Архітектура і мистецтво. Раннє відродження. гуманізм

Про матеріал
Зручна презентація, з варіантом домашнього завдання. Використовувалася під час дистанційних уроків
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Архітектура і мистецтво. Раннє відродження. гуманізм. Всесвітня історія. 7 клас

Номер слайду 2

Упродовж переходу Західної Європи до доби Середньовіччя відбулося поєднання високих досягнень Античності з духовним життям варварського світу - народилася середньовічна культура. Гуманізм – напрямок суспільної думки, спрямований на захист гідності й свободи людини.

Номер слайду 3

Відродження (Ренесанс) – період розвитку культури Західної та Центральної Європи у ХІV – на поч. ХVІІ ст. Батьківщиною Ренесансу є Італія, де збереглися :високий рівень соціально-економічного розвитку;роздробленість та існування багатьох політичних і культурних центрів (Флоренція, Мілан, Рим, Венеція тощо);поширення античних пам´яток, які вважалися власне італійською традицією.

Номер слайду 4

Періодизація епохи Відродження :{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}Проторенесанс Друга половина ХІІІ – ХІV ст. Цей період існував тільки в Італії. Раннє Відродження. Кінець ХІV - ХV ст. Започатковане у Флоренції, де політичнавлада належала купцям та ремісникам. Високе Відродження. Кінець ХV – перша третина ХVІ ст. Розквіт образотворчого мистецтва, архітектури, літератури. Пізнє Відродження. Друга і третя третини ХVІ ст. Головне місто пізнього Відродження – Венеція.

Номер слайду 5

Основні риси культури Відродження Світський характер та гуманістичний світогляд. Поширення нових цінностей: повага до людини, незалежно від її походження; терпляче ставлення до інших переконань; індивідуалізм; пізнання нового. Віра в безмежні можливості людини як центру всесвіту: особистість має бути природною та гармонійною. Критика католицького аскетизму. Принцип науковості. Започаткувало виокремлення мистецтва від ремесла. Було культурою освіченої меншості.

Номер слайду 6

Гуманізм – напрямок суспільної думки, спрямований на захист гідності й свободи людини.“Ренесанс – це не Середні віки плюс Людина, це Середні віки мінус Бог”. Невідомий католицький філософ.

Номер слайду 7

Архітектура Середньовіччя

Номер слайду 8

Романський стиль У X ст. в середньовічній архітектурі поширюється єдиний загально-європейський стиль − романський. Назва стилю походить від слова «Roma» − Рим, і пояснюється тим, що в середньовічному будівництві використовували архітектурні традиції давніх Романський стиль − перший загальноєвропейський стиль в архітектурі (Х-ХІІ (XIII) ст.), для якого характерні масивні споруди-фортеці. Романський стиль вирізнявся масивністю і зовнішньою суворістю споруд, які зберігають оборонні, захисні функції. Найбільша увага приділялася спорудженню храмів-фортець, монастирів-фортець, замків-фортець. Використовувався великий камінь та прості форми. Згодом почали прикрашати фасади таких споруд за допомогою перспективних порталів, різьблених капітелей, рельєфів і, скульптур. Усередині приміщення стіни прикрашали фресками. Поверхні стін прикрашалися рельєфами, в яких переважали сюжети Страшного суду й Апокаліпсиса, біблійні сцени.

Номер слайду 9

Храми, збудовані в романському стилі, мали, як правило, такий вигляд: продовгуваті приміщення, поділені колонами опорних стовпів на три або п’ять частин. Зверху колони прикрашали капітелі (різьблений скульптурний орнамент). У західній частині храму будували портал (головний вхід), а в східній — вівтар. Романські храми мали товсті стіни, масивні кутові вежі й вузькі вікна, тому вони нагадували фортецю. Усередині приміщення стіни прикрашали фресками. Малі вікна, порівняно невисокі стіни робили романські храми похмурими, наче сповитими мороком.

Номер слайду 10

На зміну дерев’яним перекриттям (стелям) прийшли кам’яні склепіння, які підтримувалися товстими колонами по обидва боки, до самого вівтаря. Романські храми мали масивні стіни, великі опори, безліч напівкруглих арок. Щоб стіни були міцними, вікна робили невеликими й вузькими, на кшталт бійниць. У небезпечні моменти романські храми надавали надійний прихисток. Вежі та хрести соборів було видно здалеку і вражали мандрівників своєю могутністю та красою

Номер слайду 11

Монастир в Ла-Сеу-д'Уржель, Іспанія. Абатство Св. Віктора, Італія. Церква св. Пантелеймона, Галич, Україна. Базиліка (собор) в Сен-Сернен, Тулуза, Франція. Дзвіниця Пізанського собору, Піза, Італія

Номер слайду 12

Готичний стиль Архітектурний стиль, який назвали готичним (від назви племені готів), розвинувся в XII-XVІ ст. і, на противагу романському стилю, вважався варварським. Готичні собори − це не культові споруди древніх готів, а храми, побудовані в готичному стилі архітектури. Цей архітектурний стиль з’явився у Франції в ХІІ ст., він прийшов на зміну романському стилю. Найвеличнішою будівлею готичної архітектури є собор − символ багатства й могутності міста. Готичні собори були величними, спрямованими до висоти небес. Якщо в романському храмі склепіння спиралося на товсті стіни, то в готичному соборі − на арки, які трималися на стовпах. Це робило споруду просторішою і світлішою. Для готики характерні вузькі і високі башти, арки з загостреним верхом, колони, багатобарвні вітражні вікна і багато прикрашений фасад. Похмурі постаті горгулій та міфічних істот служили прикрасою на стінах. Для підсилення гри світла використовували кольорове скло. Із нього викладали розмаїті вітражі із зображенням людей і рослин.

Номер слайду 13

Численні вікна залишали обмаль рівної стінної поверхні, тому замість розпису почали робити особливі зображення - вітражі. Їх складали із скріплених між собою кольорових скелець і розміщували в прорізах вікон. Величезні сяючі вітражі наповнювали храми грайливим, немовби чарівним, світлом.

Номер слайду 14

Собор Паризької Богоматері, Париж, Франція. Реймський собор, Франція. Міланський собор, Італія. Собор в Шартрі, Франція. Вормський собор, Німеччина. Будинок парламенту в Вест- мінстері, Лондон, Англія

Номер слайду 15

Філіппо Брунеллескі (1377 - 1446)Флорентійський архітектор. Один із творців наукової теорії перспективи. Зводив будівлі на основі точних математичних розрахунків.

Номер слайду 16

Купол собору Санта-Марія дель Флоре

Номер слайду 17

Оспадале дельї Інноченті (дитячий притулок)

Номер слайду 18

Церкви Сан-Лоренцо і Санто-Спірито

Номер слайду 19

Мистецтво Середньовіччя

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Джотто ді Бондоне (1267 - 1337)Флорентійський художник. На його фресках біблійні персонажі охоплені живими людськими почуттями та переживаннями. Митець був другом Данте, і той зобразив його в «Божественній комедії»

Номер слайду 23

“Поцілунок Юди”

Номер слайду 24

“Поклоніння волхвів”

Номер слайду 25

Мадонна Оньїссанті Страшний суд

Номер слайду 26

Сандро Ботічеллі (1445 - 1510) – справжнє ім´я Александроді Маріаноді Ванні Філіпепі. Флорентійський художник. Його картини алегоричні й динамічні, проникнуті людськими почуттями, вважаються вершиною раннього Відродження, проте помер художник у злиднях і заново був відкритий лише в середині ХІХ ст. За наказом папи розписував стіни Сікстинської капели. Створював портрети сучасників.

Номер слайду 27

“Весна”

Номер слайду 28

“Народження Венери”

Номер слайду 29

„Поклоніння волхвів”

Номер слайду 30

Донателло (1386 - 1466) – справжнє ім´я Донато ді Нікколо ді Бетто БардіФлорентійський скульптор. Став першим скульптором від часів античності.“Давид” – перша оголена скульптура Відродження.

Номер слайду 31

«Давид»Бронза. Висота 1,58 м. Національний музей Барджелло, Флоренція

Номер слайду 32

Кінна статуя кондотьєра Гаттамелати в Падуї.

Номер слайду 33

Скульптурний вівтар для собору Св. Антонія в Падуї.

Номер слайду 34

Гуманістичні поглядив літературі Відродження

Номер слайду 35

Данте Аліг´єрі (1265 - 1321)Італійський поет рубежу Середньовіччя та Відродження. Головним його твором є “Божественна комедія”, яка змальовує мандрівку автора загробним світом. Перший серед мислителів, хто виступив за незалежність королівської влади від папства. Сандро Боттічеллі. Портрет Данте.

Номер слайду 36

Головна ідея автора: розум і знання можуть допомогти людині пізнати свої гріхи, а любов дає можливість пізнати вищу істину. Доменіко ді Мікеліно

Номер слайду 37

Франческо Петрарка (1304 - 1374)Італійський поет, учений, філософ та історик. Вважається першим гуманістом, оскільки він наважився протиставити богослов´я знанням про людину. Поєднав теми античності та Середньовіччя.

Номер слайду 38

Петрарка уславився збіркою ліричних віршів-сонетів “Книга пісень”, звернених до своєї коханої Лаури.

Номер слайду 39

Джованні Боккаччо (1313 - 1375)Італійський письменник. У романі “Декамерон” зібрав 100 новел, сюжети яких запозичив у фольклорі та міській літературі.

Номер слайду 40

“Декамерон” – оспівує земне життя.

Номер слайду 41

Домашнє завдання:1. Опрацювати матеріал підручника - § 24-25 (О. І. Пометун,Ю. Б. Малієнко, “Освіта”,2020)2. Заповніть у зошиті таблицю “Діячі літератури та мистецтва раннього Відродження”:3. Виконати тести за покликанням до 23.00 - 11.04.2022 р. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2049345 4. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя», повторити матеріал підручника - § 21-25 {21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Діяч. Сфера творчості. Найвідоміші твори. Особливості його творчості.

pptx
Додано
19 квітня 2022
Переглядів
6086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку