Авангард, кубізм, кубофутуризм.

Про матеріал
Мета:  дати поняття про особливості стилів та їх виникнення.  ознайомити з митцями, які пов’язали свою творчість з авангардом.  вчити інтерпретувати та порівнювати твори мистецтва.  викликати бажання створювати живописні, графічні та декоративні композиції у різних стилях і напрямах.  виховувати естетичний смак.
Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку 9 клас

Тема:

Результат пошуку зображень за запитом "кубофутуризм"

підготувала учителька

Хорішківської загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів

імені М. В. Острогоградського

С. М. Гладка

 

Мета:

  • дати поняття про особливості стилів та їх виникнення.
  • ознайомити з митцями, які пов’язали свою творчість з авангардом.
  • вчити інтерпретувати та порівнювати твори мистецтва.
  •  викликати бажання створювати  живописні, графічні та декоративні композиції у різних стилях і напрямах.
  • виховувати естетичний смак.

Обладнання: підручник, зошит,  м/м проектор, м/м презентація, ватмани, фарби олівці.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань, практичних умінь і навичок.

Форм уроку : захист міні – проектів.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа « Плейкаст на папері»

Клас ділиться на дві групи : імпресіоністи і постімпресіоністи.

Кожна група має представити свій плейкаст відповідного жанру.

Епіграф

«Смаки людей з часом неминуче змінюються, і те, що одному поколінню видається придатним тільки на звалище, наступному стане здаватися антикварною цінністю».

(Ширлі Конран)

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Зосередження учнів на завданнях, які перед ними будуть поставлені під час уроку.

  1. Вступне слово вчителя

Авангардизм (франц. avant-garde ‒ передова охорона) ‒ напрям у літературі XX століття, пов'язаний із руйнуванням традиційних форм і канонів.

До авангардистських стильових течій відносять футуризм, експресіонізм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм, імажинізм, абстракціонізм, кубізм.

Попередниками авангардизму є пізній Ренесанс і романтизм.

Із пізнім Ренесансом авангард зближує соціальний і мистецький утопізм, з романтизмом ‒ суб'єктивізм, агностицизм, заглибленість в ірраціональне, динамізм, фрагментарність, націленість на майбутнє, розуміння інтуїції як основного творчого джерела, критичне ставлення до раціонального світосприйняття, опозиція до світогляду Просвітництва.

З модернізмом авангард пов'язує неприйняття реалізму.

Для модернізму характерне вибірково критичне ставлення до традицій, авангард ‒ в опозиції до минулого.

  1. Представлення учнями міні – проектів (презентації).

І група «Творчість Пабло Пікассо»

ІІ група  «Творчість Олександра Архипенка»

ІІІ група «Творчість Умберто Боччоні»

ІV група «Творчість Олександра Богомазова».

 

  1. Вправа « Мої враження»

Учні діляться враженнями, висловлюють емоції від почутого та побаченого.

  1. Вправа « Мистецька скарбничка»

Сторінка 61. Виписати основні терміни що стосуються даної теми.

5. Практична робота

Робота з ілюстраціями:

  • Порівняйте зразки кубізму. Віднайдіть у них ознаки різних періодів розвитку цього напряму.
  • Порівняйте образи блакитних танцівниць у футуристичному та імпресіоністичному стилях. Як передано танцювальні рухи?
  • Проаналізуйте футуристичні композиції українських художників.
  • Порівняйте їх із творами італійських футуристів і представників кубізму.

ІV. Закріплення матеріалу.

  • Назвіть особливості кубізму?
  • У чому полягає відмінність кубізму і футуризму?
  • У чому полягає відмінність кубізму і кубофутуризму?
  • Кого з найвідоміших митців цих напрямків ви запам’ятали?

Результат пошуку зображень за запитом "давид бурлюк в церкві"

 

У Лондоні картина уродженця Харківщини Давида Бурлюка „В церкві” (1922) у стилі кубізм, була продана за 650 тисяч доларів США, і це при тому, що стартова ціна складала лише 160 тис, а кілька його робіт, що продавалися раніше на інших торгах, коштували в десятки разів дешевше.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

Продовжте речення:

«Авангардизм для мене ‒ це…»

VІ. Завдання додому

1. Поцікавтеся поетичною і художньою творчістю українських футуристів

Д. Бурлюка, М. Семенката ін.

2. Переглянь одноактний балет Е. Саті «Парад» в інтернет-джерелах.

3. Художня творчість: Створити портрет однокласника в авангардному стилі.

На титульному аркуші: «Ранок після грози», Казимир Малевич. Кубізм, 1913

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
1312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку