ДПА 4 клас 2017 літ. читання

Про матеріал

Контрольна робота з літературного читання

Варіант 1

1.Прочитай уважно текст

Павучкові рушнички.

Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м'якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмивання. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав.

Колись хутенько він виткав собі звичайнісінького рушника, а ті, гарні, сховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Чи ж не клопіт?

Перегляд файлу

Контрольна робота з літературного читання

Варіант 1

1.Прочитай уважно текст

                                                   Павучкові рушнички.

 Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м'якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмивання. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав.

 Колись хутенько він виткав собі звичайнісінького рушника, а ті, гарні, сховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Чи ж не клопіт?

 Але незручно з порожніми руками, на очі жукові з'являтися. Доведеться-таки з одним рушником розпрощатись. Довго вагався павучок, якого взяти. А рушники — один кращий другого... Нарешті вибрав, замкнув майстерню і вирушив у дорогу.

 На головній лісовій галявині побачив павучок веселе товариство. Взявшись за лапки, комахи водили танок. Посередині кола було видно золотокрилу бджілку. Вона щасливо усміхалась. Тут був і майстер — жук-рогач. Павучок підійшов ближче і зрозумів: товариство відзначало день народження бджілки!

 Іди до нас! — гукнула до павучка іменинниця. — Хутчій!

 — Я зайнятий, — спробував був відмовитись павучок.

Але до нього підбіг завзятий мураш, ухопив за лапку — і всі знов полинули у танок.

 За хвилину павучок забув про все на світі. Правда, трішки паморочилась голова, проте йому було дуже й дуже весело.

 Коли ж танок закінчився, біля бджілки з'явилася ціла купка подарунків: прозора парасолька, лозяний кошик, різьблена скринька, полив'яний горщик, золотавий шнурочок...

 — Чого ти? — легенько підштовхував павучка жук. — Давай і свій подарунок.

 — Ось візьми, — страшенно ніяковіючи, павучок подав бджілці маленького пакуночка. Та розгорнула й радісно вигукнула:

 — Ой, спасибі! Такого гарного рушничка зроду ще не мала!

 — А й справді! — погладив подарунок мураш. — Немов з туману зітканий!

 — Ти справжній майстер! — сказав метелик. — Рушник пречудовий! Зніяковілий павучок стояв і усміхався, а потім тихо мовив:

 — У мене ще кращі є...

 То похвалися! — озвався жук.

 Павучок помчав до майстерні, за ним його нові друзі. Відімкнув скриню та й заходився дарувати:

 — Це тобі, метелику! А це — мурашеві. Це тобі, жуче!

 Відтоді всі комахи стали вмиватися аж тричі на день, бо втиратися павучковими рушничками було напрочуд приємно!

 

                                                                             Марія Пономаренко, 305 слів

2. Познач жанр прочитаного твору.

  • А художнє оповідання
  • Б авторська казка
  • В народна казка

 

3. Познач, де відбувалися події, описані у творі.

  • А у лісі
  • Б на полі
  • В на березі річки

 

4. Допиши речення.

Рушничок, подарований бджілці, був такий гарний, немов ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. Пронумеруй послідовність подій за порядком, викладеним у творі.

  • Біля бджілки з’явилася ціла купка подарунків.
  • Відтоді всі комахи почали вмиватися тричі на день.
  • Жив собі в лісі павучок.
  • Довго вагався павучок, якого рушника взяти.
  • На головній лісовій галявині побачив павучок веселе товариство.
  • Зніяковілий павучок стояв і усміхався.

 

6. Запропонуй інший заголовок до цього твору. Обґрунтуй свій вибір.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Контрольна робота з літературного читання

Варіант 2

 

  1. Прочитай уважно текст

Дідусева таємниця

Якось бабуся сказала, що в лісі появилося багато боровиків і підберезників, і ми з Оксаною зібралися по гриби.

— Сьогодні, діти, дома сидіть. Буде дощ, — порадив дідусь.

— Де ж той дощ візьметься, як на небі ані хмаринки? — запитав я.

Не послухали ми дідуся, пішли в ліс.

Раптом налетіла чорна хмара, замиготіли блискавки, загуркотів грім! У лісі стало темно. Потім дощ линув.

— Чи не казав я вам: буде гроза? — дорікнув дідусь.

Через кілька днів він погукав нас і звелів віднести в сарай корито з пір’ям, бо вітер, мовляв, роздмухає його.

— Вітру ж нема, дідусю, — спантеличено розвів я руками.

 Незабаром піднявся сильний вітрюга.

— Ромчику, а як це дідусь усе вгадує, яка буде погода? — дивувалася Оксана.

Я і сам не міг зрозуміти.

— Бо він чарівник, — сказав, аби щось сказати.

Оксана пильно придивлялася до дідуся.

А коли дідусь знову заговорив про погоду, яка вона буде наступного дня, Оксана запитала його:

— Де це ви узнаєте про погоду. Хто вам про неї каже?

— Багато хто. Ось бджілки кажуть, пташки...

— То ви, дідусю, чарівник? допитувалась вона.

Дідусь голосно зареготав.

— Хочете,  вас навчу, як бути такими чарівниками?

І повів нас на пасіку.

 — Бачите, не вилазять бджоли? — показав на вулик. — Тому, що сьогодні буде гроза. Хоч небо зараз і чисте, і сонце світить, а гроза все одно буде. Бджілки відчувають це і не вилітають з вулика, щоб не попасти під дощ. Мурашки також відчувають негоду. Бігають коло свого мурашника, бояться далеко заповзати.

— Що ж вам небо розказує? — поцікавилася Оксана.

— А ви приглядайтесь до нього. Учора ввечері сонце за хмари зайшло. Це прикмета на дощ. А коли захід червоний, то на вітер.

Дізналися ми, що й хмари на небі не завжди однакові і мають свої назви. Купчасті — на гарну погоду, а перисті — на негоду. Навіть по росі, по райдузі, по тому, як ластівки літають — низько чи високо, і по тому, як дим з димаря йде, можна угадати погоду. Чимало є всяких прикмет у природі. Треба лише підмічати їх і запам’ятовувати, тоді кожен, хто захоче, зможе стати таким же «чарівником»...

За Борисом Комаровим, 302 слова

 

  1. Познач, у якому розділі книги можна розмістити цей твір.
  • А «Цікаві пригоди твоїх ровесників»
  • Б  «Природа нам про все розповідає»
  • В «Рости книголюбом»

 

  1. Познач, що дивувало Оксанку.
  • А як дідусь вгадує, яка буде погода
  • Б як дідусь став чарівником
  • В як вітер може роздмухувати пір’я

 

  1. Закінчи речення .

Діти повернулися додому без грибів, бо_________________________________

___________________________________________________________________

 

5.Установи відповідність між назвами та діями предметів.

          Гриби                                  роздмухує.

          Сонце                                  замиготіли.

          Вітер                                   появилися.

          Дощ                                    загуркотів.

          Блискавки                          світить.

          Грім                                    линув.

 

6.Запиши, що цікавого про передбачення погоди ти дізнався(-лася).

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Контрольна робота з української мови

Варіант 1

1.Прочитай і спиши текст. Устав пропущені букви, розкрий дужки.

 

Лелеки прилетіли.

Де живе л…лека — там щастя живе. Бо л…лека — це сонячний птах. Він зустрічає сонце вранці й проводжає його на спочинок увеч…рі. На зорі л…леки піднімають(ц,с)я з гнізда й злітають високо в небо. Там радісно клекочуть — вітають сонце.

А ввеч…рі стоять над гніздом і дивлять(ц,с)я на захі(д,т). То вони думають, скільки ще днів ходитиме сонце так високо й коли почне опускатися.

За В. Сухомлинським, 60 слів.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Добери антоніми до поданих слів.

Уранці —_________________________________________________________________________

Щастя —_________________________________________________________________________

 

3. Знайди в тексті спільнокореневе слово до слова сонце. Випиши його.

_________________________________________________________________________________

 

4.Яке з поданих прислів’їв стосується лелеки (назва птаха пропущена)?

  • А  Хто… ображає,той велику шкоду має.
  • Б  Ліпше … в руці, чим заєць в лісі.
  • В  Про те … кує, що свого гнізда не має.

5. Яке слово має будову: корінь, суфікс, закінчення

  • А   високо
  • Б  сонячний
  • В  лелека

6.Поміркуй, чому потрібно оберігати лелек. Свої міркування запиши (4-5 речень)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Контрольна робота з української мови

Варіант 2

 

  1.      Прочитай і спиши текст. Устав пропущені букви, розкрий дужки.

 

Рідний край! Дорога серцю з…мля батьків та прадідів наших. Оспівані в

піснях народних безмежні ст….пи, з…лені ліси й долини, в…сокі блакитні н…беса! Хіба є що на світі краще за це миле серцю привілля? Хіба є що на світі дорожче за Вітчизну?

Ти починаєш розуміти, що то твоя Батьківщина, що звідси, від батьківс..кого порога, від материнської пісні вона бере свій початок..

З журналу, 60 слів

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Знайди в тексті синоніми, випиши їх.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Випиши з останнього речення особові займенники. Визнач їх особу і число.

_________________________________________________________________________________

 

4.Яке слово має будову: префікс, корінь, суфікс, закінчення

  • А  блакитний
  • Б  народний
  • В  безмежний

5.Знайди в тексті (завдання 1) іменники, ужиті у формі множини. Підкресли їх.

6.Напиши текст на тему «Наш рідний край» (4-5 речень).

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
3900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку