Використання методів арт-терапії у соціально-педагогічній роботі з дітьми молодшого шкільного віку сприятиме підняттю настрою дітям, допоможе учням ознайомитися з основами музичного мистецтв та виявити вплив музики на стан людини та її взаємодію з оточенням.
Виховний захід
«Використання методів арт-терапії у соціально-педагогічній роботі з дітьми молодшого шкільного віку».
Арт-терапія– це вид психотерапії та психологічної корекції, що заснований на мистецтві та творчості. До методів арт-терапії належать: танцювальна терапія, музика-терапія, казко-терапія, малювальна терапія та інші. Тому темою виховного заходу буде саме терапія музикою. Цей захід підходить для дітей молодшого шкільного віку. Музика допоможе підняти настрій дітям, познайомитися з різними напрямами музики та краще розуміти один одного в колективі.
Тема: «Подорож до музичної країни».
Мета: ознайомити з чарівними властивостями музики; сприяти розвиткові музичного слуху, музичних здібностей, мови , мислення; виховувати позитивний інтерес учнів до класичної музики;
передавати через музику любов до оточуючого світу.
Обладнання: портрети композиторів; малюнки музичних інструментів; нотний стан; нотки; ребуси, загадки; комп’ютер.
Хід виховного заходу
Учитель: Я дуже рада знову зустріти вас. Незважаючи на те, що надворі осінь, за вікном похмуре небо, дерева одяглися в жовтобагряне вбрання, моросить дрібненький дощик, а в нас у класі тепло й затишно, світло від ваших променистих посмішок. Діти, сьогодні нас знов усіх разом зібрала в себе чарівниця – Музика!
Сьогодні свято осені, а на свята прийнято дарувати подарунки, тому Королева Музика прислала нам сюрприз! А до нього ще й лист! Прочитаймо його.
Дорогі друзі!
От вже кілька днів я дуже уважно слідкую за вами. Мені подобається як ви займаєтеся музикою, тому для вас я приготувала музичний подарунок. Але зла і підступна Баба Яга приспала моїх вірних помічників. Нотки так міцно сплять, що нічого не можуть для вас виконати. Розчаклувати їх може тільки той, хто дістане 7 чарівних нот!
Для цього необхідно справитися з складними завданнями . Тоді чари Баба Яги впадуть, і чарівна музика зазвучить для вас. Я вірю, що ви справитесь! Удачі!
Чарівниця – Музика
Учитель: Діти, я думаю, що ми обов’язково справимося зі складними завданнями і роздобудемо 7 чарівних нот. У грі беруть участь усі. Хто перший правильно відповість на запитання, той отримає музичний ключ. У кінці гри ми підрахуємо їх кількість. І в кого ключів буде більше, той і стане знавцем музики. Чарівна музика зазвучить у нас! У цьому нам допоможуть знання і дружба, адже людина, яка має знання - справжній чарівник, а дружба допомогає нам робити справжні чудеса!
Виконується пісня «Посмішка» з мультика «Крихітка єнот».
Учитель: Королева Музика прислала нам 7 завдань, з якими ми повинні справитися. За кожну правильну відповідь ми отримуємо чарівну ноту.
1 завдання: «Вгадай – ноту»
Діти, після після того, як ви прослухаєте уривок з музичного твору, ви повинні будете визначити назву цього твору, автора і показати портрет цього композитора й якого народу цей твір.
Молодці, дітки! Ми отримали нотку « до».
(Усі нотки виставляються на нотному стані!)
2 завдання: «Музичні загадки»
Учитель:
Загадаю я , дитятки,
дуже вам складні загадки.
Той, хто знає відповідь , піднімає руку.
1.Яку ноту кладуть в суп? (Соль)
2. Немає вух, а чує.
Немає рук, а пише,
Немає рота, а співає. (Магнітофон.)
3. Зверху шкіра, знизу теж,
А в середині пусто. (Барабан).
4. З дерева вирізають, а в руках плаче. (Скрипка)
5. Зуби чорні й білі вишикувались в ряд.
їх не бійся – не кусаються,
А якщо доторкнешся – зазвучать. (Рояль, акордеон)
Дякую, діти, ви повернули ноту «ре»
3 завдання: «Назви інструмент» (Див. додаток)
Учитель: діти, подивіться на ці малюнки і скажіть, що це за інструменти?
(Діти роздивляються малюнки і називають інструменти)
Молодці, от і нота «мі» на місці.
4 завдання: Головоломка «Жанри пісень»
Учитель: Якщо правильно переставити склади по горизонталі, тоді можна прочитати назви шести жанрів народних пісень.
(Діти відгадують ребус).
В |
І |
Д |
О |
Т |
Р |
У |
||||
Л |
І |
Ч |
Н |
І |
Р |
И |
||||
Д |
О |
О |
Б |
В |
І |
Р |
Я |
|||
Р |
О |
Х |
О |
Н |
І |
В |
О |
Д |
||
Р |
И |
І |
С |
Т |
О |
Ч |
Н |
І |
||
Ц |
І |
Й |
В |
О |
Р |
Е |
Л |
Ю |
Н |
І |
Ви розбудили ноту «фа».
5 завдання: «Музичні ребуси» (Див. додаток)
Учитель: Чарівниця - Музика просить нас разгадати музичні ребуси, але щоб виконати це непросте завдання, потрібно знати музичну грамоту. Ви знаєте, як розміщуються нотки на нотоносці? Ну, тоді вперед, за чарівною ноткою ! Я буду вам показувати ребуси з нотами, а ви маєте їх відгадати.
(Учитель показує листки з ребусами).
І з цим завданням ви справились. Молодці! Ви повернули ноту «соль».
6 завдання: «Пісні з мультиків»
Учитель: діти, хто знає пісні з мультиків, той піднімає руку. За кожну пісню отримуєте жетон.
Усім дякую! Молодці! от і нота «ля» повернулась. Нам залишилось відкрити одну ноту «сі». Давайте ми з вами заспіваєм пісню про нотки, яку написав композитор Р.Роджерс « Звуки музики», щоб нотка «сі» прокинулася. (Діти виконують пісню).
Учитель: Молодці, діти! Ви були всі дуже активні, а особливо…
Завдяки тому, що в нас є знання і дружба нам вдалось развіяти чари Баби Яги і раздобути 7 чарівних нот. Чародійка-Музика дуже рада за вас. А ось очікуваний сюрприз від Чародійка-Музика: «Казка про Музиканта й Художника».
(Діти слухають казку в аудіозаписі).
Це казка про справжню дружбу, про справжні таланти. Сподіваюся, що й серед нас є багато справжніх талантів.
З давніх- давен в казковій країні під назвою Музика правили Король Ритм і Королева Мелодія. Це були справедливі та життєрадісні правителі. Жителі їх королівства: пан Темп, принцеса Динаміка, брати Мажор і Мінор, поети, художники, майстри – жили весело. Навіть жителі полів і лісів в цій чарівній країні були прекрасними співаками і музикантами. І було у Короля та Королеви 7 красивих і талановитих дочок. Жили вони в казковому палаці, а звали їх:
ДО, РЕ, МІ, ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ.
щоб знайти все від і до.
Слухай частіше ноту До
Перший промінчик на зорі ,
це наша нота -ре.
крапельку меду візьми
І отримаєш ноту -мі.
Фа- всередині стручка квасолі
соль-важлива, як в їжі сіль
ля –прекрасна як земля
сі –сигнал, що кличе в дорогу.
ноти ти не забудь ніколи. Лідія Слуцька
дякую вам, діти, цікава казка у нас вийшла вам вона сподобалась?...
А тепер переходимо до найцікавої частини нашої конкурсу - нагородження участників.
Молодці! Ви всі сьогодні продемонстрували свої музичні знання і уміння, тому всім учасникам присвоюється звання «Юних знавців музики ». А тим, у кого наибільша кількість музичних ключів, вручаємо грамоти .
от і підійшло до кінця наше свято. Я сподіюсь, що вам воно сподобалось і хочу побажати успіхів в усьому. До побачення!
Додатки до виховного заходу
МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ
МУЗИЧНІ РЕБУСИ
ЛИСИЦЯ
СТОЛЯР
ДОРОГА
РЕБУСИ
МІНУС
ПРІЗВИЩЕ