Клас: 5 Дата: 08.05.2019
Тема уроку:
Алгоритми з повторенням та розгалуженням. Практична робот. Реалізація алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
Мета уроку:
Тип уроку: урок розвитку і закріплення навичок і умінь
Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, роздатковий матеріал.
План уроку
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку.
Привітання:
Треба всім нам привітатись:
— Добрий день!
Дружно, весело сказати:
Добрий день!
Вліво, вправо поверніться,
усім щиро усміхніться.
— Добрий день, добрий день, добрий день!
Дорогі учні! Крокуючи «Сходинками до інформатики» з 2-го класу, ви поступово, але наполегливо вивчали алгоритми, вчилися програмувати. Чимало було складних ситуацій, інколи розчарувань при розв’язуванні алгоритмічних задач. Однак ви тісно потоваришували з одним із помічників у цій нелегкій справі – Виконавцем Рудим котом! Тож настав час показати знання, які ви отримали вивчаючи цю тему.
ІІ. Узагальнення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.
Тема нашого уроку «Алгоритми з повторенням та розгалуженням» ми закріпимо ваші знання про умовні висловлювання, ви продемонструєте, як навчилися складати алгоритми з розгалуженням та повторенням і виконувати їх у середовищі Scratch.
ІІІ. Актуалізація навчального матеріалу, що вивчався.
Зараз вам потрібно пригадати слова і вирази з тем, які ви зустрічали в на минулих уроках. Пограємо в гру «Зіпсована записка». Вам необхідно заповнити пропуски в реченнях.
1. Файли, які відкривають і створюють в середовищі СКРЕТЧ …(проекти).
2. Послідовність виконуваних дій називають... (алгоритм).
3. Майданчик, на якому відбуваються події з виконавцями у СКРЕТЧ…(сцена).
4. Виконавців алгоритму в середовищі Скретч ще називають…(спрайтами).
5. Програма в середовищі Скретч називається…(скриптом).
6. Точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії… (Команда)
7. Чітка послідовність дій... (План)
8. Алгоритм, складений для комп’ютера... (Програма)
9. Електронний пристрій для обробки інформації... (Комп’ютер)
10. Того, хто виконує алгоритм, називають... (виконавець)
Молодці, я впевнена в тому, що ви готові до випробувань, які чекають вас надалі. Зараз пропоную виконати ще одне завдання.
Завдання 1. Алгоритм «Несправний телефон».
Попрацюємо колективно. А буду називати команди, а ви їх повинні виконувати. Якщо ви все зробите правильно, то ми дізнаємося, де лежить ручка.
Початок
Кінець.
Слово вчителя: Де ж лежить ручка? Підніміть руку ті, хто отримав слово «пенал». Молодці! Ви впоралися із завданням. Ті, в кого не вийшло слово, не засмучуйтеся. Мабуть, якусь команду в алгоритмі ви виконали неправильно.
А зараз ми повторимо основні поняття з теми «Алгоритми з повторенням та розгалуженням». Увага на екран.
(Демонстрування презентації з поясненням вчителя)
IV. Фізкультхвилинка.
Після такої плідної роботи потрібно трішки відпочити, тому пропоную виконати невеличку фізкультхвилинку.
Ми лісочком йшли (ходьба на місці),
Грибочок знайшли, нагнулись, підняли
(нахиляння тулуба вперед),
У кошик поклали і далі пішли
(ходьба на місці).
Ми лісочком йшли, малинку знайшли.
Дотягнулись, зірвали (потягування),
У кошик поклали і далі пішли
(ходьба на місці).
Ми лісочком йшли, горішок знайшли,
Потягнулись, дістали (потягування),
У кошик поклали і далі пішли
(ходьба на місці).
V. Засвоєння отриманих знань на практиці
Вчитель: Молодці. Ви справжні спортсмени. Ми майже дісталися до фінішу. В кінці подорожі вас чекає нагорода у вигляді гарних оцінок. Але перш ніж перейти до роботи за комп’ютером, повторимо правила техніки безпеки.
Гра «Так-ні». В презентації змінюються слайди з картинками, що відображають ситуації за комп’ютером. Учні повинні підняти таблички з відповідями «Так» або «Ні» в залежності від ситуації.
Молодці. Правила ви добре знаєте. Перед тим, як почати роботу за комп’ютером, запишемо домашнє завдання в зошиті на наступний урок. Вам необхідно скласти та записати 2 алгоритма, один з повторенням і один розгалуженням, якими ви користуєтесь у повсякденному житті. Наприклад,
Алгоритм переходу вулиці без світлофора
1. Зупинитися біля бровки тротуару
2. Подивися ліворуч
3. Дочекайся, поки зліва проїде весь найближчий транспорт
4. Дійди до середини дороги
5. подивися праворуч
6. Дочекайся, поки справа проїде весь найближчий транспорт
7. Перейди дорогу до кінця
Сідайте за комп’ютери Користуючись інструктивною карткою створіть новий проект в Scratch.
Індивідуальна робота за комп’ютером
Завдання 1. Павутиння
Склади проект за пропонованим сюжетом: спрайт малює сітку павука
Ось, що має вийти
Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:
Добре, продовжуємо роботу за комп’ютером.
Виконання завдань за допомогою інтерактивного тренажера Learning Apps.
https://learningapps.org/3096621
Молодці, всі впорались із завданням, тож повертаємось за парти. Я для вас приготувала ще одне завдання. Вам потрібно пригадати основні елементи вікна Скретч і з’єднати між собою частини пазлів в різнокольорові пари.
Завдання 2. «Scratch-пазли».
VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Наша урок добігає кінця. Більшість з вас показали сьогодні гарні знання за теми алгоритмів, деякі отримають добрі оцінки.
Оцінювання роботи учнів на уроці.
Молодці. Я надіюсь, що урок вам сподобався. А який у вас настрій ми дізнаємося із вправи «Загадкова інструкція». Я вирішила з вами пограти і приготувала загадкову інструкцію. Спробуйте її виконати.
Покажіть, будь ласка, свій результат.
А зараз виконайте вправу:
Наш урок закінчився. В наступному навчальному році ми знову будемо подорожувати на її просторах з виконавцем Рудим котом. Наш урок був плідним. Ви були активні і впевнені, відповідно і результат хороший.