Аналіз підручника
Структура підручника.
Назва підручника: «Українська мова. Буквар 1 клас. Частина 1. (Частина 2 )»
Автори: О. Л. Іщенко, С. П. Логачевська.
Палітурка підручника – тверда, забарвлення кольорове (в оранжевих, білих, червоних та голубих кольорах).
На титульному аркуші подана схема як побудований підручник а також умовні позначення.
Загальна структура
Підручник відповідає Державному стандарту початкової освіти. Забезпечує можливість диференційованого підходу на кожному уроці – містить завдання для тих хто вчиться читати, і тих, хто вже вміє читати, а також тексти для слухання.
Завдання та ілюстративний матеріал допомагають збагатити словниковий запас дітей, розвинути творче і критичне мислення, уяву.
У підручнику також наявний QR- код, який містить в собі аудіододаток (тексти для слухання), презентації, електронні таблиці до тем.
Змістове наповнення
Шрифт у підручнику відповідає санітарним правилам і нормам.
Тексти підручника є доступними, змістовними. Вони виконують інформаційну, виховну та розвивальну функцію.
Присутня наочність, зокрема ілюстрації, схеми, що є дуже важливим для учнів 1-го класу, оскільки в них найкраще розвинена візуальна пам'ять.
Зміст підручника побудовано за принципом тематичної інтеграції; теми тижня синхронізовано з підручником «Я досліджую світ» (автори О. Л. Іщенко, О. М. Ващенко, Л. В. Романенко, О. М. Кліщ).
Також, відповідає змісту мовно – літературній освітній галузі та віковим особливостям учнів.
Наявність творчих та дослідницьких завдань: у даному підручнику є багато завдань дослідницького та творчого характеру. Наприклад:
- «Давні люди до того, як придумали букви, теж користувалися знаками – малюнками – піктограмами. Розшифруй їхні повідомлення»;
- «Склади розповідь за малюнками…»;
- «Позмагайтеся в парі…»;
- «Порівняй предмети…»;
- «Назви одним словом, що ти бачиш на малюнку…»;
- «Відшукай фрагменти на великому малюнку», і т.д.
Ці завдання є зрозумілі, доступні, а саме головне цікаві дітям. Вони сприяють творчому розвитку учнів та формуванню у них необхідного для подальшого навчання уміння – ознайомлення на практичному рівні зі способами поданої інформації та роботи з нею.