Альтернативні види палива

Про матеріал
Представлені загальні відомості про альтернтивні види палива, розглянуто такі види палива як метанол, етанол, водень та інші види палива, зазначено їх переваги і недоліки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

АЛЬТЕРНАТИВНІ ВИДИ ПАЛИВАЗагальні відомостіМетанол і етанол. ВоденьІнші види палив

Номер слайду 2

1 Загальні відомостіНеобхідними умовами подальшого розвитку автомобільного транспорту мають бути економія палива й зменшення обсягів шкідливих викидів у атмосферу. До перспективних шляхів досягнення цього належить часткова або повна заміна традиційних нафтових палив на палива іншого походження: палива з вугілля, синтетичні палива, спирти, газові конденсати, метилтретиннобутиловий ефір, водень і водобензинові емульсії. До перспективних видів палив сформувалися певні вимоги: вони повинні мати такі фізико-технічні властивості, щоб не треба було докорінно змінювати конструкцію двигуна, паливної апаратури й умови зберігання палива в баках машин, а також могли б забезпечити підвищення економічної ефективності роботи двигуна та економію бензину. При розробці і використанні альтернативних палив слід враховувати і екологічні питання, проводити хімотологічне обґрунтування їх ефективного використання.

Номер слайду 3

2 Метанол і етанол. Найближчими замінниками бензинів та дизельних палив вважають низькомолекулярні спирти: метанол, етанол, більш віддаленим – водень. Ці палива можна використовувати як добавки до нафтових палив, а також як самостійні палива. Як паливо чи добавки можна використовувати ізоспирти, ефіри та деякі інші сполуки, але вони дорожче. Метанол можна одержувати з вугілля, природного газу, вапняку, побутових відходів (міські звалища), відходів лісового господарства та ін. Етанол одержують з цукрової тростини, буряку, зернових культур, картоплі та інших рослинних продуктів, а також із газу. Щодо відновлення сировинної бази етанол є більш перспективним паливом, він також менш токсичний порівняно з токсичністю метанолу.

Номер слайду 4

Переваги етанолу як палива: високе октанове число повнота згоряння у відпрацьованих газах малий вміст оксидів азоту. Звісно, бензинові двигуни для використання чистого етанолу не придатні, потрібні спеціальні «спиртові» двигуни. В Україні етанол використовується як високооктанова добавка до бензинів. Недоліки спиртів як палива: є менша теплота згоряння порівняно з теплотою згоряння нафтових палив, що вимагає збільшення їх витрат на 25...30% викликають більше корозії порівняно з бензиновим і дизельним паливом викликають набухання прокладних матеріалів.

Номер слайду 5

Паливно-енергетичні ресурси виснажуються. Спирти можуть і повинні використовуватись як добавки до нафтових палив. Чим нижче октанове число вихідного бензину, до якого додається спирт, тим більший антидетонаційний ефект. Можливе використання як палива третинних і вторинних спиртів (наприклад, вторинного бутилового спирту, метилтретинного бутилового ефіру), їх сумішей тощо. На відміну від метанолу та етанолу ці сполуки практично не розшаровуються у сумішах з бензинами, мають високі октанові числа та теплоту згоряння.

Номер слайду 6

3 Водень. Водень можна вважати універсальним паливом для транспортних засобів, оскільки він має абсолютну екологічну чистоту, може замінити бензин, дизельне паливо і мазут в усіх видах теплових двигунів. Властивості водню:- теплотворна здатність водню дорівнює 118 045 к. Дж/кг і перевищує теплотворну здатність бензину в 2,7 рази- об’ємна енергоємність водню низька через малу густину (водень – найлегший елемент, навіть у рідкому стані він у 14 разів легший за воду)швидкість згоряння горючої суміші водню з повітрям у 6 разів перевищує швидкість згоряння бензиноповітряної суміші відпрацьовані гази при роботі двигуна на водні не містять шкідливих домішок, за винятком оксидів азоту, яких дуже мало.

Номер слайду 7

4 Інші види палив. Теоретично як паливо можна використовувати аміак, азот, ацетон та деякі інші сполуки. Але виходячи з вартості сировини і готової продукції, експлуатаційних та екологічних властивостей, вони не набули практичного застосування. Також перспективних є використання біогазу, який можна одержувати з біомаси, наприклад, відходів сільськогосподарського виробництва. З метою виготовлення палив як сировина може використовуватися синтез-газ (суміш оксиду вуглецю і водню), що утворюється при деяких нафтохімічних процесах. До альтернативних палив можна віднести і електрику. Електромобілі, що використовують метало-кислотні, метало-лужні акумулятори, незважаючи на позитивне вирішення екологічної проблеми порівняно з бензиновими та дизельними двигунами, не знайдуть широкого використання внаслідок недостатньої енергії (енергоємності). Виготовлення акумуляторів потребує великих паливно-енергетичних витрат. В процесі видобутку металів, виготовлення і зарядки акумуляторів (від одержання сировини для виготовлення акумуляторів до готового стану), має місце забруднення навколишнього середовища, включно до вирішення питання повної і екологічно чистої утилізації відпрацьованих акумуляторів. При розробці і використанні альтернативних палив слід враховувати економічні, екологічні питання, а також проводити хімотологічне обґрунтування їх ефективного застосування.

Номер слайду 8

Цікаві Факти. У Бразилії 80% машин їздять на етанолі (в основі - етиловий спирт), який роблять з цукрової тростини, що росте в країні. Ведуться розробки альтернативного палива і в Україні. Найбільш близькою до втілення є ідея про змішування дизельного палива, отриманого з нафтопродуктів з біодизелем, отриманим із соняшника або рапсу. Цей спосіб - найменш витратний і самий простий з технічної точки зору, бо не вимагає кардинальної заміни автопарку

pptx
Додано
10 березня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку