Аналіз уроку "Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів"

Про матеріал
Аналіз уроку; Використання практичних видів роботи;Організаційна чіткість уроку; Оцінка діяльності учителя на уроці; Контроль та оцінювання знань, умінь і навичок учнів; Розвиваючий компонент уроку
Перегляд файлу

І. Загальні відомості про урок

  1. Дата проведення уроку:

Клас: 8-В.

  1. Тема уроку: Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів.
  2. Мета уроку:
  • навчальна: продовжити формувати знання про будову атома, продовжувати формувати знання про електронну орбіталь, енергетичний рівень, напрямок орбіталей в просторі; вивчити правила заповнення енергетичних рівнів та навчитися заповнювати їх;
  • розвивальна: розвивати абстрактне мислення учнів, логічне мислення, пам’ять, допитливість;
  • виховна: продовжувати формувати позитивне ставлення до навчання та до предмету, всебічно розвинену особистість, культуру спілкування.

Мета відповідає педагогічним вимогам

Тип уроку: Комбінований

Обладнання та наочність: підручник, робочі зошити, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.

Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь, бесіда, пояснення;
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

2. Репродуктивний: логічні вправи.
Прийоми навчання: конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем.

Основні поняття та терміни: орбіталь, енергетичний рівень.

 

 

 

Хронометраж уроку

I. Організаційний момент……………………………………….………1 хв.

II. Перевірка домашнього завдання…………………………………….10 хв.

III. Актуалізація теоретичних знань …………………………….……..3 хв.

IV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності………………….....3 хв.

V. Виклад нового матеріалу…………………………………………….20 хв.

VI. Узагальнення та закріплення нового матеріалу……………….…..5 хв.

VII. Підсумок уроку……………………………………………………..2 хв.

VIII.Виставлення оцінок та їх мотивація………………………….……1 хв.

IX. Інструктаж з домашнього завдання…………………………….…..2 хв.

 

П. Початок уроку. Організаційна частина.

Урок розпочався з ввічливого привітання вчителя . Своїм виглядом вчитель випромінював впевненість, доброзичливість, але  деякою мірою був вимогливим до учнів.  На початку  уроку вчитель поводив себе впевнено, доброзичливо, слова його були чіткими, зрозумілими; спостерігалась гарна підготовка вчителя, організованість, емоційність.

Після привітання вчитель перевірив в учнів наявність підручників та зошитів, потім організував своє робоче місце.  Учні емоційно спокійні, готові до уроку.

ПІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні включаються в роботу. При перевірці домашнього завдання вчитель використовував цифровий диктант, під час якого діти мають записати так чи ні. Постановка питань була повна, правильна, чітка. Після цього вчитель плавно перейшов до актуалізації теоретичних знань учнів,  використовуючи фронтальну бесіду з класом. Під час відповідей учнів вчитель весь час слідкував за правильністю відповіді та вразі необхідності виправляв.

IV. Мотивація навчальної діяльності.  

Учні разом з вчителем визначають тему і мету уроку, його завдання. Учні включаються в роботу, дають визначення і пояснення.

V. Актуалізація опорних знань.

Учитель працює з учнями, використовуючи фронтальну бесіду, при цьому ставилися конкретні питання, які не вимагали детальної відповіді, для деяких учнів вчитель готував індивідуальні завдання з використанням роздаткового матеріалу, оцінювання учнів відбувалося відразу після відповіді.

VІ. Пояснення нового матеріалу.

  1. Діти були готові до сприймання нового матеріалу. Вчитель чітко оголосив тему уроку, яка вже була записана на дошці. Мету учні сформулювали разом з вчителем, мотивація до вивчення нової теми проходила у вигляді зачитування вірша .
  2. Зміст нового навчального матеріалу відповідає вимогам програми, спостерігається повнота викладу, присутнє незначне хвилювання та емоційність, але не на достатньому рівні. Вчитель розмовляє правильно на українській мові.
  3. Зміст навчального матеріалу відповідає поставленим цілям до уроку. Вчитель використовує методи та засоби навчання, які відповідають цілям уроку, віковим та індивідуальним особливостям учнів.
  4. Під час вивчення нової теми вчитель весь час опирається на вже здобуті знання учнів, просить поміркувати та дати правильну відповідь, дає проблемні питання.

При формуванні нових понять вчитель спочатку пояснює, потім вони з учнями записують, після чого ще раз всі разом повторюють, учні працювали у робочих зошитах. Вчитель, використовуючи різні методи, супроводжувався закріпленням, аналізом, та багаторазовим повторенням.

 

 

VІІ. Закріплення нових знань, умінь і навичок.

Закріплення нових знань відбувається у вигляді гри, вчитель ставить перед учнями запитання, а учні в свою чергу відповідають, так чи ні. Це здійснюється за допомогою хлопків в лодоні - якщо так, поворотів руками, - якщо ні; також учні активно працювали біля дошки , користуючись періодичною системою хімічних елементів Д. І. Менделєєва, писали електронні формули.

VII. Підсумки уроку. Рефлексія.

У співбесіді з учнями вчитель виділив основні питання, поняття, терміни, хімічні назви, які учні мали засвоїти на даному уроці. Підсумок уроку оголошували учні. При цьому було використано вправу «Мікрофон». Учням було запропоновано запитання на які їм необхідно відповісти. Приклади запитань: що сподобалось на уроці?; що було цікавого? та ін. Учні висловлювали свою думку, доповнювали інших. Підведені підсумки проведеної на уроці роботи, урок закінчено вчасно, учні в кінці уроку організовані.

VIІ. Завдання додому.

Домашнє завдання було записано на дошці ще на початку уроку. Після того як учитель оголосив тему, він зразу дав домашнє завдання і пояснив як його виконувати. Але домашнє завдання лишалося на дошці до кінця уроку.

1. Прочитати § 35

2. Виконати завдання після параграфа:

Середній рівень: № 228 – 233

Високий рівень: № 228 – 235

ІХ. Загальні висновки.

  1. Змістовний компонент уроку: зміст і обсяг використаного матеріалу відповідає темі уроку. Базові поняття, уміння і навички у учнів сформовані. Використання практичних видів роботи виявилися доцільними та ефективними.
  2. Розвиваючий компонент уроку: Під час уроку учні розвивали вміння поєднувати теорію і практику, користуватися періодичною системою.
  3. Мотиваційний елемент уроку: Учитель показував вагомість теми уроку, спонукав до зацікавленості шляхом поєднання теорії з повсякденним життям. Емоційний фон та темпоритм відповідав віковим особливостям учнів 8 класу.
  4. Виховний характер уроку: Правильна організація уроку і розподіл часу самодисциплінували учнів. Зміст уроку подавався враховуючи виховну мету.
  5. Контроль та оцінювання знань, умінь і навичок учнів: Відбувався шляхом спостереження за виконанням учнями  завдань
  6. Організаційна чіткість уроку: Класна кімната та учні готові до уроку, кожен етап уроку мав логічну завершеність. Види діяльності і час використані методично правильно.
  7. Оцінка діяльності учителя на уроці: Володіє фактичним матеріалом з хімії, вміє грамотно і науково викласти цей матеріал, володіє методикою формування хімічних понять та методикою ведення уроку, дотримується педагогічного такту та етики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 вересня 2021
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку