Глухівський національний педагогічний університет
імені Олександра Довженка
План конспект уроку для 3 класу на тему:
«Аплікація з графічним доопрацюванням «світ комах». Симетрія як засіб гармонізації форми»
Підготувала
студентка 31-ПО групи
Гололоб О.Р
Викладач: Ковальов О.Є
2020 р.
План-конспект уроку образотворчого мистецтва,
проведеного у 3-А класі загальноосвітньої школи
I-III ступенів №6 м. Глухова
студенткою III курсу, 31-ПО групи
денної форми навчання
факультету початкової освіти
Глухівського національного
педагогічного університету
імені Олександра Довженка
Гололоб Олесею Романівною
Тему одержано: 20.02.2020 р.
Дата проведення уроку: 02.03.2020 р.
Перша консультація вчителя: _________ "______" ______________20___р.
Друга консультація вчителя: __________ "______" ______________20___р.
Перша консультація методиста: __________"______" ______________20___р.
Друга консультація методиста: __________ "______" ______________20___р.
З конспектом згоден вчитель: ______________________________
Конспект затверджено методистом:_________________________
Оцінка за урок: 5 (відмінно)
Тема : Аплікація з графічним доопрацюванням «світ комах». Симетрія як засіб гармонізації форми.
Мета:
навчальна: Поглиблення знань учнів у галузі декоративно-прикладного мистетства (аплікація); дати учням поняття про симетричну форму ( на елементарному рівні); сприяти усвідомленню ролі осі симетрії; поглиблювати знання учнів про рівномірне заповнення площини аркуша паперу.
розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці аплікація; розвивати образне мислення, уяву, фантазію.
виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.
Тип урок: комбінований урок
Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів, методичні малюнки вчителя, фото комах.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; кольорові олівці; фломастери; кольоровий папір; ножиці; клей.
Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація гербарію метеликів, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.
Словничок термінів:
Симетрія - це пропорційність чи гармонія в розташуванні однакових предметів будь-якої групи чи частин в одному предметі, причому гармонійне розташування визначається однією або кількома уявними дзеркальними площинами.
Аплікація — це один із видів декоративно-ужиткового мистецтва, заснований на створенні художніх зображень, візерунків, орнаментів, малюнків шляхом закріплення їх на будь-якій площині, прийнятій за тло.
Композиція –це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.
Хід уроку
1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери
Добрий день, діти!
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов'язково
День для нас привітним буде.
2. Актуалізація опорних знань
Учитель. Дайте відповіді на питання:
3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку
- Сьогодні ми помандруємо у чарівний та казковий світ мистецтва, природи, та гармонії. Познайомитеся з новим видом декоративно - ужиткового мистецтва - аплікацією. Ознайомитеся із поняттям «симетрія», «композиція». Також навчитеся створювати дивовижні картини у техніці аплікація.
4. Вивчення нового матеріалу
- Хто знає що таке аплікація?
- Аплікація — це один із видів декоративно-ужиткового мистецтва, заснований на створенні художніх зображень, візерунків, орнаментів, малюнків шляхом закріплення їх на будь-якій площині, прийнятій за тло.
Аплікація є одним із найдавніших способів оздоблення одягу, взуття, предметів побуту, житла. В умовах первісного ладу, коли не було соціальної нерівності, матеріали, які використовували для аплікації, були доступні всім. Надалі аплікація, як і інші види прикладного мистецтва, випробувала на собі вплив нових соціальних умов. Аплікації на тканині та шкірі, які призначалися для знаті, відрізнялися як складністю малюнка, так і вартістю матеріалів.
На зміну аплікації з тканини прийшла аплікація з паперу. Пов′язана вона з початком виробництва паперу.
За змістом аплікація буває:
5.Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
6. Практична робота
Розгляд зразка виробу.
- З яких елементів буде складатися наша аплікація? (травичка, квіти, комахи)
- Папір яких кольорів будемо використовувати?
- Що ви можете сказати стосовно фону нашого виробу? (його колір повинен відрізнятися від кольорів інших елементів виробу).
Послідовність виконання аплікації (розповідь учителя)
- Підбираємо фон для аплікації обираємо положення листка;
- Малюємо елементи аплікації на кольоровому папері та вирізаємо їх;
- Розкладаємо елементи аплікації на фоні дотримуючись при цьому кольорової гармонії, композиції та планового розміщення деталей, форм рослин і комах у просторі;
- Приклеюємо елементи до основи;
- Домальовуємо деталі.
Повторення правил безпечної праці
Самостійна робота учнів
Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»
9.Підведення підсумків.
Відповісти на Питання
- Що таке аплікація?
- Яких видів буває аплікація?
- З яких матеріалів можна виготовляти аплікацію?
10. Оцінювання. Визначення кращих робіт
- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.
- Прибирання робочих місць.