Алфавіт.Звук [ у] , букви Уу.Брати Грімм "Бременські музики"

Про матеріал
Урок , проведений в 1 класі за науково-педагогічним проектом "Інтелект України"
Перегляд файлу

 

 

 

                                         Урок читання в 1 класі

Науково-педагогічний проект «Інтелект України»

Тема:  Алфавіт. Звуки [у], букви  Уу. Брати Грімм «Бременські музики»

 

Мета уроку: Закріпити знання учнів про вивчені букви. Ознайомити з твором німецьких казкарів братів Грімм «Бременські музики». Формувати вміння учнів встановлювати причиново-наслідкові зв’язки на основі прочитаного. Продовжити  формування навички читання цілими ловами з повним розумінням прочитаного.

Розвивати увагу, навички зв’язного мовлення, пам'ять, логічне мислення, збагачувати словниковий запас учнів;

Виховувати любов до книги, казки; виховувати справжнє товаришування, взаємодопомогу, чуйність, доброту.

 

Обладнання: комп’ютер, презентація до уроку, плакати, картки.

Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором

 

                                                   Хід уроку

 

І. Організація класу

 

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

 

Девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

Бути уважними і доброзичливими один до одного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Ми вирушаємо з вами у цікаву подорож до Країни Читання. І першим на нашому шляху стоїть чудовий палац, в якому живуть літери українського алфавіту.   Вони радо вітають нас сьогодні на уроці. Але що це?.. Одна з літер чомусь не вийшла нас зустрічати. Давайте заспіваємо для неї пісеньку, покличемо її до нас.

  1. Діти співають пісеньку «Алфавіт»
  2. Допоможіть з’явитися у віконечку букві є.

 

Ось вона, яка красуня.

Не ховайся, букво Є,

Озовися, де ти є?

  • Я, сказала буква Є, -

У словах моє, твоє,

У фойє і в ательє,

У єхидни, у єнота,

А нема - у бегемота.

 

(Повісити на дошку картки зі словами моє, єнот).

Які звуки ви чуєте, коли вимовляєте букву є в цих словах?

Ось буква Є піднялася в небо яке? Синє.

Що пролунало в цьому слові останнім звуком?

Висновок: на початку слова або складу буква Є позначає два звуки [ йе ], а після букви на позначення приголосного – звук [е], при цьому пом’якшуючи його.

  1. Ой, я знову чую якісь голоси. Подивіться, хто ж ці супутники? Давайте прочитаємо ці слова. (слова на картках-блискавках)

Єхидна, єдиний, жолудь, будь ласка

Ви вже здогадалися, за якою допомогою вони до нас прийшли. В гості до орфографічного  словника зібралися. Але у нього такі умови, що гості можуть проходити по одному.

Пронумеруйте слова в алфавітному порядку. Викласти на дошці. (Перевірка на екрані).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Вправа «Фотоапарат»

Продовжуємо нашу подорож. На стежці лежить фотоапарат. Приготуйте свої очі - фотоапаратики. Сфотографуйте літери, що з’являться на екрані та відтворіть їх на фотокартках.

Єш  ве ев

  1. Вправа «Черепаха і сорока»

І знову на нашому шляху з’являються друзі. З ними завжди веселіше.

 Черепашка просить допомогти прочитати склади. (Хлопці)

А тепер дівчатка прочитають як гамірні сороки.

  1. «Пісенька складів»

З піснею в дорозі веселіше. Давайте заспіваємо її разом з нашими друзями – школяриками.

 

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь та навичок.

 

Наступна зупинка на нашому  шляху «Казкова»

Ми будемо читати нову казку  Г.К. Андерсена. Але спочатку нам потрібно приготувати язички, щоб правильно читати. Наші язички повинні зробити зарядку.

Читання чистомовки.

  1. Ой, а що це я бачу? (карта)

Сідайте зручніше, ми відправляємося у подорож на північ до маленької, але дуже цікавої країни Данії, яку оспівував у своїх казках відомий письменник, казкар Г.К.Андерсен. (Показати на карті Данію).

Ось він, - Г.К.Андерсен. Давайте згадаємо, що ми знаємо про цю людину.

(На дошку вивішуються картки зі словами-опорами: Данія, Оденсе, 1805,

 2 квітня, кіт Карл)

А ще одне завдання приготувала для нас Кнопочка.

Укажи, чим нагороджують найталановитіших митців.

Б) золотою медаллю Андерсена.

Укажи казки, які написав Г.К.Андерсен.

Б) «Снігова королева», в) « Гидке каченя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А тепер і я хочу дати вам завдання.

 

Динамічний відпочинок

Пригадайте інші назви казок, що написав Г.К.Андерсен. Я буду говорити назви казок. Якщо цю казку написав Г.К.Андерсен, плескайте в долоні 3 рази. Якщо інший автор – підіймайте руки вгору.

«Дюймовочка» (Г.К. Андерсен)

«Попелюшка» (Ш. Перро)

«Русалонька» (Г.К. Андерсен)

«Білосніжка і семеро гномів» (брати Грімм)

«Кіт у чоботях» (Ш. Перро)

«Принцеса на горошині» (Г.К. Андерсен)

«Кресало» (Г.К. Андерсен)

 

Яку казку Г.К.Андерсена ми з вами читали?

Поміркуйте, чому Герді вдалося розтопити чарівні скалки в очах і серці Кая?

(Тому    що вона була справжнім другом, у її серці жила любов, віра і добро).

  1. Читання правила. А давайте пригадаємо, що таке літературна казка?

Прочитайте правило разом із Мудрою совою. (Читають першу частину правила).

Відтворіть із пам’яті.

А що таке чарівні казки?

(Читають другу частину правила).

Відтворіть із пам’яті.

  1. Сьогодні ми відкриємо ще одну сторінку чарівних казок Г.К. Андерсена.

Що ж це за казка?

Змішалися частинки слів під подихом вітру. Відтворіть слова і дізнаєтеся заголовок казки.

(картки із складами, що утворюють назву казки)

Ми з вами вчимося читати правильно, уважно.

 І в цьому нам допоможе вправа «Чарівна кулька»

Поставте пальчик на перше слово лівого стовпчика. Садимо слова в човник і читаємо за мною по одному слову.

Які слова є незрозумілими?

Перегляд презентації.

Читаємо другий стовпчик по одному слову.

А тепер допоможемо нашим друзям спуститися на повітряних кульках. Хто зможе відтворити слова?

 

 

 

 

 

 

  1. А зараз разом із Черепахою і Сорокою постараємося запам’ятати початок казки «Дикі лебеді».

Вправа «Сорока і черепаха»

  1. А зараз будемо читати казку. Поставте пальчик на заголовок казки. Що таке заголовок казки? (Це її назва).

Разом із диктором способом стеження читаємо казку. Будьте дуже уважними.

Повторне читання тексту окремими учнями.

 

  1. На нашому шляху зустрічаються наші давні друзі. Допоможи Хвалькові виконати завдання Питайлика.

 

Знайдіть в тексті відповіді на запитання й прочитай.

  1. Ким виявилася друга дружина короля?
  2. Яке диво сталося із жабами в купальні? Чому?
  3. Що вирішила зробити Еліза, покинувши палац батька?

 

V. Творче застосування знань учнів.

 

Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення про переглянуте  та підкресліть. Прочитайте їх. Перекажіть. Зараз ми з вами станемо звукорежисерами. Озвучте мультфільм.

Поміркуй, чого навчили Елізу хвилі? (Вони навчили її не здаватися перед труднощами, наполегливо працювати). Щоб визволити братів, дівчина напевно буде проходити випробування.

 

VІ.  Підсумок уроку.

 

Ось і добіг кінця наша подорож.

Щоб ви побажали один одному? (Мати справжніх друзів, бути добрими, допомагати людям в біді, ніколи не боятися труднощів.)

 

Інтерактивна гра «Мікрофон»

  • Цей урок навчив мене…
  • На цьому уроці я дізнався…
  • Тепер я можу розповісти друзям…
  • Найцікавішим для мене було…
docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
1051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку