Мета уроку: закріпити уявлення про творчість А. Костецького, розвивати виразне декламування віршів, ромуміти змість та оцінювати героїі, виховувати мрійливість
Тема: Анатолій Костецький «Мрія»
Мета: закріпити уявлення про творчість А. Костецького, вміння аналізувати зміст та виразно декламувати; розвивати активність та самостійність; виховувати любов до природи, мрійливість.
Обладнання: підручник (О. Я. Савченко), портрет А. Костецького, картки із завданнями, предметні малюнки, малюнок смайликів.
Хід уроку:
І. Організація класу
1. Привітання
Сонечко проміння льє, ніжно обіймає,
А дзвінок весняний до праці закликає.
2. Вправа «Поділись посмішкою»
Учні в колі, повертаючись до товариша зліва, дарують посмішку.
ІІ. Мовленнєва розминка
Робота зі скоромовкою
Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Вправа «Закінчи речення»
- Мрія – це …. .
2.Бесіда
- Навіщо людям мріяти?
- Про що мріють люди?
- Про що мрієте ви?
ІV. Повідомлення теми й мети уроку
- Сьогодні ми ознайомимось з віршем А. Костецького «Мрія» та дізнаємось, про що мріють діти.
V. Робота за новим матеріалом
1. Повідомлення вчителя «Анатолій Костецький – поет дитинства»
Анатолій Григорович Костецький народився 6 грудня 1948 року у м. Києві в сім’ї вчителя. У чотири роки він навчився читати, а в п’ять засвоїв грамоту, писав і починав римувати. Рано навчився грати в шахи й плавати. У перший клас пішов, маючи у зошиті декілька своїх віршів.
А в п’ятому класі на шкільному конкурсі одержав диплом за вірші, присвячені Т. Г. Шевченку. Багато часу Анатолій Георгійович віддав перекладам творів для дітей з англійської, німецької та деяких слов’янських мов.
Його збірки віршів: „Все про мене” (1977), „Лист до птахів” (1979), „Слово про матір” (1983), „Бюро знахідок” (1985), „Де літо живе” (1986), „Як будували дитсадок” (1987). Майже тисячу віршів для дітей написав Анатолій Костецький.
Закінчив свій земний шлях Анатолій Костецький 10 березня 2005 року, зоставивши дітям словесні скарби-твори, що промовляють голосом Любові, Поваги і розуміння потреб дітей.
2. Розгляд ілюстрації до збірки віршів (с. 156)
3. Опрацювання вірша «Мрія» (с. 156-157)
1) Виразне читання вірша вчителем
2) Читання учнями мовчки
3) Аналіз змісту прочитаного:
- Хто мріяв у вірші?
- Яким ви його уявляєте?
- Про що мріяв хлопчик?
- Кого він бажав захистити?
- Чому він не наважувався на захист дівчинки?
- Що ти йому порадив би?
4) Вправа «Ехо»
Учні за вчителем виразно повторюють рядки вірша.
4. Офтальмологічна пауза
VI. Закріплення нового матеріалу
1.Робота з малюнками
- Складіть малюнки в тій послідовності, в якій вони згадуються у вірші.
2. Пошукова діяльність в групах. Робота з картками
- Підберіть риму до запропонованих слів
1 група
Гуде - … (іде)
Уночі - … (мені)
Днів - … (снів)
Стати - … (читати)
2 група
Жук - … (лук)
Навчив - … (зробив)
Мрія - … (Сергія)
Повзе - … (несе)
VII. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
- Чим займався А. Костецький?
- З яким його віршем ми ознайомились?
- Чому важлива мріяти?
- Як мрії можуть перевтілитись в реальність?
VIII. Домашнє завдання
С. 156-157, виразне декламування вірша А. Костецького «Мрія», намалювати власну мрію