«Подорож до музичної країни» (виховний захід для молодших школярів)

Про матеріал

Використання методів арт-терапії у соціально-педагогічній роботі з дітьми молодшого шкільного віку сприятиме підняттю настрою дітям, допоможе учням ознайомитися з основами музичного мистецтв та виявити вплив музики на стан людини та її взаємодію з оточенням.


Перегляд файлу

Виховний захід

«Використання методів арт-терапії у соціально-педагогічній роботі з дітьми молодшого шкільного віку».

Арт-терапія це вид психотерапії та психологічної корекції, що заснований на мистецтві та творчості. До методів арт-терапії належать: танцювальна терапія, музика-терапія, казко-терапія, малювальна терапія та інші. Тому темою виховного заходу буде саме терапія музикою. Цей захід підходить для дітей молодшого шкільного віку. Музика  допоможе підняти настрій дітям, познайомитися з різними напрямами музики та краще розуміти один одного в колективі.

 

Тема: «Подорож до музичної країни».

 

Мета: ознайомити з чарівними властивостями музики; сприяти розвиткові музичного слуху, музичних здібностей, мови , мислення; виховувати  позитивний  інтерес учнів до класичної музики;
передавати через музику любов до оточуючого світу.
Обладнання: портрети композиторів; малюнки  музичних інструментів; нотний стан; нотки; ребуси, загадки; комп’ютер.

 

Хід виховного заходу

Учитель: Я дуже рада знову зустріти вас. Незважаючи на те, що надворі осінь, за вікном похмуре небо, дерева одяглися в жовтобагряне вбрання, моросить дрібненький дощик, а в нас у класі тепло й затишно, світло від ваших променистих посмішок. Діти, сьогодні нас знов усіх разом зібрала в себе  чарівниця – Музика!

Сьогодні свято осені, а на свята прийнято дарувати подарунки, тому Королева Музика прислала нам сюрприз!  А до нього ще й лист! Прочитаймо його.

 

Дорогі друзі!

От  вже кілька днів я дуже уважно слідкую  за вами. Мені подобається як ви займаєтеся  музикою, тому для вас я приготувала музичний подарунок. Але зла і підступна Баба Яга приспала моїх вірних помічників. Нотки так міцно сплять, що нічого не можуть для вас виконати. Розчаклувати їх може тільки той, хто дістане 7 чарівних нот!

Для цього необхідно справитися з складними завданнями . Тоді чари Баба Яги впадуть, і чарівна  музика зазвучить  для вас. Я вірю, що ви справитесь! Удачі!

Чарівниця – Музика

Учитель: Діти, я  думаю, що ми обов’язково справимося зі  складними завданнями і  роздобудемо 7 чарівних нот. У грі беруть  участь усі. Хто перший правильно відповість на запитання, той отримає музичний ключ. У кінці  гри ми підрахуємо їх кількість. І в кого ключів буде більше, той і стане знавцем музики. Чарівна музика зазвучить у нас! У цьому нам допоможуть  знання і дружба, адже людина, яка має  знання - справжній чарівник, а дружба допомогає  нам робити справжні чудеса!

Виконується  пісня «Посмішка» з мультика «Крихітка єнот».
Учитель: Королева Музика прислала нам 7 завдань, з якими ми повинні справитися. За кожну правильну відповідь ми отримуємо чарівну ноту.

1 завдання: «Вгадай – ноту»
Діти, після після того, як ви прослухаєте уривок з музичного твору, ви повинні будете визначити назву цього твору, автора і показати портрет цього композитора й якого народу цей твір.
Молодці, дітки! Ми отримали нотку  « до».
(Усі нотки виставляються на нотному стані!)

 

 

 

 

 


2 завдання: «Музичні  загадки»
Учитель:

Загадаю я , дитятки,
дуже вам складні загадки.
Той, хто знає відповідь , піднімає  руку. 
 

1.Яку  ноту кладуть в суп?  (Соль)

 

2. Немає  вух, а чує.
    Немає  рук, а пише, 
    Немає  рота, а співає.  (Магнітофон.) 

 

3. Зверху шкіра, знизу теж,
    А в середині  пусто.       (Барабан).

 

4. З дерева вирізають, а в руках плаче. (Скрипка)

 

5. Зуби чорні й білі вишикувались  в ряд.
    їх не бійся – не кусаються,
    А якщо доторкнешся – зазвучать.  (Рояль, акордеон)
 

 Дякую, діти,  ви повернули  ноту «ре»

3 завдання: «Назви інструмент» (Див. додаток)
Учитель: діти, подивіться на ці малюнки і скажіть, що це  за інструменти?
іти  роздивляються малюнки і  називають інструменти)

Молодці, от і нота «мі» на місці.

 

4 завдання: Головоломка  «Жанри пісень»
Учитель: Якщо правильно переставити склади по горизонталі, тоді можна прочитати назви шести жанрів народних пісень.

(Діти відгадують ребус). 

В

І

Д

О

Т

Р

У

Л

І

Ч

Н

І

Р

И

Д

О

О

Б

В

І

Р

Я

Р

О

Х

О

Н

І

В

О

Д

Р

И

І

С

Т

О

Ч

Н

І

Ц

І

Й

В

О

Р

Е

Л

Ю

Н

І


Ви розбудили ноту «фа».
 

 

 

 

5 завдання: «Музичні ребуси» (Див. додаток)

Учитель: Чарівниця - Музика просить нас разгадати музичні ребуси, але щоб виконати це непросте завдання, потрібно знати музичну грамоту. Ви знаєте, як розміщуються  нотки на нотоносці? Ну, тоді вперед, за чарівною ноткою !  Я буду вам показувати ребуси з нотами, а ви маєте їх відгадати.
(Учитель показує листки з ребусами).
І з цим завданням ви справились. Молодці! Ви повернули ноту «соль».

6 завдання: «Пісні з мультиків»
Учитель: діти, хто знає пісні з мультиків, той піднімає руку. За кожну пісню отримуєте  жетон.
Усім дякую! Молодці! от і нота «ля» повернулась. Нам залишилось відкрити одну ноту «сі». Давайте ми з вами заспіваєм  пісню про нотки, яку написав композитор Р.Роджерс « Звуки музики», щоб нотка «сі» прокинулася. (Діти виконують пісню).

Учитель: Молодці, діти! Ви були  всі дуже активні, а особливо…
Завдяки тому, що в нас є знання і  дружба нам вдалось развіяти чари Баби Яги і раздобути 7 чарівних нот. Чародійка-Музика дуже  рада за вас. А ось очікуваний сюрприз від Чародійка-Музика: «Казка про Музиканта й Художника».

(Діти слухають казку в аудіозаписі).

  Це казка про справжню дружбу, про справжні таланти. Сподіваюся, що й серед нас є багато справжніх талантів.

З давніх- давен в казковій країні під назвою Музика правили Король Ритм і Королева Мелодія. Це були справедливі  та життєрадісні  правителі. Жителі їх королівства: пан Темп, принцеса Динаміка, брати Мажор і Мінор, поети, художники, майстри – жили весело. Навіть жителі   полів і лісів в цій чарівній країні були прекрасними співаками і  музикантами. І було у Короля та Королеви 7 красивих і талановитих дочок. Жили вони в казковому  палаці, а звали їх:

ДО, РЕ, МІ, ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ.
щоб знайти все від і до.

Слухай частіше ноту   До     

Перший промінчик на зорі ,
це наша нота -ре.
крапельку меду візьми

        І отримаєш ноту -мі.

        Фа- всередині стручка квасолі

        соль-важлива, як в їжі сіль
        ля –прекрасна як земля
        сі –сигнал, що кличе в дорогу.
        ноти ти не забудь ніколи.             Лідія Слуцька

дякую вам, діти, цікава казка у нас вийшла  вам вона сподобалась?...

А тепер переходимо до найцікавої частини  нашої конкурсу - нагородження участників. 
Молодці! Ви всі сьогодні продемонстрували свої музичні знання і уміння, тому всім учасникам присвоюється звання «Юних знавців музики ». А тим, у кого наибільша кількість  музичних ключів, вручаємо грамоти .
от і підійшло до кінця наше свято. Я сподіюсь, що вам воно сподобалось і  хочу побажати успіхів в усьому. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до виховного заходу

 

 МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МУЗИЧНІ РЕБУСИ

 

 ЛИСИЦЯ

                                                                            СТОЛЯР

        ДОРОГА       

 

 

    РЕБУСИ

 

МІНУС

 

 

 

 

 

 ПРІЗВИЩЕ

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Сценарії
Додано
30 січня 2018
Переглядів
3990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку