Авторська програма виховної роботи з батьківською спільнотою "Сімейні цінності - основа соціального процвітання"

Про матеріал
Авторська програма виховної роботи з батьківською спільнотою "Сімейні цінності - основа соціального процвітання", метою якої є взаємодія сім’ї та навчального закладу для спільного формування здорової, духовно багатої особистості, яка наділена усіма сімейними цінностями задля соціального процвітання.
Перегляд файлу

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації

Комунальний заклад Київської обласної ради

«Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту»

 

logo

 

Сімейні цінності - основа

соціального процвітання

 

Авторська програма виховної роботи

з батьківською спільнотою

 

        

 

Автор: Ірина МАНУЗІНА

 

 

Біла Церква

2022

РОЗГЛЯНУТО ТА ЗАТВЕРДЖЕНО

НА ЗАСІДАННІ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВИХОВАТЕЛІВ

ТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

«КИЇВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЛІЦЕЙ-ІНТЕРНАТ

ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ»

 

(Протокол № ______ від ______________)

 

МЕТОДИСТ ВИХОВНОЇ ЧАСТИНИ

______________ Ганна ЛІЧЕНКО

 

ГОЛОВА МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВИХОВАТЕЛІВ

ТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

______________ Лілія РЕДЬКА


«Сімейні цінності - основа соціального процвітання»

Авторська програма по роботі з батьківською спільнотою

 

Сім'я – це суспільство в мініатюрі, від

цілісності якого залежить безпека всього

великого людського суспільства.

Фелікс Адлер

 

Пояснювальна записка

Засвоєння сімейних цінностей дитини розпочинається з самого народження. Її перші вчителі – батько й мати. Зачатки виховання дають початкові уявлення про добро і зло, формують уявлення про норми поведінки в суспільстві. Сім’я була і залишається хранителькою людських чеснот, культури та історичної спадкоємності поколінь, чинником стабільності і розвитку. З родини починається процес становлення людини як громадянина, і саме в цей час формується особистість, яка в подальшому стає основою соціального процвітання

Сімейне виховання – один із найважливіших і найцінніших чинників виховного процесу, найкращий колективний вихователь, носій найвищих національних ідеалів. На Україні завжди панував культ родини, культ рідної домівки, культ глибокої пошани до батьків та свого роду.

На сучасному етапі, коли наше суспільство переживає суттєві зміни у всіх сферах життя: соціально-економічній, політичній, культурній, величезного значення набувають впливи педагогічного характеру. Сім’я є первинною ланкою підготовки людини до життя у суспільстві. Однак, процес виховання дітей в сім’ї знаходиться в тісному зв’язку з процесом виховання та навчання підростаючого покоління в навчальному закладі. Сім’я - це місце де народжується життя і ніколи не згасає любов. Батьки і вчителі повинні стати партнерами, активними співучасникам творчого процесу виховання учнів.

Контакт з батьками як взаємодія може бути встановлений лише за умови, що обидва суб'єкти усвідомлюють: тільки спільними зусиллями можна створити умови для розвитку та виховання дитини, допомогти їй у набутті необхідного соціального досвіду. Родинне виховання тільки тоді ефективне, коли батьки разом з педагогічним колективом ліцею-інтернату володіють сучасними педагогічними знаннями й уміннями, застосовують їх практично. Саме тому необхідно знаходити спільні методи і форми співпраці, будувати їх на підтримці, розумінні та взаємодопомозі.

Дана програма по роботі з батьківською спільнотою розроблена відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про середній загальноосвітній навчальний заклад, Статуту ліцею-інтернату, плану роботи ліцею-інтернату на навчальний рік.

Програма роботи з батьками ґрунтується на принципах пріоритетності сімейного виховання, громадянськості, гуманізації взаємин педагогів і батьків, педагогізації батьків, розрахована на організацію співпраці сім’ї та ліцею-інтернату протягом двох років. Змістом програми передбачено залучення батьківської спільноти до різних видів діяльності та створення належних умов для всебічного розвитку особистості.

Мета програми: взаємодія сім’ї та ліцею-інтернату для спільного формування здорової, духовно багатої особистості, яка наділена усіма сімейними цінностями задля соціального процвітання.

Завдання програми:

  • створення єдиного простору для згуртування навчально-виховного процесу;
  • сприяння гармонізації відносин між дітьми і батьками;
  • забезпечення розвитку педагогічної культури та підвищення рівня психолого-педагогічної освіти батьків;
  • вивчення, узагальнення та поширення кращого досвіду сімейного виховання;
  • залучення батьків до процесу підвищення якості навчально-виховного процесу;
  • спрямування дій батьків на розвиток творчої особистості ліцеїста та розвиток сімейних цінностей в цілому.

Очікуванні результати:

  • зміцнення взаємодії сім’ї та ліцею-інтернату;
  • активна участь батьків у навчально-виховному процесі;
  • посилення ролі сім’ї у вихованні дітей;
  • організація проведення спільного дозвілля з батьками.

У процесі реалізації програми доцільно застосовувати такі методи:

  • спостереження;
  • опитування;
  • переконання;
  • обговорення.

Змістом програми передбачено використання таких форм роботи з батьками:

  • відверті розмови;
  • години спілкування;
  • загальні і внутрішньо-гурткові збори батьків;
  • колективні і індивідуальні консультації;
  • екскурсії;
  • «круглі столи»;
  • родинні свята;
  • вебінари;
  • діагностування;
  • усні журнали;
  • тренінгові заняття;
  • виставки творчих досягнень ліцеїстів.

Етапи реалізації програми:

Людина без сім'ї, що дерево без плодів.

Народна мудрість

Розділ І. Організаційна діяльність

Мета: інформативне вивчення батьківської спільноти, підвищення рівня психолого-педагогічної освіти батьків.

Завдання: організувати роботу з батьками ліцеїстів.

Форми проведення та орієнтована тематика проведення заходів по роботі з батьками:

  1. Збір інформації, складання та затвердження плану роботи з батьками на навчальний рік.
  2. Участь батьків у загальноліцейських батьківських зборах.
  3. Батьківські збори в навчальній групі.
  4. Формування батьківського комітету групи.
  5. Відбір представників від навчальної групи до батьківської ради ліцею.
  6. Вебінар «Сімейна підтримка» та індивідуальні консультації для батьків з питань адаптації новоприбулих ліцеїстів.
  7. Круглий стіл «Формування безпечної поведінки підлітка»
  8. Тренінгове заняття «Родинне коло».
  9. Тренінгове заняття «Мудрість батьківської любові».    

 Орієнтовний зміст: збір необхідних даних про батьків ліцеїстів, виявлення активних батьків, залучення їх до активної співпраці, вирішення різнопланових організаційних питань, проведення роботи щодо скорочення адаптаційного періоду ліцеїстів.

Розділ ІІ. Організація співпраці з родинами

Виховання – велика справа:

воно вирішує долю людини.

Віссаріон Бєлінський

Мета: Залучити батьківський колектив до активної участі у навчально-виховному процесі ліцеїстів.

Завдання:

  • залучити батьків до благоустрою ліцею;
  • заохочення батьківського комітету до планування й організації своєї діяльності;
  • організувати процес обміну досвідом сімейного виховання батьками.

Форми проведення та орієнтована тематика проведення заходів по роботі з батьками:

  1. Родинне свято «Сім’я від А до Я».

Орієнтовний зміст: організація свята.

  1. Круглий стіл: «Хороші сімейні традиції – запорука морального здоров’я дитини».

Орієнтовний зміст: процес взаємодії родини та ліцею; ефективність процесу виховання дитини; поради вихователя «Як зацікавити дитину глибше пізнати свою родину»; створення репортажів «Ніхто не забутий», фотовиставка «Щаслива сім’я».

  1. Похід на сімейну виставу до Київського академічного обласного музично-драматичного театру ім. П.К. Саксаганського.

Орієнтовний зміст: планування та організація екскурсії.

  1. Відверта розмова про свої враження від побаченого театрального дійства.

Орієнтовний зміст: обговорення вистави, спілкування на тему відносин між батьками та дітьми.

  1. День іменинника.

Орієнтовний зміст: конкурсно-розважальна програма; декламування віршів, музичні привітання, подарунки, солодкий стіл.

  1. Залучення батьків до допомоги в організації та проведені загальноліцейських заходів та свят.

Орієнтовний зміст: залучення активних батьків до співпраці.

 

Розділ ІІІ. Діагностування

Від правильного виховання дітей

 залежить добробут усього народу.

Джон Локк

Мета: Визначити потреби родини та особливості виховання дітей у сім’ї.

Завдання:

  • визначити рівень педагогічної та психологічної культури батьків;
  • з’ясувати проблеми і потреби у відносинах «батьки-діти».

Форми проведення та орієнтована тематика проведення заходів по роботі з батьками:

  1. Анкета «Чи знаєте ви своїх дітей?»

Орієнтовний зміст: питання анкети, висловлення думок з даного питання.

  1. Анкета «Зміст і методика виховання ліцеїстів у сімї».

Орієнтовний зміст: питання анкети, обговорення, підведення підсумків.

  1. Анкета «Довіра та підтримка в сім’ї»

Орієнтовний зміст: питання анкети, висловлення думок з даного питання.

  1. Тестування «Вплив родинної атмосфери на успішність дитини».

Орієнтовний зміст: тестові питання, обговорення, підведення підсумків.

Основні терміни і поняття

Авторитет батьків – визнання особистих якостей і життєвого досвіду батька і матері в очах дітей, і заснована на цьому сила батьківського впливу на їхні вчинки і поведінку.

Батьківська позиція – цілісне утворення, реальна спрямованість і своєрідність прояву виховної діяльності батьків, що сформувалися під впливом батьківських уявлень і досвіду виховання своєї дитини (своїх дітей).

Вихованість – це внутрішня і зовнішня культура людини.

Гармонійний розвиток – співрозмірний розвиток фізичних та духовних сил людини, поєднання різних сторін і функцій її свідомості, поведінки й діяльності.

Культура сімейних відносин – це особливі зв’язки в середині сім’ї, умовами яких можуть бути певні звичаї чи традиції, що склалися в умовах релігійної або національної культури, усередині яких існує ця сім’я.

Приклад – взірець для наслідування з метою оптимізації процесу соціального успадкування.

Рід – це низка поколінь, які походять від одного предка.

Родина – це сімя, найдорожчі люди.

Сімейне виховання - одна з форм виховання дітей, що поєднує цілеспрямовані педагогічні дії батьків з повсякденним впливом сімейного побуту.

Сімейні цінності  - найбільш значущі ідеали або кінцеві цілі виховання і розвитку дітей з позиції соціокультурного середовища сім’ї, а також способи їх досягнення, що відображають потребу передачі культури старшого покоління суспільства молодшому.

Сімя  соціально-психологічне об’єднання близьких родичів, які живуть спільно і забезпечують біологічні, соціальні й економічні умови для продовження роду.

Список використаних джерел

  1. Алексеєнко Т. Умови сучасного сімейного виховання: науково-методичний посібник / Т. Алексеєнко. – К.: ІЗМН, 2000. – 245 с.
  2. Бабій В. Сімейні традиції та їх виховання / В. Бабій // Позакл. Час. – 2004. – № 7-8. – С.27-31
  3. Голубенко М. Школа класного керівника / М. Голубенко. – К.: Шкіл. світ, 2005. – 128 с.
  4. Дем’янчук Т. Методика виховання в сучасній школі / Т. Дем’янчук  – К.: Наук.-метод. центр середньої освіти Міносвіти і науки України, 2000. – 286 с.
  5. Кулаковська С. Організація роботи з батьками в сучасному закладі освіти: Методичні рекомендації / С. Кулаковська, Т. Кравченко, О. Хромова // Шкільний світ. – Вересень 2002. – №33. – Вкладка. – С.1-8.
  6. Максимюк С. Педагогіка: навчальний посібник / С. Максимюк – К.: Кондор, 2009. – 670 с.
  7. Хромова О. Виховуємо батьків: методичні рекомендації для роботи з батьками учнів / О. Хромова, Т. Кравченко // Шкільний світ. – 2002. – №7. – Вкладка. – 16 с.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку