Англійська мова 1 клас: "Happy Birthday"

Про матеріал

Мета: навчити нової лексики з теми «День Народження»; практикувати навички усного мовлення; розвивати увагу, мислення, пам'ять; виховувати культуру спілкування.

Перегляд файлу

Клас: 1

Тема уроку: «Happy Birthday»

Предмет: Англійська мова

Мета: навчити нової лексики з теми «День Народження»; практикувати навички усного мовлення; розвивати увагу, мислення, пам'ять; виховувати культуру спілкування.

  Обладнання: іграшка, відео по місяцям, аркуші паперу, олівці, фломастери, картки, відео фізкультхвилинки, м’яч, презентація, відео про цифри.

Хід уроку

I.Організаційна частина.

1.1.Привітання.

  •    Hello, children. Im Daryna Oleksandrivna. I’m your teacher today. Sit down please.

1.2.Фонетична зарядка.

  •    Look! This is Umka. He’s our guest and today he celebrate his Birthday! Let’s congratulate him! Happy Birthday! One more time! Happy Birthday! Good. Now let’s sing Happy Birthday song!

(співаємо пісню: «Happy Birthday»)

 

II.Основна частина.

2.1.Семантизація нової лексики.

(Показую малюнки на слайді)

  •    What is on the first picture? (Cake)
  •    What is on the second picture? (Present)
  •    What is on the third picture? (Bike)
  •    What is on the fourth picture? (Birthday card)
  •    What is on the fifth picture? (Balloons)
  •    What is on the sixth picture?  (Candles)

 

  •    Good. Now I’ll read and you’ll repeat after me.

 

  •    Well done. I’ll show you on picture and you must to say what is it.
  •    Look at the pictures very carefully. Now close your eyes and count to 10. (поки діти рахують, перегортаю на наступний слайд, де один із малюнків зник)
  •    Are there all pictures? Let’s call! (діти вигукують один із зниклих малюнків)

(Так повторюється декілька разів)

 

  •    Good. Now I’ll name and you should say yes or no. For example:  «Is it a cake?» (показую на balloons) «No, it isn’t a cake.Is it balloons? It’s baloons». Understand? Let’s go!

2.2.Повторення вивченої лексики.

  •    How old are you, Umka? Umka sad: «I’m 8. How old are you, children? »  Children, how old are you? To say your age let’s repeat number.

(вмикаю відео про цифри)

  •    How old are you? (підхожу до учнів з Умкою і він опитує дітей)
  •    When is your Birthday? To say your birthday let’s repeat season!

(вмикаю відео про пори року)

  •    Where is your birthday?
  •    Lets sing Birthday song one more time. (співаємо пісню «Happy Birthday»)
  •    Great! What was given to you?

2.3.Фізкультхвилина.

2.4.Навчання читання.

  •    Open your book on page 74. Exercise 3. Look at the picture! Who is it? Yes, it’s a girl. What is her holiday today? Yes, it’s a Birthday! Let’s sing Birthday song!

(співаємо пісню  «Happy Birthday»)

  •    Now I’ll read, you should listen me very carefully and say what was given to her. (читаю діалог)
  •    What was given to her? (Bike)
  •    What’s colour of bike? (Pink)

2.5.Навчання діалогічного мовлення.

  •    Next exercise 4. In this exercise you should to have a talk. Look at each other and ask each other. For example: «What’s this? », «Wow! It’s a bike! Thank you!». Now I’ll give you little cards with picture of presents. When you’ ll say about present you can to show picture. Understand?

 

III.Заключна частина.

3.1.Підсумок.

  • Let’s draw Birthday card for Umka! What can we draw on Birthday card? (Роздала дітям аркуші паперу для малювання Birthday card)

(Діти малюють Birthday card)

  • Lesson is over. Good bye, dear children!
docx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку