Авторська програма по роботі з ліцеїстами "Я – нащадок козацького роду"

Про матеріал
Програма «Я – нащадок козацького роду» - це можливість донести до вихованців, що патріотизм – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм становить одну з найважливіших складових частин національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до Батьківщини, до інших націй і народностей. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми не тільки вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув, ми знайомимо з українськими традиціями минулого, створюємо нові тандеми української сучасності, розвиваємо почуття «національної гідності».
Перегляд файлу

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації

Комунальний заклад Київської обласної ради

«Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту»

 

 

 

 

 

 

 

Я – НАЩАДОК КОЗАЦЬКОГО РОДУ

 

Авторська програма по роботі з ліцеїстами

C:\Users\Admin\Desktop\x25_Cossacks_standing_1.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Ольга Миколаївна Федюк

 

Біла Церква

2021

Я – нащадок козацького роду

Авторська програма виховної роботи з ліцеїстами ІІІ-ІV курсів

Патріотичне виховання - це сфера духовного життя,

 яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне,

що любить і ненавидить людина, яка формується.

В. Сухомлинський

Пояснювальна записка

Виховання дітей – дуже відповідальна справа. Перед класним керівником постає багато складних і водночас важливих завдань. Як виростити гармонійну особистість, на які моральні цінності зорієнтувати дитину? Як підтримати допитливість учнів і зробити процес виховання цікавим і бажаним? Як зберегти і примножити доброту, людяність, любов до рідної землі, повагу до держави та людей? Для вирішення цих проблем необхідно підходити творчо і змістовно.

       Виховання незалежної і гармонійної особистості, справжніх патріотів нашої Батьківщини – найголовніше завдання освітян. Потрібно бути цікавим для своїх вихованців, але й не забувати, що виховання – це не розвага, а процес утворення моральної і духовної основи людини. Сьогодні як ніколи постає питання про національне-патріотичне виховання підростаючого покоління.

     Успішна держава – це успішні громадяни, які сповнені національної свідомості, любові до рідного краю, свого народу, шанобливого ставлення до його культури, традицій та звичаїв.

Програма «Я – нащадок козацького роду» - це можливість донести до вихованців,  що патріотизм – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм становить одну з найважливіших складових частин національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до Батьківщини, до інших націй і народностей. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми не тільки вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув, ми знайомимо з українськими традиціями минулого, створюємо нові тандеми української сучасності, розвиваємо почуття «національної гідності».

Програма є системою змісту, форм і методів, прийомів педагогічних дій і ґрунтується на принципах соціальної активності, індивідуалізації, вмотивованості, взаємодії особи і колективу. Передбачає реалізацію у процесі роботи, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в колективі групи. Формування цінностей і ставлень особистості до себе і до людей, суспільства і держави, природи і здоров’я, праці та мистецтва. У процесі виховання класний керівник керується особистісно орієнтованим підходом до здібностей, нахилів кожної дитини, тим самим створюючи умови для саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації на основі національних та загальнолюдських цінностей.

Програма виховної роботи з ліцеїстами «З Україною в серці» розроблена відповідно до Конституції України, Законів України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конвенцією ООН про права дитини, наказ Міністерства освіти і науки України від 31.10.2011 №1234 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та передбачає комплексний підхід до виховання молодої людини, спрямований на забезпечення гармонійного та цілісного розвитку особистості, збагачення на основі її здібностей та обдарувань інтелектуального потенціалу народу, його духовності, культури; виховання громадянина, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.

Програма передбачає систематичну і цілеспрямовану діяльність з формування у вихованців високої патріотичної свідомості, любові до Батьківщини, пошани до сімейних традицій, ґрунтується на принципах єдності загальнолюдського та національного, природо відповідності, єдності виховання і навчання й розрахована на організацію виховної діяльності з ліцеїстами ІІІ-IV курсів   (10-11 клас) протягом двох навчальних років.

Мета програми: виховання громадянина України – носія цінностей та загальнолюдських надбань.

Завдання програми:

  •         створити умови для самореалізації особистості, утвердження принципів загальнолюдської моралі;
  •         формувати морально-етичні цінності особистості;
  •         стимулювати прагнення вихованців до самовдосконалення;
  •         виховувати почуття національної гідності, відповідальне ставлення до власного здоров’я, природи рідного краю.

Очікувані результати:

  •         особистісне зростання кожного вихованця;
  •         удосконалення пізнавальних, комунікативних та творчих здібностей і навичок дитини;
  •         адекватно оцінювати політичні події, що відбуваються в державі і світі;
  •         цінувати державну символіку, історію, культуру та традиції українського народу;
  •         досягнення успіху у справі.

Форми реалізації програми:

  •              бесіди;
  •              лекції;
  •              диспути;
  •              години спілкування;
  •              усні журнали;
  •              тренінгові заняття;
  •              круглі столи;
  •              конкурсно-розважальні програми;
  •              брейн-ринг;
  •              правовий всеобуч;
  •              проекти;
  •              екскурсії;
  •              акції;
  •              походи на природу;
  •              вікторини;
  •              свята.

Розділ І. Ціннісне ставлення особистості до людей

  Учень – це не посудина,

яку потрібно наповнити, а факел,

який треба запалити.
К. Ушинський

Завдання:

  • розвивати інтерес ліцеїстів до культурної спадщини рідного народу;
  • формувати національну та духовну свідомість підростаючого покоління;
  • виховувати відчуття потреби у праці та самовдосконаленні через пізнання духовних скарбів українців.

Орієнтована тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Година спілкування «Людина серед людей»

Орієнтовний зміст: орієнтувати ліцеїстів на життєво важливі цінності; допомогти їм правильно визначити своє місце в житті, робити вибір між хорошим і поганим, добрим і злим, корисним і шкідливим для себе; закріпити розуміння дітьми необхідності бути з людьми ввічливими, доброзичливими; формувати вміння спілкуватися з різними людьми;; виховувати співчуття, уміння вболівати за інших людей, рахуватися з їхнім душевним станом.

Тренінгове заняття «Світ професій безмежний»

Орієнтовний зміст: поняття «професія»; пояснити ліцеїстам уявлення про світ професії та їх особливостей; розвивати навички самоаналізу планування майбутньої професії.

Бесіда «Світ нашої духовності»

Орієнтовний зміст: поняття «духовність»; створення в колективі мікроклімату, який сприяв би духовному і творчому саморозкриттю, саморозвитку й самоформуванню особистості.

 

Диспут «Знання – це скарб, а вміння вчитись – це ключ до нього»

Орієнтовний зміст: поняття «скарб»; розширення відомостей ліцеїстів про навчання, знання, інтелект, здібності й талант людини; прищеплювати прагнення до творчого, самостійного здобуття знань.

Година спілкування «Життя людини – найвища цінність»

Орієнтовний зміст: поняття «життя», «цінність життя»; формувати вміння аналізувати свої почуття, думки бажання.

Тренінгове заняття «Будь собою»

Орієнтовний зміст: розвинути здатність встановлювати і підтримувати психологічний контакт у спілкуванні, сприяти самопізнанню учасників, допомогти зняти внутрішні бар'єри для підвищення рівня комунікації та взаємодії у команді.

Ділова гра «Імідж у нашому житті»

Орієнтовний зміст:  допомогти вихованцям правильно визначити поняття «імідж», його складові; підвести ліцеїстів до усвідомлення важливості створення власного іміджу, прагнення до самовираження та самовдосконалення; формувати у вихованців уміння відстоювати свою думку, наводити аргументи на її доказ, прислухатися до думки ровесників; сприяти дружній, діловій атмосфері в групі.

Бесіда «Мобільний етикет»

Орієнтовний зміст:  формування поняття «мобільний етикет».

Тренінгове заняття «Спілкуємось та діємо»

Орієнтовний зміст:  засвоїти поняття «спілкування»; формувати вміння конструктивно спілкуватись; будувати взаємовідносини з оточуючими; розвивати взаєморозуміння, толерантність.

Тренінгове заняття «Від самопізнання до самовдосконалення»

Орієнтовний зміст:  навчати ліцеїстів оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати щирий інтерес до всього корисного, морального; бажання завжди зберегти людську гідність, виховувати у ліцеїстів людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей, великодушність та самопожертву, скромність.

Дискусія «Я поважаю чи обожнюю себе»

Орієнтовний зміст:  з’ясувати різницю між егоїзмом в його найгірших проявах і здоровим егоїзмом; дати можливість зазирнути у свій внутрішній світ, задуматись над своїм характером, вчинками; розвивати мислення; виховувати в ліцеїстів впевненість, повагу до думки співрозмовника.

Інтелектуальна гра «Ти і твій вибір»

Орієнтовний зміст:  допомогти ліцеїстам у подальшому визначенні цілей на майбутнє; розвивати ділові якості, а також критичне ставлення до себе, до своїх можливостей, до дійсності.

Година спілкування «Зовнішня і внутрішня культура людини»

Орієнтовний зміст:  виховувати ліцеїстів, здатних творити себе і своє життя, відповідати    за свої вчинки; стимулювати прагнення до самовдосконалення, самовиховання, самореалізації; вчити відверто висловлювати свої думки, обстоювати погляди, переконання.

Тренінгове заняття «Ким я хочу бути в майбутньому»

Орієнтовний зміст: поняття «професія»; пояснити ліцеїстам уявлення про світ професії та їх особливостей; розвивати навички самоаналізу планування майбутньої професії.

Година спілкування «Життя людини – найвища цінність»

Орієнтовний зміст: спонукати ліцеїстів до роздумів над життєвими проблемами; сприяти вихованню високих морально-етичних якостей; виробляти активну життєву позицію.

Тренінгове заняття «Світ моральних цінностей»

Орієнтовний зміст: розширення можливостей особистості у напрямку особистісного зростання та самопізнання; усвідомлення та розвиток особистісних якостей.

Бесіда «Основи культури спілкування»

Орієнтовний зміст: учити здобувачів освіти  навичок спілкування, закріплювати ці навички в ігровій формі; познайомити ліцеїстів з формами спілкування; формувати культуру спілкування, сприяти об'єднанню учнівського колективу; розвивати вміння слухати співрозмовника і вміння домовлятися один з одним; відпрацьовувати навички безконфліктного спілкування.

Тренінгове заняття «Ефективне спілкування»

Орієнтовний зміст: формування поняття про види та аспекти, функції спілкування, прийоми ефективного спілкування; розвиток комунікативних навичок; виховання культури спілкування для попередження шкільного булінгу.

Година спілкування «Кібербулінг»

Орієнтовний зміст: поняття «кібербулінг», «обмовлення», «хепіслепінг»; розгляд методів кібербулінгу; складання психологічного портрету учасників кібербулінгу; правила-поради для подолання кібербулінгу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ. Ціннісне ставлення особистості до суспільства

Бути патріотом – це значить,

перш за все, вимагати гарних і

добрих учинків від себе,

як від українця…

В. Липинський

Завдання:

  • поглибити знання вихованців з історії розвитку української держави;
  • формувати правову культуру;
  • виховувати почуття обов’язку та відповідальності за власні вчинки і любов до рідного краю, його народу.

Орієнтована тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Тренінг «Ми – патріоти великої країни»

Орієнтовний зміст: опрацювати історичну довідку щодо періоду в історії України від 1991 до 2016 року, актуалізувати знання ліцеїстів з цього етапу розвитку України; пригадати імена видатних українців у найбільш помітних сферах діяльності, розвивати логічне, критичне мислення, пам’ять, уміння грамотно висловлювати, аргументувати власні судження, працювати в групі.

Вікторина «Морський бій - нащадки козаків»

Орієнтовний зміст: поглибити знання ліцеїстів про незалежну Україну та її державні символи, активувати і поглибити знання учнів про українське козацтво та традиції часів Запорізької Січі; розвивати у здобувачів освіти інтерес до історії; виховувати повагу до історичного минулого своєї  Батьківщини; сприяти патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частини великого українського народу..

Година спілкування «Козацтво та Покрова Пресвятої Богородиці»

Орієнтовний зміст: ознайомити дітей з періодом козаччини, поняття «козаччина», «відвага», «мужність».

 

Усний журнал «Перлини українських звичаїв»

Орієнтовний зміст: виховання духовної культури особистості та  створення  умов для вільного  формування  у дітей власної світоглядної позиції.

Профорієнтаційна гра «Знайомтесь – видатні українці»

Орієнтовний зміст: познайомити здобувачів освіти з видатними українцями, їх життєвим шляхом; знайомити учнів зі світом професій; сприяти усвідомленому вибору майбутньої професії; виховувати патріотів України.

Бесіда «У єдності наша сила: День соборності України»

Орієнтовний зміст: поглибити знання ліцеїстів про історію виникнення свята Соборності України. Пригадати ст. 20 Конституції України.

Вікторина «Всім серцем любіть Україну свою»

Орієнтовний зміст: формувати повагу до українських традицій, шанобливе ставлення до рідного краю.

Година спілкування «Мій рідний край у незалежній Україні»

Орієнтовний зміст: формувати почуття патріотизму та національної свідомості у вихованців.

Урок-реквієм «Небесна Сотня. Як все починалося»

Орієнтовний зміст: узагальнити знання у ліцеїстів про події Євромайдану листопад 2013р. - лютий 2014р., виховувати почуття патріотизму, відданості своїй державі, народові.

Година спілкування «Навічно в пам’яті людській»

Орієнтовний зміст: виховувати повагу до людей , які пережили складний період української історії.

Година спілкування «Світле свято Великдень»

Орієнтовний зміст: розширити і поглибити знання дітей про найдавніше церковне свято, традиції нашого народу щодо святкування Пасхи; ознайомити із символікою знаків на писанках.

Година спілкування «1939-1945. Пам’ятаємо! Перемагаємо!»

Орієнтовний зміст: вшанувати подвиг українського народу, його визначний внесок у перемогу антигітлерівської коаліції у Другій світовій війні; увічнити пам’ять про загиблих воїнів, жертв війни, воєнних злочинів, депортацій та злочинів проти людяності, скоєних у роки війни.

Інтелектуальна гра «Мої права – мої обов’язки»

Орієнтовний зміст: поняття «право», «обов’язок»; права та обов’язки громадянина України; права українських дітей; підсумки.

Година спілкування «Чорнобиль в пам’яті моїй»

Орієнтовний зміст: правда про Чорнобильську катастрофу, трагедія покинутих земель, хворі діти.

Усний журнал  «Захист прав дітей у нашій державі»

Орієнтовний зміст: основні положення Конвенції ООН про права дитини, Закону України «Про охорону дитинства», права дитини, взаємозв’язок прав і обов’язків, порівняння виконання обов’язків і використання прав.

Година спілкування «Тарас Григорович Шевченко – безсмертний Кобзар українського народу»

Орієнтовний зміст: показати світову велич Кобзаря, його значимість для всіх людей на планеті; розкрити неосяжність його таланту; виховати у ліцеїстів почуття національної гідності, гордості за великого патріота України.

Година спілкування «Свіча милосердя»

Орієнтовний зміст: вшанування пам'яті жертв політичних репресій, привернення уваги учнів до трагічних подій в історії України, викликаних насильницьким впровадженням комуністичної ідеології, відродження національної пам'яті, утвердження нетерпимості до будь-яких проявів насильства проти людства.

 

 

Розділ ІІІ. Ціннісне ставлення особистості до здоров’я

Треба неодмінно струшувати себе фізично,

 щоб бути здоровим морально.

Л.Н. Толстой

Завдання:

  • розвивати комунікативні здібності, навички зміцнення та збереження здоров’я;
  • формувати культуру здорового способу життя, морально-етичні якості особистості ліцеїста;
  • виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих.

Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Ділова гра «Ключі для здоров’я»

Орієнтовний зміст: поняття «здоровий спосіб життя»; інформаційні повідомлення про загрозу здоров’ю через шкідливі звички, харчування, режим дня; розігрування ситуації.

Бесіда «Бережи здоров’я змолоду»

Орієнтовний зміст: ознайомити ліцеїстів із визначенням понять «здоров’я», «здоровий спосіб життя»; визначити залежність здоров’я людини від соціальних, кліматичних умов, зовнішніх факторів, впливу шкідливих звичок.

Тренінгове заняття «Здоров’я – це життя!»

Орієнтовний зміст: привернути увагу дітей до збереження власного здоров'я як найвищої цінності життя; виховувати почуття відповідальності за власну поведінку; формувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя.

Година спілкування «Спокус безліч, а здоров’я одне»

Орієнтовний зміст: довести до свідомості ліцеїстів, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров'я; формувати в ліцеїстів негативне ставлення до шкідливих звичок.

Бесіда «СНІД – рана людства»

Орієнтовний зміст: ознайомити ліцеїстів з поняттями СНІД і ВІЛ та їх ознаками, сприяти усвідомленню ліцеїстами небезпеки, пов’язаної із поширенням СНІД на планеті, виховувати почуття відповідальності за власну поведінку та ведення здорового способу життя.

Година спілкування «Вибір є завжди у кожного з нас»

Орієнтовний зміст: формувати   позицію   протидії  всім   небезпечним   для здоров’я  та життя явищам:  наркотикам,  алкоголю,  палінню; пропагувати здоровий спосіб життя; виробляти активну життєву позицію в молоді.

Екскурсія до парку «Олександрія»: «Лікарські рослини нашої місцевості»

Орієнтовний зміст: планування екскурсії; поняття «лікарські рослини»; значення лікарських рослин для зміцнення здоров’я людини, профілактика хвороб.

Анкета «Харчування очима ліцеїстів»

Орієнтовний зміст: значення харчування в системі здорового способу життя; можливість поліпшення харчування.

Бесіда «Бережи здоров’я змолоду»

Орієнтовний зміст: поняття «здоров’я»; причини порушення здоров’я; як зберегти здоров’я; важливість режиму для здорового розвитку.

Бесіда «Раціональне харчування – запорука здоров’я та довголіття»

Орієнтовний зміст: поняття «раціон» та «раціональне харчування»; як потрібно дотримуватись раціону.

Тренінгове заняття «Молодь обирає здоров’я»

Орієнтовний зміст: усвідомлення цінності здоров’я; сприяти просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя.

 

 

Година спілкування «Бути здоровим -  престижно!»

Орієнтовний зміст: формування серед ліцеїстів фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених, спонукання молоді до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя, формування особистості здобувача освіти без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу, виховання в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті, мотивація школярів до самовиховання, прагнення здорового способу життя, активної громадянської життєвої позиції.

Тренінгове заняття  «Безпечний інтернет»

Орієнтовний зміст: ознайомлення ліцеїстів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; робота в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно; сприяти формуванню в учнів  поняття про принципи безпечної поведінки в мережі Інтернет.

Година спілкування «Продукти харчування – наші друзі і вороги»

Орієнтовний зміст: ознайомлення з культурою харчування, пропаганда здорового способу життя серед учнів; ознайомити із поняттям «продукти харчування», пригадати назви українських народних страв, та технологію їх приготування; визначення залежністі здоров'я людини від впливу на нього продуктів харчування; виховувати прагнення берегти своє здоров'я, як найдорожчий скарб, вести здоровий спосіб життя.

Бесіда «Зроби свій вибір: здоров’я чи примарна насолода»

Орієнтовний зміст: з’ясувати сутність понять «здоров’я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу життя підлітків з метою попередження небезпечної поведінки; робота в групах; виховувати толерантне ставлення один до одного; поняття «здоров’я», визначити значення усіх складових і факторів здоров’я, навчити усвідомлювати основну мету здорової людини – повноцінне життя як громадянина, становлення цілісної, свідомої, духовно багатої особистості.

 

 

Розділ ІV. Ціннісне ставлення особистості до природи

Можна сказати, що екологічна,

культура — це здатність людини

відчувати живе буття світу,

приміряти і пристосовувати його до себе,

 взаємоузгоджувати власні потреби з

устроєм природного довкілля.

Освальд  Штенглер

Завдання:

  • залучати ліцеїстів до активної екологічної діяльності;
  • формувати навички свідомого природокористування;
  • виховувати відповідальне ставлення до природи та навколишнього середовища.

Орієнтована тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Похід до Томилівського лісу «Гармонія взаємин людини з природою»

Орієнтовний зміст: багатство природи України; цілющі властивості рослин; історичний зв’язок з природою; захоплення людини красою природи рідного краю.

Година спілкування «Обіймемо Землю красою й любов’ю »

Орієнтовний зміст: формування у ліцеїстів екологічної культури особистості, усвідомлення себе частинкою природи, відчуття відповідальності за неї як за національне багатство.

Усний журнал «Екологічна культура людини»

Орієнтовний зміст: поняття «екологія»; актуальність збереження природи; проблеми захисту навколишнього середовища.

Бесіда  «З природою живи у дружбі»

Орієнтовний зміст: ознайомити з народними традиціями лікування рослинами; виховувати бережливе ставлення до рослин, любов до рідного краю.

Тренінгове заняття «Здорова планета – здорова людина»

 Орієнтовний зміст: поняття «здоровий спосіб життя»; визначення взаємозв’язку між збереженням здоров’я кожної людини та оздоровленням екології планети.

Усний журнал «Люби природу не для себе, люби для неї»

Орієнтовний зміст: формувати у ліцеїстів інтерес до навколишнього середовища, знаходження шляхів збереження природи.

Конференція  «Земля – наш спільний дім»

Орієнтовний зміст: планування; добір матеріалу; заслуховування повідомлень; представлення проектів «Людина та природа як одне ціле»; природа – світ прекрасного; бережливе ставлення до природи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ V. Ціннісне ставлення особистості до родинного тепла

Сім’я – це середовище, в якому людина

 повинна вчитися творити добро.

В. Сухомлинський

Завдання:

  • відроджувати етнічно-етичні норми та традиції сімейного устрою;
  • розвивати усвідомлене сприйняття сімейних цінностей;
  • виховувати відчуття гармонійного бачення світу.

Орієнтована тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Круглий стіл «Як виховувати успішних дітей»

Орієнтовний зміст: поняття «успіх», «авторитет батьків та педагогів», «взаємодопомога та взаєморозуміння в родинах»;

Круглий стіл «Культура сімейних відносин»

Орієнтовний зміст: актуалізація досвіду і знань про культурні цінності в сім’ях, формувати вміння долати бар’єри в спілкуванні, розкривати механізми співпраці, діяти, як трикутник партнерства – педагоги – батьки – діти.

Круглий стіл «Конфлікти у нашому житті»

Орієнтовний зміст: поняття «вікова проблема дітей», поняття «конфлікт», виявлення проблем та шляхи їх подолання, запобігання конфліктних ситуацій у родинах;

Тренінгове заняття «Культура відносин – важливий фактор успішного родинного виховання»

Орієнтовний зміст: поняття «культура», «культура відносин в сім’ї», «успішна родина».

Тренінгове заняття «Батьки, педагоги, діти – співпраця на результат»

Орієнтовний зміст: інноваційними    формами роботи з батьками; набуття батьками   психолого-педагогічних знань з основ розвитку особистості дітей, і  навичок   партнерської взаємодії з ними; партнерська взаємодії з навчальним закладом, ліцейським психологом з питання  виховання в сім`ї.

Тренінгове заняття «Два світи»

Орієнтовний зміст: усвідомлення різниці між «світом» дитини і дорослого, емоційних переживань, мотивації поведінки.

Родинне свято «Тепло сімейного вогнища»

Орієнтовний зміст: виховувати любов і повагу до найближчих і найрідніших людей – батька й матері, бажання допомагати їм, завжди пам‘ятати місце, де народилися, рідну оселю.

Родинне свято «Стежина до рідного дому»

Орієнтовний зміст: виховувати в дітей почуття любові й поваги до своєї родини; зацікавити їх пошуками коріння свого родоводу; дати можливість відчути комфорт і радість від родинного оточення і спілкування.

  Тренінгове заняття «На шляху до взаємодії»

 Орієнтовний зміст: вчити батьків працювати в групі, набувати практики колективної діяльності у виробленні рішень; сприяти формуванню позиції батьків у спілкуванні.

Круглий стіл «Сім’я – основна ланка у вихованні особистості ліцеїста»

Орієнтовний зміст: визначити разом із батьками їх задачі та головні пріоритети у вихованні ліцеїстів; проаналізувати типи спілкування в родині, стилі родинного виховання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основні поняття

Мудрість – це один із найвищих компліментів, який може бути виражений людині, незалежно чи це жінка, чи це чоловік.

Духовність – це психічний феномен самоусвідомлення особистості, внутрішнє сприймання, привласнення нею сфери культури.

Екологія – наука про взаємодію природних компліментів.

Здоровий спосіб життя – активна діяльність людей, спрямована на збереження і покращення здоров’я, як умови і передумови здійснення і розвитку ін. сфер і аспектів способу життя, на подолання «факторів ризику», виникнення і розвитку захворювань, на оптимальне використання в інтересах охорони і покращення здоров’я соціальних і природних умов та факторів способу життя.

Кібербулінг — умисне цькування щодо визначеної особи у кіберпростірі, як правило, протягом тривалого періоду часу. Особу, яка здійснює кібербулінг часто називають «Булер», вона діє анонімно, таким чином щоб жертва не знала від кого походять агресивні дії. Існує два поняття, кібербулінг та кібермобінг, дуже схожі за змістом. Однак термін кібермобіг не розповсюджений в англомовному середовищі у порівняні з кібербулінгом.

Особистість – суспільне, індивідуальне, біологічне «я».

Право – здійснювана державою форма законодавства, залежна від соціального устрою країни.

Професія – рід трудової діяльності людини, яка володіє комплексом спеціальних знань, практичних навичок, одержаних шляхом спеціальної освіти, навчання чи досвіду, які дають можливість здійснювати роботу в певній сфері виробництва.

Самовиховання – свідома діяльність людини, спрямована на вдосконалення самої себе.

Сім’я – мала соціальна група, що складається з поєднаних шлюбом чоловіка і жінки, їх дітей (власних чи усиновлених), інших осіб, пов’язаних родинними зв’язками, з подружжям, кровних родичів.

Хепіслепінг – відносно новий вид кібербулінгу, який починався в англійському метро, де підлітки прогулюючись пероном раптом ляскали один одного, в той час як інший учасник знімав цю дію на мобільну камеру.

Шкідливі звички – небажані форми поведінки, що виникають внаслідок закріплення психофізіологічних механізмів – динамічних стереотипів; розрізняються за ступенем негативного впливу на загальний розвиток особистості, на її здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Виховання в школі. Бібліотека «Шкільного світу». – К. 2003. – 145 с.
  2. Григорян В.В. Виховна система школи / упорядник В.В. Григорян – Х.: Вид група «Основа», 2005. – 155 с.
  3. Закон України «Про освіту».
  4. Закон України «Про виховання дітей та молоді» Проект // Освіта Укараїни. – Вересень 2004. - №72.
  5. Зростаємо в любові: збірник методичних рекомендацій – частина І / Н.В. Яременко, О.І. Боярчук, Ю.П. Устинович, Л.В. Микитюк. – К.:  Біла Церква, КОІПОПК. 2009. – 234 с.
  6. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка: теорія виховання /  Н.Є. Мойсеюк – К. 2003. –211 с.
  7. Максимюк С.П. Педагогіка: навчальний посібник / С.П.  Максимюк – К. - 2005. – 177 с.
  8. Наказ Міністерства освіти і науки України від 31.10.2011 №1234 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». – 2007.
  9. Скворчевська О.В., Нурєєва О.С. Класні години з психологом / О.В. Скворчевська, О.С. Нурєєва – Харьків вид. «Основа», 2008. – 184 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку