Тема .Гірські породи, їх значення для природи

Про матеріал

Завдання уроку (чому навчати, що розвивати, що виховувати). Формувати поняття „гірська порода”, ознайомити з найвідомішими гірськими породами, з їх різноманітністю у природі, розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати, виховувати почуття гордості за багатство рідного краю.

Перегляд файлу

Урок 5

Тема .Гірські породи, їх значення для природи.

Завдання уроку (чому навчати, що розвивати, що виховувати).  Формувати поняття „гірська порода”,  ознайомити з найвідомішими гірськими породами, з їх різноманітністю у природі,  розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати, виховувати почуття гордості за багатство рідного краю.

Тип уроку: урок з використанням інтерактивних технологій ( інтерактивний урок ).

Обладнання: колекція корисних копалин, таблиці.

ХІД    УРОКУ

 І. Мотивація.

 - Сьогодні в нас особливий урок. Ми з вами будемо працювати, досліджувати, спостерігати, аналізувати, як справжні науковці.

-Для  цього нам потрібні будуть усі ці  прилади, які ви бачите на  цьому столі, а також книги, словники, енциклопедії, «Хто такий?», «Що таке?»,  «Велика дитяча енциклопедія». Ви готові до цього?

Вправа „Очікування”

  • А що ви очікуєте від уроку?

 Фенологічні спостереження. «Бюро погоди»

 - Вас вітає «Бюро погоди» 1-Б класу.

- Сьогодні ( день, число, місяць).

- У нас зараз ( пора року), тому на вулиці  . . .  .

- Небо . . . .

- Сонце . . . .

-Зранку йшов  . . . .

- Вітер . . . .

II . Оголошення, представлення теми та очікувальних навчальних результатів.                                                                                   

-З чого будують будинки?

-З чого виготовляють цеглу?

-Де  у природі беруть камінь, пісок, глину?

 

Розгляд малюнків «Гірські краєвиди»

 

 

 

 

 

 

 

   -Погпяньте, діти, на ці прекрасні краєвиди. У горах ви бачите могутні скелі й кам’яні брили. Поруч нагромаджені їх уламки.  Це – щебінь.

     У річці перекочується галька – гладеньке обкатане і відшліфоване водою каміння.

     На березі лежать пісок і глина

 

 

 

Також у наших місцевостях зустрічаються граніт і мармур.

 

 

 

 

   -Сьогодні на уроці ми дізнаємось про те, як називається одним словом камінь, пісок, глина, нафта, з чого вони складаються і як утворилися, яке значення мають у природі для людей та як їх охороняти.

IV.  Інтерактивна вправа

-Пісок, камінь, глина, нафта – це гірські породи, які знаходяться в Землі або  на її поверхні. Їх створила сама природа.

     - Як ви думаєте, гірські породи належать до живої чи неживої природи? (Це тіла неживої природи ).

     -Гірські породи – це природні скарби. Спробуйт довести це.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 

 

 

 

 

-Усі ці речі виготовлені з глини і піску.

-Давайте попрацюємо з матеріалом нашого підручника с.46 -47. (читання статті підручника, бесіда за малюнками ).

-Який висновок ми можемо зробити з того що прочитали?

Граючись – навчаємось (використовуємо інтерактивну дошку). Додаток 3.

Висновок.   -Каміння, щебінь, галька, пісок і глина – гірські породи. Із гірських порід складається земля.

 Фізкультхвилинка

Раз, два, -

Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири –

Нахилились,

У струмочка гарно вмились.

П’ять, шість –

Всі веселі.

Крутимось на каруселі.

Сім, вісім, -

В поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять, десять –

Відпочили

                                                                І за парти тихо сіли.

Рубрика .Цікавинки звідусіль  або відповіді маленьким чомучкам. (Додаток 1).

                                               Інтерактивна вправа « Мікрофон»

Проблемна ситуація

      - Гірські породи дуже потрібні людям. Територія України багата на корисні копалини. Тут є майже всі корисні копалини, що трапляються на планеті Земля. Але людям необхідно використовувати їх дуже економно. Чому?

VІI. Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Я розпочну,а ви продовжте»

-КамІння,щебінь, галька, пісок і глина – це…    ( гірські породи)

-Хто створив гірські породи? (Природа)

-Із гірських порід складається…  (земля)

- Хто не знає казку Павла Бажова «Мідної гори Господиня»! Що вона оберігала?

 V. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.

 Пам′ятаймо!  Народ скаже, як зав′яже  (прислів′я та приказки). Додаток 2.

-Про що ми говорили на нашому уроці?

-Чи можливе наше життя без корисних копалин?Доведіть свою думку.

-Чи виправдалися ваші очікування?

-Які почуття викликало у вас почуте і побачене на уроці?( Бажання економно використовувати природні багатства).

 

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
2050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку