АНАЛІЗ УРОКУ ФІЗИКИ за темою "Коливальний рух. Амплітуда і частота коливань"

Про матеріал
В данному матеріалі розміщено самоаналаіз проведеного у 7 класі уроку за темою "Коливальний рух. Амплітуда і частота коливань"
Перегляд файлу

АНАЛІЗ УРОКУ ФІЗИКИ

Дата 01.12.2022 Клас 7 –Б К-сть учнів 29 /29

Учитель Яковлєва Вікторія Вікторівна Категорія  ІІ Стаж 7 років

Тема уроку: Коливальний рух. Амплітуда і частота коливань

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Мета уроку:

Освітня – познайомити учнів з одним із розповсюджений видів руху в природі та техніці;

Розвиваюча – розвити уявлення про коливальний рух, навчитися розрізняти основні характеристики руху, аналізувати, робити висновки ;

Виховна – формулювання світогляду дітей.

Мета відвідування: Ознайомлення з роботою вчителя.

 

Параметри та показники уроку

Експертні висновки та пропозиції

Увідно-мотиваційний етап:

• Творче виконання програмно-методичних вимог до уроку; грамотне визначення типу уроку. його місця в розділі, курсі, бачення особливостей кожного уроку.

    Правильність і обґрунтованість мети уроку з урахуванням: а) програмних вимог; б) змісту матеріалу; в) необхідного рівня знань і вмінь учнів: г) місця уроку в системі уроків з даної теми: д) підготовленості класу; є) можливостей самого вчителя; ж) прогнозів на кінцевий результат навчання.

•Підготовка учителя до уроку (записи на дошці, облад-нання, таблиці). Обладнання робочого місця школяра (чи є все необхідне для уроку), підготовка учнів до уроку.

• Форми перевірки домашніх завдань.

• Активізація уваги учнів.

Вчителем правильно визначено тип уроку.

Урок було розпочато на позитивній нотці.

Діти та вчитель були повністю

підготовленими до уроку. На дощці було

записано число і тема уроку . Відвідуванний

урок є 12 у темі, що вивчають , відповідає календарному плануванню на навчальному плану.  Повторення раніше вивченого матеріалу проходило у вигляді розв’язування кросворду. Учні швидко виконали це завдання, їм було це цікаво і вони із задоволенням брали участь в роботі.

 

Операційно-пізнавальний етап:

         Методи та засоби передачі матеріалу, постановка демонстраційного експерименту, розв'язування задач.

       Показ історичного характеру пізнання явища, яке вивчається. Міжпредметні зв'язки.

             Уміння учителя окреслити гіпотезу пояснюваного явища та разом з учнями знайти її розв'язок. Використання частково-пошукового та дослідницьких методів

  Передбачення розвитку нових наслідків теорії, або визначенні тих явищ і фактів, які можуть бути підведені під цю теорію, тобто пояснені нею.

          Використання прийомів доведення фізичних положень прикладами.

      Уміння вчителя розвивати цікавість учнів елементами несподіванки, провокувати на формування власних висновків.

     Ефективність використання технічних засобів навчання. Застосування наочних посібників (таблиць, схем, плакатів), формування умінь розуміти графічні образи.

     Самостійна робота учнів. Використання підручника (питань, ілюстрацій, таблиць, задач).

     Надання диференційованої допомоги.

        Використання на уроці різноманітних видів робіт та завдань, що вимагають застосування здобутих учнями теоретичних знань.

• Уміння учнів вимірювати фізичні характеристики предметів, явищ та експериментально встановлювати функціональні залежності.

      Засвоєння понятійного апарату фізики.

   Формування навичок самостійно здобувати та поглиблювати знання. Демонстрація дослідів. Розвиток наукової інтуїції учнів.

      Формування дослідницьких умінь.

     Шліфування техніки розв'язування задач за певними алгоритмами. Робота над помилками.

    Навчання учнів складати аналогічні задачі.

       Використання матеріальної бази кабінету фізики.

        Наявність інструкцій та журналу з техніки безпеки.

Вивчення нового матеріалу розпочалося з

перегляду відео, де мова йшла про руйнування мосту через коливання. Після

перегляду було оголошено тему уроку і

 розпочалося вивчення нового матеріалу.

На уроці були використані такі методи

навчання як словесний, наочний та частково пошуковий. Вивчення теми проходило у словесній формі, також проводилися демонстрації коливальногоруху та маятників, де учні зі своїх спостережень робили висновки. Матеріал був викладений грамотно, послідовно, акцент був зроблений на головному. В зошит діти записували основні поняття, які були продиктовані

вчителем, а також була робота з

підручником, щоб діти могли знайти

головне і записати. Закріплення

вивченого матеріалу було проведено під

час розв’язування задач. Спочатку вчитель навів приклади розв’язування, а далі учні працювали самостійно.

Корекційно-оцінювальний етап:

          Перевірка ЗУН на різних рівнях засвоєння.

        Уміння вчителя окреслювати ефективність праці учня, неординарність мислення.

          Знання вчителем та учнями критеріїв оцінювання. Об'єктивність оцінювання.

          Використання різних форм діагностики.

          Мотивування відповідей учнів.

          Самооцінювання (ефективності власної навчальної діяльності, комунікативних компетенцій, здобуток знань з фізики). Адекватність самооцінки учня оцінці учителя.

Було також проведено усне опитування і

підбиття підсумків у форму гри

«Мікрофон», де учні по черзі

розповідали, що нового вони на уроці

дізналися.

Підсумковий етап:

         Мобілізація учнів на рефлексію своєї працездатності (мотивації, способів діяльності, спілкування).

        Уміння вчителя виділити отримані нові знання та навчальні компетенції з фізики.

           Визначення змісту та обсягу домашніх завдань з урахуванням наявного часу, не допускаючи перевантаження учнів; при необхідності коментування раціональної методики виконання завдань.

           Окреслення потенційних можливостей учнів та прогнозування результатів навчальної праці.

Вчителем було мобілізовано учнів на рефлексію власної діяльності. Було підведено підсумок отриманих знань.

Домашнє завдання:

Диференційований підхід до подачі домашніх завдань. Пояснення шляхів його виконання.

В кінці заняття було задане

домашнє завдання, яке вчитель пояснив

учням. Домашні задачі були різного рівня

складності.

 

 

 

 

Найяскравіший елемент уроку це відео про руйнування моста. Після нього дітям було цікаво розібратись в причинах руйнування мосту. Вони активно долучились до вивчення явища, яке це спричинило.

Самооцінка уроку вчителем: вчитель вважає, що в цілому урок пройшов гарно, хоча відмічає що деякі діти не долучились до роботи на тому рівні на якому могли б. Також відмічає про складнощі із груповою роботою, через низьку мотивацію до роботи у окремих учнів.

Висновок, зауваження щодо ефективності й результативності уроку: Педагог добре володіє конструктивною діяльністю, вміло моделює урок, уміє дібрати необхідний матеріал, забезпечує логічну й дидактичну цілісність уроку. Непогано відпрацьована педагогічна техніка: розподіл завдань між учнями, переключення їхньої уваги з одного виду діяльності на інший, підготовка попередніх дидактичних завдань та обладнання для їх виконання.

Пропозиції: Приділяти більше уваги розробці різнорівневих завдань, оскільки деяким учням складно опановувати матеріал. А також індивідуальній роботі учнів на уроці, з метою формування зацікавленості кожної дитини. Також приділити більше уваги пошуковій та проектній роботі, а також аналізу та розв’язку саме проблемних питань. Приділити більше уваги з розв’язку задач, оскільки для багатоьох учнів це виявилось складним і вимагає більшої особистої уваги.

3 аналізом уроку ознайомлений:     _______________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку