14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

«Аплікація з графічним доопрацюванням «світ комах». Симетрія як засіб гармонізації форми»

Про матеріал
Тема : Аплікація з графічним доопрацюванням «світ комах». Симетрія як засіб гармонізації форми. Мета: навчальна: Поглиблення знань учнів у галузі декоративно-прикладного мистетства (аплікація); дати учням поняття про симетричну форму ( на елементарному рівні); сприяти усвідомленню ролі осі симетрії; поглиблювати знання учнів про рівномірне заповнення площини аркуша паперу. розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці аплікація; розвивати образне мислення, уяву, фантазію. виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу. Тип урок: комбінований урок Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів, методичні малюнки вчителя, фото комах. Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; кольорові олівці; фломастери; кольоровий папір; ножиці; клей. Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація гербарію метеликів, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.
Перегляд файлу

 

 

 

Глухівський національний педагогічний університет

імені Олександра Довженка

 

 

 

План конспект уроку для 3 класу на тему:

«Аплікація з графічним доопрацюванням «світ комах». Симетрія як засіб гармонізації форми»

       

 

 

Підготувала

студентка 31-ПО групи

Гололоб О.Р

Викладач: Ковальов О.Є

 

2020 р.

План-конспект уроку образотворчого мистецтва,

проведеного у 3-А класі загальноосвітньої школи

I-III ступенів №6 м. Глухова

студенткою III курсу, 31-ПО групи

денної форми навчання

факультету початкової освіти

Глухівського національного

педагогічного університету

імені Олександра Довженка

Гололоб Олесею Романівною

 

 

Тему одержано:     20.02.2020 р.

Дата проведення уроку: 02.03.2020 р.

Перша консультація вчителя:       ____­­_____ ­­­­­­­"______" ______________20___р.

Друга консультація вчителя:      __________ "______" ______________20___р.

Перша консультація методиста:  __________"______" ______________20___р.

Друга консультація методиста:  __________ "______" ______________20___р.

З конспектом згоден вчитель:     ______________________________

Конспект затверджено методистом:_________________________

Оцінка за урок: 5 (відмінно)

 

 

 

 

 

Тема :  Аплікація з графічним доопрацюванням «світ комах». Симетрія як засіб гармонізації форми.

 

Мета:

     навчальна:  Поглиблення знань учнів у галузі декоративно-прикладного мистетства (аплікація); дати  учням  поняття  про   симетричну  форму ( на  елементарному  рівні);  сприяти усвідомленню  ролі  осі  симетрії; поглиблювати  знання  учнів  про  рівномірне  заповнення  площини аркуша  паперу. 

     розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці аплікація;  розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

     виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

 

Тип урок: комбінований урок

 

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів,  методичні малюнки вчителя, фото комах.

 

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; кольорові олівці; фломастери; кольоровий папір; ножиці; клей.

 

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація гербарію метеликів, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

 

Словничок термінів:

Симетрія - це пропорційність чи гармонія в розташуванні однакових предметів будь-якої групи чи частин в одному предметі, причому гармонійне розташування визначається однією або кількома уявними дзеркальними площинами.

 

Аплікація — це один із видів декоративно-ужиткового мистецтва, заснований на створенні художніх зображень, візерунків, орнаментів, малюнків шляхом закріплення їх на будь-якій площині, прийнятій за тло.

 

Композиція –це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

 

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

  • Що таке декоративно-прикладне мистецтво? /Вид образотворчого мистецтва, який існує для прикрашання побутових предметів/.
  • Як перекладається з французької мови слово «декор»? /Прикраса/.
  • Назвіть відомі вам види декоративно-прикладного мистецтва. /Вишивка, гончарство, декоративний розпис, ткацтво, килимарство, писанкарство, різьблення по дереву, бісероплетіння, лозоплетіння, витинанка та інші/.

 

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

- Сьогодні ми помандруємо у чарівний  та казковий світ мистецтва, природи, та гармонії. Познайомитеся з новим видом декоративно - ужиткового мистецтва - аплікацією. Ознайомитеся із поняттям «симетрія», «композиція». Також навчитеся створювати дивовижні картини у техніці аплікація.

 

4. Вивчення нового матеріалу

- Хто знає що таке аплікація?

- Аплікація — це один із видів декоративно-ужиткового мистецтва, заснований на створенні художніх зображень, візерунків, орнаментів, малюнків шляхом закріплення їх на будь-якій площині, прийнятій за тло.

Аплікація є одним із найдавніших способів оздоблення одягу, взуття, предметів побуту, житла. В умовах первісного ладу, коли не було соціальної нерівності, матеріали, які використовували для аплікації, були доступні всім. Надалі аплікація, як і інші види прикладного мистецтва, випробувала на собі вплив нових соціальних умов. Аплікації на тканині та шкірі, які призначалися для знаті, відрізнялися як складністю малюнка, так і вартістю матеріалів.

 На зміну аплікації з тканини прийшла аплікація з паперу. Пов′язана вона з початком виробництва паперу.

За змістом аплікація буває:

  • предметна, що складається з окремих зображень (лист, гілка, дерево, гриб, квітка, птах, будинок, людина і т.д.);
  • сюжетною-тематична, що відображає сукупність дій, подій («Салют Перемоги», «Політ у космос» , «Птахи прилетіли» і т.д.);
  • декоративна, що включає орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети.

 

  • Сьогодні ми з вами створимо сюжетно-тематичну аплікацію «світ комах»
  • Розгляньте фото комах
  • Чи звернули ви увагу, що майже у всіх комах лівий і правий боки тіла — однакові. Така будова називається симетричною.
  • А умовна лінія, що ділить навпіл симетричні предмети, є віссю симетрії.
  • Так яка це симетрична будова? (ліва частина така, як і права)
  • А ось симетрії? (ділить навпіл симетричні фігури)

 

5.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наша аплікація? (травичка, квіти, комахи)

- Папір яких кольорів будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно фону нашого виробу? (його колір повинен відрізнятися від кольорів інших елементів виробу).

 Послідовність виконання аплікації (розповідь учителя)

-        Підбираємо фон для аплікації обираємо положення листка;

-        Малюємо елементи аплікації на кольоровому папері та вирізаємо їх;

- Розкладаємо елементи аплікації на фоні дотримуючись при цьому кольорової гармонії, композиції та планового розміщення деталей, форм рослин і комах у просторі;

- Приклеюємо елементи до основи;

-         Домальовуємо деталі.

Повторення правил безпечної праці

  • Як треба користуватися ножицями?
  • Як треба передавати ножиці?

 Самостійна робота учнів

 Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

9.Підведення підсумків.

Відповісти на Питання

- Що таке аплікація?

- Яких видів буває аплікація?

- З яких матеріалів можна виготовляти аплікацію?

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.

docx
Додано
18 травня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку