Авторська розробка
фрагменту уроку за технологією
«Входження в картину»
за творами Володимира Миколайовича Кривого
Шуніна Анна Дмитрівна
вчитель початкових класів
Комунального закладу
«Полтавська загальноосвітня
школа І-ІІІ ст. №22
Полтавської міської ради
Полтавської області»
Полтава 2020
Вступ
В сучасному світі цифрових технологій відбуваються постійні зміни ХХІ століття диктує власні умови життя, яким має відповідати випускник нової української школи. В новому законі України про освіту та Державному стандарті початкової освіти передбачено 10 ключових компетентностей та наскрізні вміння (які є спільними для всіх компетентностей), якими має оволодіти випускник НУШ. Серед перерахованих наскрізних вмінь, можливо, чи не головне місце, відводиться творчості та креативності.
Розвиток творчих здібностей учнів – це один із основних напрямків роботи сучасного компетентного вчителя. Сучасна педагогічна наука має у своєму арсеналі ряд різних і цікавих методик, які допомагають дитині навчитися процесу творчості. Починати розвиток творчих здібностей треба з формування образного мислення, уяви, пам’яті. Однією з сучасних методик формування образного мислення – є впровадження в щоденну практику технології «Входження в картину»
Технологія «Входження в картину» покликана розвивати образне мислення, уяву, психологічне «занурення» в сутність мистецького твору. За словами лектора онлайн - курсу на платформі courses.ed-era.com. Інни Большакової технологія «Входження в картину» - це американська програма «Стратегія візуального мислення» адаптована до українських реалій. Суть стратегії: «Я бачу – я розмірковую про те, що бачу.» Тобто, візуальний об’єкт – це основа для роздумів. В даній технології візуальним об’єктом слугує обрана картина художника.
Фрагмент уроку
Діти, прошу звернути увагу на дивовижні картини.
( Пропонуються репродукції зображення картин Володимира Кривого)
Кого ви на них бачите? Що вас дивує у цих зображеннях? Який настрій вони створюють і чому?
Поетична хвилинка. Вірші про осінь
Ознаки осені. Робота в групах
Кожна група повинна записати ознаки осені, які можна було спостерігати в різних куточках довкілля.
Музична хвилинка
«Золота осінь» П.І. Чайковського
Художник - _________________(пейзажист, майстер).
Картина - _________________(полотно)
Художник – (що зробив?) ____________ на картині(розташував, розмістив)(полотні).
Художник –(що робить?)____________картину(створює, пише).
Вчитель подає інформацію про творчість Володимира Кривого.
Автором яскравих картин є знаний у всьому світі полтавець Володимир Кривий. Живописний Полтавський край дав Батьківщині не мало талановитих художників, митців пензля, твори яких стали відомі далеко за її межами, одним з них є Володимир Миколайович Кривий.
Володимир Кривий народився в селі Михайлівка Вінницької області. При переїзді в Полтаву працював художником – оформлювачем і займався живописом. Його пейзажі можна зустріти в Канаді, США, Польщі, Німеччині, Італії, Франції, Португалії, Чехословаччини, Румунії, Болгарії, Ізраїлі. Пейзажі митця – це тайна природи, сокровенні куточки рідного краю.
Одним із його полотен є «Осінь на Ворсклі поблизу Копилів».
Розгляд картини (1-2 хв.)
Аналіз живописного полотна
Усний опис картини за схемою (Що ти будеш описувати?
Які ознаки ти назвеш?
Як ти ставишся до описуваного?)
Краса робить людину кращою
(Від краси всім стає радісно на душі, людина стає добрішою і теж хоче зробити в житі щось красиве.
Креативні автомобілі.
Графіті на будівельних спорудах.
Вигляд сучасного одягу.
Висновки
Впровадження технології «Входження в картину» допомагає розвивати образне мислення, творчу уяву, розширює словниковий запас учні, створює атмосферу відвертості, невимушеності спілкування . Разом з тим, лише тоді буде досягнуто максимального результату, коли педагог виконує функцію фасилітатора дискусії, залучає в роботу всіх дітей. Коли педагог уникає спокуси підказати, підвести до очікуваної відповіді. Вчитель не заперечує, ні схвалює думки дітей, не робить висновків. Це повинні зробити самі діти! Але при цьому, педагог перефразовує вислови учнів: ти побачив…, ти сказав … ,ти думаєш…, ти хочеш цим сказати, що… Тим самим дає можливість дитині зрозуміти і відчути, що її думка важлива і цінна, бо її повторює сам учитель. Повторюючи вислови дітей, педагог не просто копіює дитячі висловлювання, а оформлює їх в правильно побудоване речення, даючи зразок учням, вчить дітей формулювати власні думки, допомагає донести їх позицію до кола учасників дискусії.
Дану технологію рекомендовано використовувати( найчастіше )на уроках естетичного циклу, розвитку зв’язного мовлення. Але, за потреби , можливо включати фрагментарно в будь-який урок.
Література
Опис досвіду роботи
http/uchitelyvpomosh.blogspot.com/p/blog-page_75.html
anet.at.ua/load/seminari/materiali_treningu_divitisja_tut/2-1-0-
3. Крок за рамки: як зацікавити дітей візуальним мистецтвом – журнал
«Освіторія»(Матеріали із виступу Інни Большакової перед вчителями,
які впроваджують Державний стандарт початкової освіти у
2018/2019 навчальному році)
https://ocvitoria.media/experitnce/krok-za-ramky-yak-zatsikavyty-ditej-
vizualnym-mystetstvom/
4. http://poltavahistory.inf.ua/mans5_16u.html
1