І. Загальні відомості про урок
Клас: 8-В.
Мета відповідає педагогічним вимогам
Тип уроку: Комбінований
Обладнання та наочність: підручник, робочі зошити, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь, бесіда, пояснення;
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
2. Репродуктивний: логічні вправи.
Прийоми навчання: конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем.
Основні поняття та терміни: орбіталь, енергетичний рівень.
Хронометраж уроку
I. Організаційний момент……………………………………….………1 хв.
II. Перевірка домашнього завдання…………………………………….10 хв.
III. Актуалізація теоретичних знань …………………………….……..3 хв.
IV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності………………….....3 хв.
V. Виклад нового матеріалу…………………………………………….20 хв.
VI. Узагальнення та закріплення нового матеріалу……………….…..5 хв.
VII. Підсумок уроку……………………………………………………..2 хв.
VIII.Виставлення оцінок та їх мотивація………………………….……1 хв.
IX. Інструктаж з домашнього завдання…………………………….…..2 хв.
П. Початок уроку. Організаційна частина.
Урок розпочався з ввічливого привітання вчителя . Своїм виглядом вчитель випромінював впевненість, доброзичливість, але деякою мірою був вимогливим до учнів. На початку уроку вчитель поводив себе впевнено, доброзичливо, слова його були чіткими, зрозумілими; спостерігалась гарна підготовка вчителя, організованість, емоційність.
Після привітання вчитель перевірив в учнів наявність підручників та зошитів, потім організував своє робоче місце. Учні емоційно спокійні, готові до уроку.
ПІ. Перевірка домашнього завдання.
Учні включаються в роботу. При перевірці домашнього завдання вчитель використовував цифровий диктант, під час якого діти мають записати так чи ні. Постановка питань була повна, правильна, чітка. Після цього вчитель плавно перейшов до актуалізації теоретичних знань учнів, використовуючи фронтальну бесіду з класом. Під час відповідей учнів вчитель весь час слідкував за правильністю відповіді та вразі необхідності виправляв.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Учні разом з вчителем визначають тему і мету уроку, його завдання. Учні включаються в роботу, дають визначення і пояснення.
V. Актуалізація опорних знань.
Учитель працює з учнями, використовуючи фронтальну бесіду, при цьому ставилися конкретні питання, які не вимагали детальної відповіді, для деяких учнів вчитель готував індивідуальні завдання з використанням роздаткового матеріалу, оцінювання учнів відбувалося відразу після відповіді.
VІ. Пояснення нового матеріалу.
При формуванні нових понять вчитель спочатку пояснює, потім вони з учнями записують, після чого ще раз всі разом повторюють, учні працювали у робочих зошитах. Вчитель, використовуючи різні методи, супроводжувався закріпленням, аналізом, та багаторазовим повторенням.
VІІ. Закріплення нових знань, умінь і навичок.
Закріплення нових знань відбувається у вигляді гри, вчитель ставить перед учнями запитання, а учні в свою чергу відповідають, так чи ні. Це здійснюється за допомогою хлопків в лодоні - якщо так, поворотів руками, - якщо ні; також учні активно працювали біля дошки , користуючись періодичною системою хімічних елементів Д. І. Менделєєва, писали електронні формули.
VII. Підсумки уроку. Рефлексія.
У співбесіді з учнями вчитель виділив основні питання, поняття, терміни, хімічні назви, які учні мали засвоїти на даному уроці. Підсумок уроку оголошували учні. При цьому було використано вправу «Мікрофон». Учням було запропоновано запитання на які їм необхідно відповісти. Приклади запитань: що сподобалось на уроці?; що було цікавого? та ін. Учні висловлювали свою думку, доповнювали інших. Підведені підсумки проведеної на уроці роботи, урок закінчено вчасно, учні в кінці уроку організовані.
VIІ. Завдання додому.
Домашнє завдання було записано на дошці ще на початку уроку. Після того як учитель оголосив тему, він зразу дав домашнє завдання і пояснив як його виконувати. Але домашнє завдання лишалося на дошці до кінця уроку.
1. Прочитати § 35
2. Виконати завдання після параграфа:
Середній рівень: № 228 – 233
Високий рівень: № 228 – 235
ІХ. Загальні висновки.