Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

Про матеріал
Мета: • навчальна: ознайомити учнів з апаратними та програмними складовими інформаційної системи; • розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Урок 3

Тема. Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

Мета:

  •   навчальна: ознайомити учнів з апаратними та програмними складовими інформаційної системи;
  •   розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  •   виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань;

Обладнання та наочність: презентація, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •   Привітання з класом

Вітаю Вас на сьогоднішньому уроці.

  •   Повідомлення теми і мети уроку

Минулого уроку ми говорили про інформацію та інформаційні системи. Сьогодні ми заглибимось в тему інформаційних систем та розберемо її апаратну та програмну складову

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розуміючи яким чином працює комп’ютер, як він думає ви зможете оптимізувати та покращити власну взаємодію з ним. Та перш ніж розпочати повторимо правила поведінки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  •   Повторення раніше вивченого матеріалу
    • 1. Якими способами можна подавати повідомлення?
    • 2. Як людина сприймає повідомлення?
    • 3. Що таке інформація?
    • 4. Що таке інформаційна система?

IV. Вивчення нового матеріалу

Будь-яка інформаційна система складається з 2 частин – апаратної та програмної. Поглянемо на будову апаратної складової.

Зв’язуючою складовою є шина до якої підключаються центральний процесор, внутрішня пам’ять, пристрої введення та виведення, зовнішня пам’ять, комунікаційні пристрої та блок живлення.

Центральний процесор – це «мозок» комп’ютера. Саме в ЦП відбувається опрацювання всіх даних.

До внутрішньої пам’яті належить жорсткий диск (на якому зберігається вся інформація) та оперативна пам’ять (відповідає за обмін даними між шиною, ЦП та іншими складовими.

До пристроїв введення належать пристрої, які посилають спеціальні сигнали в комп’ютер, надають йому інформацію. До них належать: клавіатура, миша, сканер, мікрофон, різні джойстики, графічний планшет та веб-камера.

До пристроїв виведення належать пристрої, що виводять інформацію в зручному вигляді для користувача: монітор, проектор, принтер, колонки, навушники та інші.

Якщо внутрішня пам’ять знаходиться в середині комп’ютера, то зовнішня зовні. Це диски, різнотипні флешки, та SSD накопичувачі (аналогія жорстким дискам, умовно це дуже велика флешка).

Комунікаційними пристроями можуть бути мережеві карти, свіч, модеми та роутери.

Головними хто відповідає за подачу та регулювання напруги в системному блоці є блок живлення. Блок живлення працює в 3 струменевих режимах. Подає 3,3, 5 та 12 вольти на внутрішні пристрої по одному кабелю. Поєднання декількох кабелів може давати вищу напругу, тому потрібно бути дуже обережним з увімкненим комп’ютером.

Апаратна частина не може виконувати операції з обробки інформації без різноманітних програм, завдяки яким пристрої ви­конують свої функції.

Ось перед вами програмно складова інформаційної системи.

Програми діляться на три типи: системні, прикладні та інструментальні. Системні мінімальну забезпечують роботу комп’ютера, прикладні допомагають вирішувати додаткові потреби користувача, а інструментальні призначені для створення нових програм.

 Програмне забезпечення здійснює керування пристроями комп'ютера під час введення, обробки, виведення і зберігання інформації, створює умови для роботи користувача на комп'ютері тощо.

Цікаво знати

 Пілотований екзоскелет став реальністю. Ріст 4 метри, вага більше 1 тонни. Назва METHOD-2

V. Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

VI. Формування набутих вмінь та навичок

Практична робота

1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.

2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)

3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.

4. Відсортувати малюки за розміром.

5. Створити ярлик для найменшого файлу.

6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

VIІ. Підбиття підсумків уроку

  •   Бесіда за питаннями
    • З яких частин складається інформаційна система?
    • Назвіть складові апаратної чистини.
    • Назвіть частини програмної складової.

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати вивчений матеріал.

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку