Контрольна робота з літературного читання
Варіант 1
1.Прочитай уважно текст
Павучкові рушнички.
Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м'якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмивання. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав.
Колись хутенько він виткав собі звичайнісінького рушника, а ті, гарні, сховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Чи ж не клопіт?
Контрольна робота з літературного читання
Варіант 1
1.Прочитай уважно текст
Павучкові рушнички.
Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м'якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмивання. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав.
Колись хутенько він виткав собі звичайнісінького рушника, а ті, гарні, сховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Чи ж не клопіт?
Але незручно з порожніми руками, на очі жукові з'являтися. Доведеться-таки з одним рушником розпрощатись. Довго вагався павучок, якого взяти. А рушники — один кращий другого... Нарешті вибрав, замкнув майстерню і вирушив у дорогу.
На головній лісовій галявині побачив павучок веселе товариство. Взявшись за лапки, комахи водили танок. Посередині кола було видно золотокрилу бджілку. Вона щасливо усміхалась. Тут був і майстер — жук-рогач. Павучок підійшов ближче і зрозумів: товариство відзначало день народження бджілки!
— Іди до нас! — гукнула до павучка іменинниця. — Хутчій!
— Я зайнятий, — спробував був відмовитись павучок.
Але до нього підбіг завзятий мураш, ухопив за лапку — і всі знов полинули у танок.
За хвилину павучок забув про все на світі. Правда, трішки паморочилась голова, проте йому було дуже й дуже весело.
Коли ж танок закінчився, біля бджілки з'явилася ціла купка подарунків: прозора парасолька, лозяний кошик, різьблена скринька, полив'яний горщик, золотавий шнурочок...
— Чого ти? — легенько підштовхував павучка жук. — Давай і свій подарунок.
— Ось візьми, — страшенно ніяковіючи, павучок подав бджілці маленького пакуночка. Та розгорнула й радісно вигукнула:
— Ой, спасибі! Такого гарного рушничка зроду ще не мала!
— А й справді! — погладив подарунок мураш. — Немов з туману зітканий!
— Ти справжній майстер! — сказав метелик. — Рушник пречудовий! Зніяковілий павучок стояв і усміхався, а потім тихо мовив:
— У мене ще кращі є...
— То похвалися! — озвався жук.
Павучок помчав до майстерні, за ним його нові друзі. Відімкнув скриню та й заходився дарувати:
— Це тобі, метелику! А це — мурашеві. Це тобі, жуче!
Відтоді всі комахи стали вмиватися аж тричі на день, бо втиратися павучковими рушничками було напрочуд приємно!
Марія Пономаренко, 305 слів
2. Познач жанр прочитаного твору.
3. Познач, де відбувалися події, описані у творі.
4. Допиши речення.
Рушничок, подарований бджілці, був такий гарний, немов ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Пронумеруй послідовність подій за порядком, викладеним у творі.
6. Запропонуй інший заголовок до цього твору. Обґрунтуй свій вибір.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота з літературного читання
Варіант 2
Дідусева таємниця
Якось бабуся сказала, що в лісі появилося багато боровиків і підберезників, і ми з Оксаною зібралися по гриби.
— Сьогодні, діти, дома сидіть. Буде дощ, — порадив дідусь.
— Де ж той дощ візьметься, як на небі ані хмаринки? — запитав я.
Не послухали ми дідуся, пішли в ліс.
Раптом налетіла чорна хмара, замиготіли блискавки, загуркотів грім! У лісі стало темно. Потім дощ линув.
— Чи не казав я вам: буде гроза? — дорікнув дідусь.
Через кілька днів він погукав нас і звелів віднести в сарай корито з пір’ям, бо вітер, мовляв, роздмухає його.
— Вітру ж нема, дідусю, — спантеличено розвів я руками.
Незабаром піднявся сильний вітрюга.
— Ромчику, а як це дідусь усе вгадує, яка буде погода? — дивувалася Оксана.
