Аналіз речення. Автоматизація звука [К ] ІІ позиція, диференціація звуків [С]- [ Ш]. Текст «Київ- столиця України».

Про матеріал
Вміти аналізувати речення: визначати члени речення, називати типи речення. Автоматизувати вимову звуку [К ] в ІІ позиції та диференціювати вимову звуків [С]- [ Ш] на мовному матеріалі складів, слів та фраз; сприймати та розрізняти слухо-зорово та на слух фрази тексту «Київ-столиця України». Розвивати слухо-зорову пам'ять, логічне мислення, залишки слуху. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати інтерес до навчання. Слідкувати за вимовою учнів та виправляти недоліки.
Перегляд файлу

Тема: Аналіз речення. Автоматизація звука [К ]  ІІ позиція, диференціація звуків  [С]- [ Ш]. Текст «Київ- столиця України».

Мета: Вміти аналізувати речення: визначати члени речення, називати типи речення.

 Автоматизувати вимову звуку [К ]  в ІІ позиції та диференціювати  вимову звуків   [С]- [ Ш] на мовному матеріалі складів, слів та фраз; сприймати та розрізняти слухо-зорово та на слух фрази тексту «Київ-столиця України».

Розвивати  слухо-зорову пам'ять, логічне мислення, залишки слуху.

 Збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати інтерес до навчання.

Слідкувати за вимовою учнів та виправляти недоліки.

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

- Привітайтесь.

- Як ти чуєш?

- Що ми будемо робити на занятті?

ІІ. Повідомлення теми заняття.

1. Сьогодні ми будемо аналізувати речення. Виберіть собі  речення.

-Яке це речення за метою висловлювання?

-Підкресли головні та другорядні члени речення.

-Назви головні члени речення.

-Якою частиною мови виражено підмет?

-Якою частиною мови виражено присудок?

-Назви другорядні члени речення.

-Скільки граматичних основ у реченні?

-Яке це речення просте чи складне?

2. Пригадайте над яким звуком ми працювали на минулому занятті?

-Який це звук? (Приголосний, твердий, глухий).

-При вимові звука [К ]  голос є?

-Згадайте як треба вимовляти звук. (Подивіться в дзеркало та на профіль).

Види роботи над автоматизацією звука:

Прочитай склади

Прочитай слова. Дотримуйся наголосу.

Назви малюнки.

Прочитай скоромовку.

Доповни речення.

 

-А зараз ми будемо розрізняти вимову звуків [С]- [ Ш].

 

Що спільного між звуками:

  • Приголосні, тверді, глухі.
  • При вимові голосові зв’язки не вібрують.

 

Що відмінне між звуками:

При вимові звука С-губи розтягнуті в посмішку, подих повітря холодний.

При вимові звука Ш-губи витягнуті, подих повітря теплий.

Види роботи над диференціацією звуків.

( Презентація «Диференціація звуків С-Ш).

Прочитай склади

Прочитай слова.

Назви малюнки.

Прочитай скоромовку.

Дай відповідь на запитання.

 

 

3.Пригадайте, яку тему ми зараз вивчаємо?

( Тема «Київ-столиця України»).

 

Текст «Київ – столиця України»

1.Київ –  столиця України. 2. Київ розташований на  обох берегах Дніпра. 3.Київ сьогодні зачаровує людей красою золотоверхих храмів, архітектурою будинків і мостів. 4. Але багато пам`яток старовини не збереглося до наших днів.  5. Повноводні річки Либідь, Почайна, Дарниця доповнюють величну красу старовинного міста.   6. Головна вулиця Києва – Хрещатик. 7. Найкрасивіша вулиця широка, простора, із зеленими алеями каштанів. 8. В Києві побудовано багато фабрик, заводів, університетів, шкіл, музеїв, театрів, кінотеатрів, житлових будинків.  9. По вулицях Києва їздять тролейбуси, автобуси, трамваї, тисячі машин. 10. Збудована підземна залізниця – метро. 11. Київ – одне з найкращих міст у світі.

-Слухайте уважно речення і повторюйте.(Сприймання речень слухо-зорово).

-Впізнай речення на слух.

-Підбери до речення малюнок.

-Побудуй речення.

-Встав пропущенні слова в речення.

-Побудуй словосполучення. (Прочитай словосполучення дотримуючи наголосу. Скільки складів у слові? Який склад наголошений?).

 

 

-А зараз проведіть діалог

-Ведення діалогу.

-Ти був у Києві?

-Так, я був на залізничному вокзалі.

-А ти був у Києві?

-Я їздив в гості до родичів.

-Тобі сподобалося місто?

-Мені дуже сподобалося місто. Коли я закінчу школу хочу поїхати навчатися в Київ.

4.Підсумок заняття.

-Що ми сьогодні робили на занятті?

-Тобі сподобалось заняття?

Сьогодні на занятті ви були активні, старанні. Уважно слухали, виконували завдання, намагались правильно вимовляти слова, виправляли помилки. А щоб ще краще говорити, треба добре вчитися в школі, вчити нові слова, читати книжки,газети,журнали.

Заняття закінчилось. До побачення.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку