Аналіз уроку з української мови в 3 класі за темою: "Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні)".

Про матеріал
Аналіз уроку з української мови в 3 класі за темою: "Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні)".
Перегляд файлу

Дата: 14.03.23  ( І урок)             Клас: 3-Б                  Учитель:

Тема: Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні).

Мета: дати учням поняття про окличні та неокличні речення; удосконалювати вміння розпізнавати види речень за інтонацією, правильно їх iнтонувати, вживати розділові знаки; розвивати  усне й писемне мовлення, увагу, пам’ять; виховувати культуру мовлення, любов до природи, любов до укр. мови, її краси і милозвучності.

Обладнання:  схеми речень, цеглинки – Lego, картки зі словами.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Мета відвідування: фронтальна перевірка стану викладання предмета.

                                                               Аналіз  уроку

І. Організація  класу.                                                                     

Вправа « Привітання»                                                                             +  чітка, налаштовує клас на

Треба дружно привітатись: плідну роботу, позитивна

Добрий день! енергетика початку уроку.

Дружно, голосно сказати:

Добрий день!

Вправо, вліво поверніться,

Один одному всміхніться.

Ще раз дружно привітайтесь.

Добрий день!

ІІ Актуалізація опорних знань.                                                                + була перевірена наявність                            

  1. Перевірка дом. завдання                                                                           дом. завд. у кожного учня

— Прочитайте виразно кожне речення.

— Які це речення за метою висловлювання?

— До чого вони нас спонукають?

2. Гра «Впізнай речення»                                                                         +проведена гра закріплює знання

Діти, уважно прочитайте речення,                                                           попередньої теми

та скажіть, які вони за метою висловлювання.

-          Шпаки повернулися з вирію.

-          Що лікує дятел у лісі?

-          Не руйнуйте пташиних гнізд!

3. Фронтальна бесіда.                                                                                  + вчитель потребує від учнів

-          Що таке речення?                                                                               повних відповідей

-          Які бувають речення за метою висловлювання?

-          Які розділові знаки потрібно ставити в кінці

     розповідного, питального та спонукального речень? 

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми дізнаємося, якими бувають речення за інтонацією,    + чітко поставлені завдання та

 будем вчитися правильно інтонувати їх та знаходити в тексті.             повідомлена тема уроку

ІV Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Вправа « Дешифрувальник»                                                                  - багато часу витрачено на

 За  кодом розшифрувати слово. ( почуття )                                                 розшифрування слова

 

2. Каліграфічна хвилинка.                                                                         + каліграфічна хвилинка                     

  по оч чу тт тя   почуття                                                                               була спрямована не лише на

-звуковий аналіз слова                                                                                  розвиток каліграфії, а й на

- Чому при вивченні речення ми говоримо про почуття?                         розвиток мислення.

3. Робота за вправою 295.

Прочитайте речення з різним почуттям.                                                  +  вивчення нового матеріалу                               

4 Пояснення вчителя.                                                                                  відбувалося за допомогою мето-

 Ознайомлення з   реченнями, різніми за інтонацією.                           ду вправ, підготовлені схеми ре-

Розгляньте схему.                                                                                        чень за інтонацією

5. Робота над правилом ( с. 105)                                                                - не закріпили правило

                                                               

6. Фізхвилинка                                                                                            + фізхвилинка додала дітям

                                                                                                                     активності та підвищила їх

V Узагальнення й систематизація отриманих знань.                               працездатність

 1. Робота з підручником.

-виконання вправи 297                                                                               + учні активно виконують вправу

Прочитайте вправу та виконайте завдання на вибір.

2. Працюємо самостійно.

Прочитати. Перетворити неокличні речення в окличні.                         +учні самост. перетворювали

У лісі росте багато грибів.                                                                        речення, читали їх з відповідною

Де потрібно переходити вулицю?                                                            інтонацією,

Дорожіть хлібом.                                                                                         виховується любов до природи

Шануйте батька і неньку.

Куди відлітають ластівки?

3.  Творче завдання.                                                                                   +творче завдання розвиває увагу

З кожної наступної букви утворити нове слово за зразком.                  учні правильно  складають

Зразок. Пара+ перо + він + мама + канал = пенал                                    речення

Звір + лось + шишка + липи + корито =

Лава + лин + бамбук + молодий + бетон =

Скласти неокличні речення з утвореними словами.

4. Цікаво знати!                                                                                            + цікава інформація розвиває

 Розділові знаки в реченні існують в усіх мовах.                          кругозір у  дитини

Так ось, наприклад, в Іспанії знак оклику та знак питання

ставляться не лише в кінці відповідних речень, а й на початку.

Учителі вважають, що це допоможе учням відразу зрозуміти,

з якою інтонацією слід читати речення. Причому на початку

 речення розділовий знак ставиться догори ногами,

а в кінці речення — як зазвичай.

VІ Підсумок уроку.

— Які бувають речення за інтонацією?                                                    + у вигляді вправи « Продовж

— Чи можна у мовленні обійтися без окличних речень? Чому?                    речення»

Рефлексія                                                           

-Продовж речення                                                                                       підсумок уроку проведен

-Набільше мені запамяталось..                                                                    своєчасно

-Найцікавішим для мене було..                                                                 

- Приємні враження залишилися після…                                              

Сенсорика

- Якщо вам сьогодні на уроці було цікаво працювати підніміть

 цеглинку жовтого кольору.

- Якщо у вас виникали труднощі підніміть цеглинку

синього кольору.

- Якщо вам хочеться ще таких уроків підніміть цеглинку

 червоного кольору.

 Дом. завд.   С.105, вивчити правило,  впр.98                                      + проведен інструктаж щодо

                                                                                                                 виконання дом. завдання

 

 

                                                  

 

 

 

 

 

                                                                             Висновки:

 

       Урок  проведено методично вірно, з урахуванням вікових особливостей учнів.

  Структура уроку доцільна, ефективно підібрані форми та прийоми роботи. Відповідно до мети були виділені завдання, які впродовж уроку були реалізовані. Етапи уроку були логічно пов’язані, плавно переходили  один в інший.  Вчитель навчає учнів працювати самостійно, у процесі навчання здійснює зворотній зв'язок з усіма учнями. Триєдина мета реалізована. Вчитель виконав всі поставлені завдання до уроку.

 

                                                                           Рекомендації:

  

    Раціонально розподіляти час при виконанні усних завдань.

    Повторити роботу над правилом.

    Більше уваги приділяти слабким учням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Інші матеріали
НУШ
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку