Вже не існує тієї школи, де діти, сидячи рівно і склавши руки, чемно слухають суворого вчителя. Школярі хочуть комунікації, розмови з педагогом, якого воліють сприймати радше як порадника, а не як строгого критика. Вчитель має створити умови для розвитку дитини в сучасному світі. Саме уроки-дослідження створюють умови для самостійної роботи учнів з опанування навчального матеріалу за рахунок розвитку інтелектуальних умінь. Зокрема такого важливого, як уміння працювати з інформацією, самостійно добутою з різних джерел, оперативно подавати її коротко та в розгорнутому вигляді.
Такі уроки мають певні особливості:
а) учні, спираючись на раніше набуті знання, в процесі самостійної діяльності опановують нові;
б) діти вчаться застосовувати ці знання, навички, уміння за різних умов;
в) молодші школярі займаються конструюванням і розв'язанням таких ситуацій, які вимагають від них творчого підходу, самостійності та відповідного емоційного стану.
1
Авторська розробка
на тему
Фрагменти уроків проведення досліджень: «Чому кавун ягода?», «Чому молоко скисає?», «Чому розрізане яблуко темніє?»
Виконав:
Руденко Наталя Григорівна
Вчитель початкової школи
Загальноосвітньої школи
«ОСНОВА»
м.Запоріжжя
м. Запоріжжя
2018
Вже не існує тієї школи, де діти, сидячи рівно і склавши руки, чемно слухають суворого вчителя. Школярі хочуть комунікації, розмови з педагогом, якого воліють сприймати радше як порадника, а не як строгого критика. Вчитель має створити умови для розвитку дитини в сучасному світі. Саме уроки-дослідження створюють умови для самостійної роботи учнів з опанування навчального матеріалу за рахунок розвитку інтелектуальних умінь. Зокрема такого важливого, як уміння працювати з інформацією, самостійно добутою з різних джерел, оперативно подавати її коротко та в розгорнутому вигляді.
Такі уроки мають певні особливості:
а) учні, спираючись на раніше набуті знання, в процесі самостійної діяльності опановують нові;
б) діти вчаться застосовувати ці знання, навички, уміння за різних умов;
в) молодші школярі займаються конструюванням і розв'язанням таких ситуацій, які вимагають від них творчого підходу, самостійності та відповідного емоційного стану.
Складемо орієнтовний фрагмент уроку-дослідження.
Тема: Чому кавун ягода?
1. Організаційний момент.
2. Ознайомлення з темою і метою
3.Організаці дослідження
Кожна група бере з демонстраційного столу тацю з об’єктами дослідження: розрізане яблуко, розрізаний помідор, шматочок кавуна.
4.Хід дослідження
1) Повторення правил роботи в групі
2)Дослідження дітей
3)Висновки досліджень (Представники груп виходять до дошки і приклеюють малюнок з кавуном до відповідного напису, обгрунтовуючи свій вибір )
4. Підсумок роботи Слайд 8
Тема: Чому молоко скисає?
Мета: Дослідити причину прокисання молока .
Завдання: Визначити причину скисання молока.
Дізнатися, як продовжити термін зберігання молока.
З’ясувати корисний вплив кислого молока на організм людини.
Завдання для груп:
1 група: Досліджує як довго молоко зберігається в холоді та при кімнатній температурі.
2 група: Досліджує , що відбувається з молоком, якщо додати до нього ложку кислого молока.
3 група: Досліджує яке молоко швидше прокисне: кип’ячене чи сире.
Хід дослідження
1. Правила роботи в группах
2. Термін дослідження – 2-3 дні
3.Висновки кожна група робить у вигляді лепбука
4.Узагальнення у вигляді презентації
Тема: Чому розрізане яблуко темніє?
Мета: Дослідити й зробити висновки про причини потемніння розрізаного яблука.
Завдання для груп:
Узагальнення за допомогою вчителя:
-Ціле яблуко чим захищене?
-Шкіркою.
-При розрізуванні з чим взаємодіє м’якоть?
-З повітрям.
-А що є в повітрі, що може впливати на зміну кольору?
Допомога вчителя:
(вчитель або асистент демонструє цвях новий та іржавий )
-Який новий цвях ? ( світлий, блискучий)
-А старий? ( коричневий, іржавий)
- Що з ним відбулось?
- Він поржавів?
-З чого зроблений цвях?
-Із заліза.
-А тепер подивіться на розрізане яблуко. На що схожий процес потемніння яблука?
-На ржавіння.
Висновок: В яблуці знаходиться залізо, яке під дією повітря (кисню) змінює свій колір.
Список використаних джерел
4. Інтернет ресурс: Класифікація соковитих плодів.
https://sadogorod.xyz/kavun-shcho-tse-ovoch-iahoda-abo-fr...
5. Інтернет ресурс: Процес скисання молока. https://ycilka.net/tvir.php?id=953