Алгебра-інформатика. Квадратні рівняння. Теорема Вієта. Алгоритм з розгалуженнями.

Про матеріал
Квадратні рівняння. Теорема Вієта. Алгоритм з розгалуженнями. закріпити знання учнів основних теоретичних понять з теми; сприяння розвитку пам’яті, логічного мислення; розвивати вміння використовувати набуті знання на практиці.
Перегляд файлу

Предмет: Алгебра                                                                                       Вчитель: Околіта М. В.

Клас 8

Тема: Квадратні рівняння. Теорема Вієта. Алгоритм з розгалуженнями.

Мета: закріпити знання учнів основних теоретичних понять з теми; сприяння розвитку пам’яті, логічного мислення; розвивати вміння використовувати набуті знання на практиці.

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

- привітання;

- перевірка готовності учнів до уроку;

- налаштування на робочу обстановку;

- проведення інструктажу з техніки БЖ в комп’ютерному класі.

Теорія без практики мертва чи безплідна,
практика без теорії неможлива чи згубна.
Для теорії потрібне головним чином знання, для практики, крім того, і вміння.
Курант Р.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Чи знаєте ви, що розв’язувати квадратні рівняння знали і вміли вавілоняни, Евклід, Діофант. Оскільки ми теж вміємо і вивчили дуже багато матеріалу, то спробуємо поєднати різні методи розв’язування квадратних рівнянь. На сьогоднішньому уроці ми поєднаємо  всі раніше набуті знання про квадратні рівняння, а також про структуру розгалуження.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Давайте пригадаємо все те, що ми вивчали на попередніх уроках алгебри і інформатики.. Я вам задам декілька запитань, а ви спробуєте дати на них відповідь.

  • Який загальний вигляд квадратного рівняння?
  • Як знайти дискримінант?
  • Який подальший алгоритм дії?
  • Як обчислити корені квадратного рівняння?
  • В якому випадку застосовують теорему Вієта?
  • Чи можна застосувати теорему Вієта до незведеного рівняння?

 

В яких геометричних фігурах на блок-схемі описуємо:

  • процедури введення та виведення даних;
  • умову;
  • виконання дії;
  • початок та кінець алгоритму?

На інтерактивній дошці зображаємо блок схему розв’язування квадратних рівнянь.

Маючи основу блок-схеми, ми спробуємо написати програму в середовищі ABC-Pascal :

program kv;

Var a,b,c,D,x1,x2:real;

begin

Write(‘a= ‘);     Read(a);

Write(‘b= ‘);     Read(b);

Write(‘c= ‘);    Read(c);

if a=0 then write (‘ce ne kv’) else D:=b*b-4*a*c;

if d<0  then writeln(‘нема коренів‘) else

x1:=(-b+sqrt(d))/(2*a);

x2:=(-b-sqrt(d))/(2*a);

WriteLn(‘x1=’,x1);

WriteLn(‘x2=’,x2);

end.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Робота з помилками.

Ми бачимо, що не у всіх учнів з першого разу запустилась програма. Для того щоб вона запустилась, потрібно знайти і виправити помилки у програмному коді.

V. Закріплення знань.

Надіюсь, вам сьоднішній урок сподобався і він був цікавим для вас, але щоб він став ще цікавішим, ми переглянемо відео-пісню, (оскільки ми в комп’ютерному класі) про дискримінант.

VI. Підсумок уроку.

На такій цікавій ноті, наш урок підійшов до завершення. На мою думку, ми попрацювали дуже гарно. Надіюсь, у вас залишуться тільки позитивні емоції.

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку