Авторська програма молодіжного творчого об’єднання « КЛУБ ЮНОГО АКТОРА»

Про матеріал
Програма складається з 4 розділів: «Закони звучання мови», «Підготовка естрадного номера», «Імпровізація і метод дійового аналізу», «Жанрове розв’язання спектаклю». Розділи розміщенні послідовно за ступенем складності. Тематичний план, розрахований на 68 годин, пропонує перелік основних питань для поглиблення знань з української і зарубіжної літератури, передбачає здійснення міжпредметних зв’язків з українською мовою, психологією.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АВТОРСЬКА ПРОГРАМА

молодіжного творчого об’єднання

« КЛУБ ЮНОГО АКТОРА»

 

 

 

 

 

 

Автор :

Гончаренко Любов Григорівна,

учитель зарубіжної літератури Вишневого навчально-виховного комплексу (заклад загальної середньої освіти-заклад дошкільної освіти) Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області, керівник молодіжного об’єднання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Пояснювальна записка.

 

   Покращенню естетичного виховання  молоді сприяє розширення позакласної, позашкільної роботи з читацького мистецтва, зокрема створення молодіжного творчого об’єднання   «Клуб юного актора», робота  якого спрямована на розвиток  естетичних почуттів, художнього смаку, творчої індивідуальності, виховання  у молоді емоційної культури.

   Мета « Клубу юного актора »- розкрити основні закони читацького мистецтва, познайомити з розмовними жанрами естради, шляхами дійового аналізу п’єси, збагатити знання про жанрове розв’язання спектаклів.

Працюючи у такому творчому об’єднанні, учасник може оволодіти  умінням тренувати свою мовну майстерність, використовувати психологічні закони мовного спілкування, удосконалювати навички логічного читання і словесного впливу на глядача.

   Програма складається з 4 розділів: «Закони звучання мови», «Підготовка естрадного номера», «Імпровізація і метод дійового аналізу», «Жанрове розв’язання спектаклю». Розділи розміщенні послідовно за ступенем складності.

   Тематичний план, розрахований на 68 годин, пропонує перелік основних питань для поглиблення знань з української і зарубіжної літератури, передбачає здійснення   міжпредметних  зв’язків з українською мовою, психологією.

   Кожне заняття  «Клубу юного актора» складається з 2 частин: теоретичної і практичної. Художні твори для аналізу  і практичної діяльності  учасників керівник вибирає на свій розсуд, враховуючи  інтереси і бажання учасників  творчого об’єднання та наявність відповідної літератури.

   Під час роботи доцільно використовувати аудіозаписи з голосами  відомих акторів, уривками з драматичних творів.

   Дана програма пройшла апробацію.

   Пропонується для творчого опрацювання і використання керівникам драматичних гуртків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичний план.

  1. Закони звучання мови.(20годин)

 

  1. Натхнення і майстерність.

     Оволодіння умінням вимовляти фразу. Прояви індивідуальності актора.               Жанрова інтонація. Умови відповідної реакції глядачів.

 

  1. Логічний поділ тексту.

         Процес мовного спілкування людей. Мовний такт. Утворення  мовних тактів. Паузи. Позиція автора. Усвідомлення думки тексту.

Логічний наголос .Співвідношення  логічних наголосів. Логічна мелодія  речення. Порядок слів у реченні.

 

  1. Граматика і логіка.

                Співвідношення між  граматичним прямим порядком слів у реченні  і логічним порядком. Логічний зміст. Логічна інверсія і граматична. Граматичні пунктуаційні знаки: крапка, кома, крапка з комою,двокрапка, три крапки, знак питання , знак оклику, тире, лапки, дужки, абзац.

 

  1. Логічна інверсія.

             Поняття про логічну інверсію. Ефективні вправи для знаходження правильного звучання  речення при   інверсії. Порушення ритмічно-мелодійного звучання. Побудова схеми логічної мелодії.

 

  1. Підтекст.

               Направлення читця на внутрішній об’єкт. Внутрішні відносини на літературній естраді. Зовнішні відносини і їх прояви. Створення  єдиної стрічки бачень читця. Відображення змісту підтексту в звуковому оформленні тексту. Дія читця словом. Основоположні  елементи мистецтва художнього слова.

 

  1. Підготовка до виконання.

         Вибір репертуару. Робота над ремарками  автора. Особиста оцінка змісту. Темпоритм процесу усвідомлення події. Засоби  створення  ритму  музичності. Врахування особливостей  будови поезії. Шлях до розкриття  змісту , ідеї твору.

 

  1. Трактування твору виконавцем.

   З’ясування основної думки твору. Розмітка дійових частин твору.

Народження  своєрідного трактування  виконавця.Визначення  головної лінії поведінки , основних рис характеру,  внутрішньої суті кожного персонажу.

 

2. Підготовка естрадного номера. (21 година).

 

  1. Мистецтво естради і естрадний номер.

 

       Поняття про мистецтво естради. Естрадний номер як одиниця  мистецтва естради. Вимоги до естрадного номеру:тісний контакт  виконавця з глядачами, актуальність , обмеженість у часі  ( звідси чіткий сюжет, добре продумана композиція, чітка авторська позиція,точні акценти), дохідливість. Естрада - мистецтво малих форм, але не малого змісту.

 

 

2. Громадська позиція і сатира.

 

   Громадська позиція і відповідальність. Поєднання особистого і  суспільного.

Використання  документального матеріалу. Визначення  «якості»  сміху. Гумор і сатира. Направленість сміху.

 

  1. Актор в театрі  і на естраді.

 

   Спільне і відмінне  в мистецтві  театру  і мистецтві естради..Особливості  театру і естради. Особливості творчості  артиста естради. Мистецтво хвилювання і мистецтво  уяви.

 

  1. Художнє читання і розмовні жанри.

 

   Принципові відмінності мистецтва художнього читання  від розмовних жанрів естради  ( використаний  літературний матеріал, стиль мовлення,  образ розповідача). Імпровізаційна  манера  мовлення.  Індивідуальність  актора на естраді.

 

  1. Образ, маска, індивідуальність.

 

    Перевтілення у сценічному образі. Образ  розмовляючого.  «Маска»- один із важливих  засобів впливу на глядача. Взаємовідносини   «маски» і  «образу»  в естрадних дуетах. Творча  індивідуальність актора.

 

  1. Конферанс.

 

    Відмінність конферансу  як  жанру від інших розмовних  жанрів та його особливості. Роль конферансьє. Імпровізація в творчості  конферансьє. Якості, необхідні конферансьє.

 

 

 

  1. Оповідання, фейлетон,  монолог.

 

   Першоджерела естрадного монологу. Можливості монологу. Роль  особистого переконання і відношення. Поняття про фейлетон. Поради і рекомендації.

 

 

  1. Імпровізація і метод дійового аналізу.  (9 годин)

 

  1. Про дійовий аналіз п’єси і ролі.

 

   Етюди. Послідовність  роботи над етюдами. Відчуття  відтінків  внутрішніх і зовнішніх ходів  у п’єсі.

  

  1. Метод  дійового аналізу і творча  індивідуальність артиста.

 

   Питання справжнього і глибокого перевтілення. Роль  імпровізації. Набуття емоційної домінанти. Виявлення творчої можливості  акторської  індивідуальності.  Три   основних  типи  пам’яті  і уявлення : зоровий, слуховий, моторний. Питання  ритму.

 

  1. Метод фізичних дій  і слово у спектаклі.

 

   Причини відступу від авторського тексту:  невміння  підпорядкувати  задуму  спектаклю все мовне  оформлення  п’єси , інтерпретація  п’єси , яка виходить  за межі її об’єктивного змісту, пропуск принципово важливого моменту при  роботі  над п’єсою і роллю. Оволодіння  мистецтвом  повільного читання.Значення  внутрішнього монологу.

 

 

  1. Жанрове  розв’язання спектаклю. ( 18 годин).

 

  1. Що таке жанр.

 

    Поняття про жанр. Розвиток  драматичного мистецтва. Погляд на  проблему жанру з точки зору  психології. Основні жанри  драматургії: трагедія, комедія, драма.

 

 

 

 

 

 

  1. Основні  жанри драматургії.

 

   Особливості  трагедії.  Атмосфера трагедії. Оформлення  сюжету  в трагедії. Особливості комедії. Сатирична комедія . Трагікомедія.  Особливості  драми. Мелодрама. Складно жанрова драматургія.

 

  1. Втілення жанру в  акторській  грі.

 

    Манера акторської гри.   Мета і завдання актора. Увага  актора – один із шляхів  створення  або  зруйнування  ефекту  співпереживання  глядача з героєм. Процес  оцінки  дійового  факту. Пристосування  спілкування.  Інші  елементи  сценічної дії.

 

  1. Жанр спектаклю і його  пластично- ритмічна форма.

 

Основні тенденції  вияву  особливостей жанру  у  формуванні  зовнішнього персонажу. Почуття темпоритму. Ритм образу і ритм  сцени. Виникнення сценічного ритму.

 

  1. Жанрове розв’язання  і  просторово- звуковий  образ спектаклю.

 

   Визначення суті побуту у  спектаклі .Побут  психологічної драми .Вплив жанру на характер побутових  мізансцен. Сценічний  простір.

 

 

  1. Особливості роботи над  жанром спектаклю.

 

   Особливості роботи аматорського театру.  Втілення  жанрової  суті  спектаклю. Прояв  особливостей  контакту  театру з  глядачем в умовах   нетрадиційних  сценічних  майданчиків.  Вплив  жанрової специфіки  матеріалу  на  особистість учасника  драматичного колективу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку