Урок 50/21. Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Дослід Торічеллі.
Освітня . Сформувати поняття про атмосферний тиск і способи його вимірювання. Показати практичне значення знань про атмосферний тиск і продовжувати розширювати кругозір учнів.
Розвиваюча. Продовжувати розвивати в учнів уміння спостерігати і аналізувати фізичні явища .
Виховна . Виховувати пізнавальний інтерес і культуру наукового мовлення.
Прилади та матеріали: магдебурзькі півкулі, стакан, вода, поршень, шпріц, піпетка, папір.
Презентації Атмосферний тиск Урок 50.21
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Перевірка домашнього завдання.
Огляд зошитів з метою з’ясування наявності розв’язання учнями домашніх задач.
Висновок учителя за результатами перевірки виконання домашнього завдання.
3.Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування.
1. Що таке сполучені посудини?
2. Сформулюйте закон сполучених посудин.
3. Що так шлюз?
4. В яких галузях та як використовують сполучені посудини?
5. У сполучені посудини налито воду. У праве коліно доливають масло. У
якому коліні рівень рідини буде вищим?
4.Мотивація навчальної діяльності.
Запитання до учнів класу:
Як ви думаєте, прийшла пора що розглянути ?
Тема: Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Дослід Торічеллі.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Нашу планету Земля оточує потужна газова оболонка, яку називають атмосферою (від грецьких слів атмос — пара і сфера — куля).
Дослідження навколоземного простору за допомогою штучних супутників Землі показали, що її атмосфера займає тисячу і більше кілометрів у висоту. Різкої межі вона не має. її верхні шари дуже розріджені і поступово переходять у безповітряний міжпланетний простір (вакуум). Зі зменшенням висоти густина повітря зростає. Майже 80 % всієї маси повітряної оболонки Землі зосереджено в межах 15 км над Землею.
Дослідами встановлено, що при температурі 0 °С маса 1 м3 повітря на рівні моря дорівнює 1,29 кг. На повітряні шари діє сила тяжіння, тому верхні шари тиснуть на середні, а середні — на нижні. Найбільшого тиску, зумовленого вагою всієї атмосфери, зазнають поверхня Землі, а також усі тіла, які на ній розміщуються.
Тиск, який створює атмосфера на всі тіла, що в ній перебувають, а також на земну поверхню, називають атмосферним тиском.
Досліди, які підтверджують існування атмосферного тиску:
6.Осмислення об’єктивних зв’язків.
7.Підсумок уроку.
Метод «Незакінчене речення»
- Сьогодні на уроці я дізнався …
- Мені сподобалося …
- Девіз нашого уроку, відповідав темі уроку тому що …
Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.
8.Домашнє завдання.