Атестаційні матеріали для підвищення категорії вчителя фізичної культури.

Про матеріал
Матеріал містить документи оформлення для представлення на підвищення категорії вчителя фізиної культури.
Перегляд файлу

image

Зміст матеріалів

І. Загальні відомості ………………………………………………………………  2

1.1. Нагороди…………………………………………………………………… …… 3

1.2. Життєве кредо…………………………………………………………………… 4

1.3. Результативність у районних змаганнях    …………………………………….. 5 ІІ. Опис досвіду роботи…………………………………………………………….. 6

2.1Тема над якою працюю……………………………………………………. …….16

2.2. Шляхи реалізації проблемного питання...……………………………… …….21

2.3. Висновки…………………………………………………………………… ……28

ІІІ. Районна педагогічна виставка «Сучасна освіта Житомирщини 2017»... 29 ІV. Розробки уроків з теми:  «Гімнастика для учнів 7-х класів» …………… 74

4.1 .Додатки до розробки уроків з гімнастики……………………………………... 93

V. Позакласна робота ……………………………………………………………   121 VI. Сценарії проведення позакласних заходів…………………………………125

VІІ. Література……………………………………………………………………..133

imageМольдерф Олександр Сергійович -

вчитель фізичного виховання

Домашня адреса: 

                                 Житомирська область              

                                 Коростенський район 

                                 с. Грозине,                                                          вул. Центральна 9 кв. 26                                   11542

Дата народження: 14 вересня 1976 року  Освіта:             вища, Вінницький Державний 

                                     педагогічний інститут.

Спеціальність за дипломом:  

                                                                                           вчитель фізичного виховання

Педагогічний стаж: 25  років

Кваліфікаційна категорія: вчитель І категорії.

Курси підвищення кваліфікації: Свідоцтво видано про те, що Мольдерф  О.С.

                                                             навчався на факультеті підвищення                                                                кваліфікації з 29 лютого по 29 квітня 2016р. на                                                               курсах вчителів предмета «Захист Вітчизни» і                                                                     фізичної культури.

Нагороди:   

2013р – грамота за активну участь у фізкультурно-спортивному житті района .

2014р – грамота за значний особистий внесок у розвиток фізичної культури та спорту.

2015р – грамота за активну участь в спортивному житті району.

2016р – грамота  за значний особистий внесок у розвиток фізкультурно-спотривного                 руху в районі.

Тема над якою працюю:  «Впровадження інтерактивних технологій в системі                                                    фізичного виховання».          

image

image

image

Районні змагання

2011-2016н.р.

2012-2013

ІІІ місце з баскетболу (дівчата)

2013-2014

ІІІ місце з баскетболу (дівчата)

2014-2015

ІІ місце з баскетболу (дівчата)

2015

ІІІ місце з футболу «Шкіряний м’яч» 

2015-2016

ІІІ місце з баскетболу (дівчата)

2016

І місце з футболу «Шкіряний м’яч»

2016

ІІІ місце «Сокіл» («Джура»)

image

 

 

 

 

 

 

 

image

 

image

 

 

 

 

 

 

Свою педагогічну діяльність розпочав в 1997 році вчителем фізичної культури Грозинської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. З 2002 року став   працювати у Малозубівщинській середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, де на даний момент і працюю.

Загальний стаж педагогічної діяльності 20 років. На даний момент  працюю над проблемною темою «Впровадження інтерактивних технологій в систему фізичного виховання».

Фізична культура є важливою складовою частиною загальної культури суспільства, продукт його творчої діяльності. На кожному історичному етапі вона зазнає змін залежно від можливостей, які створюються певною суспільною формацією для її розвитку.

Напевно кожен із нас мріяв бути сильним, здоровим, витривалим, спритним і сміливим, хоче мати атлетичну фігуру, вміти швидко і довго бігати, високо і далеко стрибати, плавати і володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині в житті. Здійснити цю мрію допоможемо ми, вчителі фізичної культури. Адже абсолютна більшість дітей народжується практично здоровими. Збереження і зміцнення здоров'я дітей в умовах сучасної школи досить проблематичне. 

Фізична культура у загальноосвітніх навчальних закладах має на меті збереження і зміцнення здоров'я учнів, розвиток рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості, формування ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя.

Для того, щоб давати суттєві знання учням, намагаюсь постійно збагачувати свої знання, розширювати свій світогляд: черпаю нову корисну інформацію з фахових журналів, цікавлюсь досвідом досвідчених учителів, мене також приваблюють цікаві розробки уроків, методи і прийоми роботи вчителів-новаторів. Нове та раціональне використовую на своїх уроках, практикую проведення нетрадиційних уроків.

                   image                  

                                Навчально-виховна робота з учнями

Урок – основна форма фізичного виховання в школі, і обов’язковий для всіх учнів. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання усіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. В той же час, загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього.

Під час своєї діяльності враховую загальні вимоги до проведення сучасного уроку, а саме:

1)  озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;

2)  формувати в учнів міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя; підвищити виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;

3)  здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;

4)  формувати в учнів самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;

5)  вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання;

6)  формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.

Для проведення уроків фізичної культури в школі маємо просторий спортивний зал, спортивний майданчик для гри у волейбол та баскетбол, тренажерний комплекс( який  маємо встановити в цьому році), гіімнастичне містечко зі смугою перешкод, футбольне поле, бігові доріжки.

Уроки розпочинаю з шикування класу, привітання, ознайомлення із завданням на урок, виконання організовуючих вправ. В підготовчій частині використовую загальнорозвивальні вправи в русі та на місці, з предметами (гімнастичні палиці, скакалки, м’ячі), а також спеціальні підготовчі вправи. Під час уроків гімнастики проводжу комплекси вправ ритмічної гімнастики, під музичний супровід. Загальнорозвивальні вправи проводить черговий учень. Це дає можливість слідкувати, як учні володіють основними термінами.

 

 

Готуючись до проведення уроків, враховую і передбачаю фізичний стан класу, здійснюю особистісно-орієнтований підхід до навчання учнів. На уроках вирішую три основні напрями: оздоровчий, тренувальний, освітній. Намагаюсь проводити найбільше уроків на свіжому повітрі, з метою загартування організму дітей. Тренувальний напрям служить для підвищення рівня рухової підготовленості. Освітній напрям дає змогу озброїти учнів знаннями з історії фізичної культури, гігієни фізичних вправ, освоєння учнями методики рухових дій, тренування розвитку рухових здібностей.

image 

Окремих теоретичних уроків не проводжу, але повідомлення теоретичних знань планую на кожному уроці. 

Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.

Однією з головних умов успішного навчання є здатність тримати дисципліну на уроці, в іншому разі не спрацьовують ніякі методичні прийоми та хитрощі. Дисципліна більшою мірою залежить від рівня насиченості уроку, від уміння вчителя перемикати фази уроку, від його здатності задавати мотивацію і стимулювати учнівські успіхи, від уміння тримати педагогічну дисципліну, від уміння використовувати на практиці активні методи навчання.

У практиці роботи з фізичної культури застосовую різні методи навчання:

üСловесні – пояснення, розповідь, розпорядження, команда, підрахунок; üНаочні – показ вправи вчителем, показ плакатів, схем, карток; üПрактичні – виконання вправ учнями. 

Пояснення намагаюсь, щоб було лаконічним, конкретним, доступним і відповідати рівню розвитку учнів. Під час пояснення складних вправ увагу дітей акцентую на основному, щоб вони виконували її свідомо.

Розповідь застосовую в процесі ознайомлення школярів з новими вправами та рухливими іграми. Новий матеріал подаю в цікавій та образній формі.

Бесіду проводжу у вигляді запитань-відповідей, з чого видно, як учні засвоїли матеріал.

Розпорядження – це словесна вказівка вчителя, що не має конкретної форми, але пов’язана з виконанням якоїсь дії учнів.

Команда розпорядження вчителя, що має конкретну форму і точний зміст. 

Команда часто супроводжується рахунком, що регулює темп і ритм вправ.

Серед методів навчання найдоступніший – показ. Показуючи вправу, майже завжди виконую її разом з учнями. 

image 

Крім особистого показу досить часто застосовую на уроках схеми, картки. 

До практичних методів навчання належать вправи. Багаторазове повторення допомагає швидше оволодіти технікою вправи і підвищує якість виконання.

Під час проведення уроку намагаюсь поєднувати словесні методи навчання, наочного сприймання та практичні методи виконання вправ. Правильне поєднання цих методів сприяє формуванню в учнів повнішого уявлення про рухову дію.

Намагаюсь привчати дітей до спортивної термінології, збагачувати їхній словниковий запас. 

Залежно від того, які завдання ставляться на уроці, урок відноситься до певного типу.

 

 Проводжу:

üВступні уроки;

üУроки вивчення нового матеріалу;

üУроки повторення;

üУроки змішаного типу; ü Контрольні уроки; üПідсумкові уроки.

На уроках використовую такі елементи новітніх педагогічних технологій:

групові технології; ігрові технології (змагання); технологія індивідуального навчання;          колективний        спосіб         навчання;   технологія формування         творчої особистості, а також ще використовую такі методи роботи учнів: фронтальний, позмінний, потоковий, круговий.

Фронтальний метод полягає в тому, що всі учні класу одержують одне завдання і вони виконують його одночасно під наглядом вчителя.

image 

Позмінний метод полягає в тому, що учнів поділяють на зміни, які по черзі виконують вправи. 

image 

Потоковий метод забезпечує виконання вправи учнями по черзі один за оним, тобто потоком. Наприклад, опорні стрибки, стрибки у довжину з міcця та з розбігу, у висоту, техніка ведення м’яча .

image 

     При груповому методі учнів об’єдную в групи за рівнем фізичної підготовленості. Кожна група самостійно займається окремою вправою, яка потребує досить багато часу для вивчення. Роботою кожного відділення керує командир, він же забезпечує допомогу, виконує страховку. Після виконання першого завдання відділення, по команді вчителя змінюють місце занять. Інколи використовують декілька варіантів групового методу організації учнів.

image 

 

         При одному варіанті кожне відділення проходить на протязі уроку всі етапи занять. При другому – виконує одне-два завдання, а на наступних уроках – інші.

Груповий метод дозволяє дати всім учням різноманітні завдання, але й потребує підготовки активу учнів, здатного керувати відділенням, страхувати і допомагати при розучуванні вправ. Груповий метод частіше використовую при удосконаленні рухових дій і навиків.

image 

        При коловому методі тренування учнів також поділяю на групи. Кількість їх залежить від кількості місць занять, станцій. Стараюсь складати такий комплекс вправ, який би забезпечив послідовне навантаження на всі групи м’язів . Скільки в комплексі вправ, стільки ж і станцій. На кожній станції учні виконують певну вправу або кілька вправ. При цьому використовую роздатковий матеріал (картки) для того, щоб учні розуміли і правильно виконували вправи. Потім за сигналом учні переходять на інше місце занять.

Цей метод дає змогу підвищити моторику, щільність уроку, розвивати фізичні якості, самостійність учнів. Колове тренування чергую з іншими видами занять.

Індивідуальний метод і метод змагання тісно переплетені один з одним. 

В своїй роботі проводжу нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання.

 

image

 

image 

 

     Урок-спортивна вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань по темі «Спортивні ігри», уроки-конкурси, уроки-концерти. У ході навчання реалізовую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, художньоестетичного напрямів, основами здоров'я, завдяки цьому уроки для учнів стають цікавішими і захоплюючими, веселими і пізнавальними.

 

image 

                                

 

                                      Удосконалення досвіду роботи

Працюючи з учнями, роблю висновок, що всі перераховані форми роботи фізичного виховання мають кінцеву мету - сформувати в учнів уміння і навички до самостійних занять фізичною культурою у повсякденному житті.

 

 

image 

       

                            Тема над якою працюю:

«Впровадження інтерактивних технологій в систему фізичного виховання»

image

 

image

 

 

Інтерактивні технології – це організація засвоєння знань і формування певних вмінь та навичок через сукупність особливим способом організованих навчально-пізнавальних дій, що полягають в активній взаємодії учнів між собою та побудові міжособистісного спілкування з метою досягнення запланованого результату.

Актуальність проблемної теми:

üНегативна динаміка здоров’я підростаючого покоління;

üЗменшення рухової активності учнів;

üПсихологічне та емоційне напруження;

üНевпевненість учнів у значущості засобів фізичного виховання.

          Актуальність дослідження 

Інформаційні технології не тільки полегшують доступ до інформації і відкривають можливості варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації та диференціації, але і дозволяють по-новому організувати взаємодію всіх суб’єктів навчання, побудувати освітню систему, в якій учень був би активним і рівноправним учасником освітньої діяльності.  

Використання інтерактивних методів навчання дозволяє кожному учневі відчути свою інтелектуальну спроможність. При проектуванні уроків з використанням ІКТ у кожного вчителя є можливість при незначних витратах часу підготувати наочність до уроку. Завдяки використанню ІКТ зростає обсяг завдань, які можна використати на уроці. Підвищується мотивація і пізнавальна активність за рахунок різноманітності форм роботи. За допомогою новітніх технологій є можливість зануритися в яскравий навколишній світ. Такі заняття викликають емоційний підйом у дітей, навіть слабкі та пасивні учні починають активно працювати. На уроках предмета «Фізична культура» використання ІКТ активізує форми сприймання і мислення учнів. 

 

Об’єкт – мультимедійні, комп’ютерні технології на уроках фізичної культури. Предмет – можливості успішного використання комп’ютерних технологій на                      уроках фізичної культури.

Мета  - обґрунтування можливостей використання комп’ютерних технологій на                      уроках фізичної культури.

 

Завдання дослідження:

-                      вивчення психолого-педагогічної літератури з теми дослідження;

-                      дати визначення поняттям «мультимедійні, інтернет технології»;

-                      обґрунтувати необхідність і можливість використання мультимедійних технологій на уроках фізичної культури;

-                      виявити психолого-педагогічні умови використання мультимедійних, інтернет технологій на уроках фізичної культури;

-                      проаналізувати ефективність використання мультимедійних, інтернет технологій на уроках.

 

image 

                    Використання сучасних технологій

image

Інтерактивне навчання

це специфічна форма організації пізнавальної діяльності учнів   

image

 

image


image


image


image

image 

Застосування інформаційних, мультимедійних технологій навчання у викладанні фізичної культури дозволяє реалізувати вимоги теоретичного і методичного розділів навчальних програм за допомогою самостійної позаурочної навчальної роботи учнів, зберігаючи тим самим навчальні години для занять безпосередньо фізичними вправами

 

image

 

Вирішуючи проблему використовую:

image

 

image

    Фронтальний метод

    Позмінний метод

    Потоковий метод

    Груповий

    Коловий метод

    Індивідуальний

    Метод змагання

    урок-змагання

    Урок-спортивнвна вікторина

    Уроки-конкурси

    Уроки-гра

    Уроки з використанням нестандартного обладнання

 

Фізична культура – це один з тих предметів, в якому використання ІКТ може активізувати всі види навчальної діяльності 

 

image 

 

 

 

 

ЗАПРОВАДЖУЮ ЕЛЕМЕНТИ НОВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ

 

image

 

 

image

 

ВИСНОВКИ: 

Сучасні ІКТ, підвищуючи якість навчання й освіти, дають змогу людині успішніше й швидше адаптуватися до навколишнього середовища, до соціальних змін. Це дає кожній людині можливість одержувати необхідні знання як сьогодні, так і в постіндустріальному суспільстві.

Навчання з використанням інформаційних технологій стає для дитини творчим пошуком, від якого можна отримати задоволення і завдяки якому можна самоствердитися. 

Залежно від мети уроку комп’ютер можна використовувати на всіх етапах навчання: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі знань, умінь, навичок. При цьому для школяра він виконує різні функції: учителя, робочого інструменту, об’єкту навчання, ігрової середовищем. 

Застосування інформаційних технологій на уроках і в позаурочній діяльності розширює можливості творчості як вчителі, так і учнів, підвищує інтерес до предмета, стимулює освоєння учнями досить серйозних тем, що, у підсумку , веде до інтенсифікації процесу навчання. 

 

 

         

 

 

 

image

image

image

 

Укладач : О. С. Мольдерф, вчитель фізичного                      виховання Малозубівщинської  середньої                    загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів.

 

У посібнику викладено навчальний матеріал, який дасть можливість вчителям фізичної культури а також тренерам ДЮСШ використовувати навчальні програми по вивченню  і удосконаленню технічних прийомів техніки гри у футбол.

     В посібнику міститься багато практичного матеріалу, який зробить уроки фізкультури або заняття більш змістовними та емоційними.

Для вчителів фізичної культури, тренерів ДЮСШ.

           

ЗМІСТ

 

І.Вступ .

 

ІІ. Методика навчання техніці гри юних футболістів. 

 

ІІІ. Програми початкового навчання основним  прийомам  техніки гри у футбол.

 

1.     Навчаючі програми вивчення техніки ударів по м'ячу.

 

2.     Навчаючі програми вивчення техніки зупинок м’яча .

 

3.     Навчаючі програми вивчення техніки ведення м’яча .

 

4.     Навчаючі програми вивчення техніки фінтів.

 

5.     Навчаючі програми вивчення техніки відбору м’яча. 

 

6.     Навчаючі програми вивчення техніки ударів по м'ячу головою. 

 

7.     Навчаючі програми вивчення техніки гри воротаря.

 

ІV. Література.

           

 

 

 

image


                                        Позакласна робота 

Крім уроків, як основної форми навчання, є ще позакласна робота в школі, яка також проводиться згідно чіткого планування. А саме: складаю календар загальношкільних змагань відповідно до графіка проведення районної спартакіади серед учнів та територіальних громад в районі. Таким чином є можливість підготувати команди на різні спортивні змагання. При підготовці команд враховую показники з фізичної підготовки. Велику роль відіграють районні змагання як серед територіальних громад так і серед школярів, що зацікавлює учнів до самовдосконалення з різних видів спорту. В основному виходячи з матеріальної бази позакласна робота проводиться з футболу, баскетболу, волейболу. Хочеться відмітити, що учням подобаються ці види спорту і учні зацікавлені у їх проведенні, де основним показником являються призові місця в районі з цих видів спорту. А найголовніше те, що молодші учні бачать результати старших і самі «тягнуться» за ними. В такій ситуації самостійні заняття та заняття в спортивних секціях після уроків є основним показником їхнього успіху.

Я стараюсь залучати дітей до різних видів спорту і як приклад, сам приймаю участь у різних спортивних змаганнях,як в районних, так і на обласному рівні.Але є і проблеми - це і демографічна ситуація і проблема здоров'я учнів. У нас в школі всього нараховується більше 100 учнів - із них 68 учнів навчаються в 5-11 класах і за результатами медичного обстеження з них 26 учнів мають звільнення від заняття фізкультурою. Ці дані самі говорять про себе: ось і виходить, що цим учням прихопиться виступати в усіх районних змаганнях.

У школі створено КФК (комітет фізичної культури), який складається із фізоргів учнів 5-11 класів, де вирішуються усі питання до підготовки як загальношкільних, так і районних змагань, матеріально-технічне забезпечення, виготовлення стендів, новин спорту, ремонт матеріальної бази (де в цьому році було зроблено і підготовлено футбольне поле). 

Якщо говорити вцілому, то є дуже багато проблем і основна з них - це медична, і що далі, то зростає швидкими темпами кількість захворювань і це ускладнює навчальний процес, напевно це відлуння Чорнобильської катастрофи, природних факторів, а також умов життя.

Звичайно важко працювати в умовах нашого повсякдення, де на першому плані стоять соціальні, економічні та екологічні проблеми. Звичайно всі розуміють про нестачу спортивного інвентаря в школах району, але приходиться працювати із тим, що є. 

Тому спортивна підготовка це багаторічний, спеціально побудований процес всебічного розвитку, навчання і виховання, а досягнення високих спортивних результатів можливе лише за умов організованого тренування протягом декількох  років.

Загальношкільна спартакіада і внутрішкільні змагання та спортивні заходи: 

 В школі створено колектив фізичної культури, який створений з фізоргів 5-11кл.  

image 

 

Головою колективу є вчитель фізичної культури -Мольдерф О.С.

                                                            image      

image     

       

           Замісником  його є учень 9 кл. - Бех Роман .        

     

imageЧленами КФК є:           1.Бойко Микола - фізорг 5кл.

                               

 

                        2.   Ткачук Назар – фізорг 6 кл. 

 

                                            3.Шольц Денис - фізорг 7кл .    

            

                                  

image                                   4.Єлинець Марина – фізорг  8кл.                     

                                                                               

 

 

                              5.Бех Роман – фізорг 9 кл.   

 

                         6.Станіславський Дмитро –фізорг-10кл.                    

                                                                              

                         7.Ткачук Ольга -фізорг 11кл.

                                                     

 Разом ми плануєм всі спортивні міроприємства і змагання в школі: проведення  і суддівство загальношкільних змагань,підготовку  до  районних  змагань, оформлення шкільних стендів на  спортивну тематику(наші успіхи,оголошення, спортивні новини,поздоровлення та інше…),ремонт  спортивного   інвентаря, ремонт  спортзала та спортивного майданчика…       Загальношкільні змагання  стараємось проводити перед районною спартакіадою, щоб потім відібрати кращих учнів  в команду на районні змагання. 

    Разом з тим проводимо спортиві міроприємства згідно виховного плану школи   («веселі старти для 1-4кл.та 5-9кл.», «козацькі забави» та інші…)  В школі  працюють гуртки: 

                                      1.« Юний  Стрілець»- для  учнів  5-9 класів.

                                     2. «Влучний  стрілець»-для  учнів  10-11  класів.

pdf
Додано
16 січня 2021
Переглядів
5943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку