Тема: Аналіз речення. Автоматизація звука [К ] ІІ позиція, диференціація звуків [С]- [ Ш]. Текст «Київ- столиця України».
Мета: Вміти аналізувати речення: визначати члени речення, називати типи речення.
Автоматизувати вимову звуку [К ] в ІІ позиції та диференціювати вимову звуків [С]- [ Ш] на мовному матеріалі складів, слів та фраз; сприймати та розрізняти слухо-зорово та на слух фрази тексту «Київ-столиця України».
Розвивати слухо-зорову пам'ять, логічне мислення, залишки слуху.
Збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати інтерес до навчання.
Слідкувати за вимовою учнів та виправляти недоліки.
Хід заняття.
І. Організаційний момент.
- Привітайтесь.
- Як ти чуєш?
- Що ми будемо робити на занятті?
ІІ. Повідомлення теми заняття.
1. Сьогодні ми будемо аналізувати речення. Виберіть собі речення.
-Яке це речення за метою висловлювання?
-Підкресли головні та другорядні члени речення.
-Назви головні члени речення.
-Якою частиною мови виражено підмет?
-Якою частиною мови виражено присудок?
-Назви другорядні члени речення.
-Скільки граматичних основ у реченні?
-Яке це речення просте чи складне?
2. Пригадайте над яким звуком ми працювали на минулому занятті?
-Який це звук? (Приголосний, твердий, глухий).
-При вимові звука [К ] голос є?
-Згадайте як треба вимовляти звук. (Подивіться в дзеркало та на профіль).
Види роботи над автоматизацією звука:
Прочитай склади
Прочитай слова. Дотримуйся наголосу.
Назви малюнки.
Прочитай скоромовку.
Доповни речення.
-А зараз ми будемо розрізняти вимову звуків [С]- [ Ш].
Що спільного між звуками:
Що відмінне між звуками:
При вимові звука С-губи розтягнуті в посмішку, подих повітря холодний.
При вимові звука Ш-губи витягнуті, подих повітря теплий.
Види роботи над диференціацією звуків.
( Презентація «Диференціація звуків С-Ш).
Прочитай склади
Прочитай слова.
Назви малюнки.
Прочитай скоромовку.
Дай відповідь на запитання.
3.Пригадайте, яку тему ми зараз вивчаємо?
( Тема «Київ-столиця України»).
Текст «Київ – столиця України»
1.Київ – столиця України. 2. Київ розташований на обох берегах Дніпра. 3.Київ сьогодні зачаровує людей красою золотоверхих храмів, архітектурою будинків і мостів. 4. Але багато пам`яток старовини не збереглося до наших днів. 5. Повноводні річки Либідь, Почайна, Дарниця доповнюють величну красу старовинного міста. 6. Головна вулиця Києва – Хрещатик. 7. Найкрасивіша вулиця широка, простора, із зеленими алеями каштанів. 8. В Києві побудовано багато фабрик, заводів, університетів, шкіл, музеїв, театрів, кінотеатрів, житлових будинків. 9. По вулицях Києва їздять тролейбуси, автобуси, трамваї, тисячі машин. 10. Збудована підземна залізниця – метро. 11. Київ – одне з найкращих міст у світі.
-Слухайте уважно речення і повторюйте.(Сприймання речень слухо-зорово).
-Впізнай речення на слух.
-Підбери до речення малюнок.
-Побудуй речення.
-Встав пропущенні слова в речення.
-Побудуй словосполучення. (Прочитай словосполучення дотримуючи наголосу. Скільки складів у слові? Який склад наголошений?).
-А зараз проведіть діалог
-Ведення діалогу.
-Ти був у Києві?
-Так, я був на залізничному вокзалі.
-А ти був у Києві?
-Я їздив в гості до родичів.
-Тобі сподобалося місто?
-Мені дуже сподобалося місто. Коли я закінчу школу хочу поїхати навчатися в Київ.
4.Підсумок заняття.
-Що ми сьогодні робили на занятті?
-Тобі сподобалось заняття?
Сьогодні на занятті ви були активні, старанні. Уважно слухали, виконували завдання, намагались правильно вимовляти слова, виправляли помилки. А щоб ще краще говорити, треба добре вчитися в школі, вчити нові слова, читати книжки,газети,журнали.
Заняття закінчилось. До побачення.