Матеріал на допомогу учителеві при проведені уроку. В даній презентації зібрано матеріал по якому учитель зможе вдало провести урок використовуючи різні малюнки та коротку інформацію з даної теми.
Більша частина Аравійського півострова це пустелі та степи. Всю територію поділяють на кілька зон.
Номер слайду 3
Територія південо – західної частини півострова це країна Ємен – багата на родючі землі та тропічну рослинність.
Номер слайду 4
Центральна частина півострова – Неджд ,це велике сухе плоскогір’я, де в основному можуть жити лише скотарі. Річок тут не має,воду отримуютьвиключно з. Криниць.
Номер слайду 5
Ще одна частина півострова – це Хіджаз – довга смуга вздовж Червоного моря. На цій території займались рільництвом, але там де були оазиси. ОАЗИСХІДЖАЗ
Номер слайду 6
Через природні умови на аравійському півострові більшість арабів були кочівниками – бедуїнами. Вони розводилиовець, кіз, верблюдів. Життя бедуїна важко було уявитибез верблюда. Завдяки цій тваринівони виживали в пустелі. БЕДУЇНИ
Номер слайду 7
Бедуїни проживали племенами, які ділились на роди й сім’ї. Також у них був поділ знаті на – шейхів та саїдів. Вони мали великі отари худоби, велику кількість рабів та більшу частку здобичі під час війни.
Номер слайду 8
Виникнення ісламу. До впровадження єдиної релігій на Аравійському півострові поклонялись багатьом богам, у кожному племені були свої боги для вшанування. Об’єднанню арабів сприяла поява нової релігії – ісламу(у перекладі з арабського – покірність)
Номер слайду 9
Усі хто сповідував іслам, називався мусульманином. Засновником цієї релігії став Мухаммед ( це ім’я означає “пророк”, “натхнений”. МУСУЛЬМАНИМУХАММЕД
Номер слайду 10
Послідовники Мухаммеда записували його слова, і після його смерті створили книгу – Коран (в перекладі “читання”). Основна вимога. Мухаммеда булавідмова від поклоніння іншимбогам, і визнанняєдиного бога – Аллаха. КОРАН
Номер слайду 11
Завоювання арабів за часів перших халіфів. Після смерті пророка почалась боротьба за владу – визначали, хто ж займе місце пророка, та очолить новостворену державу. Врешті рештбуло визначено, що влада в країні буде належати –халіфам (“заступники пророка”)Образ Халіфа з казки “Тисяча і одна ніч”
Номер слайду 12
Перші чотири халіфи були близькими друзями та родичами Мухаммеда. Укріпившись при владі, мусульмани розпочали похід за розповсюдження ісламу. Розпочалась доба арабських завоювань. Найвизначніші завоювання здійсненіза часів халіфа –Омара. Омар
Номер слайду 13
Араби завоювали Сирію, Палестину, Єгипет, Лівію і частину Ірану.
Номер слайду 14
Внаслідок завоювань утворилась велика держава – Арабський халіфат. За перших халіфіврозпочаласьборотьба за владу. Халіф Осман та Алібули вбиті змовниками. Післяцього владу захопив. Муавія з роду Омейязаснувавши династію. Омейядів.
Номер слайду 15
Муавія переїхав до міста Дамаск, дебуло засновано Дамаський халіфат, він проіснував 90 років. За часів Омейядів держава збільшила свою територію завдякизавоюванням. У 711 році араби захопили майже всю Іспанію. МУАВІЯ
Номер слайду 16
У 750 році іранська та іракська знать усунула правлячу династію від влади. Країною почав керувати Абул – Абас Кривавий. Він заснував нову династію Абасидів.
Номер слайду 17
Суспільний лад халіфату. Для того, щоб утримувати владу в країні керівники постійно використовували силу. Для цього було створено сильну велику армію. Чиновники постійно стежили за тим щоб сплачували податки. Податків було в країні три види:1 – харадж (земельний податок)2 – джизія(подушне, що сплачували не мусульмани)3 – зякят(десятина, що надходила в розпорядження халіфа)Судочинство здійснювалось на основі Корану та Сунни (книги доповнень до Корану).
Номер слайду 18
Культура Халіфату. За доби Арабського халіфату було багато культурних досягнень. Хоч її і називали арабською культурою, але це не зовсім так, тому що араби завоювали багато інших народів, які теж внесли великий внесок в світову культуру.
Номер слайду 19
Використовуючи параграф підручника, заповніть таблицю. Культура Арабського халіфату.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ДіячіДосягнення