Історія написання Нове 19 століття ознаменувалося зростанням напруження в суспільному ,політичному житті . У цій ситуації митці-модерністи намагаються осмислити епоху шляхом пізнання духовних процесів . Микола Вороний як яскравий представник символізму також у пошуках вічних цінностей,однією з яких - мистецтво , народжене з гармонії краси .
Художні засоби Епітети: весна запашна, прозорих шатах, вродою святою, неземною чистотою, променистою росою. Метафори: сміючись на пелюстках, на квітках”. Порівняння: а вона, як мрія сна чарівна. Гіпербола: сміючись на пелюстках, на квітках. Анафора: має крилами Весна запашна . Окличні речення: ось вона – Блакитна Панна! Їй виспівує: ” Осанна!”. Інверсія: лине все, крізь блакить майорить, сяє вродою, сміючись на пелюстках.
Новаторство і специфіка твору Новаторство - у розширенні музичних можливостей українського вірша. «Я писав не так од образу, як од звуку», – зазначав він. Джерелом його поезії є мелос, мелодія. Звук для символістів – понад усе. Специфічним є розміщення рядків у строфах «Блакитної панни»: вони ніби сходинки, по яких скрапу є навесні талий сніг під грою сонячного проміння. Таке розміщення рядків поезії будить особливий темпоритм.
Образи Людей( ліричний герой — митець); природи: Блакитна Панна- Весна; хмари, гори, гай, луги, поля, земля, пелюстки, роса, квітки; предметів і явищ: крила, шати, серпанки, блавати, усміх, блакить, «Осанна!», мрія сну, врода, чистота, душі, сяйво мрій, арабески, камеї, фрески, пісні, гротески.
Композиція (І октава) має крилами усміхнена примарами хмар Весна ;(II октава) Весна — Блакитна Панна з’являється, їй хвала ; (III октава) опис краси Панни ; (IV октава) у душі ліричного героя радість: «в’ються хмелем арабески, миготять камеї, фрески, гомонять-бринять пісні і сплітаються в гротески голосні».