Географічна гра “Мандруємо південними материками ”
Мета проведення гри: розширити, поглибити та закріпити здобуті на уроках географії знання про південні материки в ігровій формі; дати можливість виявити спритність, почуття гумору, творчу активність; створити умови для розвитку винахідливості, кмітливості, уяви, акторських здібностей; зацікавити школярів у вивченні додаткової літератури; виховувати любов до географії, до рідного краю; почуття товариськості, дружби, дисциплінованості, сприяти зміцненню класного колективу на основі спільної діяльності й співпереживання за свою команду.
Місце проведення гри: гра проводиться в кабінеті географії, що оформляється атрибутами географічної тематики.
Учасники: участь в грі беруть учні 7 класу. Формуються команди з восьми чоловік.
Вибирається капітан команди.
Конкурс проводить учитель географії. Вибирається журі з викладачів і підготовлених учнів старших класів
Підготовка до гри: учні організують створення команд для проведення конкурсів; члени команд готують назву команди, девіз, емблеми; вчитель географії продумує конкурси, готує презентацію.
Хід гри
І. Організація гри.
Вчитель.
Сьогодні тут ми всі зібрались,
щоб гру цікаву розіграти.
Усі засвоєнні знання
ви зможете продемонструвати.
Географію вшануємо тут у залі.
Земні глибини і вершини
підкоримо без втрат.
Усім учасникам віват, віват, віват!!!
А слідкувати за грою, а також винахідливістю і кмітливістю наших команд і оцінювати їх знання буде компетентне журі.
Представлення членів журі
ІІ. Конкурсний етап гри
І конкурс Давайте познайомимось»
А тепер настав час познайомитися з командами, і ми оголошуємо перший конкурс «Давайте познайомимось».
Кожна команда представляє свою назву, пояснює її вибір, демонструє емблему.
Привітання оцінюється у 5 балів
«Глобус». Команда «Глобус» просто клас. Не перемогти сьогодні нас.
«Меридіан» . Нас тут цілий караван, ми – команда «Меридіан»
Вчитель. З командами познайомилися, тож можемо продовжувати нашу мандрівку
ІІ конкурс «Знавці географії»
Кожна з команд отримує 10 запитань. Кожне запитання оцінюється у 2 бали. Якщо команда не знає відповіді, відповідають суперники і отримують лише 1 бал.
Запитання для І команди
1. Річка, яка два рази перетинає екватор. (Конго)
2. Найменший материк ( Австралія)
3. Найвищий водоспад. (Анхель)
4. Ім’ям якого мореплавця названо у Західній півкулі частину світу. (Амеріго Віспучі)
5. Острів біля південних берегів Південної Америки. (Вогняна Земля)
6. Як називаються тимчасові водотоки в Австралії (кріки)
7. Найжаркіший материк на Землі. (Африка)
8. Як називають нащадків європейців та індіанців? (метиси)
9. Найповноводніша річка в світі. (Амазонка)
10. Країна названа на честь Христофора Колумба (Колумбія)
Запитання для ІІ команди
1. Найдовша річка на світі. (Ніл)
2. Найбільший материк (Євразія)
3. Найменша пташка в світі ( Колібрі)
4. Найбільший острів біля берегів Африки (Мадагаскар)
5. Як звали англійського мореплавця, який запропонував назвати материк Австралія
(Метью Фліндерс)
6. Найвологіший материк світу (Південна Америка)
7. Яке озеро називають «мертвим серцем Австралії»? (оз. Ейр)
8. Як називають нащадків європейців та представників негроїдної раси? (мулати)
9. Найбільша пустеля світу (Сахара)
10. Які гори мовою інків означають «мідні гори» (Анди)
Вчитель. Ви просто молодці! Ви чудово справилися із завданням.
ІІІ конкурс «Хто такий? Що таке?»
Кожна команда отримує перелік об’єктів, поряд з якими потрібно написати, що вони означають. Завдання містить 5 об’єктів. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Завдання І команди Завдання ІІ команди
Атакама Косцюшко
Тасманія Джеймс Кук
Танганьїка Замбезі
Х. Колумб Сахара
Коала Тітікака
На завдання учням виділяється 2 хв.
ІV конкурс «Географічна пошта» Вправа на інтерактивный дошці
Кожна команда отримує по 10 назв географічних об’єктів. Учням потрібно правильно розподілити їх по материках, прикріпивши на контурну карту світу, тобто відправити за правильною адресою.
Завдання І команди Завдання ІІ команди
Кенгуру Піранья
Кіліманджаро Сомалі
Анхель Велика піщана пустеля
Атлас Аконкагуа
Косцюшко Ніл
Ла-Плата Калахарі
вдсп. Вікторія м. Йорк
м. Альмаді оз. Маракайбо
Ефіопське нагір’я Муррей
Дарлінг р. Парана
V. Конкурс «Чорний ящик»
Відповідає та команда, яка перша підніме руку.
З першого разу- 5 балів.
З другого разу- 3 бали.
З третього разу- 2 бали.
1. Зголоднілі іспанці кинулися в пошуках їжі. Та нічого їстівного не було. Один із них знайшов правда, якісь дивні жовтуваті горішки. Голод – не тітка. Зважився - таки і скуштував. Горішки здалися напрочуд смачними, і за мить ними ласував увесь загін . Один іспанський мореплавець писав « Це особливий рід земляних горіхів. Варені, вони стають ще м’якішими,як печений каштан. Іспанці їдять їх так само охоче, як і індіанці»
2. Довший час милувалися лише квітками цієї рослини, прикрашали ними одяг. Квіти ці коштували дуже дорого, тому придбати могли їх хіба що заможні люди. Нікому вона не припала до смаку. Річ в тім,що в більшості країн її їли сирою. Інколи замість підземних бульб споживали насіння- зелені бульбочки,що росли на бадиллі і нерідко отруювалися ними. Саме тому у Франції її вважали отруйною рослиною, що псує грунт.
3. Вважають, що в Європу її завіз пірат, англ.. мореплавець сер Френсіс Дрейк, який промишляв тоді на морі та суходолі. До Росії її привіз в 18 ст. Петро 1. Поступово до неї звикають. У деяких країнах видають навіть укази, що зобов’язують селян садити її у себе не городах і споживати вареною, печеною та смаженою.
Вчитель. Отож, що знаходиться в ящику?
VІІ. Склади пазл. Вправа на інтерактивный дошці
VІ. Конкурс “Відеозапитання”
Запитання до відеослайдів. Кожна правильна відповідь – 1 бал
№ |
Що зображено? |
Питання |
Відповідь |
|
г. Кіліманджаро |
Символом якого материка є ця гора? |
Африки, це найвища вершина материка |
|
Евкаліптовий ліс |
Чому в цьому лісі немає тіні? |
Листя в евкаліпта повернуте до площини землі ребром, щоб зменшити випаровування |
|
Наукова станція «Академік Вернадський» |
Що це за станція? Мета її функціонування? |
Проведення наукових досліджень на Шостому материку |
|
Кенгуру |
На гербі якої країни зображена ця тварина? |
Австралії |
|
Атакама |
Ця пустеля вважається найсухішою у світі? |
Атакама, Чилі, Південна Америка |
|
Африканська савана |
Яка природна зона зображена, на якому материку? |
Африка. Савани і рідколісся |
|
Водоспад Анхель |
Назвіть водоспад і материк, де він розташований |
Водоспад Анхель, Південна Америка, р. Чурун, Оріноко |
|
Кенгуру, качкодзьоб, коала, страус ему, єхидна |
Що спільного у цієї «австралійської п’ятірки» |
Це головні ендеміки Австралії |
|
Амазонка |
Яка річка зображена на слайді? Чим відома? |
р. Амазонка. Найповноводніша річка світу. |
|
Христофор Колумб |
Хто це? І чим він прославився? |
Х. Колумб. Відкрив Америку |
|
Оз. Ейр |
Це озеро називають «мертвим серцем» Австралії. Що це за озеро? |
О. Ейр |
|
Піранья |
Що це за риба? Де вона водиться? Чим відома? |
Піранья, Амазонка, Південна Америка |
|
Р. Конго |
Ця річка двічі перетинає екватор |
Конго, Африка |
|
Пігмеї |
Що це за народ? Де живе і чим прославилися? |
Пігмеї, живуть в екваторіальних лісах Африки, найнижчі люди |
|
Оазис |
Що зображено на малюнку? Як виникає? Де? |
Оазис в пустелі Сахара. Близьке залягання підземних вод |
|
Панамський канал |
Цей канал сполучає Тихий і Атлантичний океан? Як він називається? Де побудований? |
|
|
Кавове дерево |
Що це за рослина? Яка країна вважається її батьківщиною? |
Кавове дерево, Ефіопія, Африка |
|
Ф. Беллінсгаузен, М. Лазарев |
Чим прославилися ці дослідники? |
Відкриття Антарктиди |
|
Королева Єлизавета ІІ |
Який зв'язок має цей монарх з Австралією? |
Вона являється королевою Австралії. Оскільки Авст.- це конституційна монархія |
|
ГЕС |
Що називають білим вугіллям? |
Гідроелектростанції |
VІI конкурс «Пантоміма»
Вчитель. Увага. Умовами цього конкурсу є – за допомогою жестів, міміки, рухів тіла, діями , звуками - учасники повинні представити на суд журі дане явище. Виграє команда, яка вірніше та виразніше виконає завдання. Максимальна оцінка 3 бали. Запрошуємо по 1 представнику від команди.
Потрібно зообразити : І – вулкан, ІІ – землетрус, І – кенгуру, ІІ – індіанець
VIІІ конкурс « Географічний словник»
Упродовж двох хвилин учням потрібно написати якомога більше слів географічної тематики, що можуть утворитися з літер, які є в словах. Виграє та команда, яка напише більше слів. Після завершення роботи кожна команда називає складене слово. Конкурс триває до тих пір, доки в однієї з команд не закінчаться слова. Переможець отримує 5 балів, інша – 4. Наприклад,
Кристалічний Східноєвропейська Західносибірська
Кристал Європа Захід
Ріка Схід Сибір
Кріки Ріка бір
Ніл Дно ріка
Ліс південь дно
Євро пісок коса
Коса Ока
Норка Норка та ін.
ІХ конкурс «Ти – мені, я – тобі»
Вчитель. Вам було задане випереджальне завдання, підготувати цікаві запитання з вивченої теми. Тож, ви по черзі будете їх задавати, а команда суперників - відповідати. За кожну правильну відповідь зараховується 1 бал. Якщо команда не відгадала, слово надається іншій команді.
1. Міфічна країна золота в Південній Америці (Ельдорадо)
2. Які материки перетинає екватор? (Африка, Пд. Америка)
3.У якій державі знаходяться піраміди Хеопса? (Єгипет)
4. На якому материку немає жодного діючого вулкана, а землетруси бувають рідко.
5. Найбільші наземні тварини. (Слони)
6. Як називаються найвищі люди на Землі, які живуть в Африці (середня висота чоловіків 193 сантиметра, жінок – 175 сантиметрів.) (Тутсі)
7. Як називається рослина з якої в Південній Америці роблять автомобільні шини? (Каучук)
8. На якому материку міститься 2/3 запасів прісної води? (Антарктида)
9. Чому Південну Америку називають «легенями планети»?
10. Чому корінне населення Америки називають індіанцями?
11. Уламком якого давнього материка є Африка, Південна Америка, Австралія та Антарктида? (Гондвана)
12. Які індійські племена живуть в Америці? (інки, кечуа, майя, ацтеки)
ІІІ. Завершальний етап гри
Підведення підсумків, визначення та нагородження переможці