Тема: Дослідження адаптації п`ятикласників .
Мета: Виявлення неадаптованих та дезадаптованих дітей.
Діти в 5 класі переживають період кінця дитинства, та початку підліткового віку. Більшість дітей переживає цей період, як важкий крок в житті. Тому дуже важливо, для попередження негативних явищ, виявити дітей, які недостане адоптовані до життя.
Аналітична довідка
про результати адаптації учнів 5-х класів
в Уманській ЗОШ І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана
проведена практичним психологом
Ільніцькою Мариною Олександрівною
Тема: Дослідження адаптації п`ятикласників .
Мета: Виявлення неадаптованих та дезадаптованих дітей.
Діти в 5 класі переживають період кінця дитинства, та початку підліткового віку. Більшість дітей переживає цей період, як важкий крок в житті. Тому дуже важливо, для попередження негативних явищ, виявити дітей, які недостатньо адоптовані до життя.
Основними завданнями розвитку в 5-му класі є:
В жовтні 2018-2019 навчального року була проведена робота по дослідженню адаптації п’ятих класів.
В роботі з учнями п’ятих класів були використані наступні методи:
1.Здійснювалося спостереження за емоційним станом дітей під час освітнього процесу;
2. Проведено анкетування батьків п’ятикласників
3. Психологічна діагностика учнів:
- методика «Незакінчене речення»;
- методика визначення особистісної адаптованості школяра до зовнішнього та внутрішнього світу (Фурмана);
- методика на дослідження самооцінки;
- соціометричне дослідження (Дж. Морено)(на вивчення взаємовідносин між учнями в класі, визначення симпатій-антипатій та статусу кожного учня в класі);
Дослідження проводилось протягом жовтня 2018 р. Обстеженню підлягали
5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д класи. Загальна кількість респондентів склала 166 осіб ( 173 – всього учнів 5-Х класів).
Провівши діагностування по адаптації учнів п’ятих класів, можна зробити наступний висновок:
У них високий або середній рівень самооцінки, низький рівень тривожності, позитивний статус в класі, позитивна шкільна мотивація;
У них низький рівень самооцінки, високий рівень тривожності,низький статус в класі, їм не цікаве та не подобається навчання в школі , ці діти неорганізовані,неуважні,не зацікавлені у схваленні або несхваленні дорослих,мають труднощі у спілкуванні з однолітками;
Аналіз відвіданих уроків, контрольних робіт свідчить, що в оцінюванні навчальних досягнень у 5 класі, у порівнянні з початковою школою, значних розбіжностей не спостерігається. Майже всі учні продовжують навчатися на тому рівні, на якому і навчалися.
Отже, в цілому рівень адаптації п`ятикласників до навчання у школі є достатній . Учні, які мають низькі показники за всіма або більшістю досліджуваних аспектів потребують подальшого супроводу з боку вчителів, батьків та психолога.
Практичний психолог М.О. Ільніцька