Аналітична довідка за результатами адаптації учнів 5-х класів

Про матеріал

Тема: Дослідження адаптації п`ятикласників .
Мета: Виявлення неадаптованих та дезадаптованих дітей.
Діти в 5 класі переживають період кінця дитинства, та початку підліткового віку. Більшість дітей переживає цей період, як важкий крок в житті. Тому дуже важливо, для попередження негативних явищ, виявити дітей, які недостане адоптовані до життя.

Перегляд файлу

Аналітична довідка

про результати  адаптації учнів 5-х  класів

в Уманській ЗОШ І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана

проведена практичним психологом

Ільніцькою Мариною Олександрівною

 

Тема: Дослідження адаптації п`ятикласників .

Мета: Виявлення неадаптованих та дезадаптованих дітей.

 Діти в 5 класі переживають період кінця дитинства, та початку підліткового віку. Більшість дітей переживає цей період, як важкий крок в житті. Тому дуже важливо, для попередження негативних явищ, виявити дітей, які недостатньо адоптовані до життя.

Основними завданнями розвитку в 5-му класі є:

  • оволодіти базовими шкільними знаннями та уміннями;
  • формування уміння вчитися у середній школі;
  • розвиток навчальної мотивації, формування інтересів;
  • розвиток навичок співробітництва з однолітками, уміння змагатися з іншими, правильно і різнобічно порівнювати свої результати з успішністю інших;
  • формування вміння досягати успіхів і правильно сприймати невдачі, розвиток впевненості у собі;
  • формування уявлень про себе як про вмілу людину з великими можливостями розвитку;

В жовтні 2018-2019 навчального року була проведена робота по дослідженню адаптації  п’ятих класів.

       В роботі з учнями п’ятих класів були використані наступні методи:

1.Здійснювалося спостереження за емоційним станом дітей під час освітнього процесу;

2. Проведено анкетування батьків п’ятикласників

3. Психологічна діагностика учнів:

 - методика «Незакінчене речення»;

          - методика визначення особистісної адаптованості школяра до зовнішнього та внутрішнього світу (Фурмана);

 - методика на дослідження самооцінки; 

 - соціометричне дослідження (Дж. Морено)(на вивчення взаємовідносин між учнями в класі, визначення симпатій-антипатій та статусу кожного учня в класі);

Дослідження проводилось протягом жовтня 2018 р. Обстеженню підлягали

 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д класи. Загальна кількість респондентів склала 166 осіб ( 173 – всього учнів 5-Х класів).

Провівши  діагностування  по адаптації учнів п’ятих класів, можна зробити наступний висновок:

  • адаптованих до середньої школи учнів -  163 учня(98,2%).

 У них високий або середній рівень самооцінки, низький рівень тривожності, позитивний статус в класі, позитивна шкільна мотивація;

  • дезадаптованих учнів3 учня (1,8%):
  • 5-Г клас(1 учень)
  • 5-Д клас( 2 учнів )

 У них низький рівень самооцінки, високий рівень тривожності,низький статус в класі, їм не цікаве та  не подобається навчання в школі , ці діти неорганізовані,неуважні,не зацікавлені у схваленні або несхваленні дорослих,мають труднощі у спілкуванні з однолітками;

 

Аналіз відвіданих уроків, контрольних робіт свідчить, що в оцінюванні навчальних досягнень у 5 класі, у порівнянні з початковою школою, значних розбіжностей  не спостерігається. Майже всі учні продовжують навчатися на тому рівні, на якому і навчалися.

Отже, в цілому рівень адаптації п`ятикласників до навчання у школі є достатній . Учні, які мають низькі показники за всіма або більшістю досліджуваних аспектів потребують подальшого супроводу з боку вчителів, батьків та психолога.

 

     Практичний психолог                                                                                                       М.О. Ільніцька

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Журавель Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
11143
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку