Активізація пізнавальної діяльності на уроках у початковій школі

Про матеріал
Портфоліо вчителя (з власного досвіду). Пізнавальна активність учнів одне з найбільш актуальних питань сучасної української освіти. Школа відіграє важливу роль у формуванні нового активного покоління, готового до участі у соціальному та науково-технічному процесі. Сучасному суспільству потрібні люди, здатні самостійно розв'язувати важливі життєві питання, творчо підходити до своєї роботи, тобто не тільки пасивно сприймати зміни, які відбуваються у суспільстві, але й самим брати в них активну участь.
Перегляд файлу

image

imageТри шляхи ведуть до знань: шлях роздумів – це шлях найбільш благородний, шлях наслідування – це шлях найбільш легкий і шлях досвіду – це шлях найбільш гіркий.

image                                                                 Конфуцій ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ –ЦЕ…

 

П-педагогічні інновації

О-освітні маршрути

Р-робота над собою

Т-технології навчання

Ф -фіксування результататів

О-оцінка власних досягнень

Л-любов до професії

І-імпульс до активності

О-об’єктивний погляд на себе

image

 

ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

image

САМООСВІТА

image

image

imageДИТИНА-ЦЕ СОНЦЕ!

 

Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, в якій дитина має можливість висловлюватись.

                                                                         

                                      Ш. Амонашвілі

image

image


 

 

МЕТА МОЄЇ РОБОТИ

 

     «Головне - навчити дітей мислити»

                                                        Б. Брехт

     Моє бажання, щоб дітям було цікаво, зрозуміло, корисно, знадобилося у житті. Ставлю мету створити ситуацію успіху для кожної дитини. Мрію про атмосферу доброзичливості на уроці, яка необхідна для продуктивної праці.

     Хочу зацікавити, здивувати, відчути успіх, віру в свої сили, створити гарний настрій, навчити дітей цінувати і любити життя, природу, свою Батьківщину.

image

image

image

Чому я обрала саме цей життєвий шлях? Вважаю, що саме ця професія включає в собі творчість, креативність, живе спілкування, зворотній зв’язок, щирість, відповідальність та щирі емоції.

imageВпевнена, що учитель – це той, хто прийшов до школи за покликом душі, з любов’ю до дітей та відкритим серцем, готовий розвиватися та змінюватися.

АКТИВІЗАЦІЯ  ПІЗНАВАЛЬНОГО

image

image

ІНТЕРЕСУ НА УРОКАХ  У ПОЧАТКОВІЙ  ШКОЛІ

image"Учитель готується до хорошого уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашої професії і технологія нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла".

                                  В. Сухомлинський

image

АКТУАЛЬНІСТЬ

Пізнавальна активність учнів одне з найбільш актуальних питань сучасної української освіти. Школа відіграє важливу роль у формуванні нового активного покоління, готового до участі у соціальному та науково-технічному процесі. Сучасному суспільству потрібні люди, здатні самостійно розв'язувати важливі життєві питання, творчо підходити до своєї роботи, тобто не тільки пасивно сприймати зміни, які відбуваються у суспільстві, але й самим брати в них активну участь.

     Мета сучасної початкової школи (НУШ) не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитися, займає позицію активного суб'єкта діяльності.

image

Учитель має виступати в ролі помічника, організатора педагогічної взаємодії з учнем, спрямованої на розвиток активності, самостійності, пізнавальних, творчих здібностей, формування пізнавального інтересу, який характеризується ініціативністю пошуків,самостійністю учнів у здобутті знань.

     Розвиток пізнавальних здібностей і навичок передбачає зміну не лише загальної спрямованості активної особистості, а й її емоційної сфери: виробляється позитивне ставлення до критики та бажання ділитися ідеями з іншими, зароджується схильність до самоаналізу, виховується впевненість і наполегливість, формується вміння застосовувати ідеї на практиці.

УМОВАМИ ФОРМУВАННЯ

ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ Є:

      створення можливостей для учнів проявити розумову самостійність і ініціативність;

      використання активних методів навчання, проблемних запитань, ситуацій і завдань;

      ведення навчання на високому, але посильному рівні труднощів;

      наявність різноманітного навчального матеріалу і прийомів навчальної роботи;

      використання емоційно забарвленого, живого слова педагога. Для підтримки пізнавальних       інтересів   надзвичайно      важливо    стимулювати   емоції, інтелектуальні почуття. Їх потужним джерелом є емоційність навчального змісту.

imageimageФорми і методи роботи (НУШ)

Ранкова зустріч

 

Дослідницька  діяльність

  «Щоденні 3»

 

 

«Щоденні 5»

 

LEGO

“6 цеглинок”

 

Інтерактивні технології

ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ

НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ , ЯКІ СПРИЯЮТЬ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНО ІНТЕРЕСУ

image

 

     КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЯ

     Кейс-метод (від англ. саsе studу – вивчення ситуації - випадок), відомий у вітчизняній освіті як метод ситуативного навчання на конкретних прикладах), дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності учнів.

     Суть методу досить проста: для організації навчання використовується опис конкретних ситуацій. Учням пропонують осмислити реальну життєву ситуацію, опис якої одночасно відбиває не тільки будь-які практичні проблеми, а і актуалізує певний комплекс знань, які необхідно засвоїти при вивченні даної проблеми. При цьому сама проблема не має однозначних рішень.

СЕНКАН

 

Сенкан допомагає узагальнити інформацію, формулювати щось складне декількома словами. Як правило, на його написання багато часу не потрібно, його пишуть кілька хвилин.

   При роботі з даним прийомом вчитель вирішує відразу безліч найважливіших завдань:  вивчений на занятті матеріал набуває якогось емоційного забарвлення, що сприяє його глибшому засвоєнню,  відпрацьовуються знання про частини мови,  знання про речення,  уміння дотримуватись певної інтонації,  значно активізується словниковий запас дітей, удосконалюється навик використання в мові синонімів, антонімів,  активізується і розвивається розумова діяльність, удосконалюється уміння висловлювати власне відношення до чого-небудь.

image

ТЕХНОЛОГІЯ "АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ"

 

     Цей метод універсальний на всіх етапах уроку, зокрема під час активізації, в основній частині, як засіб перевірки знань.

     Потрібно визначити тему одним словом, а учні згадують все, що виникає в пам’яті стосовно цього слова. Спочатку виникають найстійкіші асоціації, потім другорядні.

image

РОМАШКА БЛУМА

 

Метод доречно використати у вступній частині уроку, коли учні формулюють запитання до нової теми, оголошеної вчителем, а потім шукають на них відповіді, використовуючи матеріал підручника або інших джерел інформації.

 

В основній частині уроку ромашка використовується після першого знайомства з темою  для осмислення нової інформації, її систематизації. Ромашку вчитель виготовляє (або малює на дошці) попередньо таким чином, щоб вона була достатнього розміру, щоб всім учням було видно, що написано на її пелюстках. Саме на них вчитель пише запитальні слова, спираючись на які учні формулюють запитання до теми. Під час використання учні можуть «відривати» пелюстки, дарувати одне одному.

image


image


КРІСЛО АВТОРА

image

 

Метод несе в собі реалізацію підвищення самооцінки учнів.

СТРАТЕГІЯ «ПОРУШЕНА ПОСЛІДОВНІСТЬ»

image

 

    1) Учням пропонується кілька речень з тексту, записаних у порушеній послідовності.

    2) Учнів об’єднують у групи. Кожна група повинна запропонувати свою послідовність поданих речень. Результат фіксується у зошитах.

    3) Читання тексту і перевірка результатів.

    4) Обговорення.

ПРИЙОМ (ФІШБОУН)

image


image


СТРАТЕГІЯ «КЕРОВАНЕ ЧИТАННЯ З ПЕРЕДБАЧЕННЯМ»

image

Технологія STEM

STEM — це абревіатура зі слів:

Science (наука)

Technology (технології)

Engineering (інженерія) Mathematics (математика).

Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології.

СТОРІТЕЛІНГ

Сторітеллінг - це спосіб передачі інформації через розповідання історій.

«ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ»

 Перевернуте навчання — це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео фрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань

image

imageimage

image

НАВЧАЛЬНА ТА ІГРОВА МЕТА УРОКІВ-КВЕСТІВ

     Розробляючи навчальну та ігрову мету уроків-квестів вчитель знімає протиріччя між вимогами навчальної програми та бажаннями учнів.

     Навчальна мета спонукає до вибору  завдань з теми навчальної програми.

     Ігрова мета  спрямовує вчителя добирати такі форми представлення навчальних завдань, які б викликали зацікавленість учнів, стимулювали прагнення  виконувати завдання та отримати  результат-сюрприз.

ТЕХНОЛОГІЯ «КОЛЬОРОВІ КАПЕЛЮХИ»

                              6 КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ

ЕДВАРДА ДЕ БОНО

 

Метод «Шість капелюхів» – це психологічна рольова гра, сенс якої полягає в тому, щоб розглянути одну і ту ж проблемну ситуацію з 6 незалежних одна від одної точок зору. Це дозволяє сформувати найбільш повне уявлення про предмет дискусії та на логічному й емоційному рівнях оцінити переваги і недоліки

image

 

 

Кубики LEGO або «шість цеглинок» - це практичний інструмент та дієвий засіб, який дає змогу реалізовувати ігрові та діяльнісні методи навчання в початковій школі .

image

image


image


МЕТОДИ СТВОРЕННЯ

 

 

Емоційні:Емоційні:

** заохочення;заохочення;

** навчально-пізнавальна гра;навчально-пізнавальна гра;

** створення ситуації успіху…створення ситуації успіху…

 

 

Вольові:Вольові:

image** інформація про результати інформація про результати навчання;навчання;

** формування формування

відповідавідповіда

** прогнозупрогнозу діяльностдіяльност

льності;льності;Пізнавальні:Пізнавальні:

вання майбутньої вання майбутньої ** створення проблемної ситстворення проблемної сит

imageі…і…** спонукання до пошуку алгспонукання до пошуку алг

уації;уації;

оритмів рішень;оритмів рішень;

 

** виконання творчих завдань…виконання творчих завдань…

imageПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ

Соціальні:Соціальні:

** розвиток бажання бути розвиток бажання бути корисним;корисним;

** створення ситуації створення ситуації взаємодопомоги;взаємодопомоги;

** зацікавленість у результатах зацікавленість у результатах колективної праці…колективної праці…

image

НАШІ БУДНІ ТА СВЯТА

image


image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image


ВИСНОВОК

imageПерший учитель - це, так би мовити доля учнів і тому, реагуючи на різноманітні дитячі інтереси, рівень розвитку, індивідуальні особливості, потрібно робити  все можливе, щоб цінувати кожну дитину, як особистість.

image   Отже, використання вищезгаданих методів та прийомів сприяє успішному виконанню одного з основних завдань сучасної школи, а саме навчанню молодших школярів самостійності у здобутті знань, розвитку пізнавальних інтересів.

Однією з найважливіших особливостей творчості педагога є те, що об’єкт його праці – дитина – постійно мінлива, завжди нова, сьогодні не та, що вчора. Наша праця – формування людини, – і це накладає на нас особливу, ні з чим не порівнянну відповідальність.

                                В. О. Сухомлинський

image

pdf
Додано
5 лютого
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку