Авторська робота Книжка для учнів початкових класів на тему: «Нестандартні заняття в шкільному курсі інформатики»

Про матеріал
Авторська робота Книжка для учнів початкових класів на тему: «Нестандартні заняття в шкільному курсі інформатики»
Перегляд файлу

Глиннівський ліцей

Березівської сільської ради

 

 

 

 

 

«Нестандартні заняття в шкільному курсі інформатики»

 

 

F:\позакласні занятя\mini_id_848.jpg

 

 

 

 

 

 

Глинне-2021

 

 

 

Автор-упорядник:

Богданець Марія Іванівна, вчитель інформатики

Глиннівського ліцею ,освітній ступінь- магістр.

 

 

«Нестандартні заняття в шкільному курсі інформатики»

 

Посібник.-Глинне, 2021- 48 с.                   

 

 

Рецензент: Помін Оксана Семенівна –методист відділу  освіти.

 

           У методичному посібнику вміщено матеріали щодо шляхів здійснення нестандартних занять в шкільному курсі інформатики . Поруч розкрито послідовність формування поняття нестандартних уроків в учнів початкової школи:, порівнювати, класифікувати, будувати індуктивні і дедуктивні висновки; наведено приклади нестандартних  завдань; визначено роботу нестандартних занять ; подано орієнтовні нестандартні заняття .

          Посібник рекомендовано для використання в роботі вчителів інформатики.

 

 

 

       

        Рекомендовано до друку методичною радою Глиннівського ліцею

        Сарненського району

        Рівненської області

   Протокол №3 від 15 січня 2021 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 

Вступ.............................................4-5

 

1. Методика організації нестандартних занять з інформатики.......6-9

 

2.Актуальність заходу «Тиждень інформатики»................10-11

 

3.Урок- екскурсія до кабінету інформатики...................12-16

 

4.Подорож до країни Комп'ютерландії.......................17-24

 

5.Позакласний захід «Казколяндія».........................25-28

 

- Гра конкурс «Світ інформатики» .........................29-37

 

- Гра «Хто швидше»...................................38

 

-Конкурс комп’ ютерного малюнка.........................39-40

 

- Брейн-ринг для початкової школи.........................41-45

 

Список використаних джерел.............................46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Якщо бути занадто логічним, зробити відкриття неможливо. Тільки ті, хто розпочинають абсурдні спроби, зможуть досягти неможливого. Освіта — це те, що залишається після того, коли забуваєш все, чому вчили в школі.

Альберт Ейнштейн

Гарна школа починається з уроку. Від нього залежить усе: культура, доброзичливість у взаєминах між учнями, вчителями й батьками. Час вносить корективи в структуру й типологію уроку, в методи та засоби навчання, однак авторитет самого заняття настільки високий і міцний, що не підлягає сумнівам навіть найсміливіших критиків...

Урок – це основна організаційна форма навчання в школі. Він є не тільки важливою організаційною, але, перш за все, педагогічною одиницею процесу навчання і виховання.  Сучасні школярі воліють жити сьогоднішнім днем, часто  не замислюючись про  те, що чекає на них завтра. Завданням учителя є не припиняти спроби знайти ті стимули, які допомогли б залучити школярів до навчання, зацікавити, заохотити та сприяти ефективній самореалізації.

 Хитрощі вчителів вражають уяву: створення ситуацій успіху, використання ІКТ, завищення оцінок, застосування новітніх технологій, допуск до самостійного керування навчальним процесом і ще багато-багато іншого. Але часом зусилля вчителів не дають належних результатів, а навчальний процес нагадує справжні бойові дії: учителі наступають на учнів зі знаннями, які ті повинні засвоїти, а учні відбиваються, ховаючись за стіну байдужості.

 За словами Верзіліна Н.М. “Урок – це сонце, навколо якого, як планети, обертаються всі форми навчальних занять”, тому саме на уроці вчитель повинен організувати таку діяльність, використати таку форму викладення матеріалу, щоб в учнів виникало здивування, захоплення, бажання його освоїти.

Учні будуть любити предмет, вчити його, захоплюватися ним лише тоді, коли їм буде цікаво. А зацікавити учнів – це обов’язок кожного вчителя.

Ще  А. Ейнштейн писав: “... якщо вчитель поширює навколо себе подих нудьги, то в такому оточенні все зачахне; зуміє навчити той, хто навчає цікаво”.   

Виходячи з нових реалій і потреб суспільства, ми розуміємо та відчуваємо на практиці: особливістю сучасності стає те, що людина для самореалізації в суспільстві має набути вміння самостійно, усвідомлено робити вибір, активно діяти та природно сприймати зміни, вміти структурувати свій життєвий простір і вчитися протягом життя.

А тому потрібно вносити в застарілі правила,  нові пріоритети, цікаві  корективи, які б спонукали дітей пізнавати все нове й нове, самостійно та  за допомогою учителя. Я вважаю, що нестандартні уроки – шлях до успіху в навчанні.  Саме вони сприяють формуванню нетрадиційного мислення, цілеспрямованому розвитку інтелектуальних вмінь, навчанню прийомів пізнавального пошуку.

Розвиток певних якостей мислення засобами одного предмету значною мірою сприяє загальному розвитку мислення учнів. Інформатика ж має на меті навчити підходів та способів опрацювання інформації та має значні потенційні можливості перенесення розумової діяльності з однієї галузі знань в іншу. Приділяти увагу лише передаванню учням змісту навчального матеріалу –  недостатньо. Здебільшого учень  зберігає в пам'яті великі об'єми інформації, але не вміє їх застосувати ні у межах навчального процесу, ні, тим більше, у життєвих нестандартних ситуаціях.

Нестандартні уроки – це неординарні підходи до викладання учбових дисциплін. Мета їх проста: пожвавити нудне, захопити творчістю, зацікавити буденним, оскільки інтерес – це каталізатор всієї учбової діяльності. Нестандартні уроки – це завжди свято, коли активні всі учні, коли кожен має можливість проявити себе в атмосфері успішності й клас стає творчим колективом.

1.Методика організації нестандартних занять з інформатики

 

Основна мета навчання інформатики учнів 2-4 класів – це розвиток творчої особистості,  яка володіє творчими уміннями, нестандартним мисленням, здатна вирішувати різні завдання. Тому  основним завданням сучасної школи є необхідність створення нових підходів до навчання на уроках інформатики в молодшому віці. Одним із таких підходів є проведення нетрадиційних уроків інформатики.

Працюючи з дітьми молодшого шкільного віку, потрібно чітко розуміти як викласти новий матеріал так, щоб він був цікавий і водночас зрозумілий для дитини. Учитель повинен в захоплюючій, цікавій формі розповісти про світ сучасних комп’ютерів, уявлення про інформацію, її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв’язування задач за допомогою комп’ютера з використанням програмного забезпечення загального та навчального призначення, основи алгоритмізації і програмування, принципи будови комп’ютера тощо.

На уроках у початковій школі слід постійно здійснювати перехід від простого до складного, вирішуючи цікаві завдання з казковими сюжетами і героями. Цим самим вчитель спонукатиме учнів мислити, правильно і зв’язно висловлюювати свої думки.

Дитина повинна відчувати радість спілкування з вчителем – лише в цьому випадку її пізнавальна праця буде ефективною, а навчання розвиваючим.

Для того, щоб розвивати пізнавальні здібності дітей молодшого шкільного віку, їх мислення, просторову уяву, увагу, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, проявляти кмітливість і винахідливість, розуміння і засвоєння інформації просто необхідно проводити такі уроки, як урок-змагання, урок-гру, під час яких використовувати розвиваючі ігри, хвилинки-цікавинки, подорожі до казки, цікаві ребуси, логічні завдання, головоломки, складання пазлів, загадки, числові головоломки. Під час проведення таких нестандартних уроків спостерігається велика зацікавленість учнів, вони активні, працюють із задоволенням [5, с. 17].

Правильно підібрані і добре організовані завдання, логічні задачі, вправи для розвитку уяви, пам’яті, уваги сприяють всебічному, гармонійному розвитку школярів, допомагають виробити необхідні в житті і навчанні корисні навички та якості.

 Різні варіанти нетрадиційних форм навчання надають вчителеві можливість вибору. А свобода вибору підвищує мотивацію до успішного виконання обраного завдання. Учні з добре розвиненим смаком, просторовим мисленням охоче виконують завдання у вигляді малюнків, намагаються придумувати свої малюнки, схеми. Участь учнів у уроках-конференціях, інтегрованих уроках підвищує якість навчання, розвиває пізнавальний інтерес до предмета. Отримані знання міцно запам'ятовуються, тому що в ході такого уроку учні навчаються міркувати, аналізувати, робити  висновки.

Проведення предметних тижнів є однією з важливих форм урочної та позакласної роботи з інформатики. Вона вирішує питання систематизації, узагальнення знань, сприяє розвитку пізнавальної активності учнів. Для розвитку пізнавального інтересу учнів при вивченні інформатики добре застосовувати такий метод роботи, як написання і захист дослідницьких і творчих робіт. Якість знань при цьому підвищується, адже учні навчаються працювати з різними джерелами інформації, відбираючи необхідний матеріал, виконують практичну частину, проводячи дослідницьку роботу, роблячи висновки [12, с. 8]. 

Постановка проблемного питання спочатку уроку чи при виконанні різних видів робіт (наприклад, лабораторних) створює в учнів інтелектуальне ускладнення, що вимагає активізації їх пошукової розумової діяльності для вирішення поставленого завдання. Таким чином, у забезпеченні успішності освітнього процесу велику роль відіграє здатність педагога пробудити в учнів мотивацію до вивчення предмета з метою розвитку пізнавального інтересу та підвищення якості навчання.

Метою навчання інформатики в початковій школі є формування первинних уявлень про властивості інформації, способи роботи з нею, зокрема, з використанням комп’ютера. А одним із завдань навчання інформатики в початковій школі є створення умов для формування в учнів умінь застосовувати знання, отримані на уроках інформатики, на інших предметах з використанням засобів ІКТ. Реалізувати дану мету та вирішити відповідні завдання допоможе метод проектів.

Даний метод навчання можна застосовувати в якості узагальнення навчального матеріалу та підсумкової роботи за курс початкової школи у 4 класі. Захищаючи власні проекти, учні демонструють свої знання, уміння і навички в зборі, обробці та наданні інформації за допомогою інформаційних технологій. Тематика проектних робіт може бути різною. Наприклад: «Наші улюблені пісні», «Світ навколо нас», «Ці забавні тварини», «Світ птахів», «Овочі та фрукти».

Проектна робота може виконуватися учнями як індивідуально, так і в парах (пару учні можуть обрати за бажанням). При складанні загального (підсумкового) проекту можна використати групову форму роботи.

Враховуючи психолого-педагогічні особливості учнів початкової школи, вчитель планує проект розважальним, який має відображати одну з побутових сторін життя дитини, повинен мати зв’язок з деяким іншим навчальним предметом, бути яскравим і емоційним [31, с. 28].

Також слід відзначити, що реалізація методу проектів передбачає витрату часу та його підготовку. Необхідно провести вступну навчальну консультацію з метою мобілізації зусиль учнів на активну творчу працю, познайомити з завданнями, змістом та організацією роботи над проектами. Слід також звернути увагу учнів та труднощі, які можуть виникнути в ході виконання проекту. Також у бесіді з учнями необхідно визначили ті джерела інформації, з яких вони зможуть брати додаткову інформацію (бесіда з іншими вчителями або батьками, журнали, телебачення, книги, мультимедійні та аудіо диски), обговорити план виконання роботи і способів подання результатів кожного етапу роботи. Так само учні мають бути ознайомлені з критеріями оцінки результатів і процесу їх проектної діяльності.

Після захисту кожного проекту слід провести аналіз виконаної роботи. Учні самі відзначають позитивні сторони своєї роботи, висловлюють свої пропозиції щодо її покращення. Далі проходить відбір кращих робіт для складання загального проекту.

Отже, на уроках інформатики у початковій школі слід використовувати різні методи та форми навчання. Нетрадиційні форми проведення уроків сприятимуть формуванню творчої особистості, а в подальшому – креативної, яка має внутрішні передумови, що забезпечують її творчу активність. Варто проте зауважити, що які б форми та методи вчитель не підбирав і не використовував під час занять, головне – знайти підхід до кожної дитини, допомогти розкрити їй свої здібності та проявити свої вміння. Тому вчитель повинен творчо підходити до підготовки кожного уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Актуальність заходу «Тиждень інформатики»

 

Урок інформатики для учнів характеризується короткою тривалістю часу практичної роботи з комп'ютером. Під час практичних занять перевага віддається фронтальній роботі з учнями, оскільки діти ще не мають достатніх умінь для виконання в повному обсязі пропонованих завдань. У результаті не завжди кожен учень зможе повною мірою виявити себе на уроці.

 

Таким чином, частина учнів має, з одного боку, незадоволену потребу в спілкуванні з комп'ютером, а з іншого — неповне розкриття індивідуальних мож-ливостей. Ці фактори створюють сприятливі умови для розвитку різноманітних форм позакласної роботи з інформатики.

 

Досвід показує, що найбільшу зацікавленість у дітей викликають заняття ігрового й конкурсного характеру, проведені в рамках предметного тижня з інформатики.
Методична система навчання інформатики включає позакласну роботу як складову, що розширює і поглиблює знання з інформатики, а також підвищує пізнавальні інтереси учнів шляхом проведення цікавих заходів. Тому особливу актуальність має проблема розробки змісту і методики проведення тижня інформатики у школі. Тематика тижня інформатики визначається навчальною програмою і метою, яку ставлять організатори. Але головною метою заходу є розширення і поглиблення знань та умінь учнів, набутих на заняттях з інформатики.

При підготовці заходів і розробці творчих завдань обовязково враховуються вікові особливості дітей, кожний захід націлено на реалізацію поставлених цілей. Головне завдання зацікавити учнів, дати можливість самостійно творити, а це приведе до захоплення предметом, а в подальшому до глибоких і свідомих знань.

 

Для досягнення поставлених цілей в конкурсах «Тижня інформатики» застосовуються такі види творчих завдань:

 

  складання і розгадування тематичних кросвордів;

 

  складання і розгадування ребусів з інформатики;

 

  підбір прислів'їв, віршів і загадок повязаних з ІКТ;

 

  створення стіннівок;

 

      творчі домашні роботи (роздуми про застосування ІКТ в навчанні, спілкуванні);

 

  конкурс на кращий підпис до електронного малюнку на тему «Комп'ютер

 

у  моєму житті»;

 

Творчий характер діяльності визначається в процесі постійного спостереження журі за виконанням завдань кожним учнем з наступних позицій:

 

  рівень мотивації учня;

 

  оригінальність методу рішення;

 

  творча фантазія;

 

  оригінальність оформлення;

 

  рівень використання міжпредметних зв'язків.

 

Турнір - це завжди свято, веселий настрій, вигадки. Гра відкриває зовсім інші сторони інформатики, ті, на які не завжди звертаєш увагу на уроці, при серйозній розмові про цю складну сучасну науку. Для багатьох учнів гра дає можливість проявити свою любов до предмета, розкрити приховані таланти, а для декого може стати поштовхом до зацікавлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Урок- екскурсія до кабінету інформатики.

 

УРОК -ЕКСКУРСІЯ  ДО  КАБІНЕТУ  ІНФОРМАТИКИ.

Мета:

- ознайомлення учнів із кабінетом інформатики, сучасними комп'ютерами, учнівськими роботами;

- формування інтересу учнів початкової школи до вивчення інформатики, формування елементів інформаційної культури;

- виховувати в учнів  стимулювання до застосування новітніх комп'ютерних технологій.

Хід заходу

І. Організаційний момент

Слово вчителя:                                                             

— Сьогодні ми раді вітати вас у нашому кабінеті інформатики.

Urok03

Увага! Екскурсія у чарівний світ інформатики для знайомства з Його Величністю Комп'ютером починається!

Сьогодні в нас велике свято, Комп'ютер радий всіх вітати,- Ласкаво просить він у гості клас увесь

Картинки по запросу "компьютер"

 В чарівний світ комп'ютерних чудес!

 Навчаєш нас, тестуєш, розважаєш,

Даруєш нам ти радість і тепло,

 Хоч не живий і серце електронне маєш —

Життя сучасне в купу нас звело!

Ми нероздільні, справи наші спільні,

 Ти вірний; добрий і найкращий друг.

Весь час з тобою — всі хвилини вільні,

І світ не бачив ще таких'надійних слуг!

II. Знайомство з пристроями.

Слово вчителя:

— Ви вже знаєте,що комп'ютер — де сучасний технічний пристрій; створений людиною. Люди придумали комп'ютери, щоб швидко виконувати,складні розрахунки. Комп'ютер легко роз­ташовується на письмовому столі і може розв'язати за 1 секунду мільйон задач і прикладів з арифметики.

-  А як називаються ці пристрої, які стоять на столі? Ми всі разом будемо  називати  пристрої.

Ведучий читає вірші, зупиняючись у потрібних місцях:

1.Ось на телевізор схожий ,

На столі стоїть ... (монітор,дисплей).

Він в усьому допоможе,

Друг дорослих і дітей.

Покаже кольорові візерунки,.

Фільми,схеми і малюнки.                                                               

Дивись уважно ти на нього,

На цифри, підписи до цього.                                          

2. Цей блок називають ... (системним).

 Важливі в ньому мікросхеми.

Мозок ... (процесором) називається,

Він всередині блоку ховається. .

Він рахує, він читає,

Скільки ж слів він пам'ятає!

Та біда: хоч все він знає,

 Вимкнеш — все він забуває.

3.  На столі ... (клавіатура),

0сь де пальцям фізкультура.

 Вправи треба їм робити,

Щоби пальці укріпити.

Раз, два, три — і все готово.

На екрані видно, слово.

В силі тут нема потреби,

Сильно тиснути не треба.

Картинки по запросу "клавіатура"

 

4.Скромний,сірий коробок,

Довгий, тонкий  проводок,

Кілька кнопок на коробці —

... (миша) це, дівчатка й хлопці!

Картинки по запросу "мишка компютерна"

5. Як працює, друзі, ... (принтер)?

Може, « квінтер-мінтер-вінтер ».

Магічними словами нам скористатися,

Щоб з пристроєм цим скоріш розібратися?

Всередину втягує він папірець,

Не встигнеш присісти і на стілець —

Вірш за хвилину нам надрукує,

А поруч картинки він розташує

https://www.ttt.ua/uploads/shop/products/large/12f17861784658767da4da177e0969d3.jpg

ІІІ. Робота за компютерами.

Комп'ютер наш багато чого вміє,

 Тільки от вчитись за нас не зуміє,

Але може, як учитель підказати,

Трішечки з нами в ігри пограти.   (Ігри)

Може  мультфільм  залюбки  показати,

Пісню улюблену може програти.

До зірок долетіти,

Принцесу звільнити,

Цілу країну побудувати,

Або з драконами воювати,

 Задачі з математики розв'язати,

Листа приятелю надіслати.

 І навіть зі святом нас привітати.

6. Наука цікава- інформатикою зветься,

Працювати з інформацією вам доведеться.

Помічник для цього є надійний,

Він комп'ютером зоветься!

Слово вчителя:

- Якщо з комп'ютером товаришувати, то можна навчитися самому створювати малюнки, програми, мультики, готувати доповіді з презентаціями. Наші учні беруть участь у різноманітних конкурсах, турнірах з інформатики.

ІV.Рефлексія. Чи сподобалась екскурсія? Що найбільше?

V. Підсумки.

Заключне слово вчителя:

— Ось і закінчилася наша екскурсія до кабінету інформатики! Що запам'яталося найбільш за все, що сподобалось? (Діти, зазви­чай, із задоволенням діляться своїми враженнями, розповідають про комп'ютери, які бачили у батьків, друзів.)

До нових зустрічей!

 

 

 

4.Подорож до країни «Комп'ютерландії»

 

 

 

 

 

 

 

                        

 

                Результат пошуку зображень за запитом комп'ютер

 

 

 

j0412028    j0435504 

Місто Мислитель 

        

 

 

 

j0429677

                                                                                                 

 

 

j0406054                              Казковий ліс

 

 

 

j0398817

 

 

 

 

  «Комп'ютерландія»
Мета:  поглиблювати знання учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення предмету, самостійність та наполегливість; виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності, інформаційну культуру.

Обладнання: комп’ютери, презентація заходу, таблички «Відповідь готова» (4), білети для подорожі, знаки віршики з правилами  поведінки, пазли «Пристрої ПК», файл «Ліс», файл «Народна мудрість
говорить», файл «Стерті слова», протокол гри, медалі, солодкі подарунки.

Хід гри:

Добрий день, шановні учні!

Вітаємо всіх, хто сьогодні подорожуватиме разом з нами незвичайною країною Комп'ютерландія! Щоб потрапити до неї треба гарно знати інформатику. Сьогодні у подорож вирушають чотири команди другокласників, а склад команд визначимо за білетами, які ви зараз отримаєте.

За перший стіл сідають учні, на білеті яких назва «Мишка»,
за другий – «Клавіатура», третій - "Веселий принтер" і четвертий - "Мережа Інтернет".

Сьогодні ми побачимо –

Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось,

Хто тут найрозумніший!

Нехай усім командам

Удача посміхається,

Сідайте всі зручненько,

Змагання починаються!

А оцінювати ваші знання та спостерігати за подорожжю буде наше вельмишановне журі у складі:

  1. Коханевич Денис;
  2. Кузьмич Аліна;
  3. Рогульчик Максим.

 

І конкурс «Цікавинка»

Перша зупинка нашої подорожі місто Мислитель. Команди повинні проявити солідарність з його жителями, відповівши на запитання Розумного монітора.

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Команда, що знає відповідь піднімає табличку «Відповідь готова».

Отже, запитання:

1.  А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

2.  Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

3.  Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

4.  Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

5.  Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

6.  Ця всесвітня мережа

Скільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати.                        (Інтернет)

7.  Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот?    (Ноут-бук)

8.       Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає.          (Вірус)

9.  Якщо треба знову й знову

Вести з комп'ютером розмову,

Є помічник – «тваринка» в нас,

Що допоможе нам всяк час.                   (Миша)

10.  З ним справу має архітектор,

З ним справу має будівельник.

Хто за комп'ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть про що іде тут мова –

Назвіть одне англійське слово.             (Windows)

  1.  Промені і сонце-коло

 Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)  Правильна відповідь 1 бал

А зараз дізнаємося оцінки за перший конкурс.

 

ІІ конкурс «Правила поведінки і ТБ»

У Комп’ютерландїі обов’язково треба знати та виконувати правила поведінки і ТБ.

Ви знаєте їх, діти?

А виконуєте?

Давайте перевіримо.

Жартівливі вірші про правила поведінки та ТБ

Кожна команда отримує набір карток «Правила поведінки і ТБ», їх необхідно розкласти на дві групи:

  1. ПРАВИЛЬНО (де на зображенням учні виконують правила).
  2. НЕПРАВИЛЬНО (де на зображенням учні не виконують правила).

Максимальна оцінка – 5 балів.

Молодці, діти. Давайте дізнаємося результати конкурсу. Слово надається журі.

ІІІ конкурс-естафета «Галявина народної мудрості» (практично)

Залишивши місто, команди знову вирушають в дорогу. І от на їхньому шляху Ярмарок Народної мудрості.

Задача:

  1. Обрати 3 учасники, що гарно володіють українською мовою.
  2. Першому учаснику запустити завдання «Галявина народної мудрості », що знаходиться на Робочому столі у папці 2 клас.
  3. З розсипаних слів зібрати прислів’я чи приказку.
  4. Передати естафету іншому учневі.
  5. Таким чином зібрати три прислів’я.
  6. Продемонструвати учителю виконане завдання.

Правильно зібране прислів’я – 1 бал.

Файл «Галявина народної мудрості».

Оголошення результатів конкурсу.

Фізкультхвилинка

ІV конкурс «Пазли»

Команда отримує пазли з теми «Пристрої ПК».

Завдання:

  1. Необхідно зібрати пазли на швидкість.
  2. Вказати, які функції виконують пристрої, зображені на пазлах.

Правильно зібраний пазл і вказана його функція – 1 бал.

Учасники готові? Почали.

Чи готове наше журі оцінити 2 останні конкурси?

V конкурс «Малюнок» (практично)

І от учасники підходять до казкового лісу. Тут команди вирішили відпочити та намалювати оточуючий пейзаж на згадку про подорож.

Завдання:

  1. Відкрити файл «Ліс», що знаходиться за адресою Робочий стіл/2 клас.
  2. Розфарбувати малюнок лісу (розфарбовує один учасник).
  3. Домалювати ліс (кожен з учасників має намалювати ще по одному фрагменту лісу (дерева, траву, птиць, небо, хмари, дощ та інше).
  4. Зберегти малюнок у своїй Робочі папці.

Максимальна оцінка за малюнок – 5 балів.

Оцінки журі за конкурс.

Офтальмотренаж

VI конкурс «Яку інформацію отримує Петрик?»

Наші команди наближаються до столиці Комп'ютерландії. Цього разу на їх шляху з'явилася перепона – прірва Вірус. Щоб її подолати, треба заповнити картку-завдання «Яку інформацію отримує Петрик?»

Максимальна оцінка – 5 балів (по одному балу за правильну відповідь).

VIІ конкурс-естафета «Загублені слова» (практично)

Наші команди успішно подолали прірву та потрапили до столиці Комп'ютерландія. Там вони познайомилися з його жителями: Кнопкою Пуск, Піктограмами Кошик та Мій комп'ютер, Програмою Paint. А щоб доказати це, фони зараз виконають завдання «Загублені слова».

Задача:

  1. Першому учаснику запустити завдання «Загублені слова», що знаходиться у папці 2 клас на Робочому столі.
  2. Замість … надрукувати потрібний термін з інформатики.
  3. Передати естафету іншому учневі.
  4. Таким чином виконати п’ять завдань.
  5. Продемонструвати учителю.

Увага, почали!

Правильно підібраний термін – 1 бал.

Завдання:

  1. Системний …
  2. Мої …
  3. Лазерний …
  4. Робочий …
  5. Графічний …

           Я надаю слово журі для оголошення результатів подорожі.

           (Оголошення результатів змагань, нагородження команд медалями та солодкими призами)

Підійшла до завершення наша подорож. Сьогодні ми переконалися, що серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а командам, які сьогодні трішечки відстали, радимо не перейматися, а продовжувати поповнювати свої знання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Позакласний захід «Казколяндія»

Позакласний захід  «Казколяндія»

Мета:

  • повторення, закріплення і поглиблення матеріалу про складові комп’ютера, відомості про інформатику; закріпити знання про техніку безпеки в комп’ютерному класі;
  • розвиток пізнавального інтересу, уміння концентрувати увагу на основному матеріалі, формувати зацікавленість та здібності учнів; розвиток стійкого інтересу до інформатики;
  • виховувати розуміння необхідності роботи з комп’ютером, любов до інформатики

Обладнання: ПК, екран ,картки з завданнями ,медалі

Хід заходу

1. Організаційний момент

Наш урок цікавим буде!

Позмагатись люблять люди!

І дорослі, і малі,

Тобто, й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Тож швиденько починаєм,

І все вивчене згадаєм.

Сходинками мандрувати

І знання тут здобувати.

Увага! Увага! Сьогодні ми з вами помандруємо країною «Казколяндією»,  в якій переглянимо мультики послухаємо казки. Але шлях до цієї країни  нелегкий. Дорогою нам буде необхідний ваш розум, кмітливість, швидкість думок. Вам, учням, які   лише розпочали шлях сходинками до Інформатики наш захід присвячується. Тож давайте розпочнемо!

А почнемо ми з…

2.Вірші про інформатику

Інформатика – наука,

Про яку скажу вам так,

Що без неї не запустиш

Ні ракети, ні літак.

Реве та стогне наш комп’ютер,
Шумить, гуде системний блок.
Клавіатура, мишка, джойстик
Нас зачекались на урок.

Живемо ми у світі технологій,

Де Інформатика — наука головна.

Отож, щоб досягти вершин відомих,

Завжди вам допоможе скрізь вона.

3.Конкурс “Продовж мене…”

-Учням зачитуються віршовані рядки, які вони повинні закінчити. За кожну правильну відповідь – смайлик      .

 F:\28.01\unnamed (2).jpg

Скромний сірий колобок

Довгий, тонкий проводок

Зверху на коробці

Дві великі кнопки

В тебе є хороша книжка,

А в комп’ютера є ……(мишка).

Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю.

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні і картинки

І швидкий він, наче спринтер

Відгадайте, що це …(принтер)

На ній записані програми

І для тата і для мами

В упаковці як конфета

Швидко крутиться ……(дискета)

Сотня клавіш, різні знаки 
Спершу учні – небораки, 
А тепер раз – два і готово 
Відстукали слово. 
Ось де пальцям фізкультура 
І це все – ......(клавіатура).

Ось на нім комп'ютер пише 
І малює без зупинки 
Найцікавіші картинки 
А влаштовує цей хор 
Чарівник наш - ......(монітор)

Перегляд мультфільму фіксики Клавіатура, казка-Казколяндія .

4.Конкурс “Закодовані слова” сканер мишка

Ребус до уроку інформатики

 

ребус з інформатики байт

 

Результат пошуку зображень за запитом "Ребуси з інформатикі"дисковод

http://allforchildren.com.ua/11-033.gifпередача

 

http://allforchildren.com.ua/11-054.gifколонки

5.   Техніка безпеки в комп’ютерному класі

Щоб з комп’ютером дружити,

Треба правила завчити.

Не торкатись проводів,

Ні розеток, ні дротів.

Екран руками не чіпати,

Довго на комп’ютері не грати.

На клавіші легенько натискай,

З мокрими руками не сідай.

З чистими руками працювати,

Носика в екрана не «встромляти».

6.Перестав букви і отримай нове слово

Монітор       (Мінотор)

Мишка          ( шимка)

Джойстик     (Ждостийк)

Клавіатура    ( Кавілатура)

Процесор       (Ропсоцер)

Інтернет          (Ітертенн)

Колонки          (Кинлоко)  

7.Підведення підсумків.

8.Нагородження учнів медалями.

ГРА-КОНКУРС «Світ інформатики»

2 клас

 

Мета: виховувати взаємоповагу, почуття відповідальності; стимулювати активну пізнавальну діяльність учнів; закріпити та систематизувати у ігровій формі знання, уміння учнів, отриманих упродовж вивчення курсу «Інформатика», розвивати інтерес до курсу, розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять,  кмітливість; формувати навички самостійної діяльності та уміння співпрацювати в команді, формувати стійкий інтерес до предмета інформатики, мовленнєву, інформаційну, соціальну компетентності, виховувати дбайливе відношення до комп’ютера та його програмного забезпечення.

 

Обладнання: комп’ютери, презентація, проектор, файл фільму «Закоханий їжачок», відео «Метелик» (для релаксації), краплинки для оцінювання роботи команд (вирощування дерева знань), дипломи, роздатковий матеріал.

 

Тип: гра-конкурс

 

 

Хід заходу:

І етап. Знайомство.

Вчитель. У нашому конкурсі приймають участь 2 команди.

Для поділу класу на команди використовуємо скриньку з емблемами команд. Кожен учень витягує картку, і сідає за стіл, із відповідною емблемою Команда  «Інформатики»,  «Файли». Кожна команда обирає свого капітана. Це учень, який має право обирати відповідь на питання, якщо рішення учасників команди будуть різними.

Вчитель: на ваших столах у конвертах ви знайдете девіз нашої сьогоднішньої гри, щоб дізнатись його – зберіть частинки речень!

Ми сьогодні не сумуємо,

В країну інформатики дружно крокуємо!

На всі питання старанно будем відповідати,

Дерево знань вирощувати!

А допоможуть нам виростити своє дерево знань «краплинки-оцінки», в кінці гри ми побачимо дерево знань кожної команди.

ІІ етап. Перевірка знань правил з охорони праці та життєдіяльності.

Вчитель. Світ інформатики дуже цікавий. Комп’ютери кабінету інформатики дозволяють ближче з ним познайомитись. Але робота з комп’ютерами потребує виконання спеціальних правил поведінки у класі та з охорони праці. Зараз ми перевіримо, яка з команд краще засвоїла ці правили. У кожного з вас на столах є картка, що з одного боку має червоний колір, а з другого – зелений. Я по черзі буду називати твердження, пов’язані з правилами роботи у комп’ютерному класі. Ви будете піднімати картки, повернуті зеленою стороною, якщо твердження буде вірним, і червоною стороною, якщо твердження буде невірним.

Вчитель. Бачу, що всі діти знають правила  з охорони праці та життєдіяльності. Але світ інформатики стає по справжньому цікавим тільки тоді, коли учні мають добрі знання з цього предмету.

ІІІ етап.  Логічний

Конкурс загадок

Відгадайте загадки. Вчитель читає загадку, той учасник команди, який швидше підніме руку, той має право дати відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. В разі того, що яка-небудь команда вигукує з місця, то дана команда позбавляється 3 балів (якщо команда порушила правила не має 3 бали, то бали можуть відніматися з інших конкурсів)

Конкурс: Анаграма: перестав букви і отримай нове слово

Кожна команда отримує слова. Необхідно переставити їх букви так, щоб вийшло слово, пов'язане з інформатикою та комп'ютерами. Наприклад, зі слова "док" можна отримати слово "код", а слова "голка" - "логіка". Команди відповідають по одному слову, по черзі. Право першої відповідати надається тій команді, у якої найменше балів за підсумками минулих конкурсів. За кожне правильно складене слово команда отримує 2 бали. На підготовку дається 4 хв.

1. Пьюромтек - (комп'ютер)

2. шима – (миша)

3. касенр – (сканер)

4. каліваутар – (клавіатура)

Конкурс ребусів

Кожній команді пропонується відгадати по 3 ребуси, що стосуються інформатики. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. В разі того, що яка-небудь команда вигукує з місця, то дана команда позбавляється 3 балів (якщо команда порушила правила не має 3 бали, то бали можуть відніматися з інших конкурсів)

IV етап Бліц-турнір

Визначення рівня засвоєння командами теми «Інформація. Інформаційні процеси»

Нарешті дочекались! Найвеселіший конкурс –. Правила прості – хто знає відповідь, той піднімає руку. За викрики командам знімається 1 бал. За кожну правильну відповідь ви отримуєте по 1 балу.

 

-         Та що ж таке інформатика? (Це наука, яка вивчає інформацію та види робіт з інформацією за допомогою комп’ютера).

-         А що таке інформація? (Новини, повідомлення, відомості про предмети та явища навколишнього світу).

-         Які види робіт з інформацією вам відомі? (Збирання, зберігання, обробка, передавання, представлення).

-         Як людина збирає інформацію без ПК? Дати відповідь на це запитання допоможуть нам зображення слайдів презентації.(слайди)

(Читає книжки, газети, журнали, розглядає малюнки, прослуховує розповідь товаришів, вчителя, слухає музику, переглядає фільми, дивиться час на годиннику, переглядає умови задач, приклади, спостерігає за предметами та явищами навколишнього світу, дивиться на світлофор, коли переходить вулицю, пробує рукою, чи теплі батареї у кімнаті, перевіряє, чи свіже повітря у класі ).

-         А тепер переглянемо мультфільм «Закоханий їжачок» і дамо відповідь на запитання:

o       Які органи чуття задіяли рибка та їжачок для збирання інформації?

o       Які інформаційні процеси виконували герої цього мультфільму?

За кожну правильну відповідь команди отримують 1 бал.

(Відповідь: їжачок – очі, вуха, шкіру, ніс, а рибка – очі, вуха, шкіру;

Інформаційні процеси: збирання інформації, її обробка, передавання, представлення).

-         Як людина збирає інформацію за допомогою комп’ютера? (Набирає  за допомогою текстових редакторів на клавіатурі тексти оповідань, віршів, малює за допомогою графічних редакторів мишею малюнки, переглядає інформацію із Інтернету, записує голос за допомогою спеціальних програм та мікрофону у пам’ять комп’ютера, сканує зображення, текст з аркуша паперу, зчитує інформацію з дисків).

-         Як людина зберігає інформацію без комп’ютера? (Записує у зошит, блокнот,  книгу, фотографує за допомогою фотоапарату на плівку чи диск, за допомогою мобільного телефону, записує музику у вигляді нот).

-         Як людина зберігає інформацію за допомогою комп’ютера? (Записує на диски, у флеш-память).

-         Як називається пам'ять ПК у вигляді дисків, флеш-памяті? (Зовнішньою).

-         Чому не можна зберігати інформацію у оперативній пам’яті? (Інформація в ній пропадає з виключенням комп’ютера).

 

V етап Практичний

А тепер учням  з команд пропонується упродовж 5 хвилин розв’язати такі задачі (слайд) без допомоги ПК (за кожну розв’язану задачу -1 бал):

Трійка коней за 1 год пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг один кінь.  Кожен кінь пробіг 15 км.)

Двоє пішли 3 цвяха знайшли. Троє підуть скільки знайдуть? ( 0 )

Мірошник прийшов на млин. В кожному кутку він побачив по 3 мішки, на кожному мішку по 2 коти. Питання задачі: чи багато ніг було на млині? (2, інші лапи).

На столі стояло 5 склянок з полуницями. Юрко з'їв одну склянку полуниці. Порожню склянку він поставив на стіл. Скільки склянок лишилося? (5)

 

У цей час 2 учням з кожної команди треба розв’язати якомога більше питань електронного кросворду програми «Явища природи»,  (робота за ПК).

 

 

 

Ті учасники команд, що виконували програми на ПК, залишаються за центральними столами, а за комп’ютери сідають працювати ще 2 учні, що розв’язували задачі.

Їм пропонується роз’язати приклади програми «Телевізор».  (Робота за ПК)

 

 

За центральними столами учні отримують завдання скласти якомога більше слів із слова ІНФОРМАТИКА. Кожну букву можна використовувати декілька разів.

 

Ті учасники команд, що виконували програми на ПК, залишаються за центральними столами, а за комп’ютери сідають працювати ще 2 учні, їм пропонується програма «Поштовий голуб», що розвиває увагу та пам'ять.

 

 

 За центральними столами учням пропонуються питання:

На які класи поділяються пристрої ПК?

Пристрої введення інформації;

Пристрої виведення інформації;

Пристрій обробки інформації;

Пристрої зберігання інформації.

 Як називається пристрій обробки інформації? (Процесор).

Які пристрої зберігають інформацію? (Пам'ять зовнішня – диски, внутрішня –оперативна, зберігає інформацію на час роботи ПК).

На малюнку (слайд) зображено 8 пристроїв, кожен з яких позначено цифрою. Команди беруть по 2 листочка з номерами, що відповідають номерам пристроїв. Треба кожній команді назвати ці пристрої і вказати, до якого класу вони відносяться.

(1 – монітор, 6 –принтер, 2- навушники, 4 – колонки відносяться до пристроїв виведення інформації; 5 – клавіатура, 7 – миша, 8 - сканер   відносяться до пристроїв введення інформації; 3 – системний блок, що містить процесор, пам'ять, дисководи; дисководи є пристроями як введення інформації, так і пристроями виведення її).

Натиснеш праву кнопку – зникне без сліду віконце,

Натиснеш ліву кнопку – заховається воно,

Середня кнопка змінить його розмір.

Про що тут йдеться, як відомо?

Назвати функції трьох керуючих кнопок.

Як змінювати розміри вікна та як переміщати вікно по екрану?(На ці питання команди відповідають практично, тобто виконують операції переміщення вікон, зміни їх розміру за комп’ютерами).

 

ІV етап. Релаксація.

Усі учасники команд збираються за центральними столами. Звучить спокійна музика, на спеціальному екрані за допомогою проектора показується відеокліп з зображенням метелика. Поки учні відпочивають, вчитель оцінює виконані завдання командами.

VІ етап.

Підведення підсумків конкурсу.

Кожна з команд своїми відповідями виростила своє дерево знань. Ось як вони приблизно виглядають (слайди).

На жаль, гра закінчилася. Та ми побували на багатьох островах, дізналися багато нового та, звичайно ж, вдосконалили свої знання. До нових зустрічей!

За свою працю команди отримують нагороди

 

 

 

 

 

Твердження про техніку безпеки

-         До комп’ютерного кабінету можна заходити у верхньому одязі, у брудному взутті.

-         До комп’ютерного класу можна приносити їжу, напої, жувальну гумку.

-         Під час роботи за комп’ютером учні не мають права ходити по класу, від одного комп’ютера до іншого, балакати голосно один з одним.

-         Під час роботи за комп’ютером учні мають право торкатися пальцем, ручкою, олівцем до поверхні екрану монітора.

-         За комп’ютером можна працювати брудними та вологими руками.

-         У комп’ютерному кабінеті під час перерви не можна бігати, штовхатися.

-         Під час роботи за комп’ютером  учні повинні сидіти від екрану на відстані більше, ніж 50 см, спина повинна бути рівною.

-         Не можна торкатися проводів, розеток, роз’ємів.

-         Без дозволу вчителя можна починати працювати за комп’ютером, викликати любі програми.

-       До кабінету інформатики не можна заходити, коли у ньому немає вчителя.

          Загадка 1

Скромний сірий колобок,

Довгий тонкий проводок,

Ну а на коробці -

Дві чи три кнопки.

У зоопарку є зайченятко,

У комп'ютера є ...

(Мишка)

Загадка 2

В ній записані програми

І для мами і для тата!

В упаковці, як цукерка,

Швидко крутиться ...

(дискета)

Загадка 3

І комп'ютери часом

Кажуть між собою,

Але для цього одна

Їм штуковина потрібна.

До телефону підключив -

Повідомлення отримав!

Річ, відома не всім!

Називається ...

(модем)

Загадка 4

Для чого ж цей ящик?

Він у себе папір тягне

І зараз же літери, точки,

Коми - рядок до рядка -

Надрукує картинку

Спритний майстер

Струменевий ...

(принтер)

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

 

Міцний диск, дуже яскравий,

Містить він кіно цікаве. ( Лазерний диск )

 

В неї довгий сірий хвіст,

До курсору має хист. (Комп’ютерна мишка )

 

Він покаже все на світі:

Що малюють, пишуть діти,

Грають як і що співають,

І як пошту відправляють.

Все, що є відображає,

Без нього ПК немає! (Монітор)

Скромний сірий колобок

Довгий, тонкий проводок

Зверху на коробці

Дві великі кнопки

В тебе є хороша книжка,

А в комп'ютера є ......(мишка).

Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні – небораки,

А тепер раз – два і готово

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура

І це все – ......(клавіатура).

 

Ось на нім комп'ютер пише

І малює без зупинки

Найцікавіші картинки

А влаштовує цей хор

Чарівник наш - ......(монітор)

 

В блоці цім живе процесор

Помічник він, не агресор

В ньому щось гуде, співає

Одним оком нам моргає.

Головний він недаремно,

А зовуть його .....(системним)

 

І комп'ютери порою

Розмовляють між собою

А для цього їм потрібна

Річ відома не усім

До телефону підключай

І повідомлення приймай,

Адже мову ми ведем

Про зв'язок через .....(модем)

 

Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю.

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні і картинки

І швидкий він, наче спринтер

Відгадайте, що це ...(принтер)

 

 

ребус з інформатики

інформація

ребус з інформатики

інтернет

ребус з інформатики

інформатика

ребус з інформатики

навушники

ребус з інформатики

процесор

 

 

 

 

 

 

                                                       

 Гра «Хто швидше»

Безпечний Інтернет

1.Що таке Інтернет?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Для чого потрібен Інтернет?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Які небезпеки можливі в Інтернеті?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.Що таке «Мережевий етикет»?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Чи може Інтернет чинити негативний вплив на людину?_____________________________________________________________________________________________________________________________

6. Учениця 4-го класу Софія Мережна зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Софії?

 Закрити сайт.

 Звернутися до батьків за допомогою.

 Самій усунути несправність.

7. Які ви знаєте правила безпечного Інтернету? 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Конкурс комп’ ютерного малюнка.

Мета конкурсу:

 

      пропаганда вивчення прикладних програм;

 

      розвиток творчих здібностей учнів;

 

      демонстрація досягнутих результатів.

 

План проведення конкурсу

 

  1. Підготовчий етап

 

  1. Реєстрація учасників

 

  1. Вступне слово вчителя

 

  1. Виступ учнів

 

  1. Підбиття підсумків

Вступне слово вчителя : робота з комп'ютерною графікою один із найбільш популярних напрямів використання персонального комп'ютера, причому займаються цим не тільки професійні художники й дизайнер и. Багато хто з учнів захоплюється малювання м, а сьогодні зібралися всі бажаючі представити свої роботи на суд строгого й справедливого журі (оголошують ся прізвища членів журі). Сьогодні ви про демонструєте свої навички роботи із графічними редакторами. Наш конкур с складається із двох турів. Перший тур теоретичний. У першому турі потрібно підібрати цікаві написи до малюнків на компютерну тематику (конкурс «Придумай назву») і підготувати виступи щодо використання компютерної графіки у житті людини. Другий тур практичний. Кожний з вас одержує завдання, яке необхідно виконати за 30 хв. Нехай усміхнеться вам удача! Нехай змагання принесе кожному радість і переможе найсильніший!

Виконання практичного туру конкурсу комп ютерного малюнка

 

 

 

 

 Малюнки до конкурсу «Придумай назву»P2081858.JPG

 

Брейн-ринг для початкової школи

Мета гри:

 

        виявити творчий потенціал та здібності будь-якої дитини, незалежно від оцінок по предмету. (Важливо прищепити поняття про ПК як інструмент, необхідний майже в будь-якій області людської діяльності);

 

        підвищити інтерес, захопити учнів предметом, прищепити любов до інформатики через спільну діяльність;

 

        розвивати вміння гідно відстоювати свою точку зору в процесі групової та колективної роботи;

 

        виховувати культуру мовлення та поведінки, комунікабельність;

 

        стимулювати пошуково-пізнавальну діяльність.

 

Правила гри.

 

 

Вступне слово вчителя :

 

В країні Інформатика, якою правив король Терабайт, жили-були братик та сестричка і звали їх Нулик та Одиничка. І зажадав король Терабайт перевірити, що Нулик та Одиничка зн ають про свою країну і чим можу ть допомогти іншим мешканцям.

Ваше завдання протягом гри допомогти Нулику та Одиничці виконати завдання Терабайта.

 

 

Перший тур

 

Запитання:

 

  1. Назвіть найдавніши й обчислювальний прилад. (Пальці)

 

  1. Відгадайте загадку: ” Худе, всі ребра видно, а рахувати м оже.”  ( Рахівниця)

 

3. У якій програмі з п акету Microsoft Office можна виконувати обрахунки, створювати діаграми ? (Excel)

 

  1. Назвіть відомі вам растрові графічні редактори. (Pain t, Paint.NET, Adobe Photoshop, GIMP, Mi crosoft Photo Editor )

 

  1. Назвіть найменшу о диницю вимірювання інформації. (Біт)
  1. Чому з компютерного класу важко винести один компютер? (Усі вони з єднані між собою локальною мережею)

 

  1. Яка програма призначена для створення електронних презентацій? (MS PowerPoint)

 

  1. Що означає форматувати текст?

 

  1. Назвіть відомі вам операційні системи.

 

  1. На що вказує розширення файлу?

 

  1. За допомогою якої програми можна записувати інформацію на диск?

 

  1. Якою комбінацією клавіш можна вирізати виділений обєкт?

 

 

 

Другий тур.

 

Запитання:

 

  1. Може він порахувати, Може він пісні співати, Малювати і писати, Помилки перевіряти. Може він листа прийняти,

З другом швидко нас звязати,

 

Він багато чого може

 

І   завжди нам допоможе! (Комп ютер )

 

2.     Ця всесвітня мережа

 

Стільки знає просто жах! З нею вчись ти працювати

Теж багато будеш знати. (Інтернет)

 

  1. Хто хоче щось запамятати В блокнот свій може записати.

Компютер теж немов блокнот

 

Не має з памяттю турбот.

 

А  як називають компютер блокнот? (Ноутбук)

 

4.     З ним справу має архітектор, З ним справу має будівельник.

 

Хто за компютером працює, До нього теж давно вже звик. Скажіть, про що іде тут мова

 

Назвіть одне англійське слово. (Windows)

 

  1.   У їдальні, в ресторані Зразу це побачиш ти.

 

І в компютері це також Легко можемо знайти. Про що йде мова? (Меню)

 

  1. Якщо треба знову й знову Вести з компютером розмову, Є помічник – „ тваринка в нас,

 

Що допоможе нам всяк час. (Миша)

 

  1. Міцний диск, дуже яскравий, Містить він кіно цікаве. ( Лазерний диск)

 

  1. Він покаже все на світі: Що малюють, пишуть діти, Грають як і що співають,

 

І як пошту відпр авляють. Все, що є відобра жає,

Без нього ПК не ає! (Монітор)

 

 

9. Сотня клавіш, різн і знаки Спершу учні н ебораки, А тепер: раз два і готово Відстукали слов о.

 

Ось де пальцям ф ізкультура І це все – ...( Клавіатура).

 

10.В блоці цім живе процесор Помічник він, не агресор В ньому щось гуде, співає Одним оком нам моргає. Головний він нед аремно,

 

А   зовуть його ...(Системним)

 

11.  Ось я кнопку на тискаю

 

І   папір вже заправляю. Він друкує без зупинки Вірші, пісні і ка ртинки

 

І   швидкий він, наче спринтер Відгадайте, що це ...(Принтер)

Третій тур.

 

Доповнити слова (1 бал за кожну правильну відповідь)

 

  1. Материнська ...(плата)

 

  1. Компакт - ...(диск)

 

  1. WEB- ...(сторінка)

 

  1. Текстовий ...(редактор)

 

  1. Піратська ...(копія)

 

  1. Робочий ...(стіл)

 

  1. Операційна ... (система)

 

  1. Прикладна ... (прогр ама)

 

  1. Системний ... (блок)

 

  1. Графічний ... (реда ктор)

 

  1. Електронна ... (пошт а)

 

  1. Панель ... (управлін ня)

 

  1. Оперативна ... (пам ять)

 

  1. Жорсткий ... (диск)

 

  1. Всесвітнє павутиння ... (Інтернет)

 

Четвертий тур. «Безпечний Інтернет»

 

Вступне слово вчителя .

 

Використання інструментів комунікації в Internet, таких як чат-кімнати, електронна пошта та обмін миттєвими повідомленнями може поставити дитину під потенційну загрозу зустрічі з он-лайновими хижаками.

 Проведення веб – квесту «Безпечний Інтернет.

Вони вислуховують дітей і співчувають їхнім проблемам. Вони намагаються послабити комплекси молодих людей, поступово вводячи в свої розмови сексуальний контекст, або показуючи їм відверто сексуальні матеріали. Хто ж є потенціальними жертвами онлайнових хижаків?

 

  Завзяті користувачі комп'ютера.

 

  Ті, хто хоче спробувати щось нове, авантюрне у житті.

 

  Активно шукають уваги та прив'язаності.

 

  Бунтівні.

 

  Ізольовані або самоті.

 

  Цікаві.

 

  Збентежені в плані статевої приналежності.

 

         Ті, кого приваблюють субкультури, що існують за межами їхнього батьківського світу.

Запитання:

 

  1. Коли і де з'явилася мережа Інтернет? (1962 р, Америка) - 2 бали

 

  1. Назвати основні служби Інтернет

 

(www, електронна пошта, ftp - служба передавання файлів, ICQ - передавання миттєвих повідомлень, IRC – чат, telnet- віддалений доступ, IP- телефонія).

 

За кожну правильну відповідь – 1бал. 3. Пояснити значення слів.

 

Блог.

 

Брандмауєр.

 

Хакер.

 

Спам.

 

Хробак.

 

Віртуальна реальність.

 

-Всі ви молодці. Підбиваємо підсумки. Обираємо переможця.

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Березовський В.С., Потієнко В.О., Завадський І.О. Основи компютерної графіки. Навчальний посібник. - Київ, видавнича група BHV, 2009.- 398 с.

 

  1. Зубрилін А.А. Цікаві завдання на уроках інформатики / А.А. Зубрилін // Інформатика в школі: Додаток до журналу "Інформатика і освіта" 2004.

 

- 5. - С. 1-94.

 

  1. Інформатика. Збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів Київ, видавнича група BHV, 2009.- 399 с.

 

  1. Intel. Навчання для майбутнього. –  К.: Видавнича група BHV, 2004.- 416 с.

 

  1. Компютер у школі та сімї. Науково-методичний журнал.2(98), 2012

 

  1. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики. (Частина 1-2). Методичний посібник. – Київ, «Навчальна книга», 2004

 

Джерела Internet:

 

http://www.turbobit.net/wkplvn7x8hs0/nestandartni_uroki_informatiki.rar.html -

 

нестандартні уроки інформатики

 

http://teacherjournal.com.ua/shkola/informatika/1539-qnestandartn-uroki-shlyax-

 

do-uspxuq.html - учительський журнал

 

http://vvpk.at.ua/publ/cikavinki/cikavi_rebusi_z_informatiki/4-1-0-58 -

 

 

 

http://www.google.com.ua/search?tbm=isch&hl=ru&source=hp&biw=1118&bih

 

=752&q=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8C%D1%8E%D1%82

 

%D0%B5%D1%80&gbv=2&oq=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF&aq=

 

0&aqi=g10&aql=&gs_l=img.1.0.0l10.3647.13121.0.14896.6.5.1.0.0.0.138.491.4j

 

1.5.0...0.0.y__ieWNBk4U   малюнки компютерів.

 

ДЛЯ НОТАТОК

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

1

 

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку