" Активні методи та форми на уроках історії "

Про матеріал

Мета активних форм та методів навчання – створювання комфортних умов

навчання,при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість,

що робить продуктивним сам освітній процес.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Активні форми та методи на уроках історії” Рудько Галина Михайлівна вчитель історії КЗ ЛОР “Жовківська спеціальна ЗОШІ І-ІІІ ступеня”

Номер слайду 2

Педагогічне кредо Я вдячна долі й Богові за те, Що дали дар мені – дітей любити. Плекаю я це почуття святе, Без школи й справді я не можу жити.

Номер слайду 3

Улюблений вислів … Потрібно не по – насильницьки викладати дітям науки, а через гру; тоді ти краще побачиш, хто до чого схильний. Платон

Номер слайду 4

Проблема, над якою я працюю Активні форми та методи на уроках історії

Номер слайду 5

Головний принцип роботи Учень – це не чаша, яку потрібно наповнити, а факел, який слід запалити. В кожній людині є сонце, тільки не потрібно його гасити. За Сократом

Номер слайду 6

Мета активних форм та методів навчання – створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.

Номер слайду 7

Суть активних методів навчання полягає у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо - навчанні:вчитель – учень, учень-учень. При цьому вчитель і учень – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання. Інтерактивна взаємодія виключає домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. Під час такого спілкування учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми,критично мислити, приймати обґрунтовані рішення.

Номер слайду 8

Приклади сучасних методів навчання на уроках історії: «Ажурна пилка». Метод дозволяє учням працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує учнів допомагати одне одному «вчитися навчаючи». «Асоціації на дошці» – залучає власний досвід учнів,має високий ступінь зацікавленості,проводиться фронтально. Доцільно використовувати під час мотивації вивчення теоретичного матеріалу (ідеї, поняття) та питань методології. «Класифікація». Суть методу полягає в тому, що учні отримують робочі картки, на яких розміщені різні ознаки певних понять або явищ. Спираючись на власний досвід та уподобання, учні повинні згрупувати їх за певними ознаками або критеріями. Метод «Прес». Метод дає можливість навчитися формулювати та висловлювати свою думку з дискусійного, проблемного питання аргументовано,чітко,стисло.

Номер слайду 9

«Альтернатива». На робочій картці записана певнапроблема і ряд альтернативних пропозицій щодо її вирішення. Кожен учень самостійно повинен обрати тільки одну із запропонованих альтернатив і пояснити свій вибір. «Два-чотири – всі разом». Учням класу пропоную проблему (інформацію), яку вони спочатку опрацьовують самостійно,потім обговорюють в парах, далі об'єднуються в четвірки.Після прийняття спільного рішення в четвірках відбувається колективне обговорення питання. «За – проти» – цей метод використовую для демонстрації різноманітних поглядів на проблему, що вивчається. Розглядаючи протилежні позиції з дискусійної проблеми, учні ознайомлюються з альтернативними поглядами, на практиці навчаються захищати свою власну позицію, вислуховують інших.

Номер слайду 10

МЕТОД “ПРЕС” «Ажурна пилка». «Класифікація». «Два-чотири – всі разом».

Номер слайду 11

* Роль і значущість форм навчання є визначальною в практиці навчання. Саме від вибору форми заняття залежить досягнення поставлених навчальних цілей. Форма навчання являє собою цілеспрямовану, чітко організовану, змістовно насичену й методично оснащену систему пізнавального та виховного спілкування, взаємодії, стосунків учителя та учнів. Результатом такої взаємодії є професійне удосконалення вчителя, засвоєння учнями знань, умінь, навичок, розвиток їх психічних процесів та моральних якостей.

Номер слайду 12

Приклади форм навчання і форм організації навчання: «Бачено-небачено». Робота з вивчення термінів може проводитись і в групах. «Мікрофон». Ця технологія є різновидом загально групового обговорення певної проблеми, яка дає можливість кожному сказати щось швидко,відповідаючи почергово. «Мозаїка». Цей вид навчальної діяльності використовую для створення ситуації, яка дає змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок. «Демарш» — особлива форма навчального заняття, яка базується на практичних діях, пов'язаних певним пізнавальним завданням і призначених для творчого самостійного виконання. Карусель, коли утворюється два кільця:внутрішнє й зовнішнє. Внутрішнє кільце – це сидячі нерухомо учні, а внутрішнє – учні через кожні 30 секунд змінюються. Таким чином, вони встигають проговорити за кілька хвилин декілька тем і постаратися переконати у своїй правоті співрозмовника. Акваріум полягає в тім, що декілька учнів розігрують ситуацію в колі,а інші спостерігають і аналізують.

Номер слайду 13

«Бачено-небачено». «Мозаїка».

Номер слайду 14

« Акваріум » «Демарш»

Номер слайду 15

Просторові уявлення Індивідуальна робота Робота в парах Робота в групах Колективна робота

Номер слайду 16

Використання активних методів у навчанні веде до фахового зростання самого вчителя. Варто зробити перший крок, і після декількох старанно підготовлених уроків учитель може відчути, як змінилося ставлення до нього,сама атмосфера в класі,що послужить додатковим стимулом роботи з інтерактивними технологіями.

Номер слайду 17

Гра “Подія - дата” Зіставте дати і події: 1.1205 р. а)об'єднання Волинського й Галицького князівства 2.1253 р. б)князь Роман зайняв Київ 3.1201 р. в)папа римський Інокентій ІV передав Данилові корону 4.1199 р. г)загибель Романа Мстиславича 1-г; 2-в; 3-б; 4-а.

Номер слайду 18

Гра на знання хронології. Учні пояснюють дати по хронології. Правильна відповідь — 1 бал. 988-989 pp. (Хрещення Русі князем Володимиром) 1199 р. (Об'єднання Галицького і Волинського князівств) 1241 р. (Загарбання татарами Галицьких та Волинських земель) Битва на р. Альта. (1019 р.) Поразка німецьких лицарів під Дорогочином. (1238 р.) Роки правління князя Ігоря (912—945 pp.) 968 р. (Облога печенігами Києва) 1113 р. (Повстання в Києві проти бояр і лихварів) 1253 р. (Коронація Данила Галицького) Коли відбувся з'їзд князів у Витичеві? (1100 р.) Перші перемоги русичів над монголо-татарами під керівництвом Данила Галицького. (1256—1257 pp.) Роки правління Ярослава Осьмомисла (1153—1187 pp.)

Номер слайду 19

Використання активних форм та методів в позакласній роботі

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Нелегко це - дітей навчати, Відкрить глибини знань нових. Якби почать життя спочатку, Я б знов і знов прийшла до них.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гернец Ольга Леонідівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
10 листопада 2018
Переглядів
6421
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку