Авторська розробка бінарного уроку з української літератури та фізкультури О.Олесь "Княжа Україна"

Про матеріал
Дякую за пропозицію участі у конкурсі.Авторська розробка інтегрованого уроку з української літератури та фізкультури.
Перегляд файлу

Авторська розробка уроку з української літератури вчителя зарубіжної та української літератури ЗОШ № 29, м. Чернігова

 – Литовченко Алли Борисвнви

Тема :О.Олесь . Поезії із книжки «Княжа Україна», зв'язок їх із літописами. «Заспів», «Україна в старовину»

Мета :

- з'ясувати рівень засвоєння змісту твору;

- ознайомити п'ятикласників із поняттям драматичний твір та його особливостями;

- розвивати навички порівняльної характеристики героїв,

- формувати критичне мислення;

- виховувати національну свідомість учнів.

 

Реалізувати ключові компетентності учнів при вивченні теми:

  • Математика – навчити висловлюватись логічно,послідовно;
  • Інформаційно – цифрова - використовувати інтерактивні ресурси;
  • фізичне виховання – розвиток фізичних сил;
  • уміння вчитися впродовж життя , реалізовувати можливості й знання , залишені нащадкам давніми племенами і прагнути використовувати їх в повному обсязі.
  • Ініціативність і підприємливість – виявлення лідерських якостей, готовність брати відповідальність за себе та за інших, грамотно використовувати мовні засоби для формування власної думки.

Тип уроку: бінарний урок – квест

Обладнання : портрет О.Олеся,музичний супровід.

Епіграф : Олесеві твори є неп лише нашою

Славною історією, а й тим,

Джерелом , яке живить сучасність

І не зміліє в будущині

А. Мойсеєнко

 

Хід уроку

I.Організація початку уроку.

Привітання . Перевірка стану готовності учнів.

Нумо , діти ,посміхніться!

Один на одного приємно подивіться!

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо  урок!

II .Оголошення теми і завдань  уроку.

 Техніка безпеки під час фізичних вправ ( проводиться вчителем фізкультури)

Доброго дня !

Сьогодні  у нас незвичайний урок літератури. Незвичайний він тим, що буде проведений спільно з уроком фізкультури. Оцінки отримаєте, як з уроку фізичної культури, так і з української  літератури!

III. Актуалізація опорних знань ( робота з ментальною картою «Біографія О.Олеся» )

  • Що таке літопис?
  • Кого з літописців ви знаєте?
  • Про яку державу згадується в «Повісті минулих літ»?
  • Якіх історичних діячів ви можете назвати?
  • Що про них знаєте?
  • Хто такий Олександр Олесь ?Яке його справжнє ім’я?

III. Перевірка домашнього завдання.

  • Учні зачитують сенкан «Ярослав»
  • На високий рівень - ілюстрації до твору з цитатами.

 

 

Y. Мотивація до навчання.

Тіти, скажіть для чого ми вивчаємо цю тему?

Давайте сформулюємо для себе завдання :

Я хочу :

  • -Дізнатися…
  • -Навчитися…
  • -Зрозуміти…

Поговоримо ми про творчість Олександра Олеся.  Вдома ви ознайомились з віршованими оповідями «Заспів» та «Ярослав Мудрий »із книжки «Княжа Україна».   Її сюжет постав з на основі літописних даних. Тож , читаючи, ви поринете в сиву давнину. Сподіваюся Вам буде цікаво переноситися , ніби  машиною часу, на тисячу років назад і познайомитися з князем,якого народ назвав Мудрим.

Почнемо з гри «Аплодисменти»

  • Святу Софію в Києві збудував князь Святослав( ні - Ярослав)
  • Коли печеніги взяли в облогу Київ,князь Ярослав перебував у Новгороді (Так)
  • Першим книгам понад тисячу років ( Так)
  • « Повість минулих літ» - це копія літопису (так)
  • Літописи не вважають художніми творами –(ні, літописи вважають художніми творами)
  • Автор «Повісті минулих літ» - Нестор Літописець (Ні – в 17 років)
  • Нестор походив з багатої родини( Так)
  • 40 років Нестор Літописець працював на створенням «Повісті минулих літ» (Ні - 20 років)
  • Апостол Андрій пророкував заснування Києва (Так)

Учні  обирають  свою емблему і капітана команди .

Емблеми( назви команд) – Уличі. Сіверяни.  Поляни. Тиверці.

На виконання кожного завдання 3хв.

 

 

 

Квест

  1. Станція

1.Назвіть справжнє  імя О.Олеся ?

(Олександр Іванович Кандиба)

2.Розгадайте ребус

(Дружина)

3.Складіть пазл 

(Ярослав Мудрий)

 

Фізична культура

  1. Станція

1.Який художній засіб використано в уривку?

 

Рокажу Вам , як боролись

Наші прадіди колись,

Як за щастя України

Ріки крові пролились

(Гіпербола)

2.Розгадати кросворд

 

3. Скласти пазл

(Київ)

 

Фізична культура

  1. Станція

1.Про якого язичницького бога рядки :

Над дрімучими лісами,

По пустелі степовій,

…літав на крилах,

Грав на кобзі золотій

(Бог Стрибог)

2.Розгадайте кросворд

3.Скласти пазл

(печеніги)

 

Фізична культура :

  1. Станція

1.Створити сенкан до образу

Ярослава Мудрого

2.Створити сенкан до образу

Мстислава

3.Сенкан до образу

Святополка

 

Фізична культура :

  • Творча робота.

Давайте сформулюємо тему та ідею твору. Тема – це те, про що розповідається у творі, а ідея- до чого закликає нас письменник.

Тема- опис природи нашої країни у стародавні часи.

Зображення правління князя Ярослава Мудрого та заповіт нащадкам.

Ідея- захоплення політично. Волею та мудрістю князя- справжнього господаря своєї землі.

Рубрика «Дивокрай»

Вгадайте богів та міфічних істот з фрагменту «Заспів» за цитатою або описом:

1.  «...І ходив-блукав до ночі / Синім степом без дорог...». (Дажбог)

2. Представники «нечистої сили», які жили у лісі. (Лісовик, мавки)

3.  «...По пустелі лісовій... / літав на крилах, грав на кобзі золотій...». (Стрибог)

4. Представники «нечистої сили», які жили на річці. (Русалки, хануни-водяники)

5.  «...Часом плакав, як дитина, / Часом сурмами будив...». (Перун)

 

 

YI. Нагородження переможців під музику

YII. Підсумки уроку.

Гра «Одне зайве»

1.Росте- густе;Дажбог – дорог ; степовій - крилах(Відсутнє римування)

2. Кобзі - золотій;на незайманих степах;часом плакав, як дитина

( Порівняння)

3. Як огнем, левом він ревів, наче вихори, ліс дивився.(Персоніфікація).

І людину оточали/Духи – друзі й вороги(«Заспів»);Над струмком спинився олень/ Прислухається, тремтить;Спочивала Україна/В золотих дитячих снах.

- Звернімося до нашого епіграфу уроку.

- Як ви його розумієте?

О.Олесь щиро любив Україну, її історію,мову, природу. В поетичній збірці «Княжа Україна» письменник хотів збагнути долю українського народу,зрозуміти причини його перемог і поразок.

Рефлексія

Я

  • -Дізнався
  • -Навчився
  • -Зрозумів

YIII. Повідомлення домашнього завдання.

Прочитати віршовану оповідь О.Олеся «Похід на Царгород»;виписати 2-3 епітети, порівняння, метафори

Високий рівень - Підготувати презентацію про князя Ярослава Мудрого  та заповідник «Софія Київська»

Використані джерела :

1. «Українська література» 5 клас Олександр Авраменко. Видавництво «Грамота» 2017

2. О.Олесь «Княжа Україна»

 

 

 

docx
Додано
27 липня 2019
Переглядів
1356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку