уживання звертань, виражених іменниками в кличному відмінку; вибір форми звертання; антисуржик; пароніми тощо.

Розуміє, що звертання виражаються іменниками у кличному відмінку. Відпрацьовує читання слів у кличному відмінку. З допомогою вчителя знаходить правильну форму кличного відмінка та удосконалює навички утворення форм Кл.в.

Вправи «Прочитай, пригадай, повтори», різні види читання, «Знайди пару». Утвори.

72

1

 

Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини.

Сприймає  пояснення вчителя, з допомогою вчителя знаходить на малюнках слова, що вживаються у множині, записує їх. З допомогою вчителя за зразком провідміняти і виділити закінчення.

Схематизація використання ілюстраційного матеріалу, карток-підказок.

73

1

 

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ.

Розуміє  про імена по батькові:  чоловічі і жіночі.  З допомогою вчителя/ самостійно  і за зразком  утворює  і записує власне  ім’я  по батькові та вчителів, однокласників.

Алгоритмізація  навчального матеріалу: схематично. Вправи «Сортувальник», «Будівельник»

74

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Сприймання письмових текстів / читання мовчки (тестування, відкриті завдання).

Читає мовчки текст, з  допомогою вчителя відповідає на тестові запитання.

Читання і відповідь на тестові запитання.

75

1

 

Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я).

Розуміє, що таке суфікс, знає, як він графічно позначається.  З допомогою вчителя знаходить в іменниках суфікси і графічно їх виділяє.

Використання картки-підказки, спрощення навчального матеріалу (таблиця).

76

1

 

Написання не з  іменниками.

Розуміє  про різне написання НЕ з іменниками. Намагається самостійно і з допомогою вчителя знайти і виписати іменники з НЕ і підкреслити орфограму. З допомогою вчителя намагається правильно записати НЕ з іменниками

Вправи «Повтори за вчителем», «Вибери орфограму», «Розподіли за способом написання»

77

1

 

Тренувальні вправи. Есе на тему стосунків між однолітками.

Самостійно читає зразок есе, намагається в зразок  вставити власне ім’я та 1-2 слова із власного життя.

Читання, редагування тексту-зразка.

78

1

 

Правопис складних  іменників (повторення й поглиблення).

Має уявлення про складні іменники, намагається з допомогою вчителя їх знайти і виписати. Зрозуміти, що вони можуть писатися по-різному.

Дозування  навчального матеріалу, вправи «Словотворче колесо», «З’єднай другу частину»

79

1

 

Навчальний диктант.

Запису текст під диктовку           

Контроль асистента вчителя

80

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Створення мініжурналу «Іменник».

З допомогою вчителя та заготовлених наліпок  створює  мініжурнал «Іменник», повторює інформацію за вчителем. Має уявлення про вивчену частину мови. Разом з учителем може серед слів-малюнків знайти іменник і визначити рід, число.

Робота над створенням колажу (спрощення), вправи «Випиши», «Розкажи все, що знаєш», «Виконай за зразком»

81

1

 

Діагностична (контрольна) робота №5. Відмінювання та правопис іменників (тестові завдання).

Самостійно під контролем вчителя/ асистента вчителя  виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

82

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №5.

Нетрадиційний урок. Вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо.

Працює в групі. Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у вікторині, рольовій грі. Повторює слова-відгадки.

Зміна видів діяльності, використання ІКТ, гра.

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Прикметник

83

1

 

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми  прикметників.

Розуміє, що таке прикметник, з допомогою вчителя розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають ознаку предмета, ставить до них запитання. З вчителем добирає прикметники за малюнками. Самостійно записує речення, з вчителем підкреслює члени речення.

Схематизація  (створення ОК), вправи: «підпиши малюнок», «Вибери прикметник», «Допиши закінчення»

84

1

 

Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід  прикметників з однієї  групи  в іншу.

Має уявлення про групи прикметників а значенням,  повторює за вчителем їх назви, з допомогою вчителя  розподіляє слова за групами.

Вправи: «Шпаргалка», «Повтори», «Прочитай шпаргалку», «Розподіли»

85

1

 

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

Має уявлення про ступені порівняння, за допомогою малюнка може визначити ступені порівняння. За допомогою картки-підказки з вчителем  може розподілити слова, намагається утворити. З допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати якісні прикметники

Схематизація  навчального матеріалу (таблиця), вправи «Читай разом з вчителем», «Повтори», «Підпиши малюнок», «Розподіли»

86

1

 

Урок культури мовлення. Уживання ступенів порівняння якісних прикметників, плеоназм.

Самостійне читання, з допомогою  виписує прикметники  вищого і найвищого ступенів порівняння (з виділеними іншим кольором афіксами), з допомогою вчителя  утворює ступені порівняння та відредаговує  текст.

Алгоритмізація  навчального матеріалу, робота з кольоровим текстом, виконання завдання за зразком, вправа «Закінчи речення» (словом із довідки)

87

1

 

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп.

Розуміє явище  відмінювання прикметників, за допомогою таблиці, використовуючи зразок,  з допомогою вчителя відмінює прикметники.

Схематизація (таблиця) навчального матеріалу, зразок-підказка. Вправа «Повтори і запиши», «Провідміняй так як я»

88

1

 

РМ №13. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

Розуміє, що таке опис природи. За допомогою малюнків і текстів до них знаходить опис природи. За допомогою вчителя і питань переказує частину тексту-опису.

Дозування тесту переказу, зменшення  завдання, наочність.

89

1

 

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників.

Має уявлення про способи творення прикметників, з допомогою вчителя за малюнками утворює  прикметники різними способами, визначаючи спосіб творення.

Дозування  навчального матеріалу, таблиця, наочність, малюнки, схеми, картки-підказки, зміна видів діяльності

90

1

 

РМ №14. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Редагування тексту переказу.

Доповнює речення, що містять опис природи , словами із довідки.

Дозування.  Зменшення обсягу тексту для переказу із збереженням основного завдання..

91

1

 

Букви  е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах  -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). Написання прикметників із  суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-.

Має уявлення, що таке суфікс,  з допомогою вчителя знаходить  в прикметниках суфікси і графічно їх виділяє.

Використання картки-підказки, спрощення навчального матеріалу (таблиця). Вправа «Будівельник»

92

1

 

Написання не з  прикметниками.

Має уявлення про різне написання НЕ з прикметниками.  З допомогою вчителя знаходить  і виписує  прикметники  з НЕ і підкреслити орфограму.

Вправи «Повтори за вчителем», «Вибери орфограму», «Розподіли за способом написання»

93

1

 

Тренувальні вправи.

94

1

 

РМ №15. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. Редагування твору-опису.

За допомогою малюнків і допоміжних слів з участю вчителя складає текст-опис  природи закартипною.

Зменшення обсягу завдання, збільшення часу на виконання, алгоритм виконання,  конкретизація, малюнки, зразок.

95

1

 

Написання  н і нн у прикметниках.

Аналіз письмового твору.

Сприймає інформацію про орфограму. З  допомогою вчителя знаходить  і виписує прикметники  з орфограмою та розподілити прикметники за кількістю Н

Схема.

Вправи:  «Прочитай за вчителем», «Повтори», «Знайди і випиши», «Підкресли орфограму», «Розподіли слова»

 

96

1

 

Написання складних  прикметників разом і з дефісом.

Сприймає інформацію про орфограму. З  допомогою вчителя знаходить і виписує складні прикметники, намагається з допомогою вчителя правильно записати запропоновані складні прикметники.

Дозування навчального матеріалу (таблиця), метод багаторазового повторення , списування по крапках, використання зразка.

97

1

 

Тренувальні вправи.

98

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.

З  допомогою вчителя, використовуючи шаблон твору-опису природи та довідкові слова і ілюстрації, пише  мінітвір-опис природи (5-6 речень)

Зменшення обсягу твору, допомога вчителя, використання шаблону твору-опису,  ілюстрації та довідкових слів.

99

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.

100

1

 

Урок творчості. Виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки написання прикметників. Навчальний диктант

З допомогою вчителя/ самостійно виконує інтерактивні  вправи для удосконалення навичок правопису прикметників.  Пише під диктовку.

Контроль вчителя/ асистента вчителя

101

1

 

Написання прізвищ  прикметникової  форми.

Сприймає  поясненням вчителя про особливості написання прізвищ. Читає, правильно вимовляючи прізвища, записує їх по пам’яті  з допомогою вчителя. З допомогою асистента вчителя намагається записати своє прізвище і прізвище однокласників та провідміняти своє прізвище за зразком.

Дозування навчального матеріалу. Вправи «Повтори» «Спостереження», «За зразком», використання ІКТ

102

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту.

Працюючи в групі, повторює за дітьми відомості про прикметник. З допомогою вчителя та заготовленої інформації на наліпках,  створює  проєкт про прикметник.

Допомога однокласників та вчителя. Підготовлений наочний матеріал. Зміна видів діяльності, ігрові технології

103

1

 

Діагностична (контрольна) робота №6. Прикметник як частина мови (тестові завдання).

Під контролем асистента  вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Числівник

104

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №6. Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові.

Усвідомлено сприймає інформацію про  числівник. З допомогою асистента вчителя та малюнків  співставляє числа з відповідною кількістю предметів; знаходить  слово-числівник, що відповідає цифрі і записує його. Сприймає інформацію про розряди числівників за значенням. З допомогою розпізнає їх.

Схематичне подання навчального  матеріалу (таблиці). Вправи «Повтори», «Знайди слово-пару», «Розподіли», «Випиши».

105

1

 

Розряди  кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники.

Розуміє, що таке цілі числа та дробові. З допомогою вчителя  записує цілі та  дробові числівники з дотриманням орфографічних правил. Намагається зрозуміти, що таке збірні числівники і як вони утворюються.

Схематичне подання навчального матеріалу, зменшення обсягу  завдання із збереженням складності, допомога вчителя, використання малюнків та зразків.

106

1

 

Числівники прості, складні й складені. Написання числівників: роздільне написання складених числівників; м’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках; написання разом порядкових числівників із -сотий,           -тисячний, -мільйонний, -мільярдний.

Розрізняє з допомогою вчителя  прості і складні числівники; намагається правильно писати числівники зі словами: -сотий, -тисячний, - мільйонний.

Презентація  навчального матеріалу. Використання зразків, карток-підказок, допомога вчителя і асистента вчителя. Вправи: «Знайди і випиши», «Сортувальник».

107

1

 

РМ №16. Аудіювання медійного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень.

Сприймає прочитаний текст і самостійно  відповідає на тестові завдання.

Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя.

108

1

 

Відмінювання числівників на означення цілих чисел.

Має уявлення про явище відмінювання. З  допомогою вчителя, використовуючи зразок, відмінює  прості цілі числівники.

Пояснення навчального матеріалу з використанням зразка та таблиці «Відмінки числівників» ( в запитаннях виділені закінчення)

109

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Сприймання усної інформації на слух / аудіювання (тестування, відкриті завдання).

Тренувальні вправи.

Сприймає прочитаний текст і самостійно відповідає на тестові завдання.

Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя.

110

1

 

Відмінювання дробових і збірних числівників.

Розуміє, що таке  відмінювання. З допомогою вчителя, використовуючи зразок,  відмінює дробовий і збірний числівник.

Використання зразка, робота з карткою-підказкою.

111

1

 

Відмінювання порядкових числівників.

 Розуміє, що таке  відмінювання. З допомогою вчителя, використовуючи зразок,  відмінює порядкові числівники, знаходить і виділяє закінчення, підкреслює орфограму.

Використання шпаргалки, робота з карткою підказкою.

112

1

 

Урок культури мовлення (правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо).

Розуміє, що таке відлік часу за допомогою годинника. Повторює правильне запитання і відповідь про час. З допомогою вчителя ставить запитання про час і записує  простий спосіб відповіді.

Ілюстративність навчального матеріалу, використання наочності: зображення годинника з підказками. Робота з деформованим текстом з допомогою вчителя або асистента.

113

1

 

РМ №17. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини.

За допомогою вчителя та навідних запитань  довідника слів відновлює невеликий деформований текст-розповідь..

Навідні запитання,, довідка, шаблони речень.

114

1

 

Узгодження кількісних числівників з іменниками. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення.

З допомогою вчителя за малюнками розрізняє числівник серед інших частин мови та поєднує його з іменниками.

Малюнки, вправи «Вибери», «З’єднай».

115

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Диктант за ІІ семестр.

Пише під диктовку

Контроль вчителя/асистента вчителя

116

1

 

РМ №18. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. Редагування допису.

За допомогою вчителя знаходить оголошення. За зразком за допомогою вчителя пише власне оголошення.

Використання шаблону, слів із довідки. Допомога вчителя або однокласників.

117

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Мультимедійна презентація «Школа майбутнього».

Працюючи в групі, повторює  за дітьми відомості про числівник. З допомогою вчителя та заготовленої інформації на наліпках,  створює проєкт про числівник.

Допомога однокласників та вчителя. Підготовлений наочний матеріал.

118

1

 

Діагностична (контрольна) робота №7. Числівник як частина мови (тестові завдання).

З допомогою вчителя / самостійно виконує завдання свого рівня.

Диференціація, допомога вчителя.

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Займенник

119

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №7. Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників.

Розуміє, що таке  займенник, з допомогою вчителя  доступними способами  розрізняє розряди займенників за значенням.

Вправи: «Моя шпаргалка», «Прочитай записане», «Повтори», «Знайди і запиши».

120

1

 

РМ №19. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично).

Сприймає прочитаний текст вчителем ,  читає його самостійно і відповідає на тестові запитання.

 

Переформулювання запитань, підтримка асистента вчителя

121

1

 

Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи.

Розуміє, що Я,ТИ,МИ – це особові займенники. З допомогою вчителя  доступними способами знаходить особові займенники і записує.

Картка-підказка, багаторазове повторення, вправи «Повтори», «Прочитай», «Знайди». «Запиши.»

122

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту, що містить опис природи.

Намагається вибірково переказувати невеликі художні твори-мініатюри розповідного характеру за даним простим планом; з допомогою вчителя відтворює зміст переказу, працюючи з деформованим текстом

Дозування завдання, зменшення обсягу, збільшення часу на виконання ,  робота за планом з деформованим текстом і словами із довідки.

123

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту, що містить опис природи.

124

1

 

Питальні й відносні займенники.

Має уявлення про питальні й відносні займенники,  з допомогою вчителя відрізняє їх  та розподіляє речення у два стовпики.

Схема, зразок, допомога вчителя.

125

1

 

РМ №20. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»).

 За шаблоном з допомогою вчителя створює діалог відповідно до ситуації спілкування, використовує у діалозі різні за метою висловлювання речення

 

Ілюстративно-наочний зразок виконання  завдання, використання шаблону.

126

1

 

Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників.

Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. З допомогою вчителя  їх розрізняє..

Переформулювання теоретичного матеріалу, нестандартний підхід  до пояснення  (віршик, таблиця). Вправи: «Розрізни», «Посортуй», «Випиши».

127

1

 

Тренувальні вправи. Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично).

 З допомогою вчителя  редагує текст з лексичними помилками, використовуючи займенники із довідки.

Спрощення, довідкові слова, виділення помилок кольором, допомога вчителя.

128

1

 

РМ №21. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору.

з допомогою учителя, ілюстрацій складає невеликий твір-роздум, на сюжет із життя.

Працює разом з учителем над заповненням шаблону твору роздуму, використовуючи сюжетні малюнки.

129

1

 

РМ №22. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів.

130

1

 

Присвійні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій у непрямих відмінках (практично).

Аналіз письмового твору.

Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. Намагається з допомогою їх розрізнити. Удосконалює навички письма

Відповіді на запитання з використанням ілюстрацій. Списування. Вправа «Знайди, чий предмет» і запиши.

131

1

 

Вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників той, цей, весь у непрямих відмінках (практично).

Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. З допомогою вчителя/ самостійно їх розрізняє і використовує у мовленні.

Ілюстративний метод пояснення використання таблиці. Вправи «Повтори», «Розпізнай», розподільний диктант за зразком.

132

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Укладання словничка фразеологізмів, прислів’їв, приказок із займенниками.

За запитаннями вчителя доступними способами розпізнає займенники у реченні, виписує їх із прислів’їв і приказок. Бере участь у створенні  групового проєкту.

Використання власних шпаргалок, допомога вчителя, однокласників, зміна видів діяльності, використання ІКТ

133

1

 

Діагностична (контрольна) робота №8. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).

Самостійно/ з підтримкою асистента вчителя  виконує завдання свого рівня.

Диференціація завдання, підтримка вчителя/ асистента вчителя.

134

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №8.

РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»).

Разом з учителем  дає відповідь на запитання «Чому не можна принижувати людину?»

Використання слів із довідки, застосування шаблону.

135

1

 

Нетрадиційний урок. Вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо.

Працює в групі. Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у вікторині, рольовій грі. Повторює слова-відгадки.

Зміна видів діяльності, використання ігрових технологій, дозування завдання.

136

1

 

Семестровий контроль. Морфологія. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми).

Самостійно/під контролем вчителя  виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 6 КЛАСІ

 

137

1

 

Аналіз семестрового контролю знань.

Лексикологія. Фразеологія.

За запитаннями вчителя доступними способами розрізняє  прислів’я і приказки, застарілі слова, неологізми; добирає  професійні слова

Зменшення обсягу завдання, вправи «Поєднай», «Створи ланцюжок професійних слів», «Сортувальник» (застарілі і неологізми).

138

1

 

Словотвір та орфографія.

З допомогою вчителя знає графічне позначення афіксів, повторює способи творення слів за дітьми, називає спосіб творення, використовуючи слова з виділеними афіксами.

Вправи: «Третій зайвий», «Розподіли», «Встанови відповідність» зміна видів діяльності: усно/письмово.

139

1

 

Морфологія та орфографія.

З допомогою вчителя та  малюнків  розрізняє  частини мови.

Ілюстративність навчального матеріалу, використання шпаргалок, малюнків. Вправи; «Закінчи речення», «Назви частину мови». Використання ігрових технологій, ІКТ

140

1

 

Підсумковий урок.

Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у розгадуванні загадок, мовних вікторин.

Допомога і підтримка вчителя, асистента та однокласників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГІМНАЗІЯ ІМЕНІ ДМИТРА КОНОКЕЄНКА

ПОДІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення педагогічної ради т

від __________ протокол №1

 

 

НАВЧАЬНА ПРОГРАМА

«УКРАЇНСЬКА МОВА. 6 КЛАС»

 

Розроблено на основі модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)

 

 

 

Зміст навчальної програми забезпечує підручник «Українська мова. 6 клас» (авт.. О.В. Забоотний, В.В. Заболотний. К.: «Генеза», 2023)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельниченко Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
5 вересня
Переглядів
4192
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку