Вчитель :Поліновська Наталія Анатоліївна 1клас Новофедорівська ЗОШ
Ранкова зустріч.
Тема: Радо зустрічаємо весну
Цілі і завдання: налаштувати дітей на роботу в класі з гарним позитивним настроєм, збагачувати словниковий запас словами-привітаннями, компліментами. Розширити, збагатити уяву дітей про чудову пору року весну, її ознаки в природі. Розвивати уяву, спостережливість, вміння мислити, аналізувати, вміння працювати в парі, в групі. Виховувати любов до друзів, доброту, любов і бережне відношення до природи, збагатити духовний світ через естетичне сприймання творів художньої літератури та медіапродуктів любов до весняних свят.
Обладнання: презентація «Весна», ілюстрації, малюнки учнів, стіна слів, дидактичний матеріал.
Хід ранкової зустрічі
І. Вітання.
1. Організація класу.
Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.
2. Вітання вчителя.
Промінчик весняний заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я – вам, ви - мені
Вчитель. Діти подивіться скільки гостей до нас завітало. На Україні кажуть: «Гість у дім – радість в нім». Дякуємо, що завітали до нас на зустріч, в цю світлу та весняну днину. Давайте привітаємось із нашими гостями.
Діти. Добрий ранок! Упіхів, радості, весни і квітів - сьогодні вам зичать новофедорівські діти!
3. Привітання в колі.
4.Врава «Синоптик».
- Діти, який день тижня сьогодні?(відповіді дітей)
-Який він за рахунком?
- Чому цей місяць так назвали? (відповіді учнів )
-Які зміни ви помітили йдучи до школи?
5.Вправа «Дослідники».
Доповідь учня.
19 березня – 78 день року;
19 березня – міжнародний день клієнта;
19 березня – вважається днем коли прилітають лелеки;
19 березня – народилася Ліна Костенко.
Учениця читає вірш
«Сонце сипле квіти»
Уже в дітей порожевіли личка,
Уже дощем надихалась рілля.
І скрізь трава,
Травиченька,
Травичка!
І сонце сипле квіти,
Як з бриля!
Слово вчителя.
ІІ Групове завдання.
Вчитель. У цій скриньці є певний предмет . Я пропоную визначити, що це може бути. При цьому діють певні правила:
Кожен може задавати одне запитання про об’єкт, який знаходиться всередині.
Відповідь буде одна «Так» чи «Ні»
-Це аркуш паперу? (так )
-Він зеленого кольору ? (ні)
- На ньому щось написано? (так)
- Це лист? (так)
2.Ось і відгадали. Це лист від пори року - ВЕСНА
1. Зійшли сніги,шумить вода
Земля вже квіти викида,
Буяє травка молода,
Все навколо оживає,
Коли це буває? (Весною)
2. Ось і Веснонька прийшла,
Виглянь у віконечко!
Визирає із-за хмар
Вже весняне (сонечко)
3. Розтопилися сніги
Як тут не радіти?
Бо відразу проросли
Вже найперші (квіти)
4.Потекли у даль струмки
Дзюркотить водичка.
Мов зелені острівки
Проросла (травичка)
5. І співаючи пісень,
Розгойдавши віти,
Між деревами весь день
Бешкетує (вітер)
3.Як ви гадаєте, яка тема дня?
- Так тема дня – весна.
4. Бесіда вчителя про весну.
Сьогодні ви дізнаєтесь багато нового та цікавого про весняні місяці, про те, які птахи першими повертаються з вирію, про квіти, що зацвітають першими. Але перед тим, як почати наше заняття, я повинна перевірити, як добре ви знаєте цю пору року.
4.1. Гра «Буває, не буває»
У нас на дошці розвішені малюнки, на яких зображені явища природи. Нам потрібно залишити тільки ті, які притаманні саме весні.
1 малюнок.
2 малюнок.
3 малюнок.
Крига пливе по річці. Це явище відбувається? Так . Отже, цей малюнок залишається.
4 малюнок.
Сніг та сніговик.
Далі на малюнку…
Далі на малюнку…
-Бруньки.
4.2.Бесіда про назви місяців.
- Діти, а хто знає назви весняних місяців?
Березень – квітень – травень.
Березень. Саме він починає весну. Стало світліше, день збільшився, ніч стала коротшою, потеплішало. З’явилися бруньки на деревах. У гаях час збирати березовий сік. – А чи можемо ми зібрати березовий сік із наших берізок біля школи? – Ні . Тому, що вони загинуть під час жаркого літа.
Як ви гадаєте, чи не від цього пішла назва місяця? Так, від назви «береза».
Після березня приходить місяць квітень. Сонечко пригріває сильніше, земля все більше вкривається трав’яним килимом, починають зацвітати перші весняні квіти. Саме від квітування місяць і одержав таку назву.
І останній місяць весни – травень. Його в народі називають «травник», «громовик».
5. Висновок:(викладання речення із конверта)
Весна – це шлях, який природа проходить від зими до літа.
6. Перегляд презентації «Весна»
- Перші ознаки весни;
- Перші квіти;
- Приліт птахів;
- Оживає природа;
- Пробудження тварин;
- Прикмети про весну;
- Турботи людей.
ІІІ Обмін інформацією.
1. Гра з м’ячем «Скажи зі словом «весняний»
День – (весняний день)
Сонце – (весняне сонце )
Промені – (весняні промені)
Погода – (весняна погода )
Квіти – (весняні квіти )
Місяці – (весняні місяці)
Вітерець – (весняний вітерець)
2.Висловлювання учнів про весну (весняні прикмети)
Весняний день рік годує.
Весна ледачого не любить.
Весна наші батько й мати, як не посієш - не будеш збирати.
У березні сім погод надворі: сіє,віє, крутить, мутить, рве, зверху ллє, знизу мете.
Весна днем красна,а на хліб пісна.
ІV. Щоденні новини.
1.Бесіда вчителя про те, які зміни відбуваються в природі.
Птахи повертаються з теплих країв.
Звірі прокидаються від зимового сну.
З’являються перші весняні квіти.
2.Гра «Склади картину весни» (Робота в групах )
Клас ділиться на дві групи (за вибором весняної квітки). Кожна група має завдання зібрати картину з частинок. Діти виконують завдання.
3 Руханка «Пролісок» ( муз. Анни Олєйнікової, сл. Наталії Іванової)
4.Висновки.
Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
Діти дарують із весняного кошика «солодкі квіти».