Аналіз виховної роботи із здобувачами освіти 4 класу Слобожанського ліцею за І семестр 2022/2023 н.р.
В умовах сьогодення основним стало завдання педагогів – не просто навчити, дати знання з певного предмета, забезпечити виконання освітніх програм, а заспокоїти, порадити, дати життєві орієнтири. Необхідно навчити дітей справлятися з невизначеністю та складністю, умінню вчитися самостійно, підтримувати фізичне та емоційне благополуччя своє власне та родини, співпереживати і дипломатично вирішувати конфлікти, долучатись до підтримки ЗСУ та допомагати дітям з числа ВПО.
В складний для всієї держави час, діти як ніколи потребують підтримки й уваги дорослих. Ідеться не лише про батьків, а й про вчителів, яким вони довіряють і до яких прислухаються.
Переді мною стало нелегке завдання – наповнити дистанційний освітній процес виховним змістом національно-патріотичного спрямування і таким, що дасть дітям відчуття стабільності у теперішній реальності, зможе відволікти дітей і розважити, що було необхідним для позитивного фізичного і психоемоційного стану дітей.
Тому проведення виховних онлайн-заходів були різноманітними: тематичні години спілкування, флешмоби, квести, конкурси малюнків на патріотичну тематику, написання листів-подяк ЗСУ. Актуальною була організація віртуальних екскурсій.
Метою виховання у І семестрі було формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі. Виховна мета стала спільною для всіх ланок системи виховання та є критерієм ефективності виховного процесу. Виховна робота із здобувачами освіти мала такі напрямки:
Ціннісне ставлення до себе.
З дітьми були проведені такі бесіди:"Для чого живе людина?", "Віра у себе", "Завтрашній характер — у сьогоднішньому вчинку», "На кого я хочу бути схожим у житті?". Учні показали свої здібності у фітнес марафоні до Олімпійського уроку.
Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей.
Виховним досягненням стали
Сформованість основ національних та загальнолюдських цінностей:
— уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв'язування конфліктів;
— здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших;
— сформованість моральних якостей (чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, щедрості, поваги до особистості).
З учнями були проведені години спілкування, бесіди:
"Ти знаєш, що ти —людина?". "Кожна людина неповторна!". "Хочу і треба". "Розкажи мені про себе". "Життя людини – найважливіша цінність", ", "Мудрість людської турботи", "Ні агресії і насильству". Діти написали листи-подяки воїнам ЗСУ, особливим був лист Дениса, його татко захищає нашу державу.
Ціннісне ставлення до праці.
Сформованість понять та уявлень про важливість праці для людини, родини і держави:
– повага до людини праці;
– вміння і навички самообслуговування;
– почуття відповідальності, охайності, самостійності, ініціативності, дисциплінованості, старанності, наполегливості.
Були проведені бесіди:
“Праця прикрашає людину”. “Праця – джерело життя і головна його прикраса”. Проведено операцію:“Допоможи книзі! ”. Виготовлення до Дня Святого Миколая подарунків для воїнів ЗСУ: “Подарунки-обереги власноруч» . Також учні писали листи Святому ,кожен з яких містив побажання для воїнів здоров᾽я і швидкого повернення додому.
Ціннісне ставлення до природи
Сформованість понять та уявлень про довкілля:
— усвідомлення краси природи як унікального явища та п функцій в житті людини;
— пізнавального інтересу до природи;
— необхідності гармонійного співіснування людини та природи, відповідального ставлення до неї;
— дбайливого ставлення до природи в традиціях українського народу.
З класом проведені виховні заходи: бесіда"Стань природі другом, будь природі сином", «Збережемо красу природи"."Екологічною стежкою до парку. "Захистимо усе живе"Фотоконкурс"Збережемо природу рідного краю»
Дітвора виготовляла годівнички для птахів, смаколики. Порадували всіх своєю роботою: Вовк Андрій, Герасименко Ярослав.
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне у житті та мистецтві:
— основ про видову специфіку мистецтв, засобів їх виразності;
— вміння відчувати та розуміти художні образи;
— навичок виконувати творчі завдання;
Переглянули відео: Роботи Марії Примаченко, Тараса Шевченка, Катерини Білокур, на тему:"Про що розповідають картини". Після прослуховування музики, провели бесіду: "Музичні асоціації".
У своїх малюнках відобразили куточки рідного краю. Роботи чудові. Гарними віршами привітали вчителів з професійним святом. Діти із великим задоволенням розучували новорічну пісню, щедрівки.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу:
— почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови;
— приналежності до української нації, відчуття себе громадянином України, шанування державних символів, Конституції України;
— любові до культури свого народу, його традицій, звичаїв і обрядів;
— розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві та безконфліктність їх спілкування, толерантного ставлення до представників інших національностей.
Перший урок цього навчального року мав тему: "Одна-єдина на цілім світі...". Учні згадали символи нашої держави, розгадували кросворди, ребуси, малювали малюнки. Під час Тижня початкових класів досліджували народні символи в родині. Цікавими були світлини Герасименка Ярослава, Кліщ Софії.
Із здобувачами освіти проводилися бесіди: "Я — громадянин України і пишаюсь цим". "Люби і знай свій рідний край". "Люди, які прославили мій край". До дня Миру стали учасниками естафети. Вони брали участь у Радіодиктанті національності єдності, який стартував 9 листопада на День писемності. Учні отримали масу задоволення.
Стали учасниками конкурсу малюнків для воїнів ЗСУ « Мій рідний край», серед яких кращими були роботи Зміївської Вікторії та Кисельова Дениса. До Дня гідності і свободи приготували відеопривітання для наших захисників. До Дня Збройних Сил України проявили творчість під час виготовлення книжечок з власними творами на тему « Моя маленька Батьківщина». Роботи Герасименка Ярослава та Бондаренко Карини вразили змістом, ілюстраціями.
За семестр учні прослухали,продивилися ряд бесід з Правил безпечної поведінки. Відбувся перегляд відео: « Правила поведінки з незнайомими предметами», «Правила поведінки під час повітряної тривоги», «Обережно, міни!». Результатом перегляду були їх малюнки. А перегляд відео «Надання першої медичної допомоги», дав їм змогу самостійно накладати пов᾽язки, ліпити пластир. Неодноразово згадували і правила Дорожнього руху, брали участь у конкурсі малюнків « Знай, пам᾽ятай, виконуй!». Гарною була робота Вовка Андрія.
Після нещасного випадку на льоду з хлопчиком у нашому районі, діти переглянули відеоролики про « Про правила поведінки біля водойм взимку». Після перегляду відео, намалювали малюнки, пройшли тестування на платформі « Наурок». Серед малюнків є кращими роботи Герасименка Ярослава, Кисельова Дениса, Кліщ Софії, Вовка Андрія.
За вклад у життя класу, ліцею, за любов до рідних,за доброту і вміння співчувати,допомагати здобувачі освіти отримали грамоти та солодощі від Святого Миколая, а також новорічні подарунки.
Повномасштабна війна, яку росія веде проти України, змушує суспільство перебувати у сильному напруженні. Здобувачі освіти також переживають стресові реакції від інформаційних впливів, внаслідок пережитих травматичних подій та втрат, що могли вплинути на навчально-виховний процес у навчальному році. У зв’язку з цим, першочерговим завданням для мене стало – соціально-психологічна підтримка здобувачів учнів, стабілізація їх психоемоційного стану. Їм пропонувалися вправи для зняття стресу: «Квітка та свічка» (https://youtu.be/hVTqEEVUZaw), «Ледачий кіт» https://youtu.be/NHBEUdOaHg8, «Лимон» https://youtu.be/hguSKqCOJOM, проводилися Ранкові розминки для зняття напруження.
Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Класний керівник працював у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки були учасниками позакласних заходів,свят, світом захоплень, родинними святами. Класний керівник тісно співпрацював з сім’ями своїх вихованців: відвідував дитину вдома, спілкувався з родиною, складав акти обстеження житлово-побутових умов проживання певних категорій учнів.
Запланована виховна робота з учнями була виконана на достатньому рівні. Цілей і мети досягли. Класний колектив став ще дружнішим, відповідальнішим. Головне, вихованці добре тримаються, вміють відволікатися від напруги, допомагати один одному, підтримувати дітей ВПО; завдячувати людям, які піклуються про їх життя; бути обережними в будь- якій ситуації. Вони люблять своє рідне село, гордяться тим, що живуть у такій могутній країні.
Класний керівник 4 класу: Ірина ТИМОШЕНКО