Авторська розробка “Фрагменти уроків читання з використанням стратегій розвитку критичного мислення в початкових класах”

Про матеріал
Застосування стратегій критичного мислення “Сітка Елвермана” та “Кубування” на уроках читання в початкових классах.
Перегляд файлу

                     

 

 

  

                

                 

 

 

                     Авторська розробка

“Фрагменти уроків читання з використанням стратегій розвитку критичного мислення в початкових класах”

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "кубування малюнок"

                                                                                      

 

 

 

 

 

      

Вступ

На сьогоднішній день перед педагогами стоїть завдання пошуку нових нестандартних форм взаємодії з учнями. На зміну традиційному приходить продуктивне навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей, формування у школярів інтересу до творчої діяльності. Сучасній дитині потрібно не стільки багато знати,скільки послідовно і доказово мислити, проявляти розумову активність.

Одним із основних напрямків розвитку сучасної освіти є використання інноваційних технологій навчального процесу. Технологія, що допомагає учню не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє його розвитку особистісних якостей, є технологія формування та розвитку критичного мислення.

 Мета цієї технології – навчити  такого сприйняття навчального матеріалу, у процесі якого інфор­мацію, яку отримує учень, можна розуміти, сприймати, порівняти з особистим досвідом і на її ґрунті формувати своє аналітичне су­дження. Ця технологія має  унікальний набір прийомів і технік,  які до­зволяють на уроці створювати ситуацію мислення.

Метою моєї роботи є особливості застосування стратегій критичного мислення  “Сітка Елвермана” та “Кубування” на уроках читання в початкових классах.

 

Основна частина

 

Дискусійна “Сітка Єлвермана”

Стратегія спрямована на організацію дискусії в класі й формування в учнів чіткої позиції щодо обговорюваних проблем на рівні дібраних ними аргументів.

Фрагмент уроку з використанням стратегії “Дискусійна сітка Елвермена”.

Робота над текстом Василя Сухомлинського «Соловей і Жук” (додаток1)

 

1.Записати бінарне запитання, на яке можна відповідати “так” або  “ні”, яке відтворює суть проблеми, описаної в тексті.

2. Накреслити таблицю із питанням посередині « Корисні чи шкідливі комахи”

3. Обговорити в групах та занотувати докази на підтримку стверджувальної відповіді. Записати у стовпчику “Так” аргументи, які підтверджують висловлену думку. Потім записати у стовпчику “Ні” аргументи, що заперечують подане висловлювання.

 

     Так,  корисні

 

         Проблема

 

    Ні, шкідливі

1.Поїдають шкідників полів, садів, городів.

 

Корисні чи шкідливі

1.Обгризають листя і кору

дерев.

 

2.Запилюють рослини.

 

комахи?

2.Підточують коріння молодих насаджень.

3.Є кормом для інших тварин.

 

 

3.Їдять картоплю, фрукти.

 

 

 

 

Метод “Кубування”

Для актуалізації наявних в учнів знань я застосовую навчальну стратегію «Кубування» . Вона використовується в тих випадках, коли тема має розкриватись з різних аспектів. Це навчальна методика ,яка пропонує учням відповісти на 6 запитань різних типів, що стосуються теми. Для реалізації цього прийому знадобиться кубик, на кожній грані якого написано запитання щодо напряму мислення.

Фрагмент уроку з використанням стратегії  “Кубування”.

Робота в групах.

1. Діти об'єднуються у групи за допомогою пір'їнок, що мають різні кольори.

2.Повторюються правила роботи в групах за стратегією «Кубування».

3.Опрацьовуються казки В. Сухомлинського в групах:

    1група-  “Вороненя і Соловей” (додаток 2);

    2група-  “Найгарніша мама”(додаток 3);

    3група-  “Материнське щастя”(додаток 4);

    4група-  “Співуча пір’їнка”(додаток 5).

Алгоритм роботи за стратегією

1.Опиши  героїв.

    1група-Вороненя(мудре, грайливе, чорняве);

                 Соловей(співучий, співчутливий, жалісний) ;

    2група- Совеня(вухате, банькате, жовтороте);

    3група-Гусенята(маленькі, жовтенькі);

     4група-Стрепет(дивовижний, співучий);

 

2. Головна думка казки

    1група-(Голос рідної матусі для дитини найкращий);

    2група- (У совеняти найгарніша мама);

                  3група-(Щастя родини);

                  4група-(Кожна людина має певні здібності).

 

                  3.Поради героям у відділі “Кодекс честі”

                  1група-Умій оцінити “руку допомоги”;

                  2група-Не ображай слабшого, а допомагай ;

                  3група-Цінуй материнську любов;

                  4група-Вияви свої здібності та розвивай.

4. Проаналізуйте до якого виду належить дана казка?(про тварин)

5. Дослідіть, чи очікували на такий кінець казки чи інший.

6. Порекомендуйте прочитати казку іншій групі.

Висновки

Використання вчителем стратегій розвитку критичного мислення забезпечує позитивні зміни в учнів:підвищується інтерес до навчання, розвивається пошукова спрямованість мислення,зникає боязнь зробити помилку,виникає прагнення краще зрозуміти інформацію,з'являється прагнення самостійно здобувати знання, формується вміння працювати в парі та в групі.

Ця технологія допомагає готувати дітей нового покоління, які вміють розмірковувати, спілкуватися, чути та слухати інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опиши  героїв.     

 

                                                                    Опиши  героїв.

 

 

Головна думка казки

 

                           

                                                               Головна думка казки

 

 

 

Головна думка казки 

 

 

                                                                   Головна думка казки

 

 

 

Опиши  героїв.

 

 

Опиши  героїв.

 

 

Поради героям у відділі “Кодекс честі”

Поради героям у відділі “Кодекс честі”

 

Поради героям у відділі “Кодекс честі”

 

 Поради героям у відділі “Кодекс честі”

 

Проаналізуйте до якого виду належить дана

 

казка

 

 Проаналізуйте до якого виду належить дана

 

казка

 

Проаналізуйте до якого виду належить дана

 

 

казка 

 

 

Проаналізуйте до якого виду належить дана

 

 

казка

 

Дослідіть, чи очікували на такий кінець казки

 

 

 чи інший.

Дослідіть, чи очікували на такий кінець казки

 

 

чи інший.

 

 

Дослідіть, чи очікували на такий кінець казки

 

 

 чи інший.

 

 

Дослідіть, чи очікували на такий кінець казки

 

чи інший.

 

Порекомендуйте прочитати казку іншій групі.

 

 

Порекомендуйте прочитати казку іншій групі.

 

 

Порекомендуйте прочитати казку іншій групі.

 

 

Порекомендуйте прочитати казку іншій групі.

 

doc
Додано
26 грудня 2022
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку