УРОК № 3
ТЕМА: Австралія. Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
МЕТА: Показати особливості живої природи Австралії, вплив людини на природу материка, навчати вмінню практично застосовувати здобуті географічні знання, розвивати логічне мислення і пам'ять.
ОБЛАДНАННЯ: Фізична карта Австралії,політична карта Австралії , ноутбук, атласи, довідкова література.
ХІД УРОКУ
І. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ І ВМІНЬ.
1. Індивідуальне опитування.
КЛІМАТ
АВСТРАЛІЯ ↔ АФРИКА
+ ─
2. Гра «Так , або ні»
ІІ. Актуалізація опорних знань до теми "ПРИРОДНІ ЗОНИ".
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Австралія відокремилася від материка Гондвани раніше, ніж інші материки. Тривалий час вона майже не мала зв'язку із іншими материками. Цим пояснюється унікальність її рослинності і тваринного світу.
ІV. Розповідь вчителя з використанням тексту підручника і малюнків.
Пустелі і напівпустелі.
Червоні - пісок містить залізо, вкриті колючими злаками, чагарниками (евкаліпти) - скреб - рослини переплетені - близьке залягання підземних вод.
Савани.
Евкаліпти, червоні і коричневі грунти, трави, акації.
Вологі і перемінно-вологі тропічні ліси (ст.125,мал.52),
вічнозелені ліси, евкаліпти, араукаріі, пальми, папороті, червоно- жовті фералітні грунти.
Господарське освоєння.
Самостійне опрацювання учнями параграфа 30
V. Закріплення нових знань, умінь та навичок
Використання ПГС
Природні зони
Пустеля ↔ Савана
+ ─
Бліц опитування.
1.. Назвіть природні зони Австралії?
2. Яка панівна рослина материка Австалії?
3. Тварини символи австралії?
4. Чому кролі стали справжнім лихом для природи та людей в Австралії?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
параграф 30. (Пестушко В.Ю. Географія: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова. – Київ: Генеза, 2015. – 272с.)
Підготувати рекламу природної зони.