Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Авторська розробка фрагменту уроку за технологією «Входження в картину» за творами Володимира Миколайовича Кривого

Про матеріал
Розвиток творчих здібностей учнів – це один із основних напрямків роботи сучасного компетентного вчителя. Сучасна педагогічна наука має у своєму арсеналі ряд різних і цікавих методик, які допомагають дитині навчитися процесу творчості. Починати розвиток творчих здібностей треба з формування образного мислення, уяви, пам’яті. Однією з сучасних методик формування образного мислення – є впровадження в щоденну практику технології «Входження в картину»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Авторська розробка

фрагменту уроку за технологією

 «Входження в картину»

за творами Володимира Миколайовича Кривого

 

 

Шуніна Анна Дмитрівна

вчитель початкових класів

 Комунального закладу

«Полтавська загальноосвітня

школа І-ІІІ ст. №22

 Полтавської міської ради

Полтавської області»

                                                           

 

Полтава 2020


 

Вступ

   В сучасному світі цифрових технологій відбуваються постійні зміни ХХІ століття диктує власні умови життя, яким має відповідати випускник нової  української школи. В новому законі України про освіту та Державному стандарті початкової освіти передбачено 10 ключових компетентностей та наскрізні вміння (які є спільними для всіх компетентностей), якими має оволодіти випускник НУШ. Серед перерахованих наскрізних вмінь, можливо, чи  не головне місце, відводиться  творчості та креативності.

            Розвиток творчих здібностей учнів – це один із основних напрямків роботи сучасного компетентного вчителя. Сучасна педагогічна наука має у своєму арсеналі ряд різних і цікавих методик, які допомагають дитині навчитися процесу творчості. Починати розвиток творчих здібностей треба з формування образного мислення, уяви, пам’яті. Однією з сучасних методик формування образного мислення – є  впровадження в щоденну практику технології «Входження в картину»

         Технологія «Входження в картину»  покликана розвивати образне мислення, уяву, психологічне «занурення» в сутність мистецького твору. За словами лектора онлайн - курсу на платформі courses.ed-era.com.  Інни Большакової технологія «Входження в картину» - це американська програма «Стратегія візуального мислення» адаптована до українських реалій. Суть стратегії: «Я бачу – я розмірковую про те, що бачу.» Тобто, візуальний об’єкт – це основа для роздумів. В даній технології візуальним об’єктом  слугує  обрана картина художника.

 

 

 

Фрагмент уроку

        Діти, прошу звернути увагу на дивовижні картини.

 ( Пропонуються репродукції зображення картин Володимира Кривого)

 

Кого ви на них бачите? Що вас дивує у цих зображеннях? Який  настрій вони створюють  і     чому?

  • Візьмемо чарівну паличку(пензлик), торкнемося до себе , щоб зменшитися у розмірах і потрапити в картину, що сподобалась.
  • До якої картини ви потрапили, щоб помилуватись краєвидом?
  • Де ви знаходитесь на зображенні?
  • Що розповіла намальована картина?
  • А тепер візьмемо чарівні палички та перемістимо першу картину до класу.
  • Минають останні дні осені. Давайте пригадаємо якою вона була, що вона вам подарувала, чому вона вас навчила.
  •  

Поетична хвилинка. Вірші про осінь

Ознаки осені. Робота в групах

Кожна група повинна записати ознаки осені, які можна було спостерігати в різних куточках довкілля.

  • Яка частина мови допомогла вам справитися із цим завданням? В якому виді тексту найбільше зустрічається прикметників?

Музична хвилинка

«Золота осінь» П.І. Чайковського

  • Ви дуже гарно, професійно, поетично описали красу осені. Ця краса надихнула і композитора П.І. Чайковського на створення ось такої чудової музики.
  • Давайте подумаємо і спробуємо уявити що хотів передати композитор.
  • Про красу навколишнього світу можна розповісти художніми засобами та поетичними словами.
  • Музику створює композитор. Красу форм і кольорів відтворює живопис. Картини малює художник.
  • Сьогодні на нашій виставці картини відомі вже вам і мало знайомі.
  • Згадайте авторів відомих вам картин і їх назви.
  • Що об`єднує ці картини? (Вони написані в одному жанрі - пейзажі)

  • Як називається художник який малює пейзажі.
  • Пригадаємо інші слова пов`язані з живописом.
  • Пограємо в гру «Добери синонім».
  • До поданих слів доберіть синоніми.
  • Ці слова є у нас у довідковому бюро.

Художник - _________________(пейзажист, майстер).

Картина - _________________(полотно)

Художник – (що зробив?) ____________ на картині(розташував, розмістив)(полотні).

Художник –(що робить?)____________картину(створює, пише).

Вчитель подає інформацію про творчість Володимира Кривого.

Автором яскравих картин є знаний у всьому світі полтавець Володимир Кривий. Живописний Полтавський край дав Батьківщині не мало талановитих художників, митців пензля, твори яких стали відомі далеко за її межами, одним з них є Володимир Миколайович Кривий.

Володимир Кривий народився в селі Михайлівка Вінницької області. При переїзді в Полтаву працював художником – оформлювачем і займався живописом. Його пейзажі можна зустріти в Канаді, США, Польщі, Німеччині, Італії, Франції, Португалії, Чехословаччини, Румунії, Болгарії, Ізраїлі. Пейзажі митця – це тайна природи, сокровенні куточки рідного краю.

Одним із його полотен є «Осінь на Ворсклі поблизу Копилів».

Розгляд картини (1-2 хв.)

Аналіз живописного полотна

  • Давайте проаналізуємо цю картину.
  • Як називається полотно, хто його автор?
  • Що ти бачиш ліворуч, праворуч?
  • Що зображено на передньому і задньому планах.
  • Яке небо?
  • Вода в річці?
  • Вода в річці?
  • Погода?
  • Які фарби використав художник?
  • Яким настроєм наповнена картина В.М. Кривого

 

    Усний опис картини за схемою (Що ти будеш описувати?

                                       Які ознаки ти назвеш?

                                                           Як ти ставишся до описуваного?)

 

  • Чому без краси жити погано? (Краса – це те, що приємно і подобається всім людям і без винятку, тобто все те добре і прекрасне, що оточує людину і викликає в ній радість).
  • Але крім краси у світі існує не красиве і потворне.
  • Порівняйте красиве і потворне. (Сніг і бруд, прекрасна картина і безладні карлючки, чудова музика і дратівливий звук дверей чи гуркотіння трактора, легкий танок и оглушливий тупіт).
  • Уявіть чи було б добре жити без краси, як би все красиве раптом зникло, а навколо залишилося одне потворне, огидне, брудне. (Без краси жити дуже важко)
  • Як розумієте вислів?

Краса робить людину кращою

(Від краси всім стає радісно на душі, людина стає добрішою і теж хоче зробити в житі щось красиве.

  • Поміркуйте та запропонуйте власні ідеї для використання цих мальовничих пейзажів у сучасному світі.

Креативні автомобілі.

Графіті на будівельних спорудах.

Вигляд сучасного одягу.

  • Тож ростіть добрими людьми. Творіть добро і красу, як ті митці, ім`я яких художники, про яких ми сьогодні говорили.

 

Висновки

 Впровадження технології «Входження в картину» допомагає розвивати  образне мислення, творчу уяву, розширює словниковий запас учні, створює атмосферу відвертості, невимушеності спілкування . Разом з тим, лише тоді  буде досягнуто  максимального результату, коли педагог виконує функцію фасилітатора дискусії, залучає в роботу всіх дітей. Коли педагог уникає спокуси  підказати, підвести до очікуваної відповіді. Вчитель не заперечує, ні схвалює думки дітей, не  робить висновків. Це повинні зробити самі діти! Але при цьому, педагог перефразовує вислови учнів: ти побачив…, ти сказав ,ти думаєш…, ти хочеш цим сказати, що… Тим самим дає можливість дитині  зрозуміти і відчути, що її думка важлива і цінна, бо її повторює  сам  учитель. Повторюючи вислови дітей, педагог не просто копіює дитячі  висловлювання, а оформлює їх в правильно побудоване речення, даючи зразок учням, вчить дітей формулювати власні думки, допомагає донести їх позицію до кола учасників дискусії.

Дану технологію рекомендовано  використовувати( найчастіше )на уроках  естетичного циклу, розвитку  зв’язного мовлення. Але, за  потреби , можливо включати  фрагментарно в будь-який урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Блог вчителя початкових класів Тіто Олени Володимирівни:

Опис досвіду роботи

http/uchitelyvpomosh.blogspot.com/p/blog-page_75.html

  1. Матеріали тренінгу дивитися тут - Семінари - Каталог файлов ...

anet.at.ua/load/seminari/materiali_treningu_divitisja_tut/2-1-0-

     3. Крок за рамки: як зацікавити дітей візуальним мистецтвом – журнал

         «Освіторія»(Матеріали із виступу Інни Большакової перед вчителями,

           які впроваджують Державний стандарт початкової освіти у

          2018/2019 навчальному році)

          https://ocvitoria.media/experitnce/krok-za-ramky-yak-zatsikavyty-ditej-

           vizualnym-mystetstvom/

       4.  http://poltavahistory.inf.ua/mans5_16u.html

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
12 березня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку