Тема уроку: Алгоритмічна мозаїка.
Мета:закріпити поняття «команда», «алгоритм», «виконавець», «система команд виконавця», «середовище виконання алгоритму», «способи подання алгоритму»; навчити складати лінійні алгоритми для виконавців; визначати правильний порядок подання команд виконавцю у знайомому алгоритмі, знаходити пропущену та зайву команди в знайомій послідовності; розвивати увагу, алгоритмічне мислення, пам'ять, зв’язне мовлення;виховувати вміння працювати в групах, взаємоповагу.
Обладнання:мультимедійна презентація, сигнальні картки, клубочок ниток, м’яч, конверти із картками для лото, предмети для вправи «Командний пункт», картки із алгоритмами для трьох груп, інструкції для роботи за комп’ютером.
Програмне забезпечення:програмний засіб «Скарбниця знань»
Тип уроку:урок засвоєння знань, формування вмінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вправа «Усмішка»
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться один одному гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Чи цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то сядьте всі рівненько,
Попрацюємо гарненько.
Повторення правил техніки безпеки. Гра «Світлофор»
- Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру «Світлофор».
- Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви показуєте зелену картку, якщо ні – то червону:
• В клас комп’ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили… (–)
• Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (+)
• За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти… (–)
• А щоб сісти нам за парту вчитель нам дає команду!(+)
• Ти підсунь дисплей близенько і поправ шнура хутенько! (–)
• Від екрана ти відсядь… сантиметрів п’ятдесят! (+)
• Голова болить моя, потерплю годину я! (–)
• Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю!(+)
• Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво… (–)
Правила роботи в групах.
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.
Розминка
Гра «Чарівний м’яч»
Учитель кидає м’яч учню та ставить запитання. Учень відповідає і повертає м’яч вчителю.
Гра «Інфолото»
Установіть відповідність між зображенням виконавців та командою, яка входять до його системи команд. Для цього складіть обидві частини кожної картки.
|
Фас |
|
Записати текст на диск |
|
Підігріти воду до 60○ |
|
Відкрий щоденник |
|
Струнко |
|
Пробити штрафний удар |
|
Сидіти на плечі |
Доповніть систему команд виконавців: собака (голос, стояти, сидіти, лежати, поруч, шукай, дай), учень (підійди до дошки, дай щоденник, відкрий підручник), солдат (рівняйсь,вільно, розійдись, кроком –Руш, кругом, за мною бігом - Руш ).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Що ви бачите у мене на столі? (розкладені різні предмети)
- Для чого вони призначені? (ці предмети ми будемо використовувати при виконанні алгоритмів).
- Сьогодні на уроці ми навчимось складати алгоритми для виконавців; визначати правильний порядок подання команд виконавцю у алгоритмі, знаходити пропущену та зайву команди у алгоритмі.
- Отже, тема нашого уроку «Алгоритмічна мозаїка».
Моза́їка— зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів. На нашому уроці буде різноманіття алгоритмів та цікавих завдань.
ІV.Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку.
Вправа «Командний пункт»
Вправа «Швидка допомога»
І група
Встановити правильний порядок команд алгоритму «Придбання товару в крамниці»
ІІгрупа
Якукоманду пропущено у алгоритмі «Яблуко»
1) Помий руки.
2) Візьми яблуко.
3) Помий яблуко.
4) Знайди урну для сміття.
5).Викинь недогризок.
ІІІ група
Знайдіть зайву команду алгоритму «Відкривання дверей».
V. Фізкультхвилинка « Містер краб» .
VІ. Робота за комп’ютерами. Програма «Виконавець «Їжачок»»
Інструктаж учителя.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ще для вас є додаткові вправи в програмі - learningapps.org
VІІ. Підсумок уроку.
Вправа «Клубок»
Кожний учасник розповідає, що дізнався на занятті, що нового навчився. Учень тримає в руках клубок і після розповіді віддає його іншому учаснику, залишаючи в себе кінчик нитки.