Адаптована програма з фізики для 8 класу

Про матеріал
Адаптована програма з фізики для 8 класу. Ця програма створена для здобувачів освіти з інклюзивною формою навчання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Адаптована програма зфізики 8 клас

(70 годин, 2 години на тиждень, 4 години — резервних)

Програма:  ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Підручник: Фізика : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар,  Ф. Я. Божинова С. О. Довгий, та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. – 240 с. : іл., фот.

Пор№

К-сть год

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя

Розділ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА (30 годин )

 

  1.  

 

Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура. Термометри. Температурна шкала. Теплова рівновага.

Демонстрації

1. Дифузія газів, рідин.

2. Модель броунівського руху.

Розуміє властивості теплового руху; володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини температура та її одиниці.

Знає способи вимірювання температури; принципи побудови температурної шкали Цельсія.

Метод вербальних і наочних підказок

Усне опитування

  1.  

 

Залежність розмірів фізичних тіл від температури.

Демонстрації

1. Розширення тіл під час нагрівання.

Пояснює залежність розмірів фізичних тіл від температури.

 

Метод фолдингу (методи підтримуючої дії)

 

  1.  

 

Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії тіла.

Демонстрації

1. Зміна внутрішньої енергії внаслідок виконання роботи.

Володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини внутрішня енергія, та її одиниці.

Знає два способи зміни внутрішньої енергії тіла.

 

Метод вербальних і наочних підказок, опорні картки.

 

Тестова робота

  1.  

 

Види теплообміну: теплопровідність.

Знає види теплообміну: теплопровідність.

Прийом  «Знайди помилку».

 

Усне опитування

  1.  

 

Види теплообміну: конвекція, випромінювання.

Знає види теплообміну.

 

Прийом  «Знайди помилку».

 

  1.  

 

Кількість теплоти. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/ охолодженні тіла.

Володіє поняттям, формулює визначення фізичних величини: кількість теплоти, питома теплоємність, та їхніх одиниць.

Розрізняє графіки теплових процесів нагрівання/ охолодження.

Метод вербальних і наочних підказок, опорні картки.

 

Тестова робота

  1.  

 

Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. Розв’язування задач.

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

Метод вербальних і наочних підказок, опорні картки.

 

 

  1.  

 

Рівняння теплового балансу

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

формулюєрівняння теплового балансу.

Метод вербальних і наочних підказок, опорні картки.

 

Усне опитування

  1.  

 

Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. Розв’язування задач.

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

формулюєрівняння теплового балансу.

Метод вербальних і наочних підказок, опорні картки.

 

Тестова робота

  1.  

 

Лабораторна робота № 1

«Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури».

 

 

 

 

Застосовує набуті знання в процесі виконання лабораторної роботи;

застосовує рівняння теплового балансу.

Користується термометром, калориметром.

Дотримується правил безпеки під час проведення експериментів.

Метод вербальних і наочних підказок, опорні картки.

 

 

  1.  

 

Лабораторна робота № 2 «Визначення питомої теплоємності речовини».

Застосовує набуті знання в процесі виконання лабораторної роботи;

застосовує рівняння теплового балансу.

Користується термометром, калориметром.

Дотримується правил безпеки під час проведення експериментів.

Метод вербальних і наочних підказок, опорні картки.

 

 

  1.  

 

Температура. Внутрішня енергія. Теплообмін

Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту.

 

Тестова робота

  1.  

 

Контрольна робота №1

Температура. Внутрішня енергія. Теплообмін

 

 

 

Частина 2. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни (17 годин)

  1.  

 

Агрегатні стани речовини. Фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів.

Розуміє властивості теплового руху; особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів.

Метод використання опорних схем.

 

 

  1.  

 

Кристалічні та аморфні тіла. Температура плавлення.

Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл.

Володіє поняттям, формулює визначення фізичних величин: кількість теплоти, питома теплота плавлення та їх одиниць.

 

Метод використання опорних схем.

 

Усне опитування

  1.  

 

Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл. Розв’язування задач.

 

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

Пояснює графіки теплових процесів плавлення/ тверднення.

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

Метод вербальний і наочних підказок

Тестова робота

  1.  

 

Пароутворення і конденсація.

 

Пояснює графіки теплових процесів пароутворення/ конденсація.

Метод вербальний і наочних підказок «Мозковий штурм», схеми – павутинки

  1.  

 

Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації.

Кипіння. Температура кипіння.

Володіє поняттям фізичних величин: кількість теплоти, питома теплота пароутворення та їхніх одиниць.

Метод вербальний і наочних підказок

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації.

Розв’язування задач.

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

Метод вербальний і наочних підказок

Тестова робота

  1.  

 

Розв’язування задач на графічне зображення теплових процесів.

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

 

Метод вербальних і наочних підказок, опорні картки

  1.  

 

Агрегатні стани речовини. Розв’язування задач.

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

 

Робота з картками - підказками

  1.  

 

Агрегатні стани речовини.

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

 

Метод використання опорних схем.

 

Усне опитування

  1.  

 

Згорання палива. Розрахунок кількості теплоти внаслідок згорання палива.

Володіє поняттям, фізичної величини питома теплота згорання палива та її одиниці;

 

Метод використання опорних схем.

 

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Згорання палива. Розв’язування задач.

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

  1.  

 

Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів.

ККД теплового двигуна.

Демонстрації

1. Принцип дії теплового двигуна.

Володіє поняттям теплові двигуни.

 

Метод використання опорних схем.

 

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Теплові двигуни.

Демонстрації

1. Моделі теплових двигунів.

Знає види теплових машин.

Визначає переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля.

Усвідомлює необхідність використання енергозбережувальних технологій.

 

  1.  

 

Теплові двигуни. Розв’язування задач.

 

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

Робота з картками - підказками

 

  1.  

 

Теплові явища. Розв’язування задач.

Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту.

Тестова робота

  1.  

 

Контрольна робота №2.

Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни

 

 

 

  1.  

 

Теплові явища. Розв’язування задач.

 

 

« Мозковий штурм»

 

  1.  

 

Захист навчальних проєктів

 

 

 

  1.  

 

Захист навчальних проєктів

 

 

 

  1.  

 

Захист навчальних проєктів

 

 

 

Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ

(30 годин)

Частина 1. Електричний заряд. Електричне поле. Електричний струм (15 годин)

  1.  

 

Електричні явища. Електризація тіл. Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. Взаємодія заряджених тіл.

Демонстрації

1. Електризація різних тіл.

2. Два роди електричних зарядів.

3. Взаємодія наелектризованих тіл.

 

Розрізняє поняття електричного заряду, механізми електризації.

 

Метод використання опорних схем.

 

Усне опитування

  1.  

 

Електричне поле.

 

Володіє інформацією про електричне поле.

 

 

  1.  

 

Закон збереження електричного заряду.

Демонстрації

1. Будова й принцип дії електроскопа.

2. Подільність електричного заряду.

Формулює закон збереження електричного заряду.

Метод використання опорних схем.

 

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Закон Кулона.

Формулює закон Кулона.

 

  1.  

 

Закон збереження електричного заряду. Закон Кулона. Розв'язування задач.

Застосовує закони Кулона, збереження електричного заряду в процесі розв’язування фізичних задач.

 

  1.  

 

Електричний струм. Дії електричного струму.

Провідники, напівпровідники, діелектрики.

Демонстрації

1. Електричний струм і його дії.

2. Провідники і діелектрики.

Знає умови виникнення електричного струму.

 

 

  1.  

 

Джерела електричного струму. Електричне коло та його основні елементи.

Демонстрації

1. Джерела струму: гальванічні елементи, акумулятори, блок живлення.

Креслить схеми простих електричних кіл.

 

Метод вербальних і наочних підказок

 

  1.  

 

Сила струму. Амперметр.

Демонстрації

1. Вимірювання сили струму амперметром.

Формулює визначення фізичної величини сила струму і її одиниці.

 

 

  1.  

 

Електрична напруга. Вольтметр.

Демонстрації

1. Вимірювання напруги

вольтметром.

Формулює визначення фізичної величини напруга і її одиниці.

 

 

  1.  

 

Електричний опір. Закон Ома для ділянки кола.

Демонстрації

1. Залежність сили струму від напруги на ділянці кола й від опору цієї ділянки.

2. Вимірювання опору.

Формулює визначення фізичної величини опір провідника і її одиниці.

Формулює закон Ома для ділянки кола.

Метод вербальний і наочних підказок

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

Закон Ома. Розв'язування задач.

 

Застосовує закон Ома для ділянки кола в процесі розв’язування фізичних задач.

Тестова робота

  1.  

 

Лабораторна робота №3 «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра».

 

Складає прості електричні кола.

Користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору.

Дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями.

 

 

  1.  

 

Залежність опору провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу. Реостати.

Демонстрації

1. Залежність опору провідників від довжини, площі поперечного перерізу й матеріалу.

2. Будова і принцип дії реостатів.

Застосовує формулу залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу в процесі розв’язування фізичних задач.

 

 

Робота з картками - підказками

  1.  

 

Електричний опір. Закон Ома для ділянки кола. Розв’язування задач.

Застосовує закон Ома для ділянки кола та формулу залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу в процесі розв’язування фізичних задач.

 

Тестова робота

  1.  

 

Контрольна робота № 3. Електричний струм. Закон Ома.

 

 

 

 

Частина 2. Розрахунок електричних кіл. Робота та потужність електричного струму.  Електричний струм у різних середовищах (15 год + 2 год з резерву)

  1.  

 

Послідовне з'єднання провідників.

Демонстрації

1. Послідовне з'єднання провідників.

Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач.

« Мозковий штурм»

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Лабораторна робота № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.

 

Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного з’єднання провідників під час виконання лабораторних робіт.

Креслить схеми простих електричних кіл.

Складає прості електричні кола.

Користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору.

Дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями.

 

 

  1.  

 

Паралельне з'єднання провідників.

Демонстрації

1. Паралельне з'єднання провідників.

Застосовує формули сили струму, напруги, опору для паралельного  з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач.

Робота з картками - підказками

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Лабораторна робота № 5. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників.

Застосовує формули сили струму, напруги, опору для паралельного з’єднання провідників під час виконання лабораторних робіт.

Креслить схеми простих електричних кіл.

Складає прості електричні кола.

Користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору.

Дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями.

 

  1.  

 

Послідовне  й паралельне з'єднання провідників.

Розв'язування задач.

Застосовує закони Ома для ділянки кола,  формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач різних типів.

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Розв'язування задач на мішане з’єднання  провідників.

 

 

Застосовує закони Ома для ділянки кола,  формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач різних.

Робота з картками – підказками та опорними схемами

 

  1.  

 

Робота і потужність електричного струму.

Формулює визначення фізичної величини робота і потужність електричного струму і їхні одиниці.

Тестова робота

  1.  

 

Робота і потужність електричного струму. Розв’язування задач.

Застосовує формули роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач.

Розраховує спожиту електричну енергію за допомогою побутового лічильника електроенергії.

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Закон Джоуля – Ленца. Електронагрівальні прилади.

Формулює закон Джоуля–Ленца.

Робота з опорними схемами

  1.  

 

Закон Джоуля – Ленца. Розв’язування задач.

Застосовує закон Джоуля–Ленца, в процесі розв’язування фізичних задач.

 

  1.  

 

Електричний струм у металах

Розуміє природу електричного струму в металах.

 

 

  1.  

 

Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. 

Закон Фарадея для електролізу.

Демонстрації

1. Електроліз.

Розуміє природу електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Формулює визначення фізичної величини електрохімічний еквівалент і її одиниці.

Формулює закон Фарадея для електролізу.

 

Усне опитування

  1.  

 

Закон Фарадея для електролізу.

 Розв’язування задач.

 

Застосовує закон Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач.

« Мозковий штурм»

Тестова робота

  1.  

 

Електричний струм у газах.

Демонстрації

1. Струм у газах.

Розуміє природу електричного струму у газах.

 

  1.  

 

Електричний струм у газах.

 

Розрізняє види електричного розряду в газах.

 

  1.  

 

Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями.

Оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом.

Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці.

 

 

Усне опитування

  1.  

 

Контрольна робота № 4

Електричний струм

 

 

 

  1.  

 

Захист навчальних проектів з теми «Електричні явища. Електричний струм».

 

 

 

  1.  

 

Захист навчальних проектів з теми «Електричні явища. Електричний струм».

 

 

 

  1.  

 

Повторення

 

 

 

  1.  

 

Повторення

 

 

 

  1.  

 

Повторення

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
2 червня 2021
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку