Про матеріал
Мета: Збагатити і закріпити знання дітей про різноманітні професії;
розвивати пізнавальний інтерес до світу професій, зв"язне мовлення, вміння висловлювати свою думку, логічне мислення;
виховувати шанобливе ставлення до представників різних професій, вміння працювати в групах.
Обладнання: малюнки із зображенням представників найбільш поширених професій, картки зі словами, кошик з предметами, тематичні "сонечка", фото-презентація, відео про професії, картки з віршами,цеглинки LEGO, підручники, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Усі вже сіли на місця?
Урок почався знову.
Про що ж ми поведем розмову?
А відповідь на це питання дізнаємось,як зберемо слово, що зруйнував вітер.
Робота в групах. Діти збирають слово "професія".
ІІ. Оголошення теми уроку.
Сьогодні ми поговоримо про професії.
-Що означає це слово? (Професія- це основний рід занять, трудової діяльності людини.)
- Як ви гадаєте, яка професія найважливіша?
- Сьогодні ми дамо відповідь на це питання, будемо виконувати цікаві завдання, а ще ви розкажете про професії ваших батьків. То ж до роботи!
ІІІ.Опрацювання матеріалу уроку.
1. Перегляд відео про професії. Складання речень про професійну діяльність.
2. Гра "Кошик загублених речей"
Вчитель дістає з кошика предмети (ножиці, стетоскоп, указку, кельму, перуку, ніж, фарби), а діти вирішують, кому з представників професій належить цей предмет. Діти розміщують слово-назву даного предмета та слово-назву професії біля малюнка названої професії, складають речення.
3. Робота з LEGO.
-Якщо я попрошу вас побудувати, то як називатиметься ваша професія? (Будівельники)
-Побудуйте вежу з цеглинок,щоб їх кількість була непарною;
-більша, ніж 3;
-менша, ніж 9 тощо.
4. Фізкультхвилинка "Професійні вміння" (діти виконують імітаційні рухи,відповідно до змісту).
Кожна праця- це уміння,
Вміння справжні, професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так- завзятий танцівник,
Так пливе спортсмен- плавець.
Кожний- справжній молодець.
5. Вправа "Зелений- червоний"
-Якщо ви погоджуєтесь з тим, що я сказала, піднімаєте зелену цеглинку, а якщо ні- червону.
-Будівельник новий дім збудував на радість всім.
-Перукар тварин лікує, за здоров"ям їх слідкує.
-Лікар готує поживний обід. Страви смачні, скуштувати їх слід.
-Тренер спортсменів тренує сумлінно, про олімпійську турбується зміну.
-Усе про погоду синоптик розкаже. Дощ буде, чи сонце- він нам підкаже.
-Діти, яка сьогодні погода? Чи світить на небі сонечко? А чи бачите ви сонечка в класі? Скільки?
6. Робота в групах. Діти знімають сонечка. Читають, що написано на промінцях.
-Закресліть слово- назву предмета, що не стосується даної професії. Допишіть потрібне.
7. Фото- презентація "Професії моїх батьків". Розповіді дітей.
8. Робота з віршем. Діти читають вірш, визначають його тему, підкреслюють слова-назви професій.
-Покладіть стільки цеглинок, скільки сів ви підкреслили.
-Допишіть, ким бажаєте стати ви.
-Яку професію вважаєте найважливішою? (Всі професії однаково важливі.)
IV. Підсумок уроку. Рефлексія.