Аналіз виховної роботи 8 класу за 2018/2019 н.р.
У класі навчаються 8 учнів. З дітьми працюю з 5 класу ( 2015 рік). За цей період склад колективу не змінився.
Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників.
За підсумками минулого навчального року успішність складає:
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.
Протягом 4 років я веду виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні і нетрадиційні форми та методи роботи класного керівника. Для цього використовую тестування, анкетування, тренінги, бесіди та індивідуальні консультації, залучаю до виховної роботи батьків. Як класний керівник багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування на дану тематику.
Правоосвітня робота, метою якої визнаю розуміння і потребу дотримуватися законів України, дає позитивний результат. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирала такі виховні технології, як години спілкування «Небезпека мобільних телефонів», «Як уникнути кримінальної ситуації», «Булінг у школі», створення колажу «Форми торгівлі людьми», «Живий ланцюг Єднання», усні журнали «Кримінальна відповідальність за правопорушення», різні виховні години приурочені подіям сучасності та календарним датам, зокрема: «День святого Миколая: народні прикмети», «Голодомор 1933р. – геноцид проти українського народу». Значну увагу приділяю формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
Формую екологічну культуру школярів, були проведені виховні години «Чорнобильські дзвони», «Квіти, квіти, я чаруюсь вами», залучаю учнів до організації та проведення таких заходів: насадження дерев, кімнатних рослин, прибирання території школи та класної кімнати.
Учні 8 класу беруть активну участь у всеукраїнських інтерактивних та он-лайн конкурсах, а саме «Безпечний Інтернет», «Крейдою на дошці», «Зимові свята у традиціях нашого народу», «Патріот 2019», «3D: Думай, Дій, Збережи Довкілля».
Протягом року разом з учням їздили декілька разів до кінотеатру «Победа», були на екскурсії у супермаркеті АТБ, зоомагазині, дендропарку «Лісове намисто», відвідали фестиваль вертепів у с. Звнівка та історико-пізнавальний квест «Івано-Дар’ївський розріз» у с. Верхньокам’янське .
Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас характеризується як дружний, організований. Учні класу незалежні, доброзичливі , емоційно-відкриті, захоплюються спортом. Клас із достатнім рівнем вихованості. Наявні угрупування переважно за місцем проживання. Неофіційних лідерів в класі немає. Найбільше проблем з дисципліною мають Долбов Олександр та Єгорова Дарина.
Не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу гуртковою роботою, роботою на користь школи і також необхідна умова — стимуляція самовдосконалення дітей за допомогою різних тренінгів, наприклад, «Плануємо свій час» та діагностичних вправ : «Живий будинок», «Прогулянка лісом».
В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. Адже робота з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. У роботі з батьками використовую в основному індивідуальні бесіди, які не обмежені часовими рамками, проводжу регулярно батьківські збори, які відвідують більшість батьків, також тестування та анкетування. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює з адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьків та батьківського комітету в поповнені матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.
Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивається відповідно до гармонійного розвитку особистості; у практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. І на даному етапі співробітництва в результаті виконання загально-виховної, індивідуальної та профорієнтаційної роботи більшість учнів підвищила рівень сформованості моральних, громадянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості.