Тема 2.2. Аналіз модельних навчальних програм (Мистецтво)
Модельна навчальна програма «Мистецтво» Кондратової Л.Г. до підручника «Мистецтво. 5 клас» (автори: Кондратова Л., Федун С., Чорний О.)
Дана програма сприяє різнобічному розвитку успішної особистості учня у процесі формування мистецької грамотності опанування мистецьких надбань людства; сприяє усвідомленню власної національної ідентичності в міжкультурній комунікації в міжкультурному комунікаційному просторі; формує компетентності, необхідні для художньо-творчого самовираження в сфері мистецької діяльності та комунікації; розкриває творчий потенціал здобувачів освіти , сприяє залученню до культурних мистецьких подій та процесів в Україні.
Навчальна програма /
Програмово-тематичне планування
(інтегрованого курсу “Мистецтво”, предмета ММ, предмета ОМ)
для учнів 5-го класу
за модельною навчальною програмою «Мистецтво» Кондратової Л.Г.
до підручника «Мистецтво. 5 клас» (автори: Кондратова Л., Федун С., Чорний О.)
70 годин на рік (2 години на тиждень)
№ уроку |
Тема |
Мистецький зміст |
Види діяльності |
Очікувані результати (шифр) |
Ключові компетент- ності |
Примітки |
1-2 |
У колі мистецтв |
Види мистецтва, загальна класифікація. Музика як вид мистецтва. Музичне мистецтво в колі мистецтв. Значення музики в житті людей (в побуті, медіапросторі). Поняття композитор або композиторка, виконавець чи виконавиця, слухач або слухачка. Карта мистецької мандрівки. |
Твори для сприймання та виконання Практична робота
Відеоролик «Музика в житті людей». Калейдоскоп сучасних ритмів. Сприймання: Естрадна композиція «Пісня ельфа» у виконанні Ф. Шеррі (скрипка), Р. Ловланда (фортепіано). М. Лисенко. Баркарола «Пливе човен» для фортепіано. Розучування пісні: «Сонце! Літо!» (слова Т. Лучанка, Н. Лучанко; музика Ш. Акіолі, А. Діггса). |
[6 МИО 1.1.1]
[6 МИО 1.2.2]
[6 МИО 3.3.1]
[6 МИО 3.2.1-2 ] |
вільне володіння державною мовою
навчання впродовж життя
громадянські та соціальні компетентності
культурна компетентність |
|
|
Образотворче мистецтво у колі мистецтв. Зв’язок образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв. Значення образотворчого мистецтва в житті людей (в побуті, медіапросторі). Митець або мисткиня, глядач або глядачка. Інсталяція. Особливості мистецької подорожі у 5 класі.
|
Твори для сприймання та виконання Практична робота
Відеоролик «Образотворче мистецтво в житті людей». Світлини, репродукції творів мистецтв, які мають тісний зв’язок з образотворчим мистецтвом. Образотворче мистецтво у колі мистецтв. Робота зі схемою. Репродукції картин, світлини із зображеннями творів образотворчого мистецтва, що передають настрій літа. Відеоролик «Спогади про літо» (на основі відомих творів образотворчого мистецтва). Практична асоціативна робота «Літній настрій». |
[6 МИО 1.1.2-1]
[6 МИО 1.2.2]
[6 МИО 3.3.1-3]
[6 МИО 3.4.1] |
вільне володіння державною мовою
навчання впродовж життя
громадянські та соціальні компетентності
культурна компетентність |
|
|
3-4
|
Розмаїта палітра музичного та образотворчого мистецтва |
Різновиди музичного мистецтва: народне і професійне музичне мистецтво. Вокальна та інструментальна музика. Звуки музики (шумові, музичні), діапазон, регістр. |
Твори для сприймання та виконання Практична робота Сприймання: Й.С. Бах. Арія із оркестрової сюїти № 3. С. Людкевич. Вокаліз для хору. Музична вікторина. Розпізнай шумові звуки. Перегляд відеоролика «Музичні та шумові звуки». Музична вікторина «Розпізнай регістр музики». Виконання пісні: «Сонце! Літо!» (слова Т. Лучанка, Н. Лучанко; музика Ш. Акіолі, А. Діггса). Гра «Ритмічний ланцюжок». |
[6 МИО 3.3.1] [6 МИО 1.1.1] 6 МИО 1.1.2] |
вільне володіння державною мовою
навчання впродовж життя
культурна компетентність |
|
|
Види образотворчого мистецтва: графіка, живопис, скульптура, архітектура, дизайн, декоративно- прикладне (ужиткове) мистецтво, фотомистецтво. Форма. Природа як джерело натхнення митця. |
Твори для сприймання та виконання Практична робота Репродукції картин, світлини із зображеннями творів образотворчого мистецтва, що яскраво репрезентують його видовий поділ. Відеоролик «Шедеври образотворчого мистецтва». Практична асоціативна творча робота «Листяні фантазії» (перетворення контурів листя дерев у різні асоціативні образи). |
[6 МИО 1.1.1-1] [6 МИО 1.2.2] [6 МИО 1.1.1-4] [6 МИО 1.2.2-2] |
вільне володіння державною мовою
культурна компетентність
навчання впродовж життя
Екологічна компетентність |
|
|
5-6 |
Із витоків народного мистецтва |
Вокальна музика. Народна пісня. Сольний спів. Поняття а капела, соло, дует, ансамбль. Народні витоки мистецтва, будова народної пісні. |
Твори для сприймання та виконання Практична робота Сприймання: Українські народні пісні «Ой попід гай зелененький» (вокальний дует), «Ой у лузі при лужечку» у виконанні Н. Матвієнко. Слова М. Воньо і П. Карася, музика М. Балеми. «Козацькому роду нема переводу» (у виконанні академічного ансамблю «Козаки Поділля»; фрагмент). Розучування пісні: «Розкажу про Україну!» (сл. О. Вратарьова, муз. О. Злотника). |
[6 МИО 1.1.2-4] [6 МИО 1.1.2-1] [6 МИО 1.2.1-2] [6 МИО 2.1.1-1] [6 МИО 2.1.2]
|
вільне володіння державною мовою культурна компетентність
навчання впродовж життя |
|
|
Декоративно-прикладне (ужиткове) мистецтво. Видовий поділ. Композиція, символ, стилізація як засоби виразності в ДПМ. В гостях у Ліани Лістунової — майстрині-килимарки. |
Твори для сприймання та виконання Практична робота Світлини із зображеннями творів ДПМ, що яскраво репрезентують його різновиди. Аплікаційна робота з кольорового паперу «Килим». |
[6 МИО 1.2.1-2] [6 МИО 2.1.1] [6 МИО 2.1.1-5] [6 МИО 2.2.1-2] [6 МИО 2.3.1-3] |
вільне володіння державною мовою
культурна компетентність
навчання впродовж життя
|
|
|
7-8 |
Прекрасне у простому |
Вокальна музика. Камерно-вокальна музика та хорова музика. Народна, естрадна, академічна манера співу. Сольний, ансамблевий спів. Пісня. Романс. Музичний супровід. |
Твори для сприймання та виконання Практична робота Сприймання: Слова А. Малишка, музика П. Майбороди. «Пісня про рушник» (у виконанні О. Пономарьова; фрагмент). Слова Т. Шевченка, музика М. Лисенка. Романс «Минають дні» (у виконанні С. Дробіта; фрагмент). П. Саймон. «Звук тиші» (у виконанні групи «Пентатонікс» а капела; фрагмент). О. Шевченко. «Старенький трамвай» (у виконанні ансамблю «Пікардійська терція» а капела; фрагмент). Виконання пісні: «Розкажу про Україну» (муз. О. Злотника, сл. О. Вратарьова). Гра «Загадаю пісню». Гра «Учитель/учителька співу». |
[6 МИО 1.1.2-2] [6 МИО 1.2.1-1] [6 МИО 1.1.1-1] [6 МИО 2.1.1-1] [6 МИО 2.1.2-1] [6 МИО 2.2.1-3] |
вільне володіння державною мовою
культурна компетентність
навчання впродовж життя
громадянські та соціальні компетентності |
|
|
Графіка. Види графіки (оригінальна, друкована, комп’ютерна). Види графіки за призначенням (станкова, книжкова, художньо-виробнича, плакатна, архітектурна). Образ у графіці. Засоби художньої виразності графіки: крапка, лінія, штрих, пляма. Лінійний рисунок та силуетне зображення. |
Твори для сприймання та виконання Практична робота
Репродукції графічних творів мистецтва та світлини, що яскраво репрезентують видовий поділ у графіці залежно від їхнього призначення. Практична робота «Об’ємний малюнок власної руки» |
[6 МИО 3.2.1-1] [6 МИО 4.1.1-1] [6 МИО 2.1.1-3] [6 МИО 2.3.1-3] [6 МИО 4.1.1-2] [6 МИО 3.3.1-1] [6 МИО 1.1.1-4] |
вільне володіння державною мовою
культурна компетентність
інформаційно- комунікаційна компетентність
інноваційність
компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій
Математична компетентність |
|