Предмет: Алгебра Вчитель: Околіта М. В.
Клас 8
Тема: Квадратні рівняння. Теорема Вієта. Алгоритм з розгалуженнями.
Мета: закріпити знання учнів основних теоретичних понять з теми; сприяння розвитку пам’яті, логічного мислення; розвивати вміння використовувати набуті знання на практиці.
Тип уроку: застосування знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- привітання;
- перевірка готовності учнів до уроку;
- налаштування на робочу обстановку;
- проведення інструктажу з техніки БЖ в комп’ютерному класі.
Теорія без практики мертва чи безплідна,
практика без теорії неможлива чи згубна.
Для теорії потрібне головним чином знання, для практики, крім того, і вміння.
Курант Р.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Чи знаєте ви, що розв’язувати квадратні рівняння знали і вміли вавілоняни, Евклід, Діофант. Оскільки ми теж вміємо і вивчили дуже багато матеріалу, то спробуємо поєднати різні методи розв’язування квадратних рівнянь. На сьогоднішньому уроці ми поєднаємо всі раніше набуті знання про квадратні рівняння, а також про структуру розгалуження.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Давайте пригадаємо все те, що ми вивчали на попередніх уроках алгебри і інформатики.. Я вам задам декілька запитань, а ви спробуєте дати на них відповідь.
В яких геометричних фігурах на блок-схемі описуємо:
На інтерактивній дошці зображаємо блок схему розв’язування квадратних рівнянь.
Маючи основу блок-схеми, ми спробуємо написати програму в середовищі ABC-Pascal :
program kv; Var a,b,c,D,x1,x2:real; begin Write(‘a= ‘); Read(a); Write(‘b= ‘); Read(b); Write(‘c= ‘); Read(c); if a=0 then write (‘ce ne kv’) else D:=b*b-4*a*c; if d<0 then writeln(‘нема коренів‘) else x1:=(-b+sqrt(d))/(2*a); x2:=(-b-sqrt(d))/(2*a); WriteLn(‘x1=’,x1); WriteLn(‘x2=’,x2); end.
|
IV. Робота з помилками.
Ми бачимо, що не у всіх учнів з першого разу запустилась програма. Для того щоб вона запустилась, потрібно знайти і виправити помилки у програмному коді.
V. Закріплення знань.
Надіюсь, вам сьоднішній урок сподобався і він був цікавим для вас, але щоб він став ще цікавішим, ми переглянемо відео-пісню, (оскільки ми в комп’ютерному класі) про дискримінант.
VI. Підсумок уроку.
На такій цікавій ноті, наш урок підійшов до завершення. На мою думку, ми попрацювали дуже гарно. Надіюсь, у вас залишуться тільки позитивні емоції.