Я - мандрівник. Ранкова зустріч.

Про матеріал

ДЕНЬ 1. ХТО ТАКИЙ МАНДРІВНИК?

1. Вітання

· Вправа Ніхто не знає

Куди ми мандруємо? Подорож Україною. (Київ) День 3,День 4.

Щоденник вражень.

Моя віртуальна подорож до Антарктиди.

День 5.

Чи можу я вважати себе мандрівником?

Перегляд файлу

Я – МАНДРІВНИК. Ранкові зустрічі.

Мета: розширювати пізнавальні інтереси дітей; ознайомити їх з різноманітними засобами пересування; дати дітям уявлення про красу нашої планети; розвивати у дітей інтерес до природничо-наукових знань; ознайомити їх з деякими явищами природи; збагачувати словниковий запас; учити відповідати на запитання, робити умовиводи; виховувати естетичне сприйняття природи, мистецтва, побуту, дружні взаємини.

ДЕНЬ 1. ХТО ТАКИЙ МАНДРІВНИК?

1. Вітання

· Вправа «Ніхто не знає»

Передаючи м’яч по колу, учні продовжують фразу: «Ніхто з вас не знає, що я...» (умію співати, танцювати, вишивати).

2. Обмін інформацією. Тема дня «Хто такий мандрівник?»

— Ви любите подорожувати?

— А навіщо людям узагалі подорожувати?

— А як ви вважаєте, хто такий мандрівник? (Мандрівник — людина, яка здійснює подорож.)

— Подорож — це коли йдеш, їдеш або летиш у якесь нове місце, щоб побачити нашу землю. Це моря, річки, гори, рівнини, поля, ліси, де мешкають різні тварини і велике різноманіття рослин. Ми можемо побачити різні народи, які населяють нашу планету.

— Якими є мандрівники? (Розумними, сміливими, спритними, хоробрими, відважними, сильними.)

— Але є найголовніша їхня якість — це дружба. Отже, побудуймо коло дружби та вирушаймо в дорогу!

· Психогімнастика «Дружба»

До тебе я звертаюсь, друг.

Вставай швидше з нами в круг!

Відчуй радість і тепло,

І від друзів всіх добро!

Нехай наша добра посмішка

(Посміхаються.)

Зігріє всіх своїм теплом,

(Прикладають праву руку до серця.)

Нагадає нам, як важливо в житті

(Витягують руки вперед.)

Ділитися щастям і добром!

(Беруться за руки.)

— Молодці! Як приємно відчувати одне одного!

Збираючись у похід, потрібно взяти дуже багато речей, що знадобляться в дорозі, для того, щоб не замерзнути, не залишитися голодним, не загубитися.

Пропонуємо командам зібрати свої рюкзаки.

· Гра «Збери рюкзак у похід»

Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує картки із зображенням різноманітних речей. Потрібно взяти тільки необхідне, що знадобиться під час мандрівки.

— Отже, рюкзак зібраний. А тепер перевіримо, чи знаєте ви, як поводитися під час подорожі.

· Гра «Так чи ні?»

Учитель називає різні ситуації поведінки туристів у природі, в громадських місцях, на вулиці. Діти відповідають «так», якщо відповідь правильна, та «ні» — якщо хибна.

3. Групове заняття

— Після тривалих переходів є час для відпочинку. Тимчасові зупинки називають привалами. На привалі мандрівники відпочивають, готують обід. А щоб його приготувати, потрібне багаття.

· Гра «Збери хмиз»

— Хмиз — це тонкі гілочки дерев.

Учні об’єднуються у команди. Учитель пропонує дітям зібрати розкиданий по килиму «хмиз». Для цього доведеться пострибати по «купинах», узяти «хмиз» і повернутися назад тим самим шляхом. Час гри обмежений. За сигналом вона буде зупинена. Виграє та команда, у якої виявиться більше «хмизу».4. Теми для щоденника вражень

□ Світ, який би я хотів(ла) відкрити для себе.

□ Ми мандруємо з сім’єю...

□ Я мрію побачити...


День 2
Куди ми мандруємо? Подорож Україною.

1.Вітання.

Мета: продемонструвати дітям як правильно вітатися одне з одним.

- Доброго ранку, гарного дня всім дівчаткам.

- Доброго ранку, гарно дня всім хлопчикам.

- Доброго ранку, гарного дня тим,хто має гарний настрій.

- Доброго ранку, гарного дня тим, кому сумно.

- Доброго ранку, гарного дня тим, кому цікаво, що  ми будемо робити.

2.Групове заняття

Мета: сприяти розвитку творчого мислення і самовираження дітей.

      * Гра «Три слова»

Діти діляться на дві групи.

Вчитель кожній групі надає по три слова:

    І-ша група корабель, мапа, сумка.

              ІІ-га  група літак, компас, квитки…

  • Для чого потрібні нам ці предмети, та вид транспорту?

(Для подорожей, мандрів).

  • То ж ми сьогодні – вирушимо в  захопливу подорож? А на чому?

      * Гра «Вирушаємо в політ»

В синім небі путь моя,

Швидше всіх літаю я,

Маю крила, хоч не птах

Люди звуть мене… (літак).

* Вправа «Відгадай»(розташуй цифри за порядком)

В

Ї

К

И

4

3

1

2

 

3. Обмін інформацією.

Перегдяд карти України

   - Давайте відшукаємо місто Київ на карті України. Хто бував в столиці нашої Батьківщини? (діалог вчителя і дітей)
    Можливо хтось нам розкаже щось цікаве про це місто. *Вправа «Крісло автора»

«Я з бажанням мандрував». (Діти презентують свої розповіді хто альбомчики, книжечки чи енциклопедичні  знання про місто Київ).

 

  (слухання вірша)

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна)!

— Як же називається наша країна?

— А люди, які живуть у ній?

— Якою мовою розмовляють українці?

— Наша країна дуже гарна, мальовнича, дружна.

 Слухання легенди про Україну

Колись, дуже-дуже давно, роздавав Господь землі державам.

Багато зібралося їх біля Божого порогу. Кожна держава сподівалася

отримати свою, найкращу часточку на планеті. А потім усі вони,

отримавши, що хотіли, розходилися господарювати на своїх, Богом

даних, землях.

Але до загальної черги не встигла Україна. Важко працювала,

стомилася, ледве прийшла до Бога. Стала осторонь і не сміє очей

підвести. Господь побачив заквітчану красуню, покликав до Себе

і запитав:

— Ти спізнилася, Україно, поглянь: усі розійшлися зі своїми наділами.

Де ти була?

— Працювала,— опустила очі, із яких рясно посипалися сльозиперли,—

прости мені, Господи, піду я...

Поглянув Господь на дівчину-Україну, на її натруджені руки, на її

втомлене, але таке гарне обличчя й відповів:

— Знаю тебе, Україно, знаю. Знаю серце твоє вразливе та ніжне,

знаю душу твою співучу, просту. Знаю, як ти спиш і прокидаєшся,

як плачеш і радієш, як працюєш важко, як співаєш щиро. Знаю, як

любиш простір і небо, волю й життя. Знаю, бо Сам сотворив тебе

такою. Не йди, зачекай...

А Україна йому відповідає:

— Якщо немає в Тебе, Господи, землі для мене, піду я. Не забирай

ні в кого, щоб мені дати. Мені чужого не потрібно...

Господь погладив схилену голову заплаканої дівчини-України

й відповів:

— Не журися, Україно! Посміхнися, радій і співай пісню гарну!

Нову пісню. Тому що вподобав я тебе і не дам тобі сумувати!

Є у Мене земля! Моя земля. Залишив її Собі, щоб тішитися, але

з радістю віддаю тобі! Пануй, господарюй, працюй і радій! Це земля,

де перегукуються степи з небом, а зоряний простір вкриває собою

тишу дерев, де гори шепочуться з ріками, а у небі співає жайвір.

І сонце там особливе, і люди надзвичайні. Твої люди, Україно!

Тиждень 17. Я — мандрівник 11

Живи і радій! Але пам’ятай: якщо берегтимете цю землю, то

вона буде ваша, а якщо ні — то ворога,— сказав Бог. — А Я з цього

часу буду з тобою назавжди. Бо ти — та земля, той край, що в Моєму

серці...

— Що заповів Бог робити з землею, що подарував дівчині?

— Які символи нашої держави ви знаєте?

— Що означають кольори на прапорі?

— Що ви можете сказати про Герб України?

— Як слід поводитися під час виконання Гімну України?

— Яке місто є нашим обласним центром?   


У самому центрі України, на берегах Дніпра, що поділяє навпіл наш край, розкинулися зелені луки, безкраї поля, сади й ліси Черкаської області. Черкащина — серце України. Численні яскраві історичні події та видатні особистості творять історію нашого краю.Черкащина багата на таланти. Це край, який уславили своїми іменами гетьман України Богдан Хмельницький, геніальний поет Тарас Шевченко, творець першої української опери «Запорожець за Дунаєм» С. С. Гулак-Артемовський, учений Л. П.Симиренко, поет Василь Симоненко та інші... Край, де одні лиш назви збуджують  уяву про славне минуле нашого народу — Чигирин, Корсунь, Канів, Суботів, Холодний Яр. 

  Краса Черкаської землі знайшла відтворення на полотнах художників, на сторінках відомих літературних творів, у стрічках кінематографістів.
 

Вкраїни рідної окраса,

Земля безсмертного Тараса!

Хоч відшуміли, відгули,

Але у серці проросли

І думи й плач, тяжка неволя,

Далеких прадідів зла доля.

Не зна історія зупину.

Твої тополі і калини,

Твої Дніпро і Тясмин, Рось

Знесли усе, що довелось.

На кручах цих, від рясту синіх,

Лунає слава Чигирина.

Де розцвітають в полі маки,

Навік заснули гайдамаки...

Чи можем ми про те забути,

Що тут козацькії загони

Пройшли під прапором свободи

На всю країну з гін у гони

Летить омита смутком теплим,

Полеглим пам’ять — «Степом,

степом...»

Тобі, мій краю, в щирім слові

І я освідчуюсь в любові...

Л. Тараненко

   -

4.Щоденні новини

Доброго дня!

Сьогодні: (день, число, місяць).

Погода:

Свої іменини святкують….

Теми для щоденника вражень

1.Подорож моєї мрії

2.Я з родиною подорожував  (подорожувала)…

3.Я хочу вирушити у подорож з …

 



День 3
Як мандрувати світом не забруднюючи природи?

Формування кола

Під грайливу музику діти збираються у коло

https://www.youtube.com/watch?v=rKzNoKU9Bq0

  • Діти, давайте з вами утворимо коло. Спочатку у коло сядуть дівчатка, а потім хлопчики. Слідкуйте за тим, щоб усім було зручно і комфортно.
  • Які ж ви молодці! Всі були чемні, не штовхалися і сіли швиденько!

 Привітання

  • E:\Users\Panikarevich\Desktop\1.png Сьогодні  ми з вами привітаємось підморгуванням. Я підморгую Юлі, Юля підморгує тому, кому захоче. Тоді той, кому підморгнула Юля, підморгує    іншому. І так, доки ми всі не привітаємося таким чином.
  • Чудово! Я бачу – вам сподобалося.

 Ігровий тренінг «Я обираю настрій …».

- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той    малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).

                                        

 Щоденні новини

        День тижня ; число ; місяць ; погода

Становлення проблемної ситуації: 

Вам у походи ходити і мандрувать, любі діти!

Умійте ж природу любити, кожній стеблині радіти.

В полі, у лісі, над яром — квіти, дерева і трави.

Цвіту не вирви задаром, гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди шлях і стежиночку в гаї —

Все це окрасою буде нашого рідного краю!
— Що може статися, якщо природу не оберігати?

— Усе найдорожче в людини — одне: серце — одне, життя —

одне, Вітчизна — теж одна. Без неї людина, немов дерево без коріння.

— Яке найбільше багатство нашої планети? (Природа.)

— Чому саме вона?

— Природа споконвіку не шкодує нам нічого, несучи щедро всі

свої дари. А від нас щоденно просить лиш одного: щоб до неї люди

були добрими.
У світі є багато країн. Кожна країна приваблює нас по-різному.

До одних країн ми їдемо відпочити, до інших — роздивитися чудернацькі

споруди. Хтось їде підкоряти вершини гір, хвилі океану. Мандрівка

— це цілий процес пізнання самого себе. Подорож допомагає

нам бачити не тільки навколишній світ, але й те, як ми ставимось

до нього.

Інтерактивна гра «Мікрофон»

f Людина не може прожити без природи тому, що...

— Людина закохана в природу. А чи справжня то любов? Хто ж

тоді руйнує мурашники, на стовбурах дерев вирізає написи, в лісах

розводить вогнища, залишає сміття, забруднює повітря й водойми,

вирубує ліси, губить тварин? Ніхто інший, як сама людина.

Гра «Поведінка в природі»

— Діти, уявімо, що ми — в лісі. (Звучить музика — імітування

звуків природи, лісу.) Пригадайте, як слід поводитися, чого не

можна робити.

Сигнальними картками (зеленою — «можна», червоною — «не можна») Діти відповідають на запитання.

  • f Чи можна голосно співати?
  • f Руйнувати гнізда птахів?
  • f Сміття в лісі не лишати, за собою прибирати?
  • f Ламати гілки?
  • f Кожне гіллячко любити та з пташками дружити?
  • f Спостерігати за тваринами, підгодовувати птахів?
  • f Прибирати місце відпочинку?
  • f Милуватися красою природи?

— Ми залишаємо ліс. Наступна зупинка нашої мандрівки — водойма.

Відгадайте загадку.

Що таке: тече і ллється,

Часом між камінням в’ється,

Як нема — все висихає,

Звір і птаха помирає? (Вода.)

— Що б сталося, якби зникла вода?

Гра «Що станеться, якщо зникне вода?»

На дошці прикріплено малюнки води, рослин, птахів, звірів, риб,людини. Учитель прибирає картку із зображенням води, діти повиннірозповісти, що станеться з іншими (тваринами, із людиною, із рослинами, рибами), якщо зникне вода.

Здається, що води на землі багато, але чистої води стає дедалі

менше. Як ви вважаєте, чому так відбувається?

— На жаль, не всі розуміють цінність води, забруднюють річки та озера, засипають джерела й ставки.

 Обговорення ситуації

  Одного разу прийшли діти до озера. Яка краса! На березі ростуть квіти, зеленіє травичка. Але що це? На траві — купа сміття. «Потрібно його прибрати»,— вирішили діти. Зібрали сміття з берега та й кинули у воду.  «Які ж ми молодці! Тепер берег буде чистим!»

— А що ви скажете про вчинок дітей?

— Як слід було вчинити?

— Подивіться на карту України. Синім кольором позначені річки,

озера, моря. Назви яких річок ви пам’ятаєте? А морів?

Моделювання «Як народжується річка?»

За допомогою стрічок та тонкої тасьми діти під керівництвом

учителя моделюють зображення впадання струмків у річки,

а річки — у море.

— Тож, відпочиваючи у лісі чи поблизу водойми, завжди

пам’ятайте, що:

Земля — не рабиня наша, а мати.

Сонце — не вітчим наш, а рідний батько.

Ліси — наші брати, річки — сестри.

А ми на своїй планеті — не тимчасові мешканці,

А мудрі господарі.

3. Групове заняття

Виготовлення емблеми мандрівки

Учитель пропонує дітям виготовити емблему мандрівки. Учні

отримують шаблони предметів (Землі, людини, сонця, дерева, краплинки

тощо), створюють емблему «Бережіть природу!».

4. Теми для щоденника вражень

  • f Що я можу зробити для планети?
  • f Щоб зберегти природу, я буду...
  • f Земля — наш спільний дім.
    День 4.   Подорож на південний континент.
    Привітання «Ми – одна сім’я».
    Вчитель читає (діти читають, коли засвоять слова вітання). Слова супроводжуються певними рухами.

В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви.                                   (три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва.           (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа.        (поворот направо)

Ми – одна сім’я.                                  (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі:                     (три притопи ногами)

Я і ти, і ми, і ви.                                   (три притопи ногами)

Посміхнись, тому, хто зліва.             (посміхнутися сусідові зліва)

Посміхнись, тому, хто справа.          (посміхнутися сусідові справа)

Ми – одна сім’я.                                   (розвести руки в сторони, показати на всіх)

Групове заняття

Колом сонечко іде,

а собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в колі-

Станем сонечком у школі.   Створення позитивного настрою,малювання сонечка.

Результат пошуку зображень за запитом "веселе сонечко"
.Щоденні новини

Доброго дня!

Сьогодні: (день, число, місяць).

Погода:

Свої іменини святкують….


Вправа «Куди ми помандруємо?»
Результат пошуку зображень за запитом "антарктида 1 клас"
(показ слайдів + розповідь вчителя)  


Жодне місце в світі не зрівняється з величезною білою пустелею, де є чотири основних елементи: сніг, лід, вода і скелі. Велич її шельфових льодовиків і гірських ланцюгів ще більше підкреслює пишність природи. Кожен, хто приїзджає на найбільш ізольований континент, повинен здійснити важку подорож або довгий переліт. Звичайно ж, мова йде про Антарктиду — приголомшливе місце, де, здається, зосереджені всі крайності нашої Землі.  

Результат пошуку зображень за запитом "антарктида е дітям"

  Це єдине місце на Землі, де можна знайти Імператорських пінгвінів. Це найвищі і великі із всіх видів пінгвінів. Також імператорські пінгвіни є єдиним видом, який розмножується під час антарктичної зими, тоді як пінгвін Аделі в порівнянні з іншими видами розмножується в самій південній частині материка. З 17 видів пінгвінів, 6 різновидів знаходяться в Антарктиді. Незважаючи на те, що для блакитних китів, косаток і морських котиків цей континент також є гостинним, Антарктида не багата наземними тваринами. Одним з найкрупніших форм життя тут є комаха, безкрила мошка Belgica antarctica, довжиною близько 1,3 см. Тут немає літаючих комах через екстремальні вітряні умови. Однак серед колоній пінгвінів можна виявити чорних ногохвосток, які стрибають, як блохи. До того ж, Антарктида — це єдиний континент на якому немає місцевих видів мурах. 

Пов’язане зображення
 В Антарктиді немає постійних жителів. Єдині люди, які проживають там якийсь період часу це ті, хто є частиною тимчасових наукових співтовариств. Влітку число вчених і допоміжного персоналу складає близько 5000 людей, тоді як взимку тут залишається працювати не більше 1000 людей.

http://wyr.com.ua/wp-content/uploads/2017/08/Antarktida_02.jpg

 На Антарктиді немає уряду, і жодна країна світу не володіє цим континентом. Незважаючи на те, що багато країн намагалися отримати право власності на ці землі, була досягнута згода, яке надає Антарктиді привілей залишатися єдиним регіоном на Землі, який не керується жодною країною.
http://wyr.com.ua/wp-content/uploads/2017/08/309639B9-642E-42DB-B117-FA5867560D16_mw1024_n_s.jpg
 Полярні ведмеді живуть зовсім не в Антарктиді, а в Арктиці. Пінгвіни населяють більшу частину Антарктиди, але навряд чи пінгвін зустрінеться з полярним ведмедем в природних умовах. Полярні ведмеді мешкають в таких областях, як північна територія Канади, Аляска, Росія, Гренландія і Норвегія. В Антарктиді надто холодно, тому там немає полярних ведмедів. Проте останнім часом, вчені починають замислюватися про те, щоб заселити полярних ведмедів на Антарктиду, так як Арктика поступово тане.
Результат пошуку зображень за запитом "антарктида е дітям"
 Одним із  цікавих фактів про Антарктиду є контраст між сухим кліматом і кількістю води (70 відсотків прісної води). Цей континент є найсухішим місцем на нашій планеті. Навіть у самій спекотнії пустелі світу йде більше дощів, ніж в Сухих долинах Антарктиди. Насправді, на всьому Південному полюсі випадає близько 10 см опадів на рік.      

Діти,Антарктиду було відкрито 28 січня 1820 року. Розгляньте її на фізичні карті світу. (демонстрація) 

Гра «Найнеобхідніші речі для мандрівки на південний континент»
(Картки для дітей. Що Ви візьмете у похід?)

C:\Users\Anna Pavlenko\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\C8A3D14F.tmp Результат пошуку зображень за запитом "окуляри багато" C:\Users\Anna Pavlenko\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\79CA24DC.tmp Результат пошуку зображень за запитом "взуття коламбія"
Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "барабан" C:\Users\Anna Pavlenko\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\7915437A.tmp
Пов’язане зображення Пов’язане зображення Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "електрочайник" Результат пошуку зображень за запитом "термос"

- Назвіть букви, з яких утворене слово «Антарктида».

- Скільки голосних звуків у слові?

- Скільки приголосних?

- На скільки голосних звуків у слові менше, ніж приголосних?

- Назвіть голосний звук, який повторюється у слові тричі.

- Яка буква на позначення приголосного звука повторюється у слові два рази?

Бесіда за сюжетним малюнком «Подорож на південний континент»

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "джміль антарктида"
Знайдіть різні транспортні засоби. Подумки помандруйте на них картиною.

Яким із них куди можна дістатися?

- Кого ми бачимо на передньому плані картини, а кого далі?

- Хто що робить? Хто літає? А плаває? Хто стоїть? А хто…?

- Скільки команд пінгвінів ви знайшли? Розкажіть про кожну з них.

- Скільки пінгвінчиків уже мають светрики? Це більше половини всіх пінгвінів

на картині чи менше? (Запропонуйте дітям дати відповідь на це запитання

не рахуючи, а потім перевірити себе). А скільки светриків ще потрібно

сплести, щоб одягнути всіх пінгвінів?

- Які ще команди є на картині?

- А які тварини, крім пінгвінів? Як вони називаються? Що роблять?

- Про що розмовляють персонажі картини?
Підведення підсумків заняття. Вправа «Назви одним словом»

 Попросіть дітей по черзі назвати одним словом їхні враження від віртуальної мандрівки південним континентом.    

Щоденник вражень. 

Моя віртуальна подорож до Антарктиди.    


 

День 5.
Чи можу я вважати себе мандрівником??
Вчитель читає (діти читають, коли засвоять слова вітання). Слова супроводжуються певними рухами.

Привітаймо Сонечко! (руки вгору)

Здрастуй дороге! (руки вгорі розводимо)

Привітаймо Квіточку! (руки вперед)

Хай вона росте! (руки спереду розводимо)

Привітаймо Дощик! (руки в боки)

Лийся мов з відра! (затримуємо руки в боках)

Привітаймо друзів всіх! (показуємо на однокласників)

Зичимо добра!

Новини дня   

Помічник вчителя (учень) заповнює таблицю:
Дата
Назва дня тиждня

Погода сьогодні

Кількість присутніх

Вчитель:
Нас чекає...

Особливі новини..


Слухання текстів про відомих мандрівників світу.
Результат пошуку зображень за запитом "васко да гама"Васко да Гама – відомий португальський мореплавець епохи Великих географічних відкриттів. Васко да Гама відкрив морський шлях до Індії експедицією 1497 – 1499 років навколо Африки.

  Відкриття Індії Васко да Гама окупило всі витрати на подорож. Прянощі, приправи, тканини та інші товари були продані дуже дорого, адже Європа ще не бачила і не знала того, що було привезено мореплавцем. Експедиція пройшла шлях в 40 000 км і обстежила понад 4 000 км східного узбережжя Африки. Але головні географічні відкриття Васко да Гама полягали в тому, що він був першовідкривачем морського шляху до Індії і саме він наніс його на карту. Навіть сьогодні це найзручніший шлях в країну прянощів, що пролягає через мис Доброї Надії. Завдяки мореплавцю Португалія отримала звання найсильнішої морської держави в світі.  

Фернан Магеллан – вихідець із небагатої дворянської сім’ї. Він здійснив першу в світі навколосвітню подорож водою. На честь нього названо безліч відкриттів – Велика і Мала Магелланова хмара, космічний корабель «Магеллан», а також Гігантський Магелланів телескоп.

Фернан Магеллан (весна 1480, Саброза, провінція Віла-реал, Португалія - 27 квітня 1521, острів Мактан, Філіппіни). Магеллан довів наявність єдиного Світового океану і представив практичне свідоцтво кулястості Землі.
  Ми можемо сказати, що він пішов із життя, залишивши нам свій, а тепер і наш, океан.. 

  Жак-Ів Кусто - відомий вчений, дослідник, мореплавець, винахідник. Він залишив нам після себе свої фільми, книги, кораблі, проекти і невирішені проблеми. Що знаємо ми про нього? Які перепетії життя заставили його - артилерійського офіцера одного з кораблів військово- морського флоту суттєво змінити своє життя і стати "людиною-рибою", "іхтиандром"? Щоб зрозуміти це, необхідно знати його життя, цікаві повороти його долі. Капітан планети... Це прізвисько він отримав вже в зрілому віці. Хоча здається, що планетарний шлях його долі був визначений ще в дитинстві. 


Також мало хто знає,але Жак Ів Кусто разом із Емілм Ган’яном  винайшов акваланг.

 
 У ніч з 4 на 5 травня 1982 року Сергій Бершов та Михайло Туркевич були першими українцями, що здійснили сходження на Еверест у складі першої радянської гімалайської експедиції, ставши при цьому першими у світі альпіністами, які зійшли на вершину світу вночі по новому маршруту по Південно-Західній стіні.        

Еверест-найвища точка на земній поверхні. 

  Вершина, яка здається неприступною, вже неодноразово підкорялася відважними альпіністами, але впоралися зі сходженням далеко не всі. Забратися на Еверест — мрія, напевно, кожного підкорювача гірських піків, але завдання це під силу лише найбільш сильним і витривалим людям, здатним вижити в цих складних умовах

Гора Еверест, вона ж Джомолунгма, знаходиться на кордоні Тибету і Непалу. Так як Тибет — це китайська територія, до того ж майже закрита для відвідувань, більшість туристів і альпіністів, які прямують до Евересту, починають свій шлях у Непалі.

У Непалі Еверест називають інакше — Сагарматха.

По схилах Евересту з усіх сторін повільно стікають льодовики, але і вони закінчуються на висоті близько п’яти кілометрів.

 Взимку температура на вершині може опускатися до мінус шістдесяти градусів. Навіть влітку, в липні-серпні, вона не піднімається вище нуля.

Вітер на вершині Евересту дме зі швидкістю до двохсот метрів в секунду, що вже тягне на хороший буревій.

На висоті до 6,7-6,8 кілометрів над рівнем моря на Евересті живуть павуки-скакуни. Це одні з найбільш високо живучих істот у світі. Для людини вони не небезпечні.

Близько 450 мільйонів років тому вершина Евересту була океанським дном.

У ґрунті, що покриває Еверест, іноді знаходять скам’янілі морські організми. Еверест підростає в середньому на 4 міліметри щорічно

. Щорічно альпіністи залишають на схилах Евересту близько п’ятдесяти тонн сміття та інших відходів.

У зв’язку з вищезазначеним пунктом непальська влада затвердила правило, згідно з яким кожен альпініст при спуску назад зобов’язаний або зібрати не менше 8 кілограмів сміття, або заплатити чотири тисячі доларів.

 Причому мудрі непальці беруть гроші в заставу ще до початку сходження, і віддають тільки у разі виконання норми по збору сміття

 

Еверест — найвища точка Землі, але не найвища гора.

Підводний вулкан Мауна-Кеа, розташований на Гаваях, вищий на цілий кілометр з чвертю.

Підйом на вершину Евересту забирає у досвідченого альпініста близько двох місяців, включаючи час на акліматизацію.

У процесі сходження альпіністи худнуть в середньому на 15 кілограмів за рахунок спалювання жиру і втрати вологи з організму.

Дозвіл на сходження на Еверест коштує десять тисяч доларів, а вартість всієї експедиції, організованої спеціальними компаніями, може досягати ста тисяч доларів.

 Вперше Еверест був підкорений порівняно недавно — в 1953 році. Тиск повітря на вершині Евересту становить близько третини від нормального, що може стати причиною загибелі.

Непальський альпініст Аппа Тенцінг підіймався на вершину Евересту двадцять один раз, що є безумовним світовим рекордом.

Результат пошуку зображень за запитом "еверест цікаве"

 

Інтерактивна гра «Мікрофон» 

Чи вважаєте Ви себе мандрівником?

Куди ви здійснювали мандрівки?   

Як потрібно поводитись в незнайомому місті?

Куди ми здійснювали мандрівку протягом тижня?       

Що Вам запам’яталося?   

Що необхідно брати з собою коли вирушаєш у подорож?   
Створення лепбука  

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41117020_2105764766408032_2610874889405464576_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=123e967cb1978dbf581851fe5a39a7a3&oe=5C84211BСвітлина від Nadya Kovalenko.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Круковська Наташа
    Дякую. Дуже цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
24175
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку