1. Асоціативна вправа "Візитівка".
2. 10 клас. Ольга Кобилянська. Новела "Valse melancolique". Три жіночі образи як три тенденції модерної емансипації.
3. Може бути застосована на етапі узагальнення матеріалу.
4. Обладнання: картки із зображенням різних шаблонів візитівок, короткий коментар щодо використання традиційного носія інформації в сучасному світі. (Зразки різноманітних візитних карток можна знайти на Pinterest).
5. Опис завдання.
Ганна, Марта та Софія - артистичні натури. Іх об'єднує любов до краси, прагнення до гармонії. Ці образи варто розглядати крізь призму мистецтва,
а проте особливості характерів проявляються також і в зовнішньому вигляді дівчат: зачіска, костюм, рукавички, аксесуари,деталі одягу, зокрема ґудзики. Цим речам Ольга Кобилянська приділяє неабияку увагу, щоб підкреслити індивідуальність своїх героїнь. Перше враження майбутня сусідка справляє завдяки "білету", який залишила по собі: "Був вузькoї пpoдoвгувaтoї фopми з зoлoтими беpіжкaми. Нa нім не булo нічoгo нaписaнo, і лише ледве зaмітний тoнкий зaпaх фіaлкoвий ішoв від ньoгo". Завдання полягає в тому, щоб підібрати для кожної героїні візитну картку, яка б представляла свою власницю через асоціації. Цікаво, якщо учні поділяться образами, які виникають під час характеристики кожної дівчини.
Учитель об'єднує учнів у три групи. Учасники, керуючись асоціаціями, мають підібрати й обґрунтувати шаблони візитівок для героїнь, щоб якомога повніше розкрити їхні характери. Враховувати при цьому треба усі особливості дизайну: зображення, колір, матеріал, текстуру, шрифт, можливо, призначення, уподобання, фінансову спроможність, ступінь розкутості, життєві пріоритети. Якщо серед наявних шаблонів не буде відповідного, учні можуть створити й захистити свій.
6. Під час вибору дизайну візитної картки є можливість широко застосувати асоціативне мислення, адже Марта, Софія, Ганнуся асоціюються і з певною музикою, і з відповідними кольорами спектру, з різними нюховими, тактильними відчуттями тощо. Однакове завдання для різних груп допоможе зіставити багатство асоціативних зв'язків учнів, їхню здатність зануритись у власну підсвідомість, щоб збагнути тонкощі "звучання" образів пристрасних, яскравих, творчо обдарованих панянок.