Я і сам не міг зрозуміти.
— Бо він чарівник, — сказав, аби щось сказати.
Оксана пильно придивлялася до дідуся.
А коли дідусь знову заговорив про погоду, яка вона буде наступного дня, Оксана запитала його:
— Де це ви узнаєте про погоду. Хто вам про неї каже?
— Багато хто. Ось бджілки кажуть, пташки...
— То ви, дідусю, чарівник? допитувалась вона.
Дідусь голосно зареготав.
— Хочете, вас навчу, як бути такими чарівниками?
І повів нас на пасіку.
— Бачите, не вилазять бджоли? — показав на вулик. — Тому, що сьогодні буде гроза. Хоч небо зараз і чисте, і сонце світить, а гроза все одно буде. Бджілки відчувають це і не вилітають з вулика, щоб не попасти під дощ. Мурашки також відчувають негоду. Бігають коло свого мурашника, бояться далеко заповзати.
— Що ж вам небо розказує? — поцікавилася Оксана.
— А ви приглядайтесь до нього. Учора ввечері сонце за хмари зайшло. Це прикмета на дощ. А коли захід червоний, то на вітер.
Дізналися ми, що й хмари на небі не завжди однакові і мають свої назви. Купчасті — на гарну погоду, а перисті — на негоду. Навіть по росі, по райдузі, по тому, як ластівки літають — низько чи високо, і по тому, як дим з димаря йде, можна угадати погоду. Чимало є всяких прикмет у природі. Треба лише підмічати їх і запам’ятовувати, тоді кожен, хто захоче, зможе стати таким же «чарівником»...
За Борисом Комаровим, 302 слова
Діти повернулися додому без грибів, бо_________________________________
___________________________________________________________________
5.Установи відповідність між назвами та діями предметів.
Гриби роздмухує.
Сонце замиготіли.
Вітер появилися.
Дощ загуркотів.
Блискавки світить.
Грім линув.
6.Запиши, що цікавого про передбачення погоди ти дізнався(-лася).
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота з української мови
Варіант 1
1.Прочитай і спиши текст. Устав пропущені букви, розкрий дужки.
Лелеки прилетіли.
Де живе л…лека — там щастя живе. Бо л…лека — це сонячний птах. Він зустрічає сонце вранці й проводжає його на спочинок увеч…рі. На зорі л…леки піднімають(ц,с)я з гнізда й злітають високо в небо. Там радісно клекочуть — вітають сонце.
А ввеч…рі стоять над гніздом і дивлять(ц,с)я на захі(д,т). То вони думають, скільки ще днів ходитиме сонце так високо й коли почне опускатися.
За В. Сухомлинським, 60 слів.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Добери антоніми до поданих слів.
Уранці —_________________________________________________________________________
Щастя —_________________________________________________________________________
3. Знайди в тексті спільнокореневе слово до слова сонце. Випиши його.
_________________________________________________________________________________
4.Яке з поданих прислів’їв стосується лелеки (назва птаха пропущена)?
5. Яке слово має будову: корінь, суфікс, закінчення
6.Поміркуй, чому потрібно оберігати лелек. Свої міркування запиши (4-5 речень)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота з української мови
Варіант 2
Рідний край! Дорога серцю з…мля батьків та прадідів наших. Оспівані в
піснях народних безмежні ст….пи, з…лені ліси й долини, в…сокі блакитні н…беса! Хіба є що на світі краще за це миле серцю привілля? Хіба є що на світі дорожче за Вітчизну?
Ти починаєш розуміти, що то твоя Батьківщина, що звідси, від батьківс..кого порога, від материнської пісні вона бере свій початок..
З журналу, 60 слів
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
4.Яке слово має будову: префікс, корінь, суфікс, закінчення
5.Знайди в тексті (завдання 1) іменники, ужиті у формі множини. Підкресли їх.
6.Напиши текст на тему «Наш рідний край» (4-5 речень).
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________