Завдання уроку (чому навчати, що розвивати, що виховувати). Формувати поняття „гірська порода”, ознайомити з найвідомішими гірськими породами, з їх різноманітністю у природі, розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати, виховувати почуття гордості за багатство рідного краю.
Урок 5
Тема .Гірські породи, їх значення для природи.
Завдання уроку (чому навчати, що розвивати, що виховувати). Формувати поняття „гірська порода”, ознайомити з найвідомішими гірськими породами, з їх різноманітністю у природі, розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати, виховувати почуття гордості за багатство рідного краю.
Тип уроку: урок з використанням інтерактивних технологій ( інтерактивний урок ).
Обладнання: колекція корисних копалин, таблиці.
ХІД УРОКУ
І. Мотивація.
- Сьогодні в нас особливий урок. Ми з вами будемо працювати, досліджувати, спостерігати, аналізувати, як справжні науковці.
-Для цього нам потрібні будуть усі ці прилади, які ви бачите на цьому столі, а також книги, словники, енциклопедії, «Хто такий?», «Що таке?», «Велика дитяча енциклопедія». Ви готові до цього?
Вправа „Очікування”
Фенологічні спостереження. «Бюро погоди»
- Вас вітає «Бюро погоди» 1-Б класу.
- Сьогодні ( день, число, місяць).
- У нас зараз ( пора року), тому на вулиці . . . .
- Небо . . . .
- Сонце . . . .
-Зранку йшов . . . .
- Вітер . . . .
II . Оголошення, представлення теми та очікувальних навчальних результатів.
-З чого будують будинки?
-З чого виготовляють цеглу?
-Де у природі беруть камінь, пісок, глину?
Розгляд малюнків «Гірські краєвиди»
-Погпяньте, діти, на ці прекрасні краєвиди. У горах ви бачите могутні скелі й кам’яні брили. Поруч нагромаджені їх уламки. Це – щебінь.
У річці перекочується галька – гладеньке обкатане і відшліфоване водою каміння.
На березі лежать пісок і глина
Також у наших місцевостях зустрічаються граніт і мармур.
-Сьогодні на уроці ми дізнаємось про те, як називається одним словом камінь, пісок, глина, нафта, з чого вони складаються і як утворилися, яке значення мають у природі для людей та як їх охороняти.
IV. Інтерактивна вправа
-Пісок, камінь, глина, нафта – це гірські породи, які знаходяться в Землі або на її поверхні. Їх створила сама природа.
- Як ви думаєте, гірські породи належать до живої чи неживої природи? (Це тіла неживої природи ).
-Гірські породи – це природні скарби. Спробуйт довести це.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
-Усі ці речі виготовлені з глини і піску.
-Давайте попрацюємо з матеріалом нашого підручника с.46 -47. (читання статті підручника, бесіда за малюнками ).
-Який висновок ми можемо зробити з того що прочитали?
Граючись – навчаємось (використовуємо інтерактивну дошку). Додаток 3.
Висновок. -Каміння, щебінь, галька, пісок і глина – гірські породи. Із гірських порід складається земля.
Фізкультхвилинка
Раз, два, -
Всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три, чотири –
Нахилились,
У струмочка гарно вмились.
П’ять, шість –
Всі веселі.
Крутимось на каруселі.
Сім, вісім, -
В поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять, десять –
Відпочили
І за парти тихо сіли.
Рубрика .Цікавинки звідусіль або відповіді маленьким чомучкам. (Додаток 1).
Інтерактивна вправа « Мікрофон»
Проблемна ситуація
- Гірські породи дуже потрібні людям. Територія України багата на корисні копалини. Тут є майже всі корисні копалини, що трапляються на планеті Земля. Але людям необхідно використовувати їх дуже економно. Чому?
VІI. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа «Я розпочну,а ви продовжте»
-КамІння,щебінь, галька, пісок і глина – це… ( гірські породи)
-Хто створив гірські породи? (Природа)
-Із гірських порід складається… (земля)
- Хто не знає казку Павла Бажова «Мідної гори Господиня»! Що вона оберігала?
V. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.
Пам′ятаймо! Народ скаже, як зав′яже (прислів′я та приказки). Додаток 2.
-Про що ми говорили на нашому уроці?
-Чи можливе наше життя без корисних копалин?Доведіть свою думку.
-Чи виправдалися ваші очікування?
-Які почуття викликало у вас почуте і побачене на уроці?( Бажання економно використовувати природні багатства).