Корекційно-розвиткове заняття з соціально-побутового орієнтування "Сімейні стосунки. Конфліктні ситуації"

Про матеріал
Конфлiкт – це зiткнення сторiн, наприклад двох чи бiльше людей з рiзними думками, бажаннями. З’ясування стосункiв стомлює сильнiше самої важкої роботи. Тому, перш нiж затiвати сварку, вирiшiть для себе, наскiльки вона доцiльна, хоча доцiльних сварок не iснує.
Перегляд файлу

Корекційно-розвиткове заняття

з соціально-побутового орієнтування

Тема. Сімейні стосунки. Конфліктні ситуації.

Мета.

  • Розширити знання здобувачів про конфлікт, причини його виникнення і шляхи розв’язання; сприяти розвитку соціально-значущих навичок, якостей та умінь необхідних для сімейного життя, пов’язаних з підвищенням соціально-психологогічної компетенції здобувачів; стимулювати навчально-пізнавальну діяльність через використання різних методів та прийомів.
  • Розвивати мовну активність, діалогічне мовлення, мислення, вміння висловлювати та аргументувати свою позицію.
  • Коригувати практичні дії (сервірування столу, заварювання чаю).
  • Виховувати відповідальне ставлення до своєї сім’ї, активувати сімейні моральні цінності.

Обладнання: «Торбинка асоціацій», емблеми сім’ї, індивідуальні картки.

Інвентар: скатертина, фартух, серветки, електрочайник, чайний сервіз, столові прибори.

Тип заходу: корекційної-розвиткове заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

I. Загальнокорекційний етап.

     1. Органiзацiйна підготовка учнів до заняття.

     2. Нервово-психологічна пiдготовка.

Добрий день вам, добрі люди,

Хай вам щастя всюди буде,

На занятті вас вітаєм,

Щастя й радості бажаєм!

II. Основний етап.

Епіграфом нашого заняття будуть такі слова: (CЛАЙД 1)

Дерево не може жити без коріння, а людина – без сім’ї.

                                                                     Народна мудрість

  1. Актуалiзацiя опорних знань. (Розгадування ребусів)

- Давайте згадаємо, про що ми говорили на попереднiх заняттях. А допоможуть нам ребуси: (СЛАЙД 2)

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "ребус родина"

                       РОДИНА                                 СIМ’Я

 

         - Так, мова йшла про родину, сiм’ю, а саме про сiмейнi стосунки.

     2. Перевiрка домашнього завдання.

- Вам потрiбно було виготовити емблему вашої сiм’ї. (Дiти демонструють емблеми та аргументують її походження)

     3. Мотивацiя навчальної дiяльностi.

         Гра «Так чи нi».

- Зараз давайте пограємо в гру «Так чи нi». Якщо «так» ви пiднiмаєте руку. У дружнiй сiм’ї члени родини повиннi:

- шанувати старших

- не прислухатися до порад членiв родини

- виконувати свої обов’язки

- допомагати один одному

- сваритися

- пiклуватися один про одного

- робити, що заманеться

- разом вiдпочивати

- пiклуватися про менших братикiв та сестричок

- виконувати всi хатнi справи разом

- цiлий день тiльки бавитися i гуляти

- вiтати всiх зi святами, днем народження.

- А коли сiм’я не дружна, то що вiдбувається? (сварки, конфлiкти).

III. Вивчення нового матеріалу.

  1. Оголошення теми і мети уроку.

- Ми з вами вже не раз говорили про конфлiкти в школi.

- Чи можна прожити без конфлiктiв? Напевно нi, адже наше життя проходить помiж iнших людей, яких ми намагаємось зрозумiти.

- Мiж ким найчастiше виникають конфлiкти?

- Отже, сьогоднi ми з вами поговоримо про ciмейнi конфлiкти, причини їх виникнення та визначимо шляхи їх подолання.

     2. Вправа «Торбинка асоцiацiй» (групова робота).

- Коли ми говоримо «конфлiкт», у кожного з вас виникають певнi асоцiацiї. На дошцi записано слово «конфлiкт», воно розмiщене над «Торбинкою асоцiацiй». Давайте подiлимось на 2 групи. У кожної групи є набiр слiв. Будь ласка, виберiть слова, якi асоцiюються у вас iз словом «конфлiкт» i прикрiпiть їх до «торбинки».

     3. Бесіда.

- Що таке конфлiкт? Яке визначення йому можна дати? (Пiд час конфлiкту люди сваряться та ображають один одного)

- Отже, конфлiкт – це зiткнення сторiн, наприклад двох чи бiльше людей з рiзними думками, бажаннями.

- З’ясування стосункiв стомлює сильнiше самої важкої роботи. Тому, перш нiж затiвати сварку, вирiшiть для себе, наскiльки вона доцiльна, хоча доцiльних сварок не iснує.

- Якi, на вашу думку, можуть бути причини конфлiктiв?

(неприйняття чужої думки, нехтування правами іншої людини, прагнення домінувати, невміння слухати інших, свідоме прагнення скривдити одне одного, нерозуміння, невміння керувати емоціями).

- Починаючи з’ясування стосункiв, подумайте про наслiдки.

 -  А якi можуть бути наслiдки?

 - Конфлiкти можуть призвести до тривалих образ i виникнення неприємних почуттiв або навiть руйнування стосункiв.

- Напевно такi наслiдки не вартi того, щоб посилювати конфлiкт, що виник.

 - Як можна зупинити конфлiкт?

 - У цьому випадку хтось повинен поступитися. Справедливо стверджують: поступається той, хто мудрiший. Тому поважайте один одного, враховуйте думку iншого. Ставтеся до iнших так як ти хотiв би, щоб ставилися до тебе, будьте толерантнi, мудрi.

- Я хочу кожному вручити пам’ятки, якi допоможуть вам не провокувати конфлiкти та правила спiлкування в конфлiктній ситуацiї, якщо вже така виникла.

     4. Вправа «Дерево «Сімейного щастя» (iндивiдуальна робота).

- Ми з вами бачимо могутнє дерево. В останній день осені так хочеться ще помилуватись її різнобарв’ям. Давайте прикріпимо листочки з тими почуттями, які притаманні щасливій сім’ї.

     5. Практична робота. Розiгрування ситуацiї.

- Ви стаєте дорослiшими. Проявляєте симпатiю один до одного. В майбутньому побудуєте свої власнi сiм’ї. Я хочу запропонувати вам таку ситуацiю, яку ви могли спостерiгати в теперiшнiх ваших сiм’ях, а в майбутньому може трапитись з вашими майбутнiми сiм’ями.

- Давайте розподiлимо ролi: мама, тато, дiти та гостi. Ситуацiя: без попередження до вас прийшли гостi, якi будуть вашi дiї.

IV. Пiдсумок заняття.

Бажаю я всім сім’ї мати!

Рідних любити й обіймати!

Сім’я в житті – це основне!

Це найдорожче і святе!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДЕРЕВО НЕ МОЖЕ ЖИТИ БЕЗ КОРIННЯ, А ЛЮДИНА – БЕЗ СIМ’Ї. Народна мудрiсть

Номер слайду 2

РОДИНАСIМ’ЯРозгадайте ребуси

Номер слайду 3

Номер слайду 4

КОНФЛIКТ

Номер слайду 5

Номер слайду 6

zip
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
29 вересня 2021
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку