Адаптована програма з біології, 7 клас

Про матеріал
Адаптована програма з біології для учня 7 класу з ООП за підручником Л.Остапченко на 2023-2024 н.р.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків біології  для 7 класу

(адаптовано)

Дата

            Тема уроку

Діяльність (уміння)

Адаптація

Система та критерії оцінювання

Вступ 4 год.

 

 

1

 

Вступний інструктаж з БЖД.

Тварина-живий організм. Особливості живлення тварин

розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів тварин;

описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі  препарати, колекції;

характеризує:- типи живлення: автотрофний та гетеротрофний;

порівнює:- клітини тварин,

рослин, грибів

висловлює судження:

- щодо значення знань про тварин у природі та житті людини

Організаційна допомога дитині з ООП

 

 

Ознайомлення з критеріями оцінювання

2

 

Будова тваринної клітини. Основні відмінності тварин від рослин та грибів

Застосування методу поширення (що знаю)

 

 

Самооцінювання

Використання наочності

Виявлення труднощів у засвоєнні

3

 

Тканини тварин

4

 

Будова тварин:  органи та системи органів

Використання наочності

Виявлення труднощів у засвоєнні

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

(орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив)

Тема№1 Різноманітність тварин   28год.

5

 

Різноманітність тварин. Поняття про класифікацію тварин

 

 

Розпізнає:
- тварин на

зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

установлює зв’язок

- між будовою тварин і способом життя;

вдосконалює уміння

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринамиоперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

висловлює судження:

- щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини;

- щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

робить висновок:

- особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

6

 

Тип Кишковопорожнинні, особливості їхньої будови та способу життя

Презентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

Спрощення матеріалу

 

Чіткий інструктаж .

Оцінювання роботи в групі

7

 

Різноманітність кишковопорожнинних, їх роль у природі та значення в житті людини.

Міні – проект

Як  утворюються коралові острови?

8

 

Загальна характеристика типу Кільчасті черви

Лабораторне  дослідження №1 :

зовнішня  будова  та  рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

Спрощення матеріалу

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання роботи в групі, стимулювання активності

9

 

Різноманітність червів, їх роль у природі та значення в життя людини. Паразитичні черви

Спрощення матеріалу

 

Виявлення труднощів у засвоєнні

10

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

11

 

Загальна характеристика типу Членистоногі

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

12

 

Ракоподібні, особливості будови та способу життя

Використання слайдів

Заповнення з учнем шкали досягнень

13

 

Різноманітність  ракоподібних, їх роль в природі та значення  в  житті людини

Спрощення матеріалу

 

Самооцінювання

14

 

Павукоподібні, особливості їхньої будови та способу життя

Додаткове пояснення

Оцінювання згідно критеріїв

15

 

Різноманітність павукоподібних, їх роль в природі та значення  в  житті людини

Спрощення матеріалу

 

Оцінювання згідно критеріїв

16

 

Комахи, особливості  їхньої будови та способу життя. Практична робота №1. Виявлення  прикладів пристосувань  до способу життя у комах

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Залучення до робр\оти в групі

17

 

Різноманітність комах, їх роль у природі та значення  в  житті  людини

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

18

 

Молюски, особливості  їх будови і життєдіяльності. Лабораторне  дослідження №2.  Будова  черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових  молюсків

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання роботи в групі, стимулювання активності

19

 

Різноманітність  молюсків, їх роль у природі та значення в житті людини.

Міні – проект

Як утворюються перлини?

Спрощення матеріалу

 

Чіткий інструктаж .

Оцінювання згідно критеріїв

20

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

21

 

Біологічні особливості паразитичних безхребетних, попередження  зараження  ними

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

22

 

Риби, особливості  їхньої  будови  та  способу життя

Використання наочності

Заповнення з учнем шкали досягнень

23

 

Різноманітність риб, роль у природі  та  значення в житті людини

Презентація

Самооцінювання

24

 

Амфібії, особливості  їхньої  будови та способу життя.

Різноманітність амфібій, роль у природі та значення  в  житті  людини

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

25

 

Рептилії особливості  їхньої  будови  та  способу життя. Різноманітність рептилій, роль у природі та значення в  житті  людини

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

26

 

Птахи, особливості  їхньої  будови  та  способу життя

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

27

 

Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

28

 

Різноманітність птахів, роль  у  природі  та значення  в житті  людини

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

29

 

Контрольна робота №1

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

30

 

Ссавці, особливості  їхньої  будови  та  способу життя.

Міні – проект

Тварини  рекордсмени.

Зуби  ссавців

Спрощення матеріалу

 

Оцінювання роботи в групі

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

31

 

Практична  робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних  тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов  існування

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

32

 

Різноманітність ссавців. Роль  ссавців у природі та значення в житті людини.

Міні – проект

Тварини будівельники

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

Тема №2     Процеси  життєдіяльності  тварин 17 год.

33

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

-роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

 

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

34

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання

Використання наочності

Оцінювання згідно критеріїв

35

 

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

36

 

Практична робота №4. Порівняння будови  кровоносної системи хребетних тварин

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

37

 

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин

Презентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

38

 

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи

Використання муляжів

Заповнення з учнем шкали досягнень

39

 

Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

40

 

Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин

 

 

Виділення додаткового часу

Заповнення з учнем шкали досягнень

41

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження №3. Особливості  покривів тіла тварин

Робота в групі

Робота в групі, взаємооцінювання

 

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

42

 

 Органи чуття їх значення.

Міні-проекти

Як бачать тварини

Як тварини визначають напрям руху.

 Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

43

 

Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

44

 

Практична   робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях)

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

45

 

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

46

 

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення)

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

47

 

Міні-проекти

Майстерність маскування.

Турбота про потомство

Додатковий час на виконання завдання

Заповнення з учнем шкали досягнень

48

 

Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження № 4. Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб)

Додаткове пояснення

Робота  в групі

Взаємооцінювання

49

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

Тема 3.       Поведінка тварин          12 год.

50

 

Поведінка тварин, методи її вивчення

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:

- поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

робить висновок про:

- пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин

наводить приклади:

- міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

51

 

Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження №5. Спостереження за поведінкою тварин (вид  визначається  учителем)

Додаткове пояснення

Робота  в групі

Взаємооцінювання

Презентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

52

 

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин

53

 

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

54

 

Репродуктивна поведінка тварин (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство)

Робота за підручником

Самооцінювання

55

 

Територіальна поведінка тварин

Додатковий час на вивчення

Оцінювання згідно критеріїв

56

 

Соціальна поведінка тварин. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі

Міні-проекти

Угруповання тварин.

Чому мігрують тварини

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

57

 

Практична  робота №7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом)

58

 

Комунікація тварин.

 Міні-проект

Як спілкуються тварини

Додаткове пояснення

Робота  в групі

Оцінювання згідно критеріїв

59

 

Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.

Міні-проекти

Як вчяться пташенята.

Як тварини користуються знаряддями праці

Надання можливості обрати метод вивчення

Заповнення з учнем шкали досягнень

60

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

61

 

Контрольна робота №2

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

Тема 4.      Організми і середовище існування    7 год.

62

 

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища

описує:

- передачу енергії в екосистемі;

характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:

- роль організмів як компонентів екосистеми

наводить приклади:
- пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);

Додаткове пояснення, допомога асистента

Заповнення з учнем шкали досягнень

63

 

Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі

Надання можливості обрати метод вивчення

Заповнення з учнем шкали досягнень

64

 

Співіснування організмів в угрупованнях

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

65

 

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика

Надання можливості обрати метод вивчення

 

 

 

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

Додаткове пояснення, допомога асистента

Заповнення з учнем шкали досягнень

66

 

Природоохоронні території.

Червона книга України

Відеопрезентація

Самооцінювання

67

 

Міні-проекти

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.

Заповідні території України

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

68

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

Громадянська відповідальність

(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

Узагальнення   2 год.

69

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

порівнює:

- будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій) робить висновок:

- про єдність живої природи

Презентація

Оцінювання згідно критеріїв

70

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

Робота в групі, допомога асистента

Робота в групі, взаємооцінювання

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено 

 

Календарно-тематичне планування

уроків біології

 

Складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів    Біологія,   7 клас зі змінами,

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.( Рівень стандарту )

Підручник: Біологія: підруч. для 7-го класу загальноосвіт. навч. закл./Л.І.Остапченко,-2 видання;перероблено. – Київ: Генеза, 2020. – 208 с

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Моренко Марина Георгіївна
    Щиро дякую за розробку програми!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
5 вересня 2023
Переглядів
930
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку