Алгоритм. Базова структура алгоритму «Розгалуження»

Про матеріал
У презентації наведено означення алгоритму та зазначено його властивості. Розглянуто суть умовного оператору та його види на прикладі відповідних операторів середовища програмування Scratch (повний, неповний оператор та оператор-пауза). Наведено приклади проєктів та відповідних програмних кодів для спрайтів, що містять один із видів умовного оператору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 Алгоритм. Базова структура алгоритму «Розгалуження»

Номер слайду 2

Алгоритм – це чітка послідовність команд, виконання яких призводитьдо вирішення поставленого завдання. Рисунок із сайту http://schooled.ru/textbook/informatics/4klas/24.html - Информатика 4 класс - А. В. Коршунова - 2015 год

Номер слайду 3

Властивості алгоритмів. Дискретність(складається з послідовності окремих кроків – відокремлених одна від одної команд)Визначеність  (кожна команда алгоритму однозначно визначає дії виконавця і не припускає подвійного тлумачення)Формальність(виконавець, що володіє заданою системою команд, може виконати алгоритм, не вникаючи у суть задачі)Результативність(передбачає, що його виконання приведе до очікуваного результату)Масовість(передбачає можливість зміни вхідних даних і можливість використання для розв’язання задач одного класу)Ефективність(кожний крок алгоритму повинен бути виконаний точно за скінчений проміжок часу)

Номер слайду 4

Умовні оператори із розділу Керувати середовища Scratch. Умовний оператор (оператор розгалуження)  –  це вказівка, що передбачає виконання однієї або іншої вказівки залежно від виконанння певного висловлювання (умови).{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Повний (із двома гілками)Неповний (із однією гілкою)Оператор-пауза

Номер слайду 5

Повний оператор (розгалуження) має такий вигляд:якщо умова то вказівка1 інакше вказівка2 При справдженні умови буде виконано вказівку1, інакше – вказівку2. Під вказівками розуміємо як окрему вказівку, так і серію (послідовність) вказівок. У Scretch не існує обмежень на кількість вкладень вказівок розгалуження, тому у блок-схемі повної вказівки розгалуження замість слова «вказівка» вжито слово «серія».

Номер слайду 6

Приклад скрипту, що забезпечує діалог виконавця з користувачем. Завдання. Створити проєкт, у якому за допомогою оператора повного розгалуження відбувається діалог виконавця (спрайту)із користувачем. Розв’язання. Приклад створеного проекту:https://scratch.mit.edu/projects/283485319/

Номер слайду 7

Неповна вказівка розгалуження має такий вигляд: якщо умова то вказівка. Під час виконання цієї вказівки при справдженні умови буде виконано вказівку (послідовність вказівок) всередені блока, інакше – здійснено перехід до виконання вказівок, розташованих після вказівки розгалуження.

Номер слайду 8

Завдання. Створити проєкт, у якому за допомогою оператора неповного розгалуження відбувається зміна кольору об'єкта при натисканні на клавіші. Розв’язання. Колір спрайту після натиснення будь-якої клавіші. Приклад створеного проекту:https://scratch.mit.edu/projects/283488964/

Номер слайду 9

Умовна пауза встановлює паузу, яка триває доти, доки не почне справджуватися певна умова, після чого буде запущено на виконання наступні (за умовною паузою) вказівки.

Номер слайду 10

Завдання «Нагодуйте собаку»Створити проєкт, у якому за допомогою умовної паузи відбувається рух спрайту лише тоді, коли до нього торкається вказівник миші. Розв’язання. Приклад створеного проекту: https://scratch.mit.edu/projects/283494897/

Номер слайду 11

Домашнє завдання: Створіть проєкт, у якому при написанні кодів для різних спрайтів будуть застосовуватись різні види умовних операторів (повний, неповний або оператор-пауза).

pptx
Додано
9 травня 2022
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку