Алгоритми з повторенням та розгалуженням. Практична робота. Реалізація алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів

Про матеріал
План-конспект відкритого уроку з інформатики у 5 класі з теми "Алгоритми з повторенням та розгалуженням. Практична робот. Реалізація алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів" містить практичне завдання
Перегляд файлу

Клас: 5                                                                                              Дата: 08.05.2019

Тема уроку:

Алгоритми з повторенням та розгалуженням. Практична робот. Реалізація алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів

Мета уроку:

  •                   навчальна: продовжити ознайомлювати з алгоритмічною структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з розгалуженням та повторенням, у визначеному навчальному середовищі;
  •                   розвивальна: розвивати логічне та алгоритмічне мислення, пізнавальний інтерес; пам’ять, творчу уяву, уважність;
  •                   виховна: формувати вміння користуватися набутими знаннями, самостійно приймати рішення, розширювати навички самостійної роботи на комп’ютері.

Тип уроку: урок розвитку і закріплення навичок і умінь

Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, роздатковий матеріал.

 

План уроку

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку.

  • Психологічне налаштування на роботу

Привітання:

Треба всім нам привітатись:

— Добрий день!

Дружно, весело сказати:

Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

усім щиро усміхніться.

— Добрий день, добрий день, добрий день!

Дорогі учні! Крокуючи «Сходинками до інформатики» з 2-го класу, ви поступово, але наполегливо вивчали алгоритми, вчилися програмувати. Чимало було складних ситуацій, інколи розчарувань при розв’язуванні алгоритмічних задач. Однак ви тісно потоваришували з одним із помічників у цій нелегкій справі – Виконавцем Рудим котом! Тож настав час показати знання, які ви отримали вивчаючи цю тему.

 

ІІ. Узагальнення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.

  • Повідомлення теми, мети уроку

Тема нашого уроку «Алгоритми з повторенням та розгалуженням» ми закріпимо ваші знання про умовні висловлювання, ви продемонструєте, як навчилися складати алгоритми з розгалуженням та повторенням і виконувати їх у середовищі Scratch.

ІІІ. Актуалізація навчального матеріалу, що вивчався.

Зараз вам потрібно пригадати слова і вирази з тем, які ви зустрічали в на минулих уроках. Пограємо в гру «Зіпсована записка». Вам необхідно заповнити пропуски  в реченнях.

  • Вправа «Зіпсована записка».

1. Файли, які відкривають і створюють в середовищі СКРЕТЧ …(проекти).

2. Послідовність виконуваних дій називають... (алгоритм).

3. Майданчик, на якому відбуваються події з виконавцями у СКРЕТЧ…(сцена).

4. Виконавців алгоритму в середовищі Скретч ще називають…(спрайтами).

5. Програма в середовищі Скретч називається…(скриптом).

6. Точна, зрозуміла вказівка для виконання  якоїсь  дії… (Команда)

7. Чітка послідовність дій... (План)

8. Алгоритм, складений для комп’ютера... (Програма)

9. Електронний пристрій для обробки інформації... (Комп’ютер)

10. Того, хто виконує алгоритм, називають... (виконавець)

 

Молодці, я впевнена в тому, що ви готові до випробувань, які чекають вас  надалі. Зараз пропоную виконати ще одне завдання.

 

Завдання 1. Алгоритм «Несправний телефон».

Попрацюємо колективно. А буду називати команди, а ви їх повинні виконувати. Якщо ви все зробите правильно, то ми дізнаємося, де лежить ручка.

Початок

  1. Напишіть слово РУЧКА
  2. Допишіть в кінці слова літеру Л
  3. Замініть літеру Ч на Н
  4. Якщо 2-га літера в слові У, то замініть її на Е, інакше видаліть її.
  5. Якщо 4-та літера в слові К, то видаліть її.
  6. Якщо 1-ша літера в слові Р, то замініть її на літеру П, інакше видаліть її.

 

Кінець.

Слово вчителя:  Де ж лежить ручка? Підніміть руку ті, хто отримав слово «пенал». Молодці! Ви впоралися із завданням. Ті, в кого не вийшло слово, не засмучуйтеся. Мабуть, якусь команду в алгоритмі ви виконали неправильно.

 

А зараз ми повторимо основні поняття з теми «Алгоритми з повторенням та розгалуженням». Увага на екран.

(Демонстрування презентації з поясненням вчителя)

 

IV. Фізкультхвилинка.

Після такої плідної роботи потрібно трішки відпочити, тому пропоную виконати невеличку фізкультхвилинку.

 

Ми лісочком йшли (ходьба на місці),

Грибочок знайшли, нагнулись, підняли

(нахиляння тулуба вперед),

У кошик поклали і далі пішли

(ходьба на місці).

Ми лісочком йшли, малинку знайшли.

Дотягнулись, зірвали (потягування),

У кошик поклали і далі пішли

(ходьба на місці).

Ми лісочком йшли, горішок знайшли,

Потягнулись, дістали (потягування),

У кошик поклали і далі пішли

(ходьба на місці).

 

 

V. Засвоєння отриманих знань на практиці  

Вчитель: Молодці. Ви справжні спортсмени. Ми майже дісталися до фінішу. В кінці подорожі вас чекає нагорода у вигляді гарних оцінок. Але перш ніж перейти до роботи за комп’ютером, повторимо правила техніки безпеки.

  •     Інструктаж з ТБ.

Гра «Так-ні». В презентації змінюються слайди з картинками, що відображають ситуації за комп’ютером. Учні повинні підняти таблички з відповідями «Так» або «Ні» в залежності від ситуації.

Молодці. Правила ви добре знаєте. Перед тим, як почати роботу за комп’ютером, запишемо домашнє завдання в зошиті на наступний урок. Вам необхідно скласти та записати 2 алгоритма, один з повторенням і один розгалуженням, якими ви користуєтесь у повсякденному житті. Наприклад,

 Алгоритм переходу вулиці без світлофора

1. Зупинитися біля бровки тротуару

2. Подивися ліворуч

3. Дочекайся, поки зліва проїде весь найближчий транспорт

4. Дійди до середини дороги

5. подивися праворуч

6. Дочекайся, поки справа проїде весь найближчий транспорт

7. Перейди дорогу до кінця

 

Сідайте за компютери Користуючись інструктивною карткою створіть новий проект в Scratch.

 

Індивідуальна робота за комп’ютером

Завдання 1. Павутиння

Склади проект за пропонованим сюжетом: спрайт малює сітку павука

  1.              Створи новий проект, задай його виконавця на свій вибір
  2.              Намалюй засобами Скретч павутину павука
  3.              Використовуйте цикли
  4.              Збережи проект з іменем Прізвище-Павук

Ось, що має вийти

 

 

 

  • Релаксація. Вправи для очей

Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:

  • зажмурите сильно очі, відкрийте і подивіться в даль;
  • повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво 3 рази;
  • повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки 3 рази;
  • кругові оберти очима вліво, а потім вправо 3 рази.

 

Добре, продовжуємо роботу за компютером.

 

Виконання завдань за допомогою інтерактивного тренажера Learning Apps.

 

https://learningapps.org/3096621

 

 

Молодці, всі впорались із завданням, тож повертаємось за парти. Я для вас приготувала ще одне завдання. Вам потрібно пригадати основні елементи вікна Скретч і з’єднати між собою частини пазлів в різнокольорові пари.

 

Завдання 2. «Scratch-пазли».

 

 VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія  

Наша урок добігає кінця. Більшість з вас показали сьогодні гарні знання за теми алгоритмів, деякі отримають добрі оцінки.

Оцінювання роботи учнів на уроці.

 

Молодці. Я надіюсь, що урок вам сподобався. А який у вас настрій ми дізнаємося із вправи «Загадкова інструкція». Я вирішила з вами пограти і приготувала загадкову інструкцію. Спробуйте її виконати.

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image354.jpg

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image356.jpg

Покажіть, будь ласка, свій результат.

 

А зараз виконайте вправу:

  • Рефлексія «Ціль»

D:\Работа\Конспекти\Рефлексія\Слайд4.JPG

Наш урок закінчився. В наступному навчальному році ми знову будемо подорожувати на її просторах з виконавцем Рудим котом. Наш урок був плідним. Ви були активні і впевнені, відповідно і результат хороший.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бондаренко Яна
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
31 травня 2019
Переглядів
4897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку